Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän mahtoi vanhasta koulukiusaajastani tuntua

Vierailija
07.07.2023 |

Kun näimme kaupassa tänään. Katselemme kohtasivat, emme tervehtineet.

Hän aikoinaan haukkui mua mm. Rumaksi ja nössöksi. Olin lapsieni kanssa ja hän omiensa. Teki mieli kyllä sanoa, että toivottavasti olet onnistunut kasvatuksessa. Tätä mietin nyt sitten, että muistaako kiusaaja itse niitä kauheita puheitaan muita kohtaan?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin joitain vuosia sitten oman kiusaajani kohdalla samaa, että onko vuodet muuttaneet kun häneen somessa törmäsin. Kiusaaja oli opiskelemassa lähihoitajaksi näin aikuisiällä ja koronan aikana kirjoitteli niin ilkeitä kommentteja mm. lihavista ihmisistä someen, ettei jäänyt epäilystäkään mistään henkisestä kasvusta. Samalla hän kasvattaa pientä poikaa, josta todennäköisesti tulee samanlainen ihmishirviö kuin äidistään.

Jotkut kasvavat henkisesti, jotkut eivät.

Minulta on yksi kiusaaja ja yksi myötäilijä pyytänyt anteeksi.

Vierailija
42/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei nössöksi haukkuminen ole väärin? sehän on vain rohkaisemista.

ei haukku haavaa tee, paljon pahempaa oli fyysiset pahoinpitelyt.

No ei tuo nyt kovin imartelevaa ole. Lisäksi ulkonäön haukkuminen on jättänyt syvät arvet. Tunnen itseni kauniiksi niin kun muistelen miten tuo haukkui minut se tuntuu pahalle. Sanoi minua esim barbiksi. Ja vielä ilmaisi asian niin, että heidän luokan pojat sanovat minua barbiksi siksi, että olen v tun ruma

olit kiusaaja etkä kiusattu

En. Minua kiusattiin. Se oli henkistä suurimmaksi osaksi mutta myös fyysistä

jos olisit ollu kiusattu et olisi saanu koskaan perhettä ja olisin allu alimmassa yhteiskuntaluokassa, normot eli ne keillä on työ ja perhe oli kiusaajien puolella aina heikossa asemassa olevia vastaan.

Kiusaaminen saattaa kyllä viedä itsetunnon pitkäksi aikaa ja ruokkia myös muita negatiivisia asioita ja niiden ketjua.

Mua kiusattiin osa ala-asteesta ja lähes koko yläaste. Mutta niinpä vain elämä hymyilee, ja se taas on omien aktiivisten valintojeni vaikutusta. Kiusaajien puheita en mitenkään aktiivisesti muistele, jos koskaan. Olen antanut ne anteeksi, ennen kaikkea itseni takia.

Traumatausta on monella tapaa mulla, (traumaattinen parisuhde, kotiolot jne) mutta sen kanssa kun tekee piisalle töitä, voi helpottaa.

Se, että olen joskus ollut koulukiusattu tai parisuhteessani kaltoin kohdeltu, ei määritä minua ihmisenä. Ei enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajani valitti facebookissa että hänen lasta kiusataan. Karma kostaa.

Kai vastasit hänelle noin? Ite olisin vastannut ja kysyny tuliko muistoja mielee

Vierailija
44/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihmishirviöille sellaisille kuuluva kohtelu eli häkkiin tai saunan taakse.

Mutta onko se parempi vaihtoehto vajota heidän tasolleen? Ei mun mielestä, ei se poista kipeitä muistoja ja koettuja asioita ja tuo mielihyvää. Antaa mielummin elämän turmella ja karman tehdä tehtävänsä

Ei tietenkään poista muistoja eikä koettuja asioita. Ei tuo välttämättä mielihyvääkään, mutta saa sen mielihyvän pois niiltä ihmisen irvikuvilta. 

Vierailija
45/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen pitäisi olla rikoslaissa rangaistavaa. Alaikäisen kiusaajan kohdalla rangaistus MYÖS vanhemmille. 

Muuten koulukiusaaminen ei koskaan vähene. Tänäpäivänä se vaan pahenee, somen myötä olet kiusattu 24h/365.

Vierailija
46/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun koulukiusaajani tuli työhaastatteluun eräälle läheiselleni. Sanoin, ettei palkkaa. Ei palkannut.

Samoin minä ja puolisoni olemme asemassa, jossa kumpikin omassa suuressa työpaikassamme valitsemme työnhakijoista parhaat. Huonoja tyyppejä ei työyhteisöt kaipaa ilmapiiriä pilaamaan. Tämä kannattaa kiusaajien muistaa sekä myös kiusaajien vanhemmat. Hekin tuppaavat jäämään ilman työpaikkaa.

Paitsi että useimmat kiusaajat ovat oppineet jo lapsena esittämään hyvää tyyppiä tarpeen vaatiessa.

ONNEKSI se maine kulkee MYÖS kiusaajillakin ihmisen edellä. 

Vierailija
47/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajani valitti facebookissa että hänen lasta kiusataan. Karma kostaa.

Kai vastasit hänelle noin? Ite olisin vastannut ja kysyny tuliko muistoja mielee

Samoin. Että kyllä se "Siperia opettaa". 

Vierailija
48/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kiusaajat hankkivat omia lapsia

Vierailija
49/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kiusasin koulussa joskus ja muistan kyllä ilkeät tekoni. Ne kaduttavat. Vasta aikuisena tajusin miten kamala olinkaan ollut.

Voihan se olla, että ihmisen kohtalossa tosiaan toteutuvat omat teot. Ei kannata sitten valittaa, että elämä olisi epäoikeudenmukaista. Oikeus toteutuu silloin.

Kiusaajille annan neuvon: ei kannata kerjätä huonoa karmaa itselleen myöhempää elämää varten.

Vierailija
50/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihmishirviöille sellaisille kuuluva kohtelu eli häkkiin tai saunan taakse.

Mutta onko se parempi vaihtoehto vajota heidän tasolleen? Ei mun mielestä, ei se poista kipeitä muistoja ja koettuja asioita ja tuo mielihyvää. Antaa mielummin elämän turmella ja karman tehdä tehtävänsä

No se kostava kiusattu voi olla se "karma"sitten.

Vierailija
51/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun koulukiusaajani tuli työhaastatteluun eräälle läheiselleni. Sanoin, ettei palkkaa. Ei palkannut.

Samoin minä ja puolisoni olemme asemassa, jossa kumpikin omassa suuressa työpaikassamme valitsemme työnhakijoista parhaat. Huonoja tyyppejä ei työyhteisöt kaipaa ilmapiiriä pilaamaan. Tämä kannattaa kiusaajien muistaa sekä myös kiusaajien vanhemmat. Hekin tuppaavat jäämään ilman työpaikkaa.

Paitsi että useimmat kiusaajat ovat oppineet jo lapsena esittämään hyvää tyyppiä tarpeen vaatiessa.

En sanoisi useimmat, vaan että ehkä jotkut. Toki haastattelutilanteessa näkee sen esityksen läpi monesti ja he jäävät pois siinävaiheessa. Entisten tuntemiemme kiusaajien ja heidän sekä nykyisten kiusaajien vanhempien hakemukset eivät etene kuin ö-mappiin. Heitä on turha haastatella edes, koska ovat tiedetysti ilmapiirin saastuttajia.

Olet siis inhimillinen valheenpaljastuskone? joopa.

Vierailija
52/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa. Omat tuntemani entiset koulukiusaajat ovat monet kuolleet nuorena, 30-40 vuoden iässä. Harva sai lapsia.

Sama, suurin osa kuollut, yksi jopa parikymppisenä. Ja muutenkin lohduttaa tietää, että itsellä menee paremmin. On hyvä koulutus ja työpaikka. Ja ulkonäkökin ihan ok: nuorena olin aika ruma, mutta nyt nelikymppisenä näytän paremmalta kuin ne elossa olevat kiusaajat.

Vierailija
53/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei nössöksi haukkuminen ole väärin? sehän on vain rohkaisemista.

ei haukku haavaa tee, paljon pahempaa oli fyysiset pahoinpitelyt.

No ei tuo nyt kovin imartelevaa ole. Lisäksi ulkonäön haukkuminen on jättänyt syvät arvet. Tunnen itseni kauniiksi niin kun muistelen miten tuo haukkui minut se tuntuu pahalle. Sanoi minua esim barbiksi. Ja vielä ilmaisi asian niin, että heidän luokan pojat sanovat minua barbiksi siksi, että olen v tun ruma

olit kiusaaja etkä kiusattu

En. Minua kiusattiin. Se oli henkistä suurimmaksi osaksi mutta myös fyysistä

jos olisit ollu kiusattu et olisi saanu koskaan perhettä ja olisin allu alimmassa yhteiskuntaluokassa, normot eli ne keillä on työ ja perhe oli kiusaajien puolella aina heikossa asemassa olevia vastaan.

Oletko 14v?

Vierailija
54/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin synnynnäisesti viasta joka vaikuttaa ulkonäkööni.

Kuulin että kiusaajallani on puhjennut ulkonäköön vaikuttava sairaus ja terveys pettänyt sen myötä.

Vierailija
55/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin synnynnäisesti viasta joka vaikuttaa ulkonäkööni.

Kuulin että kiusaajallani on puhjennut ulkonäköön vaikuttava sairaus ja terveys pettänyt sen myötä.

Karma.

Vierailija
56/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kiusaaja varmaan ajatteli, että tossa se ruma nössö nyt on tai ehkä katui sanomisiaan. Toisaalta, ei välttämättä ajatellut kummemmin , kuin että tuossa tuo vanha koululainen

Vierailija
57/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan kiusaamista. Se on hirveää ja jättää syvät arvet

Vierailija
58/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi useimmat, vaan että ehkä jotkut. Toki haastattelutilanteessa näkee sen esityksen läpi monesti ja he jäävät pois siinävaiheessa. Entisten tuntemiemme kiusaajien ja heidän sekä nykyisten kiusaajien vanhempien hakemukset eivät etene kuin ö-mappiin. Heitä on turha haastatella edes, koska ovat tiedetysti ilmapiirin saastuttajia.

Olet siis inhimillinen valheenpaljastuskone? joopa.

Kiusaaja tuli sitten jankkaamaan. Missä kohtaa väitettiin henkilön olevan jokin kone? Se ei tee kenestäkään konetta, että näkee kasvojen ja puheiden taa. Tiedän ettet ymmärrä tätä, mutta eipä sen väliä. Et ymmärrä varmastikaan paljoa muutenkaan.

Vierailija
59/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, ettei näyttelijänlahjat auta, jos ollaan pyrkimässä töihin ex-uhrinsa firmaan.

Vierailija
60/94 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mun kiusaaja halvaantui alle 2-kymppisenä - eipä enää hakkaa naisia. Karma osui tässä jo rajusti. Sitten muutama jäänyt yhtä köyhiksi työttömiksi kuin vanhempansa. Mä menin eteenpäin elämässä heti peruskoulun jälkeen.