IS:n juttu, ihmiset katuvat LASTEN HANKINTAA, varakkaasen työhön opiskelua intohimo ammatin sijaan, työelämän oravanpyörää yms. MITÄ SINÄ KADUT?
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009694635.html
Mitä sinä kadut?
Saa toki artikkeliakin kommentoida.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä juuri luin. Moni lapsen äiti katuu, että hankki lapset sen sijaan, että olisi elänyt vapaana. Millainen äiti voi noin ajatella?
Millainen nainen on noin itsekäs?
Ja tässähän tulikin syy, miksi noihin kyselyihin vastataan nimettömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt ymmärtää myös juhlia nuorempana enemmän. Nykyää tulee hirveä krappula, jos juhlii.
Juhli ilman viinoja. Itse olen 25-vuotias enkä ole ikinä juhlinut alkoholilla.
Sinulla ei ole aavistustakaan mistä olet jäänyt paitsi. Jos selvinpäin katsoo humalaisia eikä itsellä ole kokemusta humalassa olosta niin tottakai niitä pitää nolona ja hölmösti käyttäytyvinä, mutta ihmiset ottavat alkoholia, koska se vie rentoutumisen ihan eri asteelle ja tuo maailman ihanimman euforian - sellaisen mitä ei selvinpäin voi saada. Silloin tällöin juhliminen rikastuttaa elämää suunnattomasti ja tuo valtavasti nautintoa.
Et ole kokeillut huumeita jos alkoholi on mielestäsi maailman ihanin euforia.
Luulin että ovat laittomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä juuri luin. Moni lapsen äiti katuu, että hankki lapset sen sijaan, että olisi elänyt vapaana. Millainen äiti voi noin ajatella?
Sori vaan, mutta noin tapahtuu, kun yhteiskunta tyrkyttää lasten hankkimista kaikille. Kaikista ihmisistä EI OLE vanhemmiksi. Se on vaan fakta.
Lastensuojelussa tuon näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt ymmärtää myös juhlia nuorempana enemmän. Nykyää tulee hirveä krappula, jos juhlii.
Sinulla ei ole aavistustakaan mistä olet jäänyt paitsi. Jos selvinpäin katsoo humalaisia eikä itsellä ole kokemusta humalassa olosta niin tottakai niitä pitää nolona ja hölmösti käyttäytyvinä, mutta ihmiset ottavat alkoholia, koska se vie rentoutumisen ihan eri asteelle ja tuo maailman ihanimman euforian - sellaisen mitä ei selvinpäin voi saada. Silloin tällöin juhliminen rikastuttaa elämää suunnattomasti ja tuo valtavasti nautintoa.
Joopa joo. En tule ikinä koskemaan sellaisiin hermomyrkkyihin.
"Any amount of alcohol consumption harmful to the brain, finds study"
https://www.theguardian.com/society/2021/may/18/any-amount-of-alcohol-c…
Salaisuus sinulle. Ihminen rapistuu joka tapauksessa, kun vanhenee, nautitpa alkoholia tai et. Eräs viisas filosofi sanoikin: Elämä ei ole maraton matka, että kuinka pitkään selviää elossa vaan kuinka paljon saa siitä irti - esim. syopakin voi tulla milloin vain, nuorenakin, silloin ei kannata olla viiliksissä, että se ainoa elämä jäi elämättä täysillä. Elä toki tylsästi, jos se sinua kiuhtoo kokeilematta nautinnollisia asioita.
Ja hermomyrkyiltä on mahdotonta välttyä, kun niitä ihmisille myrkyllisiä aineita ja kemikaaleja on nykyään pieniä määriä vedessäkin ja eri ruoiassa (kasviksiin ruiskutetaan suoja-aineita, jotka eivät ole ihmisellä hyväksi, että saadaan mahdollisimman iso sato), luontoon ja pohjavesiin imeytyy, eläimet syö rehua ja juo vettä yms. jossa sitä on. Listaa voisi jatkaa loputtomasti. Ihmiset on saastuttaneet maapalloa niin paljon, että niitä myrkyllisiä aineita/kemikaaleja on joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa tuon jutun Lauran kertomusta, että mies oli muka elämänsä rakkaus ja silti petti sitä ja jätti tekstiviestillä. Silloin kun itse olen ollut rakastunut, ei kyllä mieleen mahdu sillä lailla ketään muuta eikä tee mielikään, saati että haluaisi rakasta tuolla lailla satuttaa. Se mieshän meni eteenpäin ja uusiin naimisiin, niin Lauraa alkoi varmaan siksi kaduttaa, mutta ei tuommoinen käytös rakkautta ole, kaukana siitä.
Lauralla on voinut olla vakava addiktio pettämisen tuomaan jännitykseen ja kikseihin, jota ei ole saanut hallintaan. Myöskin humalassa estot laskee ja käydä houkutus liian suureksi. Esim. tutkimusten mukaan yli puolet suomalaisista on pettänyt rakastamaansa kumppaniaan. Ei se niin harvinaista ole.
Terv. kumppaniaan rakastanut nainen, joka myös erehtyi pettämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa tuon jutun Lauran kertomusta, että mies oli muka elämänsä rakkaus ja silti petti sitä ja jätti tekstiviestillä. Silloin kun itse olen ollut rakastunut, ei kyllä mieleen mahdu sillä lailla ketään muuta eikä tee mielikään, saati että haluaisi rakasta tuolla lailla satuttaa. Se mieshän meni eteenpäin ja uusiin naimisiin, niin Lauraa alkoi varmaan siksi kaduttaa, mutta ei tuommoinen käytös rakkautta ole, kaukana siitä.
Lauralla on voinut olla vakava addiktio pettämisen tuomaan jännitykseen ja kikseihin, jota ei ole saanut hallintaan. Myöskin humalassa estot laskee ja käydä houkutus liian suureksi. Esim. tutkimusten mukaan yli puolet suomalaisista on pettänyt rakastamaansa kumppaniaan. Ei se niin harvinaista ole.
Terv. kumppaniaan rakastanut nainen, joka myös erehtyi pettämään
Pettäminen ei varmasti olekaan harvinaista. Rakkaus on.
Onneksi ei tarvitse katua lasten hankkimista, koska en ikinä missään nimessä aio hankkia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun oikein tarvitse katua mitään. Nekin asiat mitä tulee mieleen on kuitenkin sellaisia mitkä lopulta järjestyi ihan hyvin, ja elämä on juuri tällä hetkellä hyvää.
Sama täällä. Jokaisesta mokasta on oppinut jotain tärkeää. Sen ansiosta olen juuri tässä hetkessä, jossa elämä on hyvää ja olen onnellinen.
Omasta puolestani en kadu oikeastaan mitään. Joskus harmittelin sitä, että kitkuttelin entisen aviomiehen kanssa liian kauan. Olisi pitänyt erota pari vuotta ennen kuin erottiin. Oon myös käyttänyt monta "turhaa" vuotta opiskeluun, kun olisi voinut hypätä työelämään aiemmin.
Toisaalta nyt 35-vuotiaan oon juuri itselleni sopivan miehen kanssa, juuri itselleni sopivassa työssä ja elämä on muutenkin kaikin puolin mallillaan, eli olen saanut kaiken, mitä toivoinkin. Ei oo puutetta mistään enkä edes muuttaisi elämässäni mitään.
Ne hölmöt valinnat, mitä nuorempana teki, oli tärkeitä askelia ja opetuksia elämässä, eli en olisi tehnyt mitään toisin, vaikka voisin kääntää kelloa ajassa taaksepäin. Huonojen kokemusten ansiosta osaan myös arvostaa kaikkea hyvää, mitä olen elämässä sittemmin saanut ja saavuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä? Jäät paljosta paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla todella vahva alkoholismigeeni. Ei taida tuollaisia oloja keskimäärin alkoholista saada, monet (esim minä) eivät saa siitä yhtään mitään positiivista fiilistä. Esim itselleni tulee vain hieman pahoinvoiva ja aivosumuinen olo, vähän niinkuin olisi syönyt jotain pilaantunutta. Sama fiilis kuin ruokamyrkytyksessä ennen kuin alkaa oksentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla todella vahva alkoholismigeeni. Ei taida tuollaisia oloja keskimäärin alkoholista saada, monet (esim minä) eivät saa siitä yhtään mitään positiivista fiilistä. Esim itselleni tulee vain hieman pahoinvoiva ja aivosumuinen olo, vähän niinkuin olisi syönyt jotain pilaantunutta. Sama fiilis kuin ruokamyrkytyksessä ennen kuin alkaa oksentaa.
