Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko unohtaneet koskaan pyykkejä koneeseen pitkäksi aikaa?

Vierailija
03.10.2022 |

Teen vaativaa asiantuntiatyötä. Muistan ulkoa kymmeniä salasanoja ja käyttäjätunnuksia, työhön liittyviä matikan ja fysiikan kaavoja, eri softat tulevat ulkomuistista ja näiden erikoistoiminnot yms. Mutta kotioloissa käy näitä, että pyykit voi jäädä pariksikin viikoksi koneeseen. Ilmeisesti tietokoneella ollut jotain mielenkiintoisempaa tuolloin. Tyhmemmät ihmisethän sitten takertuvat arjessaan näihin yksinkertaisiin asioihin, kun eivät kykene mihinkään muuhun kuten esim. äitini. Roska lattialla on syy saada draamaa, kun ei elämässä ole mitään tärkeämpää murehdittavaa eikä mietittävää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, erityisesti stressaantuneina kausina. Olen vaan laittanut uudelleen koneen sitten pyörimään niin saanut taas puhtaaksi.

Vierailija
2/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et vaihda vaatteita kovin usein? Ovatko läheisesi koskaan maininneet mitään henkilökohtaiseen hygieniaasi liittyen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että puolet ihmisistä haisevat sellaiselle ku.siummehdukselle. Niin kamalaa seistä esim. kassajonossa ihmisen takana, jonka vaatteet haisee niin ummehtuneelle, että huhheijaa..

Vierailija
4/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka korostatkin olevasi kovin fiksu, niin kannattaisi vähän kiinnittää huomiota myös arjen hallintaan.

Vierailija
5/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus silloin kun lapset oli pieniä. En nyt enää. Silloinkin muutamaksi päiväksi.

Vierailija
6/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, erityisesti stressaantuneina kausina. Olen vaan laittanut uudelleen koneen sitten pyörimään niin saanut taas puhtaaksi.

No niin tein määkin.

Vierailija
7/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne heti haisee jos ei laita saman päivän aikana kuivumaan.

Vierailija
8/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko kuullut koskaan meistä fiksuista ja nokkelaälyisistä koulutetuista naisista jotka pyörittää globalissa pörssiyhtiössä 12-13 milj € vuosi lv businesta työsopparilla jossa ei ole työaikkaa.

Tämä tarkoittaa sitä että työtä on käytännössä vähintään 10h / arkipv + vk loppuna vielä 4-5h puretaan ed viikon s posteja ja valmistaudutaan ma asiakasneuvotteluun.

Siitä huolimatta meillä riittää älykkyyttä, aikaa ja energiaa käydä kaupassa, valmistaa ainakin vk loppuna ruoka, siivota huusholli ja pestä pyykit, laittaa ne ajallaan kuivumaan ja kuivana vielä kaappiinki. Ai niin ja koirakin pitää ulkoiluttaa, eikä senkään harjaamista ja ruokkimista voi unohtaa.

Hyvin hoituu kaikki.

Tule meille kylään niin opetan sinua!

Vierailija
9/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provotehtailija on aloittanut työviikkonsa!

Vierailija
10/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pesukone piippaa niin ärsyttävästi, ettei voi olla huomaamatta, että kone on käynyt

Vierailija
11/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha, jos pariksi viikoksi. Yleensä jo saman päivänä huomaa, että koneen luukku on kiinni ja pyykit vielä koneessa. Silloin ne voi pelastaa huuhtelemalla ja linkoamalla uudestaan.

Vierailija
12/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen unohtanut ja monesti.

Vierailija
13/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin peset pyykkiä? Minä pesen jo lakanat kerran viikossa. 

Vierailija
14/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on saattanut unohtua yön yli.

Kahdeksi viikoksi? Miten ihmeessä?

Vierailija
15/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväksi voin unohtaa, mutta en todellakaan kahdeksi viikoksi!

Vierailija
16/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tulee siis tosi vähän pyykkiä, jos kahdeksi viikoksi voi pyykit unohtua koneeseen?

Vierailija
17/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on kuivaava pesukone, ei haittaa vaikka ne kuivat jääkin koneeseen odottamaan.

Vierailija
18/18 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tuollaista voi selittää sillä, että olisit jotenkin älykkäämpi kuin muut. Se on totta tuossa, että mitä tyhmempi ihminen, niin sitä enemmän sellainen takertuu esim. siihen, mitä veistä käytetään voiveitsenä yms. turhanpäiväisiin yksityiskohtiin. 

Mutta se että unohtaa pyykit koneeseen pariksi viikoksi ei ole sen merkki, että ihminen vaan olisi niin älykäs, että aika menee ns. tärkeämmissä hommissa. Oikeasti älykäs ihminen on sellainen, jolla on joka osa-alue hallussa ja meillä suomessa kun aika harvalla on palvelijoita kotona, niin arkeen vaan kuuluu meille kaikille pyykit, vessan siivoamiset, lasten hoitamiset ja harrastukset yms. Ja jos ei pysty niihin perheellinen ihminen, vaikka on työssäkin, niin kertoo minusta enemmän ihan muusta kuin älykkyydestä.

Minulla on joskus unohtunut pyykit koneeseen, mutta maksimissaan 1 pv on ollut. Aika harvoin kuitenkin näinkin, sen verran usein tulee kuljettua kodinhoitotilan ohi, että huomaan kyllä pyykit koneessa. Ja itse teen IT-projekteissa töitä ja joskus on todella kiire niissä ja paljon asioita muistettavana ja tehtävänä ja itse olen huomannut sen, että kun on paljon töitä, niin "turhat" numeroiden/salasanojen yms. muistaminen huononee, ikään kuin aivot suojelevat itseään sillä että turhia pieniä yksityiskohtaisia asioita ei sinne jää (nuo voi katsoa jostain salasanaholvista yms. ei tarvitse muistaa ulkoa), koska on niin paljon muutakin koordinoitavaa ja isompia asioita hoidettavana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän