Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ajoi vaimonsa viime hetkellä sairaalaan ja pelasti hengen Joutui itse lepositeisiin 74-vuotias mies joutui muutama viikko sitten erikoisten toimenpiteiden kohteeksi sen jälkeen, kun hän oli pelastanut vaimonsa hengen.

Kommentit (1084)

Vierailija
361/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole ihmisarvoista kohtelua sellainen, että pitää sitten pissiä sänkyyn, kun kukaan ei tule auttamaan vessaan, jonne ei yksin saa mennä. miehillä on helppoa, kun voivat pissiä sorsaan"

Lepareissahan sitä sorsaa on miehenkin "tosi helppoa" käyttää juu. Ja pakotetaanko ketään sänkyyn pissimään? En usko. Luulen että valehteli. Eiks näissä tilanteissa nimittäin pueta vaippa vakiona sukupuolesta riippumatta vai mikä on käytäntö? Kuka tietää?

No minusta se on "alleen laskemista" vaikka olisi vaippakin.

Vierailija
362/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peijaksen alueella ei kyllä koskaan kannata lähteä viemään itse. Johan se autoon kantaminen yhdelta ihmiseltä vie yli sen 7 minuutin, jossa ajassa ambulanssi on täällä pääkaupunkiseudulla paikalla. Lisäksi vaimo olis saanu apua heti kun meni elottomaksi, eikä vasta sitten kun päästiin perille. 

Tyhmä ja itsepäinen mies.

Mutta kun ambulanssia ei lähetetty. Vaimo olis kuollut.

Mies ei vastannut kysymyksiin vaan löi luurin kiinni, häke myös soitti perään useamman kerran

Kyllä ihan arkijärkikin kertoo sen että kun mies soitti häkeen niin ei hän pelkästään ilmoittanut että Paratiisitie 13 ja löi luurin kiinni. Aivan varmasti hän yritti ensin taivutella häke-päivystäjää lähettämään ambulanssi, mutta huomasi tehtävän toivottomaksi kun päivystäjä vain jankkasi että ikävä kyllä päivystys on nyt ruuhkaantunut, ettekö voisi soittaa maanantaina oman terveysaseman ajavaraustakaisinsoittonumeroon.

Matkalla autoa ajaessaan hän ei tietenkään voinut vastata puhelimeen, se on vaarallista ja laitonta.

Juuri näin!

Illalla ambulanssi soitettiin toisen kerran. En muista soitinko minä vai soittiko pikkuveli. Äiti oli tosi huonossa kunnossa. Enemmän minä puhuin ambulanssimiesten kanssa kuin äiti. Tälläkään kertaa äitiä ei viety sairaalaan, tytär kertoo.

PIRKANMAAN sairaanhoitopiirin toimialajohtaja tiedottaa, että lääkärit ottivat kantaa vain siihen, tarvitseeko potilas ambulanssikyydin, ei siihen, tarvitseeko hän akuuttia hoitoa. Lääkärin mukaan tarvetta ambulanssikuljetukseen ei ollut.

Hän (lääkäri) on ohjannut potilaan tulemaan päivystykseen, mutta omalla kyydillä, taksilla tai omaisten tuomana, ensihoidon kriteereiden mukaan, sanoo toimialajohtaja Sally Järvelä.

Tässä vielä kuolleen omaisen kertomus siitä että sitä apua ei todellakaan aina saa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on tarkoituksenmukaista, että ambulanssilla ei kuljeteta sellaisia potilaita, joita ei uhkaa välitön hengenvaara. Jos kuljetettaisiin, niin ambulanssit olisivat sitten pois hengenvaarassa olevien potilaiden kuljetuksesta. 

Niinpä. Siksi tässäkin tapauksessa olisi vaimolle pitänyt VÄLITTÖMÄSTI saada ambulanssi, mutta kun ei.

Terveelle miehelle niitä saatiin sitten järjestettyä kolme kerralla.

Kyllä on ambulansseista pulaa.

vaikea sitä ambulanssia on lähettää, jos soittaja lyö häkelle luurin korvaan heti ensimmäisestä kysymyksestä eikä sitten vastaa puhelimeen, kun häke soittaa hänellepäin. Että ehkäpä tässä tapauksessa on turha syyttää häkeä.

