Kun asuntolaina maksettu niin mitä aiot tehdä
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaa
Mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaa
Mihin?
Osakkeisiin, rahastoihin ja sen sellaisiin
Alan maksaa isojen remonttien rahoitusvastikkeita.
Sain 3 vuotta sitten maksettua. Matkustelen enemmän ja nautin hyvästä ruuasta.
M42
Menee rahastoon säästöön tulevaisuutta varten, kun on tarpeeksi niin eläköidyn aikaisin.
Myin asunnon ja muutin vuokralle. Pelkät korot maksaa vuokrakustannukset, ja rahoista tulevat bonukset maksaa vakuutukset.
Laittaa pahan päivän varalle säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todellisuus 99% omistusasujista kohdalla. Harva vaan uskaltaa myöntää että sen varsinaisen asuntovelan jälkeen maksetaan uudelleen samankaltainen summa erilaisista remonteista, jotka rahoitetaan entistä kovakorkoisemmalla remppalainalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaa
Mihin?
Mihin päämäärään pyrit tällä?
Vierailija kirjoitti:
Myin asunnon ja muutin vuokralle. Pelkät korot maksaa vuokrakustannukset, ja rahoista tulevat bonukset maksaa vakuutukset.
Arvostan. Fiksusti pelattu 👍
Ei ole ollut koskaan asuntolainaa, mutta perintövero oli ja sen olenkin jo maksanut pankissa olleilla perinnöksi saamillani rahoillani jotka isä jätti minulle perinnöksi. Se oli kiva asia, koska minulle jäi kaikki omat säästöni käyttämättä ja olenkin kyennyt olemaan pelkän työttömyysrahan turvin nyt 4 vuotta.
Maksoin lainan pois pari vuotta sitten. Säästynyt 700 euroa menee nyt kasvaneisiin elinkustannuksiin. Toki jos saa lainansa maksettua nyt niin ehkä oikeasti jääkin enemmän käytettäväksi.
On säästetty, jotta voidaan n. viisikymppisinä jäädä eläkkeelle.
Fiilis oli upea kun asuntolainamme viimeinen erä oli maksettu. Kuukausi sen jälkeen mies ilmoitti, että haluaa erota. Ilo velattomasta asunnosta ja pienestä vastikkeesta katosi kuin tuhka tuuleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaa
Mihin?
Mihin päämäärään pyrit tällä?
Tavoittelen työajan vähentämisen mahdollisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todellisuus 99% omistusasujista kohdalla. Harva vaan uskaltaa myöntää että sen varsinaisen asuntovelan jälkeen maksetaan uudelleen samankaltainen summa erilaisista remonteista, jotka rahoitetaan entistä kovakorkoisemmalla remppalainalla.
Mä oon maksanut noi taloyhtiön lainat samantien, en mitään remppalainoja ole ottanut. Asuntolainan maksoin vuosi sitten säästöillä pois, kun korot lähti nousuun. Enpä mitään ihmeempää oo tehnyt, säästänyt ihan niin kuin kaiken muunkin, mitä tilistä yli jää.
No en tiiä. Mulla elämäni aikana ollut 4 omistusasuntoa ja viimeisen myin pois jotain 15 vuotta sitten.
Jotain autolainaa ja luottokorttilaskua on vielä pari tonnia, pitää jossain vaiheessa maksaa pois. Omistaminen ei sillä tavalla enää kiinnosta, asun seniorivuokratalossa edullisesti. Tuhlailen surutta harrastuksiin :)
- Palsta Mamma Virtanen
Tein lapsen ja nyt olen kotihoidon tuella kotona lapseni kanssa.
Sijoittaa