Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän mahtoi vanhasta koulukiusaajastani tuntua

Vierailija
07.07.2023 |

Kun näimme kaupassa tänään. Katselemme kohtasivat, emme tervehtineet.

Hän aikoinaan haukkui mua mm. Rumaksi ja nössöksi. Olin lapsieni kanssa ja hän omiensa. Teki mieli kyllä sanoa, että toivottavasti olet onnistunut kasvatuksessa. Tätä mietin nyt sitten, että muistaako kiusaaja itse niitä kauheita puheitaan muita kohtaan?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Omat tuntemani entiset koulukiusaajat ovat monet kuolleet nuorena, 30-40 vuoden iässä. Harva sai lapsia.

Vierailija
2/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin muistaa omaa käytöstään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin myös, että lapsemme voivat tulevaisuudessa olla kavereita asuinalueen ja koulujen ja päiväkotien puolesta

Vierailija
4/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit viisaasti👍

Minä uskon: minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Karma kyllä huolehtii takaisinmaksusta silloin, kun on sen aika.

Voimia

Vierailija
5/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiusasin koulussa joskus ja muistan kyllä ilkeät tekoni. Ne kaduttavat. Vasta aikuisena tajusin miten kamala olinkaan ollut.

Vierailija
6/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koulukiusaajani oli autokaupassa myyjänä.

Käännyin pois.

Vierailija
7/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin todella outo fiilis koko tapauksesta. olen päässyt yli kiusaamisesta, mutta juuri tuon kyseisen henkilön kommentit on jäänyt kummittelemaan. Meinasin , että häivyn kaupasta , mutta mietin, että ei, nyt teemme tämän reissun loppuun.

Vierailija
8/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koulukiusaajani tuli työhaastatteluun eräälle läheiselleni. Sanoin, ettei palkkaa. Ei palkannut.

Vierailija
9/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin joitain vuosia sitten oman kiusaajani kohdalla samaa, että onko vuodet muuttaneet kun häneen somessa törmäsin. Kiusaaja oli opiskelemassa lähihoitajaksi näin aikuisiällä ja koronan aikana kirjoitteli niin ilkeitä kommentteja mm. lihavista ihmisistä someen, ettei jäänyt epäilystäkään mistään henkisestä kasvusta. Samalla hän kasvattaa pientä poikaa, josta todennäköisesti tulee samanlainen ihmishirviö kuin äidistään.

Vierailija
10/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olenkin juuri tervehtinyt niitä koulukiusaajiani, kun heillä on ollut lapsia ja puoliso mukana. Jos joku on muistellut nimeäni, niin olen sanonut, että sinähän käytit minusta nimeä v***n ruma tai... tai....

Jos taas hän on tervehtinyt nimellä, niin ihmettelen, että miten hän nyt mun nimen muistaa, kun aikoinaan käytti vain nimiä ... tai ....

Vierailija
11/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne penskat mene samaa rataa kuin äitinsä. Muuten aika hauskaa miettiä, että jos kiusaaja sanoo omalle lapselleen "ei saa kiusata" ... Tai jos hänen lastaan kiusataan niin mitähän mahtaa tuntua.

Vierailija
12/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nössöksi haukkuminen ole väärin? sehän on vain rohkaisemista.

ei haukku haavaa tee, paljon pahempaa oli fyysiset pahoinpitelyt.

Vierailija
13/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ignooraisin täysin ja unohtaisin koko kohtaamisen. On noiden ihmispaskojen asia aloittaa keskustelu ja pyytää anteeksi, jos ovat pahoillaan tekemisistään. Suurin osa ei vaikuta todellakaan olevan. Lasteni en antaisi ystävystyä kiusaajan lasten kanssa. Vai ihan hyvillä mielinkö uskaltaisit päästää lapsesi vaikkapa yökylään? Minua kiusaajani esimerkiksi kuristi, joten sellaisen psykopaatin lähellekään en päästäisi lapsiani. Henkisesti terve ihminen ei kiusaa toisia, piste.

Vierailija
14/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo nyt kovin imartelevaa ole. Lisäksi ulkonäön haukkuminen on jättänyt syvät arvet. Tunnen itseni kauniiksi niin kun muistelen miten tuo haukkui minut se tuntuu pahalle. Sanoi minua esim barbiksi. Ja vielä ilmaisi asian niin, että heidän luokan pojat sanovat minua barbiksi siksi, että olen v tun ruma

Vierailija
15/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo nyt kovin imartelevaa ole. Lisäksi ulkonäön haukkuminen on jättänyt syvät arvet. Tunnen itseni kauniiksi niin kun muistelen miten tuo haukkui minut se tuntuu pahalle. Sanoi minua esim barbiksi. Ja vielä ilmaisi asian niin, että heidän luokan pojat sanovat minua barbiksi siksi, että olen v tun ruma

olit kiusaaja etkä kiusattu

Vierailija
16/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kiusasin koulussa joskus ja muistan kyllä ilkeät tekoni. Ne kaduttavat. Vasta aikuisena tajusin miten kamala olinkaan ollut.

Miten olet meinannut hyvittää tekosi? Karma ehkä armahtaa vielä.

Vierailija
17/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei. toivottavasti selviät näistä kauhean traumaattisista kokemuksista vaikka 200 terapiakäynnin jälkeen. 

Vierailija
18/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Minua kiusattiin. Se oli henkistä suurimmaksi osaksi mutta myös fyysistä

Vierailija
19/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa muistaa koko asiaa.

Vierailija
20/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Minua kiusattiin. Se oli henkistä suurimmaksi osaksi mutta myös fyysistä

jos olisit ollu kiusattu et olisi saanu koskaan perhettä ja olisin allu alimmassa yhteiskuntaluokassa, normot eli ne keillä on työ ja perhe oli kiusaajien puolella aina heikossa asemassa olevia vastaan.