Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän mahtoi vanhasta koulukiusaajastani tuntua

Vierailija
07.07.2023 |

Kun näimme kaupassa tänään. Katselemme kohtasivat, emme tervehtineet.

Hän aikoinaan haukkui mua mm. Rumaksi ja nössöksi. Olin lapsieni kanssa ja hän omiensa. Teki mieli kyllä sanoa, että toivottavasti olet onnistunut kasvatuksessa. Tätä mietin nyt sitten, että muistaako kiusaaja itse niitä kauheita puheitaan muita kohtaan?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia kaikki ovat koulukiusattuja mutta kukaan ei sano olevansa koulukiusaaja?

Onhan tässä ketjussa osa myöntänyt kiusaavansa.

Vierailija
82/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa miettinyt, mitä.ne kouluammuskelijoiden kiusaajat ajattelevat.. Kielellä on vallassa elämä ja kuolema, näin siellä Raamatussa lukee. Kun haukkuu ja kiusaa niin vuosien päästä voi tapahtua pahoja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kiusasin koulussa joskus ja muistan kyllä ilkeät tekoni. Ne kaduttavat. Vasta aikuisena tajusin miten kamala olinkaan ollut.

Voihan se olla, että ihmisen kohtalossa tosiaan toteutuvat omat teot. Ei kannata sitten valittaa, että elämä olisi epäoikeudenmukaista. Oikeus toteutuu silloin.

Kiusaajille annan neuvon: ei kannata kerjätä huonoa karmaa itselleen myöhempää elämää varten.

Surullista kyllä, usein on niin, että kilteille ihmisille käy huonosti, mutta röyhkimykset porskuttaa. Aina kun näen vastakkaisen tapauksen, olen tosi iloinen.

Vierailija
84/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ignooraisin täysin ja unohtaisin koko kohtaamisen. On noiden ihmispaskojen asia aloittaa keskustelu ja pyytää anteeksi, jos ovat pahoillaan tekemisistään. Suurin osa ei vaikuta todellakaan olevan. Lasteni en antaisi ystävystyä kiusaajan lasten kanssa. Vai ihan hyvillä mielinkö uskaltaisit päästää lapsesi vaikkapa yökylään? Minua kiusaajani esimerkiksi kuristi, joten sellaisen psykopaatin lähellekään en päästäisi lapsiani. Henkisesti terve ihminen ei kiusaa toisia, piste.

Minun entinen kiusaajani potki ja hakkasi minua, sylki päälle ja uhkaili teräaseella! Rouva on nykyään sairaanhoitaja, ja edelleen kuulemma vika on minussa!

Vierailija
85/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kun kerrotaan kouluaikaisista kiusaajista, nimiä ei mainita, esim. kävin Kallion koulua ja siellä Minna ja Pia olivat varsinaisia kiusaajia, se voisi hillitä kun jälkikäteen nimet tulee julki? Kaikki keinot käyttöön.

Vierailija
86/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta pitäisi keskustella enemmänkin.

Olen aikoinaan joutunut kiusatuksi. Nyt huomaan, että trauma nousee pintaan kun oma lapsi menee kouluun.

Vierailija
87/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ignooraisin täysin ja unohtaisin koko kohtaamisen. On noiden ihmispaskojen asia aloittaa keskustelu ja pyytää anteeksi, jos ovat pahoillaan tekemisistään. Suurin osa ei vaikuta todellakaan olevan. Lasteni en antaisi ystävystyä kiusaajan lasten kanssa. Vai ihan hyvillä mielinkö uskaltaisit päästää lapsesi vaikkapa yökylään? Minua kiusaajani esimerkiksi kuristi, joten sellaisen psykopaatin lähellekään en päästäisi lapsiani. Henkisesti terve ihminen ei kiusaa toisia, piste.

Minun entinen kiusaajani potki ja hakkasi minua, sylki päälle ja uhkaili teräaseella! Rouva on nykyään sairaanhoitaja, ja edelleen kuulemma vika on minussa!

Minun kiusaajistani tuli mielenterveyshoitaja, psykiatrinen sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja. Aika irvokasta. Ai niin, kahdesta tuli opettajia. Vielä irvokkaampaa. 

Vierailija
88/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi ei. toivottavasti selviät näistä kauhean traumaattisista kokemuksista vaikka 200 terapiakäynnin jälkeen. 

Huonoa omaatuntoapoteva, henkisesti kehitysvammaisen asteelle jäänyt koulukiusaaja kommentoi jälleen. Parempaa jatkoa sinullekin, k..pää.

Vierailija
89/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajani on nykyisin opettaja. Itse olen terapeutti. Haavat lakkasivat vuotamasta noin 30 vuotiaana, mutta haavoista jäi ikuinen arpi. Olen nyt 49 v.

Vierailija
90/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei tuntunut miltään. Hänen elämänsä ei pyöri sinun ympärilläsi, joten sinun näkemisesi ei herätä erityisiä tunteita. Elämä on mennyt eteenpäin ja menneet ovat menneitä. 

Vierailija
91/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kun kerrotaan kouluaikaisista kiusaajista, nimiä ei mainita, esim. kävin Kallion koulua ja siellä Minna ja Pia olivat varsinaisia kiusaajia, se voisi hillitä kun jälkikäteen nimet tulee julki? Kaikki keinot käyttöön.

Aika harvaa kiinnostaa velloa joissain vuosikausia sitten tapahtuneissa asioissa. Kannattaa keskittyä nykyiseen ja tulevaan menneiden sijaan. 

Vierailija
92/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin synnynnäisesti viasta joka vaikuttaa ulkonäkööni.

Kuulin että kiusaajallani on puhjennut ulkonäköön vaikuttava sairaus ja terveys pettänyt sen myötä.

Karma.

\o/

Vierailija
93/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi mun kiusaaja halvaantui alle 2-kymppisenä - eipä enää hakkaa naisia. Karma osui tässä jo rajusti. Sitten muutama jäänyt yhtä köyhiksi työttömiksi kuin vanhempansa. Mä menin eteenpäin elämässä heti peruskoulun jälkeen.

Logiikka ontuu. 6 milj juutalaista jne ihmistä saivat karmalta rangaistuksen?

Heistä en tiedä, mutta kyllähän saksalaisissa yhä näkyy heidän traumansa: miten antoivat tapahtua. Tekijät ovat jo lähes kaikki kuolleita, mutta häpeä ja syyllisyys säilyy. Ne ovat juuri niitä tunteita, jotka vaikuttavat kasvuun, kehitykseen jne.

Miksei ryssassa ole samaa vaikka myös murhanneet miljoonia?

Vierailija
94/94 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi mun kiusaaja halvaantui alle 2-kymppisenä - eipä enää hakkaa naisia. Karma osui tässä jo rajusti. Sitten muutama jäänyt yhtä köyhiksi työttömiksi kuin vanhempansa. Mä menin eteenpäin elämässä heti peruskoulun jälkeen.

Logiikka ontuu. 6 milj juutalaista jne ihmistä saivat karmalta rangaistuksen?

Tutki Talmudia ja ymmärrät, että loogiikka ei onnu pätkääkään. Voit tutustua myös nyky Israelin ihmisoikeusrikostoimintaan jos älyllinen kapasiteetti ei historian - ja teologiantutkimukseen riitä. Jeesus tuomitsi nämä sadistiset siat- mikäköhän sinä olet Hänelle vastaan sanomaan?