Riippuu tilanteesta, omista elvytystaidoista ja siitä saako taivuteltua häke-päivystäjän lähettämään apua. Tässä tilanteessa mies toimi oikein ja vaimo on vielä hengissä.

Mies sanoo selvästi että hätäkeskuksesta ei ymmärretty että on kiire.

Eli ambulanssia ei suostuttu lähettämään.

Ei siinä kukaan jää häken kanssa juttelemaan että saitko vaiko eikö sais. Mielummin toimii itse.

Olet varmaan itsekkin lukenut viime päivinä juttuja lehdestä että sitä ambulanssia ei todellakaan aina suostuta lähettämään.

Ja jos vaimo oli eloton jo matkalla niin taatusti olisi kuollut ennenkuin mies olisi ambulanssin saanut paikalle.

ambulanssi lähetetään heti, kun on selvitetty, että on kyse sellaisesta asiasta, jossa tarvitaan ambulanssia paikalle. Se selviää sillä, kun vastaa häken kysymyksiin eikä paiskaa luuria kiinni.

Tervetuloa nykypäivään, ei todellakaan lähetetä ja siinä saat aika kauan tosiaan anella sitä ja siltikään se ei ole varmaa. Kun on tosi kyseessä eikä häken suostu sitä heti lähettämään niin silloin kannattaa lähteä itse viemään.

Ihan henkilökohtainen kokemus itsellä tällaisesta tilanteesta.

Minullakin on henkilökohtaista kokemusta ja aina on lähetetty, kun on tarvis. Ehkä minä sitten osaan selittää asian niin selkeästi, että ei jää epäilyksiä siitä etteikö kyseessä olisi hätätilanne

No hieno juttu sinulle. Näin ei aina kuitenkaan ole, senkun luet tarinoita, Tampereella just joku kuoli kun ei saanut kyytiä.

Saat ottaa itse riskejä, jos haluat. Sitten kun se sun läheinen kuolee niin saat kyllä sympatiani.

olen elvyttänyt läheistäni siihen asti kunnes ambulanssi tulee. ei tullut mieleenkään alkaa vaarantaa hänen hengitystään sillä, että olisin tunkenut hänet autoon vain siksi, että olisi säästetty siinä aikaa. Kaikki järki sanoi, että hänelle on parempi olla maassa hyvässä asennossa, jossa hengitys kulkee parhaimmalla mahdollisella tavalla. Ambulanssi soitettiin hiukan ennen elvytystilannetta ja se myös lähti liikkeelle

Tarinat netissä ovat juuri niitä ääritapauksia, joista ei pidä vetää mitään johtopäätöksiä siihen, että aina menee noin, koska todellisuudessa asiat menee kuitenkin hyvin ja apu tulee ja apua lähetetään. Ja silloinkin, jos joku häkepäivystäjä sanoo että ei apua, niin voi soittaa uudelleen, esim. jos vointi huononee.

Vierailija
364/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tapauksesta enempää kuin iltalehden jutussa on kerrottu.

Tämä on siis täyttä spekulaatiota ja voin olla väärässäkin. Mutta voiko olla, että mies on toisella kerralla vaimoa sairaalaan viedessään vaikuttanut kiihtyneeltä tai aggressiiviselta? Onko miehestä ehkä saatu vaikutelma, että hän olisi jotenkin vaimon saaman sairaskohtauksen vuoksi sekaisin?

Tietenkin erikoiselta kuulostaa että on laitettu lepositeisiin ja jätetty vieläpä yksin odottelemaan psykiatrista arviota. Lepositeissä olevaa ihmistä tulee vierihoitaa ja valvoa herkeämättä.

Ja erikoista että ylipäätään on suorilta laitettu lepositeisiin. Sen kuuluisi olla viimeinen vaihtoehto...

Koita nyt saakeli saada siihen paksuun kalloosi, että vaikka kuinka "vaikuttaisi aggressiiviselta" niin se ei ole lain mukainen syy tahdonvastaiselle hoidolle ja noutamiselle kotoa. Ei tällaisia asioita voi päättää millään mielivallalla, vaan tarkasti lakiin perustuen.

