Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bonusvanhemman vastuu bonuslasten lomailusta

08.07.2023 |

Millaisia kokemuksia teillä on uusperheissä lomailusta lasten kanssa? Teettekö koko perheenä kesälomareissut vai ainoastaan omien lasten kanssa ?

Eräs nainen kertoi, että hänellä on miehensä kanssa 7-vuotiaat kaksoset ja hän työskentelee pienipalkkaisessa työssä. Hänen miehensä on pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä ja hänellä on ex-puolison kanssa 12- ja 14-vuotiaat lapset ja nämä lapset asuvat pääosin äitinsä luona. Kun nainen oli kertonut ystävilleen, että he ovat tekemässä kesälomareissun Tampereelle/Särkänniemeen, niin nämä miehen omat lapset eivät ole tulossa mukaan, koska lasten äiti oli kieltäytynyt maksamasta puolia lastensa kuluista, eikä lasten isällä ole varaa maksaa koko lystiä. Tähän ne ystävät olivat syyllistäneet tätä naista, että miksei hän sitten voisi maksaa bonuslastensa rannekkeita ja muita kuluja, mitä siitä reissusta tulee (syöminen, majoitus), johon nainen oli vastannut, että ei hänellä ole varaa maksaa toisten ihmisten lasten juttuja, että hänen pitää itsekin pienestä palkasta säästää, jotta saa edes omille lapsilleen tarjottua elämyksiä.

Minulla on myös miesserkku, jolla on vaimonsa kanssa 6-vuotias lapsi ja lisäksi vaimolla on kaksi teini-ikäistä lasta vuoroviikoin kotona. Serkkuni sopii kaikki lomansa aina siten, että nämä vaimon lapset ovat koulussa, kun se on hyvä tekosyy tehdä reissuja vain oman lapsensa kanssa. Esimerkiksi pääsiäisen aikaan hänellä oli 1,5 viikkoa lomaa töistä, ja hän lähti heti pääsiäispyhien jälkeen lapsensa kanssa matkalle kylpylään pariksi yöksi. Hänkin olisi voinut mennä sinne kylpylään koko perheen kanssa pääsiäisen pyhinä, mutta hän halusi sinne vain oman lapsensa kanssa, ei halunnut vaimon lapsia mukaan.

Kommentit (247)

Vierailija
141/247 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen isä muutti 300 kilometrin päähän ja yritti jallittaa mua maksamaan sekä tuomaan junalla.

En suostunut ja yllätys oikeus määräsi hänet hakemaan ja tuomaan.

Ei maksa mitään kuluja, ei vaatteita, harrastuksia, mitään. Ikinä. Sen sijaan kela maksaa hänen puolestaan elaritkin.

Katsotaan kauanko jaksaa kuskailla....

Vierailija
142/247 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kommentteja?

Meillä oli pitkään käytäntö että yvteistennlasten lomat kustannetaan yhdessä ja omien lasten lomailut kustannetaan itse. Tästä sopuratkaisusta oli kuitenkin pakko luopua koska meinasi käydä niin että puolison lapsi oli jäädä pois risteilyltä jolle koko muu perhe oli menossa. Nykyään ei enää erotella lapsia omiin lapsiin ja yhteisiin lapsiin vaan kostannetaan kaikkien lomailut yhdessä.

Ja taas persaukinen nainen ja sen jännä-ex voittaa.

Mies oli meidän suhteessa se persaukinen kun yt vei firman konkurssiin.

Jätä se mies jos se kerran lokkii ja loisii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/247 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen isä muutti 300 kilometrin päähän ja yritti jallittaa mua maksamaan sekä tuomaan junalla.

Ei maksa mitään kuluja, ei vaatteita, harrastuksia, mitään. Ikinä. Sen sijaan kela maksaa hänen puolestaan elaritkin.

Onko teidän lapsi sitten niin pieni vielä, ettei voi yksin matkustaa junalla? Tekeekö muka oikeuskin tuollaisia päätöksiä siitä, että kenen tehtävä on hakea/tuoda lapsi etävanhemmalle?

Vierailija
144/247 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän lapsi sitten niin pieni vielä, ettei voi yksin matkustaa junalla? Tekeekö muka oikeuskin tuollaisia päätöksiä siitä, että kenen tehtävä on hakea/tuoda lapsi etävanhemmalle?

Kyllä oikeus tekee tuollaisia(kin) päätöksiä. Jotkut vanhemmat ovat niin riitaisia, että oikeuden määräyksellä kaikki lyödään papereihin.

Vierailija
145/247 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ketjua sieltä täältä. Todella rehellistä puhetta, en ole aiemmin ajatellutkaan, kuinka arvottavia olosuhteet uusperheissä voivatkaan pahimmillaan olla.

Tulee mieleen, ovatko nämä uusperheet perustettu lapsia vai vain aikuisia varten?

Onko keittiössä eri värisiä lautasia eri perheiden käyttöön?

146/247 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ketjua sieltä täältä. Todella rehellistä puhetta, en ole aiemmin ajatellutkaan, kuinka arvottavia olosuhteet uusperheissä voivatkaan pahimmillaan olla.

Tulee mieleen, ovatko nämä uusperheet perustettu lapsia vai vain aikuisia varten?

Pelkästään aikuisia varten tietysti. Vai luuletko sinä, että esim. Joku 13-vuotias tyttö on mielettömän innoissaan, kun hänen ja äidin kotiin muuttaa äkkiseltään joku random mies?

Vierailija
147/247 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään aikuisia varten tietysti. Vai luuletko sinä, että esim. Joku 13-vuotias tyttö on mielettömän innoissaan, kun hänen ja äidin kotiin muuttaa äkkiseltään joku random mies?

Mutta jos lapsia on, niin eikö heidänkin näkemyksiä pitäisi ottaa huomioon? Tai edes sopia uusperheen pelisäännöistä ennalta?

Sillä minusta oikeasti monesta kommentista paistaa läpi lasten eriarvoinen kohtelu eli ns. eri väriset lautaset ruokapöydässä. Aika hienovaraisellakin syrjimisellä saadaan herkässä iässä olevan lapsen itsetunto heikoksi.

148/247 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
149/247 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrehtyikö keskustelu nyt täysin?

Vierailija
150/247 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se vastuu on vapaaehtoista. Tai riippuu kai siitä kuinka varakasta väkeä.

151/247 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja?

Vierailija
152/247 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kommentteja?

Meillä oli pitkään käytäntö että yvteistennlasten lomat kustannetaan yhdessä ja omien lasten lomailut kustannetaan itse. Tästä sopuratkaisusta oli kuitenkin pakko luopua koska meinasi käydä niin että puolison lapsi oli jäädä pois risteilyltä jolle koko muu perhe oli menossa. Nykyään ei enää erotella lapsia omiin lapsiin ja yhteisiin lapsiin vaan kostannetaan kaikkien lomailut yhdessä.

Ja taas persaukinen nainen ja sen jännä-ex voittaa.

Ei kyse ole mistään valtataistelusta. Jos on pakko ajatella, että joku voittaa, niin sehän on se lapsi joka pääsee ihan oikeutetusti mukaan. Ei kai se nyt lapsen vika ole jos vanhemmilla ei ole rahaa?

153/247 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja?

Vierailija
154/247 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun miesystäväni kodissa.

Lapset muuttivat yllättäen pois kotona. Ex alkoi seurustemaan naisen kanssa, jolla on osaomistuksessa hevosten kanssa.

Ex ehdotti lapsille tulevat käymään uudessa kodissa ja kuopus ilmoitti muuttaa sinne.

Esikoisen tyttöystävä muutti vanhempiensa omistusasuntoon ja pyysi esikoistani muuttamaan yhteen.

Samaan aikaan ostetaan lappuja tuli postilaatikosta ja tavoite tuli myyntiin.

Lopulta tavoite laitettiin vuokralle ja muutin miesystäväni luo.

Hänellä on 2 aikuista lasta. Kummatkin ovat korkeakoulutettuja, hyväpalkkaisissa töissä.

Silti heitä kiinnostaa paljon mm mitä minä maksan asumisesta jne.

Asuntoon ei ole tehty oikeastaan mitään.

Olen laittanut kiertoon vanhoja, tarpeettomia huonekaluja, konmarittanut paljon irtaimistoa, maalannut, vaihtanut lattiaa, laittanut tapettia, tilannut lasitukset parvekkeelle, uppgradannut paljon.

Tai tätä tehtiin jo seurusteluaikana, nyt hienosäätöä.

Omiin lapsiin ei mene nyt yhtään rahaa. Esikoinen käy töissä ja opiskelee, kuopus käy koulua ja ratsastaa. Me kaikki 3 asumme jonkun kotona, joka ei ole sukua, joka ei huoli vuokraa.

Mutta miehen aikuiset lapset kysyvät matkan jälkeen maksoiko mies minun lennnot, edelleen kysyy maksanko asumisesta. Mutta kun tulevat kylään, ei kukaan kysy kuka siivosi, kävi kaupassa, kokkasi jne.

Olen myös, useaan otteeseen, tarjonnut rahaa. Miesystäväni sanoi hän ei tarvitse rahaa ja asuminen on saman hintaista, riippumatta asunko täällä

155/247 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja?

Vierailija
156/247 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä reissataan vain omien/oman lapsen kanssa, yhteisiä lapsia ei ole. Siksi minun lapseni pääsee Lontooseen, miehen lapset Tykkimäkeen.

Miksi et maksa miehellesi ja hänen lapsilleen matkaa Lontooseen? Montako lasta sinulla ja sinun miehelläsi on ?

Nämä on niitä monimutkaisia asioita, joihin et koskaan saa yhtenevää vastausta. Eihän kaikki isovanhemmatkaan ota käytä kaikkia lastenlapsia reissussa. Valitettavasti kaikki ei ole saman arvoisia.

Vierailija
157/247 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee?

Vierailija
158/247 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, miesystävällä on. En todellakaan maksa lasten lomailuja vaikka tienaan miestä enemmän. Reissatkoon äitinsä uusperheen kanssa.

Vierailija
159/247 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos uusperheiden ja muiden aisureiden lomat on lusittu ja ruvetaan varailemaan talvilomamatkoja. Bonusvanhemman kustannuksella tietenkin.

Vierailija
160/247 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erosin ja tapasin elämäni rakkauden (hänellä ei ole lapsia), niin tein selväksi, että yhteen ei muuteta, ennen kuin lapseni ovat lähteneet opiskelemaan, vaikka lapset pitävätkin hänestä kovin.

Itse asiassa molemmilla on edelleen omat asunnot, mutta toki nykyisin vierailut toistemme luona voivat kestää pitempään kuin viikonloput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän