Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS:n juttu, ihmiset katuvat LASTEN HANKINTAA, varakkaasen työhön opiskelua intohimo ammatin sijaan, työelämän oravanpyörää yms. MITÄ SINÄ KADUT?

Vierailija
07.07.2023 |

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009694635.html

Mitä sinä kadut?

Saa toki artikkeliakin kommentoida.

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä juuri luin. Moni lapsen äiti katuu, että hankki lapset sen sijaan, että olisi elänyt vapaana. Millainen äiti voi noin ajatella?

Millainen nainen on noin itsekäs?

Vierailija
2/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä juuri luin. Moni lapsen äiti katuu, että hankki lapset sen sijaan, että olisi elänyt vapaana. Millainen äiti voi noin ajatella?

Sori vaan, mutta noin tapahtuu, kun yhteiskunta tyrkyttää lasten hankkimista kaikille. Kaikista ihmisistä EI OLE vanhemmiksi. Se on vaan fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että käytin aikaa uran luomiseen, että saan mahdollisimman paljon rahaa. Siinä jäi niin paljon kokematta nuoruutta, elämän nautintoja.

Nykyään elän sijoitustiloilla ja matkustelen ympäri maailmaa.

Jos olisin ollut viisampi kuten moni muu matkustelija niin olisin tehnyt sen yhteiskunnan rahoilla jo nuorena. Yhteiskunta on täysin kiittämätön sen eteen tehdystä työstä ja maksetuista veroista.

Olisi pitänyt ymmärtää myös juhlia nuorempana enemmän. Nykyää tulee hirveä krappula, jos juhlii.

Vierailija
4/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt ymmärtää myös juhlia nuorempana enemmän. Nykyää tulee hirveä krappula, jos juhlii.

Juhli ilman viinoja. Itse olen 25-vuotias enkä ole ikinä juhlinut alkoholilla.

Vierailija
5/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkamista pääpelleksi Sirkus Parisuhteeseen, tunnetuin keskiluokkaisin maneerein.

Vierailija
6/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ehkä naimisiin väärän ihmisen kanssa. No, en minä toisaalta sinkkukaan haluaisi olla.

Vierailija
7/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin yhteiskunta kauheaksi stressiväännöksi ja sitten ihmettelemään kun ei maistu!  Pöljät.

Itse voisin katua että olen aina ollut liian varovainen ja järkevä.

Vierailija
8/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan, mutta noin tapahtuu, kun yhteiskunta tyrkyttää lasten hankkimista kaikille. Kaikista ihmisistä EI OLE vanhemmiksi. Se on vaan fakta.

Onko kukaan laittanut asetta ohimimolle, että "nyt avaan haarasi tuolle miehelle ilman ehkäisyä ja hankkiudut raskaaksi tietoisesti"?

Kyllä ne ihan omia valintoja on, vaikka yhteiskunta siihen kannustaisikin.

Itse kadun, etten harrastanut ennen naimisiin menoa enemmän seks.suhteita, että olisi kokemuksia kertynyt useammista miehistä. Nyt kokemusta on vain aviomiehiestä.

Vierailija
9/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään jospa heidän vanhemmatkin katuu lasten hankintaa.

Vierailija
10/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun oikein tarvitse katua mitään. Nekin asiat mitä tulee mieleen on kuitenkin sellaisia mitkä lopulta järjestyi ihan hyvin, ja elämä on juuri tällä hetkellä hyvää.

Vierailija
11/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole aavistustakaan mistä olet jäänyt paitsi. Jos selvinpäin katsoo humalaisia eikä itsellä ole kokemusta humalassa olosta niin tottakai niitä pitää nolona ja hölmösti käyttäytyvinä, mutta ihmiset ottavat alkoholia, koska se vie rentoutumisen ihan eri asteelle ja tuo maailman ihanimman euforian - sellaisen mitä ei selvinpäin voi saada. Silloin tällöin juhliminen rikastuttaa elämää suunnattomasti ja tuo valtavasti nautintoa.

Vierailija
12/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että käytin aikaa uran luomiseen, että saan mahdollisimman paljon rahaa. Siinä jäi niin paljon kokematta nuoruutta, elämän nautintoja.

Nykyään elän sijoitustiloilla ja matkustelen ympäri maailmaa.

Jos olisin ollut viisampi kuten moni muu matkustelija niin olisin tehnyt sen yhteiskunnan rahoilla jo nuorena. Yhteiskunta on täysin kiittämätön sen eteen tehdystä työstä ja maksetuista veroista.

Mulla tuli nuorena ainakin fyysisesti ihan kamalat krapulat, oksensin aamusta iltaan ja ihmettelin miten jotkut ihmiset voivat darrassa syödä jotain pizzaa tai mäkkiruokaa. Nyt vanhempana en ole oksentanut darrassa vuosikausiin, henkisesti darrat on kyllä pahempia kuin nuorena, mutta kyllä niistä selviää.

Vierailija
13/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun erästä harrastusta, jossa saatu vamma aiheuutti työkyvyttömyyden

Vierailija
14/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää. Siks meillä on niin paljon nykään pahoinvoivia jälkeläisiä ja heidän jälkeläisiä kun aikana jolloin naiset olivat orjia ja ehkäisyä ei ollut niin siinä ei paljoa naisella ollut vapautta valita hakuaako äidiksi ja se kyllä näkyy jäljessä.

Vierailija
15/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lastenhankinnan katumuksesta pitäisi puhua enemmän ja nykyistä syvällisemmin, ehkä se ei kaikilla ole niin dramaattista. Se auttaisi ihmisiä toivottavasti konkreettisesti hahmottamaan perhe-elämän erilaisia puolia.

Vaikka on minunkin mielestäni ihan hullua, että pitkään lasta toivoneet suunnittelevat nyt koko ajan asioita, joita tekevät sitten ILMAN lasta, kun se syntyy. Ilmeisesti se lapsen saaminen onkin vain bucket listillä kohta muiden joukossa.

Sori ohis.

Vierailija
16/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole aavistustakaan mistä olet jäänyt paitsi. Jos selvinpäin katsoo humalaisia eikä itsellä ole kokemusta humalassa olosta niin tottakai niitä pitää nolona ja hölmösti käyttäytyvinä, mutta ihmiset ottavat alkoholia, koska se vie rentoutumisen ihan eri asteelle ja tuo maailman ihanimman euforian - sellaisen mitä ei selvinpäin voi saada. Silloin tällöin juhliminen rikastuttaa elämää suunnattomasti ja tuo valtavasti nautintoa.

Joopa joo. En tule ikinä koskemaan sellaisiin hermomyrkkyihin.

"Any amount of alcohol consumption harmful to the brain, finds study"

https://www.theguardian.com/society/2021/may/18/any-amount-of-alcohol-c…

Vierailija
17/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä kannattaakin ajatella itse eikä alistua painostukseen. 

Vierailija
18/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maailman ihaninta euforiaa" ei alkoholilla saa. Alkoholi on depressantti.

Vierailija
19/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että suostuin suhteeseen vanhan guben kanssa jotta edes joku rakastaisi

Vierailija
20/127 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea uskoa tuon jutun Lauran kertomusta, että mies oli muka elämänsä rakkaus ja silti petti sitä ja jätti tekstiviestillä. Silloin kun itse olen ollut rakastunut, ei kyllä mieleen mahdu sillä lailla ketään muuta eikä tee mielikään, saati että haluaisi rakasta tuolla lailla satuttaa. Se mieshän meni eteenpäin ja uusiin naimisiin, niin Lauraa alkoi varmaan siksi kaduttaa, mutta ei tuommoinen käytös rakkautta ole, kaukana siitä.