Ja vaikka ukko olisi piessyt respan, lääkärin, pari vartijaa ja murhannut sen vaimonsa sekä tuhonnut päivystyksen, niin päätyisi putkaan ja siitä tutkintavankeuteen, ei lepositeisiin päivystykseen keittäessään kahvia kotona. Ensikertalaisena saisi ehkä 4 vuotta taposta, josta istuisi puolet hyvän käytöksen ja korkean iän vuoksi.

Vierailija
365/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoin kohta on tuo, että mies on paniikissa ja huolissaan vaimostaan..vaimo tippuu jopa asfalttiin sairaalan pihassa..ja kun saa hänet hoitoon sanoo, että hän lähtee kotiin kahvinkeittoon..ensin on hulluna huolesta ja kohta sanoo ettei vähästä hätkähdä eikä huoleta tippaakaan..kuulostaa vähän epätasapainoiselta, varmasti on tuossa vartijoitten kohdalla leikannut kiinni totaalisesti ja laukonut suusta rankkoja juttuja, ei muuten lähetetä tommoista komppaniaa perään. Ja tosiaan oman sairauden takia makaan usein päivystyksessä ja olen nähnyt pahaakin huutoa ja kielenkäyttöä niin harvoin edes vartija tulee katsomaan vaan hoitajaparat näitä yrittää hillitä viimeseen asti.

Vierailija
366/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoin kohta on tuo, että mies on paniikissa ja huolissaan vaimostaan..vaimo tippuu jopa asfalttiin sairaalan pihassa..ja kun saa hänet hoitoon sanoo, että hän lähtee kotiin kahvinkeittoon..ensin on hulluna huolesta ja kohta sanoo ettei vähästä hätkähdä eikä huoleta tippaakaan..kuulostaa vähän epätasapainoiselta, varmasti on tuossa vartijoitten kohdalla leikannut kiinni totaalisesti ja laukonut suusta rankkoja juttuja, ei muuten lähetetä tommoista komppaniaa perään. Ja tosiaan oman sairauden takia makaan usein päivystyksessä ja olen nähnyt pahaakin huutoa ja kielenkäyttöä niin harvoin edes vartija tulee katsomaan vaan hoitajaparat näitä yrittää hillitä viimeseen asti.

Ihan sama kuinka outoa se on mutta se ei silti oikeuta hakemaan täysin tervettä ihmistä kotoaan lepositeisiin poliisivoimin.

Vierailija
367/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoajanhan tuo mies on ollut saamassa apua häkeltä ja häke on tehnyt kaikkensa sitä antaakseen, mutta anttirokka oli päättänyt ettei apua tarvita eikä puheluihin vastata, vaan itse hoidetaan

nyt sitten valittaa, että kun apua ei saanut.

joskus täytyy vain todeta, että ihmiset eivät todellakaan osaa (tai halua) nähdä miten paljon heitä yritetään auttaa

Vierailija
368/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se, kun nykyään sairaalaan kun menet niin vaatteet varastetaan päältä.

Sitten vielä pitäisi olla jotain kalliimpaa tai hienompaa vaatetta päällä kun menee lääkäriin tai joutuu sairaalaan 🤣! Realisti laittaa päälleen halvimmat räsynsä, ettei kenenkään tee mieli varastaa.

Sairaalat neuvovat kyllä jättämään korut, arvoesineet ja suuret rahasummat kotiin sairaalaan tultaessa. Ohjeistusta kannattaisi päivittää siten, ettei pukeuduttaisi jälleenmyyntiarvoa omaavien vaatteisiin.

Poliisihan neuvoo myös nykyään vastaavaa plus luovuttamaan omaisuutensa pyydettäessä ilman vastarintaa eli ilmeisesti nyky-yhteiskuntamme on siinä mallissa, että kansalaisten olisi parempi pukeutua vain juuttisäkkiin tai vetäistä pohjaton tynnyri henkselien varassa ympärille.

Ei sitten tule kenellekään mielitekoa ryöstää vaatteita päältä eikä toisaalta sairauskohtauksen sattuessakaan lähtisi ensiavussa vaatteet tai muu omaisuus pitkäkyntisen matkaan.

Ja jos ei pääse ensiapuun niin on jo valmiiksi luontoystävällisissä ja helposti palavissa kääreissä jotta ei rasita siinäkään kohtaa tätä meidän sairaaksi säästettyä yhteiskuntaamme vaan on valmis sellaisenaan joko monttuun tai uuniin.

Vierailija
369/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokoajanhan tuo mies on ollut saamassa apua häkeltä ja häke on tehnyt kaikkensa sitä antaakseen, mutta anttirokka oli päättänyt ettei apua tarvita eikä puheluihin vastata, vaan itse hoidetaan

joskus täytyy vain todeta, että ihmiset eivät todellakaan osaa (tai halua) nähdä miten paljon heitä yritetään auttaa

Sä et näköjään osaa tai halua ymmärtää lukemaasi vaan jankkaat tuota rokkajuttuasi.

Kyse on otsikonkin mukaan siitä että hänet haettiin kotoa lepositeisiin mikä ei todellakaan ole oikeutettua.

Vierailija
370/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset osaa yhtään miettiä että tarina ei välttämättä ole mennyt 100% niin kuin asian iltalehteen kertonut henkilö sanoo? Että joku saattaa vahingossa tai tahallaan kaunistella asiaa omaksi edukseen? Ihan noin niinkuin yleisellä tasolla, tätä tapausta en tunne.

Ehkä miehellä on käytössään epikriisit kuten pitää olla ja ne saa tai annetaan itselle. Niistä saa selkoa mitä on tapahtunut, tehty mitä lääkkeitä yhteenveto, diagnoosit jne..

Mies vaikuttaa tolkulliselta on raitis, ei ikinä onnettomuuksia ajaessa ja ajokilometrejä kertynyt n 4 miljoonaa elämän aikana.

En epäile miehen kokemuksia ja kertomuksia. Perin outoa toimintaa.

Toi oli kyllä erikoinen yksityiskohta noi ajetut kilometrit 😂

Toisaalta, kyseessä on sen ikäinen mies, että varmaan ne kisat on kirjoitettu siihen ruutuvihkoon jolla lasketaan bensan oikea kulutus millilleen kun ei noihin nykyautojen valheellisiin mittareihin kannata luottaa 😂

Voi olla entinen ammattiautoilija. Ja tosiaankaan ei ole tuon ikäisillä pitää kirjaa asioista. Samanikäinen äitini pitää vieläkin ruutuvihkoon kirjaa tuloistaan ja menoistaan.

Vierailija
371/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peijaksen alueella ei kyllä koskaan kannata lähteä viemään itse. Johan se autoon kantaminen yhdelta ihmiseltä vie yli sen 7 minuutin, jossa ajassa ambulanssi on täällä pääkaupunkiseudulla paikalla. Lisäksi vaimo olis saanu apua heti kun meni elottomaksi, eikä vasta sitten kun päästiin perille. 

Mies ei vastannut kysymyksiin vaan löi luurin kiinni, häke myös soitti perään useamman kerran

Kyllä ihan arkijärkikin kertoo sen että kun mies soitti häkeen niin ei hän pelkästään ilmoittanut että Paratiisitie 13 ja löi luurin kiinni. Aivan varmasti hän yritti ensin taivutella häke-päivystäjää lähettämään ambulanssi, mutta huomasi tehtävän toivottomaksi kun päivystäjä vain jankkasi että ikävä kyllä päivystys on nyt ruuhkaantunut, ettekö voisi soittaa maanantaina oman terveysaseman ajavaraustakaisinsoittonumeroon.

Matkalla autoa ajaessaan hän ei tietenkään voinut vastata puhelimeen, se on vaarallista ja laitonta.

Juuri näin!

Illalla ambulanssi soitettiin toisen kerran. En muista soitinko minä vai soittiko pikkuveli. Äiti oli tosi huonossa kunnossa. Enemmän minä puhuin ambulanssimiesten kanssa kuin äiti. Tälläkään kertaa äitiä ei viety sairaalaan, tytär kertoo.