Suurin osa ihmisistä saa alkoholista euforiaa, ei toki kaikki, mutta vaikka sinä et saa niin se ei tarkoita etteikö suurin osa saisi.
Näin päihd.hoitajana osaan kertoa, että ihmiset saa eri päihteistä euforiaa. Jos ei saa jostain toisesta niin toisesta saa. Se on ikävä tietysti niiden kannalta, joiden kohdalla laillisesta alkoholista ei saa - tosin voi olla pelastuskin, jos on addiktioihin geneettisesti altistuvainen.
Siksi monet käyttävät laittomia vaihtoehtoja, mutta sitä ei voi kenellekkään suositella, mutta ihmiskunnan historia on osoittanut sen, että valtaosa ihmisistä haluaa päihtyä välillä eikä se tule koskaan muuttumaan.
Parasta mitä on tehdä niin opettaa vaaroista mahdollisimman paljon nuorena yms. Amerikassa valitettavasti käytetään jo nyt laittomia aineita alkoholia enemmän. Suomessa onneksi nuoret kokeilevat alkoholilla suurin osa, kun tulevat tiettyyn ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan, mutta noin tapahtuu, kun yhteiskunta tyrkyttää lasten hankkimista kaikille. Kaikista ihmisistä EI OLE vanhemmiksi. Se on vaan fakta.
Eliitti yllyttää lisääntymään jottta saadaan työvoimareserviä. Syntyvyys on varsin vaisua ja sukupuuttokehityksemme on maailman nopeimpia. -Riistävä luokka on tuottanut maahamme toimeentulotaistelun, josta ei toivuta koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika iso osa jos nyt ollaan rehellisiä kerrankin. Rakastan lapsiani, mutta jos kaiken saisi miettiä uusiksi niin en alkaisi hommaan koska minulla ei ole mitään edellytyksiä olla äiti, eikä kiinnostakaan. En ollut ikinä edes leikkinyt nukeilla kun on niin saakelin tylsiä. Olisi pitänyt tajuta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla tulee oksennus ennen kuin tuollainen euforia ehtii. Pari kolme skumppalasillista tuo kuplivan hiprakan, mutta siitä eteenpäin jos jatkaa niin on vain ja ainoastaan huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyyshän on ollut alimmillaan aikoihin. Joten moni jää nykyään vapaaehtoisesti lapsettomaksi.
Vanhemmuudessa on hyvät ja huonot puolensa, mutta koskaan en ole katunut oikeasti. Kyllä vanhemmuus kuitenkin antaa niin paljon enemmän kuin ottaa. Se ainainen huoli lapsen pärjäämisestä on kuitenkin aina läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää. Siks meillä on niin paljon nykään pahoinvoivia jälkeläisiä ja heidän jälkeläisiä kun aikana jolloin naiset olivat orjia ja ehkäisyä ei ollut niin siinä ei paljoa naisella ollut vapautta valita hakuaako äidiksi ja se kyllä näkyy jäljessä.
Ja niiden näiden sukupolvien katkerat naiset tuputti äitiyttä tyttärilleen ihan vain siksi koska halusivat niidenkin kärsivän yhtä paljon kuin hekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ne ovat laittomia. Mitä sitten? Nykyään saa huumeet vaikka kotiovelle helposti.
En kadu mitään muuta kuin sitä, että olen miellyttänyt liikaa nuorempana muita ihmisiä, koska olen pelännyt toisen suuttumista tai epämukavia tilanteita.
Tai no, lisäksi kyllä kadun joissain tilanteissa liian suurta suutani, eli toisten asioiden levittelyä ja muista ihmisistä puhumista negatiivisesti.
Elämisen taidon saa vasta 35+. Jos saa.
Millaisella ihmisellä on sydäntä pakottaa oma lapsi kärsimään ja kuolemaan? Vaatii niin suurta itsekkyyttä että en vaan pystyisi.