PIRKANMAAN sairaanhoitopiirin toimialajohtaja tiedottaa, että lääkärit ottivat kantaa vain siihen, tarvitseeko potilas ambulanssikyydin, ei siihen, tarvitseeko hän akuuttia hoitoa. Lääkärin mukaan tarvetta ambulanssikuljetukseen ei ollut.

Hän (lääkäri) on ohjannut potilaan tulemaan päivystykseen, mutta omalla kyydillä, taksilla tai omaisten tuomana, ensihoidon kriteereiden mukaan, sanoo toimialajohtaja Sally Järvelä.Tässä vielä kuolleen omaisen kertomus siitä että sitä apua ei todellakaan aina saa!

mutta saihan hän apua! hänelle kerrottiin, että tulkaa sairaalaan, mutta tilanteenne ei vaadi ambulanssikyytiä.

Vierailija
372/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Tampereella kuoli se nainen joka ei saanut ambulanssia, täällä huudettiin kurkku suorana että olis itse pitänyt viedä.

Nyt sitten kun mies vie itse niin huudetaan että ukko on tappaja.

Vierailija
373/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua tuota, kun ensin puhutaan, että vaimo siirrettiin kesken matkan ambulanssin kyytiin. Myöhemmin taas kuvataan, miten hän oli itse ajanut hänet Peijaksen sairaalaan oville. Kummallinen juttu kaikenkaikkiaan.

Luehan uudelleen juttu, asia selviää siitä kyllä. Pariskunta oli Itä-Suomessa, vaimo sairastui, mies soitti ambulanssin ja kun ambulanssi ei löytänyt heitä, mies lähti itse ajamaan vaimoa sairaalaan. Tällä ajoreissulla ambulanssi löysi pariskunnan, vaimo siirrettiin ambulanssin kyytiin, vietiin Kuopioon sairaalaan ja vaimolle tehtiin sydämen pallolaajennus.

Tästä viikon kuluttua pariskunta oli pääkaupunkiseudulla. Vaimon olo heikkeni pahoin, mies koitti soittaa ambulanssia, ja lähti lopulta itse viemään vaimoa Peijaksen sairaalaan. Matkalla vaimo meni elottomaksi. Jos asia meni kuten mies kertoo, mies pelasti vaimonsa hengen.

Kiitos niiden puolesta, joilla on vaikeus ymmärtää lukemaansa.

Vierailija
374/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!

Hän (lääkäri) on ohjannut potilaan tulemaan päivystykseen, mutta omalla kyydillä, taksilla tai omaisten tuomana, ensihoidon kriteereiden mukaan, sanoo toimialajohtaja Sally Järvelä.Tässä vielä kuolleen omaisen kertomus siitä että sitä apua ei todellakaan aina saa!

mutta saihan hän apua! hänelle kerrottiin, että tulkaa sairaalaan, mutta tilanteenne ei vaadi ambulanssikyytiä.

Niin ja sitten hän kuoli kun ei päässyt ajoissa.

Ihan samoin olis käynyt tälle naiselle jos miehensä ei olisi heti lähtenyt häntä viemään.

Vierailija
375/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et näköjään osaa tai halua ymmärtää lukemaasi vaan jankkaat tuota rokkajuttuasi.

Kyse on otsikonkin mukaan siitä että hänet haettiin kotoa lepositeisiin mikä ei todellakaan ole oikeutettua.

tuo mies itse kuvasi itseään anttirokkana, joten ei liene väärin kutsua häntä noin. Hän sai apua, mutta päätti ettei jää sitä vastaanottamaan. Se oli hänen valintansa, ei häken. Sitten lopulta kaikki (myös ne asiat, joita meille ei kerrota) eskaloitui siihen, että mies joutui lepositeisiin. Varmasti siitä joku tutkinta tehdään ja sieltä sitten tulee mitä tulee.

Vierailija
376/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

puhelimeen vastaaminen autoa ajessa ei ole laitonta, eikä nykytekniikalla se ole vaarallistakaan. Siinä ei tarvitse edes koskea puhelimeen.

Emme tiedä miehen auton tekniikasta mitään. Kaikissa autoissa ei ole handsfreetä ja kaikki eivät osaa käyttää. Hätätilanteessa ei ole aikaa ostaa ja opetella käyttämään.

Vierailija
377/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysijärkinen kirjoitti:

Kys:issä joutunut muutaman kerran päivystyksestä pakkohoitoon, joka kumottu heti "hoidon" alkamisen jälkeen...olen aina käyttäytynyt rauhallisesti ja asiallisesti.

Minulle oli kirjoitettu hypomaaninen, koska juo vastaanotolla pullosta vettä? Omakantaan. En minä voi sille mitään, että syön suuta kuivattavia lääkkeitä. Ksylitolipastillien jatkuvaa imeskelyä ei vatsa kestä.

Aika erikoista, että lääkäri näkee lääkitykseni ja menin lääkäriin keuhkoputkentulehduksen vuoksi ja saan noin leimaavan epäilyn siksi, että juon pakon vuoksi vettä että pystyn puhumaan. En juo kerralla desilitroja vaan lähinnä otan kulauksen suun kostukkeeksi.

Sinällään oli kyllä erikoista, että flunssan nuutuneisuuden jälkeen edes olemus voisi jotenkin olla hypomaaninen kun jokaisen askeleen ottaminen on raskasta keuhkoputkentulehduksen vuoksi.

Vierailija
378/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on käyttäytynyt holtitottamasti ollessaan hädissään ja hoitohenkilökunta on toiminut oikein tuossa tilanteessa kun ovat huolehtineet ettei lähde auton rattiin yksikseen tunnekuohuissaan.

Todennäköisesti eivät ole osanneet hoitaa tuota tilannetta siten että mieskin olisi ymmärtänyt ja/tai jäänyt hetkeksi rauhoittumaan.

Tulee paha olo itsellekin ajatella miltä kyseisestä miehestä tuo tilanne on tuntunut.

Pahimmillaan voi järki sanoa näkemiin tuollaisten pakkokeinojen jälkeen etenkin jos henkilökunalla ei edelleenkään löydy lainkaan tilannetajua.

Pahimmat tyypit vielä ilkeilevät hädissään olevalle ihmiselle jotta tämä riehaantuisi lisää

Siis mitä ihmettä sä selität?

Mies ilmoitti, että menee kotiinsa keittämään kahvit, eikä jää sairaalan käytäville odottelemaan. Ja niin hän menikin, kukaan ei estänyt häntä lähtemästä auton rattiin siinä vaiheessa. Ihan ajokuntoisena oli päässyt takaisin kotiinsa. Ja hänet haettiin väkisin takaisin sairaalaan lepositeisiin vasta sieltä omasta kodistaan!!!

Tuo vielä erityisesti kun koronaa on vieläkin liikkeellä. Suunnilleen seitsemänkymppisellä ei ole välttämättä yhtään koronan vasta-aineita. Ehdoin tahdoinko siinä olisi pitänyt olla muiden viruksia imuroimassa? Luulisi, että olisi ollut helpotus henkilökunnallekin kun ikämies on ymmärtänyt lähteä kahvinkeittoon ja luottanut siihen, että hänelle soitetaan ja kerrotaan kun on kerrottavaa. Mieshän on luultavimmin merkitty sairaalan papereihin lähiomaiseksi.

Jos vaimo on viety teholle tai leikkaukseen, ei puolisokaan pääse sinne viereen istumaan. Helpompi on odottaa kotona kuin sairaalan käytävällä.

Vierailija
379/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaa?

Vanhusvihaa.

Vierailija
380/1084 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

puhelimeen vastaaminen autoa ajessa ei ole laitonta, eikä nykytekniikalla se ole vaarallistakaan. Siinä ei tarvitse edes koskea puhelimeen.

Emme tiedä miehen auton tekniikasta mitään. Kaikissa autoissa ei ole handsfreetä ja kaikki eivät osaa käyttää. Hätätilanteessa ei ole aikaa ostaa ja opetella käyttämään.

puhelinta kannattaisikin opetella käyttämään jo ennen hätätilannetta. Ja myös sinne häkeen soittoa voisi opetella etukäteen, kuten myös vaikka peruselvytystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän