Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mies vain jotenkin epäkypsä, vai mitä ihmettä?

Vierailija
06.07.2023 |

Ollaan molemmat jo yli kolmekymppisiä aikuisia ihmisiä ja ainakin oletin, että ihastuimme toinen toisiimme ja mies nimenomaan kehui, miten hyvä kemia meillä on ja mies halusi aloittaa parisuhteen.

Kuitenkin viime aikoina suhde on vajunut ja väljähtänyt siihen, että miestä kiinnostaa vain, kun otan häneen ihan kunnolla etäisyyttä. Silloin hän skarppaa vähäsen, mutta muuten ei mitään yhteisiä suunnitelmia, johon sitoudutaan, ei mitään. Kaikki on "no ehkä", "no yritetään nähdä" tms. ihan kuin miestä ei voisi vähempää edes kiinnostaa. Mutta sitten kun alan itse pakittaa, lähden vaikka toiselle paikkakunnalle, tai on kiirettä, mies pommittaa viesteillä jatkuvasti, toivottaa hyvät yöt ja huomenet ja laittelee sydän-emojeja, soittelee jne. Muuten ignooraa minut täysin.

Mies siis haluaa minua vain, kun olen poissa saataviltaan. Silloin häntä kiinnostaa, muutoin olen pelkästään itsestäänselvyys ilmeisesti. Nämä on näitä osastoa Cosmopolitan parisuhdepelejä, joita leikittiin silloin teininä ja parikymppisenä, mutta että aikuisena ja parisuhteessa?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi varsinais-suomesta tämä mies? Tapailin samantapaista miestä ja lopetin jutun vastaavasta syystä. En jaksanut yksipuolisesti panostaa.

Vierailija
42/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun estät, mitä turhia enää vänkäämään. Vai luuletko, että mies yhtäkkiä myöntääkin kaiken, "sori muttei kiinnostele, eikä koskaan oikein kiinnostellutkaan!" Tuskin.

No on kyllä jakomielitautista mieheltä nimenomaan haluta tähän parisuhteeseen, vaikka mitään kiinnostusta ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. Tai sitten halusi vaan satuttaa, tai jotain, en tiedä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä koittaa sanoa, että olet huomannut hänen käyttäytyvän näin ja näin, ja se tuntuu pahalta, kysyä miksi käyttäydyt näin. Tulos lienee laiha, väittää, ettei käyttäydy niin, tulee tekosyytä ties mistä kiireistä, vakuutteluita, kuinka jatkossa panostaa enemmän, ehkä jokin kukkapuska anteeksipyyntönä ja hetken on normaali, sitten sama shaiba jatkuu. Kirsikkana kakun päälle voi tulla että hän nyt vaan on tämmöinen ota tai jätä, sitten järkyttynyt pikachu- ilme, kun jätät hänet. Anelee takaisin em. vakuutteluilla. Been there, done that. Typerä olin kun otin takaisin, opin ettei kannata eikä toistu. Ei tuollaisia tuuliviirityyppejä voi eikä pidä yrittää ymmärtää.

Olen muutenkin varmasti ihan väärä tämmöisen tuuliviirin kumppaniksi, herkkä ihminen kun olen. Ehkä joku semmoinen riivinrauta-Justiina pärjäisi ja osaisi laittaa miehen ruotuun, mutta minä en osaa enkä myöskään oikeastaan halua. Kuten joku jo kirjoittikin, miehen käytös kertoo siitä, missä arvossa hän meidän suhdetta ja minua pitää, eli ei juurikaan missään arvossa. Ap

Ei tietenkään sinun pidä ruveta näyttelemään riivinrauta- Justiinaa, sehän ei edes välttämättä auttaisi yhtään. Jos ei saa kunnioitusta ja rakkautta omana itsenään, niin ei ole oikea tyyppi sinulle.

Tuon miehen pitää arvioida ja muuttaa käytöstään, joka on vahingollista muille, ei sinun. Lyökööt muut halutessaan päätä seinään tuuliviirin kanssa ja ärhennelköön ja yrittäköön kaivella netit ja self helpit ymmärtääkseen ja pärjätäkseen häilyvän hyypiön kanssa, jos sellainen harrastus kiinnostaa ja oma hyvinvointi ja psyyke ei siitä kärsi.

Tuollaisessa suhteessa, jossa toinen ei arvosta toista eikä koko suhdetta, se psyyke alkaa kärsiä, juurikin herkällä ihmisellä. Nostan käden, itsekin olen herkkä ihminen, mitä noihin juttuihin tulee, liian kiltti välillä, mutta toisissa asioissa kova. Se on pitänyt opetella kantapään kautta suojaamaan itseään ja kävelemään pois huonoista tilanteista. Tsempit ja myötätunto siis täältä lähtee sinulle :)

Ghostaaminen voi tuntua ihan hyvältä idealta ja varmaan onkin, ei antanut arvoa sinulle, miksipä antaisit arvoa hänelle. Ehkä voi myös lopettaa suhteen puhumalla sanaisen arkkunsa syistä tyhjäksi, ilman haukkumista, mutta varaudu silloin niihin ota mut takas- aneluihin. Päättäväisenä kohti sinkkuelämää ja mahdollisuutta sille hyvälle parisuhteelle.

Vierailija
44/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei arvosta, eikä ole sitoutunut.

Vierailija
45/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkun estät, mitä turhia enää vänkäämään. Vai luuletko, että mies yhtäkkiä myöntääkin kaiken, "sori muttei kiinnostele, eikä koskaan oikein kiinnostellutkaan!" Tuskin.

No on kyllä jakomielitautista mieheltä nimenomaan haluta tähän parisuhteeseen, vaikka mitään kiinnostusta ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. Tai sitten halusi vaan satuttaa, tai jotain, en tiedä. Ap

Miehet usein haluavat edes jonkun. Siksi harvemmin eroavat omasta aloitteestaan, ellei uutta ole jo valmiiksi katsottuna. Vaikka olisikin selvästi tuhoon tuomittu uusi suhde. Oli syy se tai tämä, lopputulosta se ei muuta.

Vierailija
46/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä koittaa sanoa, että olet huomannut hänen käyttäytyvän näin ja näin, ja se tuntuu pahalta, kysyä miksi käyttäydyt näin. Tulos lienee laiha, väittää, ettei käyttäydy niin, tulee tekosyytä ties mistä kiireistä, vakuutteluita, kuinka jatkossa panostaa enemmän, ehkä jokin kukkapuska anteeksipyyntönä ja hetken on normaali, sitten sama shaiba jatkuu. Kirsikkana kakun päälle voi tulla että hän nyt vaan on tämmöinen ota tai jätä, sitten järkyttynyt pikachu- ilme, kun jätät hänet. Anelee takaisin em. vakuutteluilla. Been there, done that. Typerä olin kun otin takaisin, opin ettei kannata eikä toistu. Ei tuollaisia tuuliviirityyppejä voi eikä pidä yrittää ymmärtää.

Olen muutenkin varmasti ihan väärä tämmöisen tuuliviirin kumppaniksi, herkkä ihminen kun olen. Ehkä joku semmoinen riivinrauta-Justiina pärjäisi ja osaisi laittaa miehen ruotuun, mutta minä en osaa enkä myöskään oikeastaan halua. Kuten joku jo kirjoittikin, miehen käytös kertoo siitä, missä arvossa hän meidän suhdetta ja minua pitää, eli ei juurikaan missään arvossa. Ap

Ei tietenkään sinun pidä ruveta näyttelemään riivinrauta- Justiinaa, sehän ei edes välttämättä auttaisi yhtään. Jos ei saa kunnioitusta ja rakkautta omana itsenään, niin ei ole oikea tyyppi sinulle.

Tuon miehen pitää arvioida ja muuttaa käytöstään, joka on vahingollista muille, ei sinun. Lyökööt muut halutessaan päätä seinään tuuliviirin kanssa ja ärhennelköön ja yrittäköön kaivella netit ja self helpit ymmärtääkseen ja pärjätäkseen häilyvän hyypiön kanssa, jos sellainen harrastus kiinnostaa ja oma hyvinvointi ja psyyke ei siitä kärsi.

Tuollaisessa suhteessa, jossa toinen ei arvosta toista eikä koko suhdetta, se psyyke alkaa kärsiä, juurikin herkällä ihmisellä. Nostan käden, itsekin olen herkkä ihminen, mitä noihin juttuihin tulee, liian kiltti välillä, mutta toisissa asioissa kova. Se on pitänyt opetella kantapään kautta suojaamaan itseään ja kävelemään pois huonoista tilanteista. Tsempit ja myötätunto siis täältä lähtee sinulle :)

Ghostaaminen voi tuntua ihan hyvältä idealta ja varmaan onkin, ei antanut arvoa sinulle, miksipä antaisit arvoa hänelle. Ehkä voi myös lopettaa suhteen puhumalla sanaisen arkkunsa syistä tyhjäksi, ilman haukkumista, mutta varaudu silloin niihin ota mut takas- aneluihin. Päättäväisenä kohti sinkkuelämää ja mahdollisuutta sille hyvälle parisuhteelle.

Iso kiitos tästä! Itseäni todella satutti ja haavoitti miehen käytös. En pysty käsittämään sitä, joko mies tosiaan pelailee ja on jotain toisia naisia tms. tai sitten hän ei vaan osaa/pysty/kykene olemaan parisuhteessa, vaikka nimenomaan parisuhteen sanoi haluavansa. Ap

Vierailija
47/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö muut näkemään tämän miehen?

Vierailija
48/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole riittävän kiinnostunut. Olet vain viihdykettä ja seksikumppani kunnes mies löytää paremman. Ikävä sanoa, mutta näin se on.

Jep, tältä se nyt vaikuttaa hyvin vahvasti. En vaan käsitä, miksi mies sitten nimenomaan halusi seurustella, kun itse vielä epäröin ja olisin halunnut tutustua pidempään. Itselleni olisi sopinut kevyempikin tapailu, mutta hän nimenomaan halusi seurustelusuhteen ja ettei tapailla muita. Tämmöistä sitten. Ap

Ei mitään uutta auringon alla. Tuollaiset tyypit juurikin haluavat lukita sen seurustelusuhteen eksklusiiviseksi (ainakin sille toiselle) jotta ei tarvitse enää liehitellä mitenkään. Vähän kuin, kannoin saaliin luolaan ja siinä se nyt on, välillä hiukan huomiota, niin siinä pysyy, koska suhteessa ollaan, sitten voi itse touhailla mitä haluaa ja jatkaa sinkkuelämäänsä (ei aina välttämättä pettämistä, vaan sitä ettei toista tarvitse ottaa mitenkään huomioon, jatkaa kuten ennenkin ihan omilla prioriteeteilla) eri

Hyvä pointti. Ihmettelin ja olin järkyttynytkin, kun tajusin oman eksäni halunneen kanssani heti ensimetreillä eksklusiiviseen suhteeseen tietäen jo silloin, että aikoo todellakin viettää useamman kuukauden ulkomailla joka ikinen vuosi. Eron jälkeen tämä toiminta näyttäytyi todella kummallisena, mutta ehkä siinäkin oli jokin logiikka. Hänellä olisi minut, ja minä odottaisin uskollisena kuin koira sillä aikaa, kun hän seuraa tähteään toisella puolella maapalloa.

Vierailija
49/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tämä ei nyt ole provo, olisikin. Olisin varmaan onnellisempi, jos olisin skipannut tämän koko suhteen. Ap

Vierailija
50/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tämä ei nyt ole provo, olisikin. Olisin varmaan onnellisempi, jos olisin skipannut tämän koko suhteen. Ap

Eipä tuota tiedä. Kun saat itsesi kuiville tuosta suosta, saatat olla tietoisempi omista standardeistasi, mikä auttaa sinua tulevan, paremman suhteen löytymisessä. Valitettavasti meillä on usein taipumus hakeutua suhteisiin, jotka jollakin tavalla triggeröivät jotakin haavaamme. Tämä on paskempi juttu, mutta siihen sisältyy myös mahdollisuus käsitellä omia tunteita uudesta näkökulmasta, jonka tuo suhde avasi. Been there.

Vierailija
51/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin niin, että en vaistaisi enää mihinkään miehen viestiin mitään. Kun se jatkaisi pommittamistaan, niin pysyisin vaan hiljaa. Jos yrittäisi soittaa, en vastaisi.

Sitten jos viestit pari päivää olisivat vähän hiljenneet, laittaisin yhden viestin "Tule tänään paikkaan x kello y." enkä tietenkään itse menisi paikalle. 

Sit jos mies taas viestittelisi, niin en vastais mitään. Sit taas kun viestit alkais harvenemaan esim. päivä ilman viestejä, laittaisin uuden "tule x päivänä paikkaan y" eikä mitään muuta. Tietenkään en menisi. 

Jatkaisin tätä vaikenemista ja turhaa täkyilyä niin kauan, et miehestä ei enää turhan täkyn jälkeen kuuluis mitään. 

Julmaako? Kyllä, mut sen verran itseä ketuttais moinen käytös. Oppisko mies jotain? Ehkä, ehkä ei, mut ei oo se mun asia. 

Vierailija
52/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei olisi varsinais-suomesta tämä mies? Tapailin samantapaista miestä ja lopetin jutun vastaavasta syystä. En jaksanut yksipuolisesti panostaa.

Tuollaisia miehiä nyt löytyy varmaan joka pitäjästä joku. En ole ap, mutta exä kuvauksen kaltainen, Varsinais- Suomesta, merellinen kaupunki Turun naapurissa. Yrittäjä.

Vierailija
53/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Draamamuijja kirjoitti:

Mä tekisin niin, että en vaistaisi enää mihinkään miehen viestiin mitään. Kun se jatkaisi pommittamistaan, niin pysyisin vaan hiljaa. Jos yrittäisi soittaa, en vastaisi.

Sitten jos viestit pari päivää olisivat vähän hiljenneet, laittaisin yhden viestin "Tule tänään paikkaan x kello y." enkä tietenkään itse menisi paikalle. 

Sit jos mies taas viestittelisi, niin en vastais mitään. Sit taas kun viestit alkais harvenemaan esim. päivä ilman viestejä, laittaisin uuden "tule x päivänä paikkaan y" eikä mitään muuta. Tietenkään en menisi. 

Jatkaisin tätä vaikenemista ja turhaa täkyilyä niin kauan, et miehestä ei enää turhan täkyn jälkeen kuuluis mitään. 

Julmaako? Kyllä, mut sen verran itseä ketuttais moinen käytös. Oppisko mies jotain? Ehkä, ehkä ei, mut ei oo se mun asia. 

No nyt on sitä Cosmopolitan pelailumeininkiä! Pitäisikö sitä heittäytyä ihan pikkumaiseksi, vai yritänkö olla kypsä? Ap

Vierailija
54/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Draamamuijja kirjoitti:

No nyt on sitä Cosmopolitan pelailumeininkiä! Pitäisikö sitä heittäytyä ihan pikkumaiseksi, vai yritänkö olla kypsä? Ap

Itse kertoisin miehelle eron syyn ja sitten katkaisisin yhteydet. Pelien pelaaminen ei hyödytä, ja kertomalla miehelle, mistä kiikastaa annat hänelle myös mahdollisuuden muutokseen, ihan oman itsensä vuoksi. Jotkut satuilevat niitä näitä kertomatta totuutta lähtönsä syistä, mutta onko sekään sitten reilua?

Vierailija
55/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaapas tuleeko ero sitten miehelle vähän niin kuin puskista. 

Ei tiedä itsekään, mitä tekee. Ei suunnitelmaa. Sitä luvassa loppuun asti.

Vierailija
56/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Draamamuijja kirjoitti:

Itse kertoisin miehelle eron syyn ja sitten katkaisisin yhteydet. Pelien pelaaminen ei hyödytä, ja kertomalla miehelle, mistä kiikastaa annat hänelle myös mahdollisuuden muutokseen, ihan oman itsensä vuoksi. Jotkut satuilevat niitä näitä kertomatta totuutta lähtönsä syistä, mutta onko sekään sitten reilua?

No toisaalta, onko sekään reilua valehdella ja esittää ja roikottaa toista? Olen oikeasti parina päivänä itkenyt ihan kippurassa ja ollut todella loukkaantunut tästä koko hommasta. Tuntuu tosi pahalta. Ap

Vierailija
57/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Ei sitä miestä kiinnosta eikä se mieti mitä sinä ajattelet, joten unohda. 

Ei tarvitse pistää estoa päälle, mutta jos viestittelee niin vastaat tyyliin, että "kiire päivä , palaan asiaan". 

Tietenkään et palaa, etkä myöskään kerro mitään elämästäsi enempää. Jos soittaa niin et vastaa. Kyllä se sitten jossain vaiheessa tajuaa, että annat maistaa omaa lääkettään. 

Vierailija
58/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ilman sen kummempia terapiakäsitteitä sanoisin, että hän on henkilö, jonka on liian vaikea olla oikeassa ihmissuhteessa. Kun olet poissa, hänen on helpompi huomioida ja kaipailla. Hyvä että olet huomannut tämän ajoissa. Tämä mies laittaa sinut varmaan aina kaipaamaan jotain mitä tarvitsisit.

Vierailija
59/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen tuollaisille ilmoittanut, että noin typerä käytös ei ole ok. Sit vaan estot päälle tylysti. Siinä vaiheessa mua ei enää kiinnosta ne miehen vastaukset. Tuhlannut mun aikaa ihan riittävästi. Miksi vielä antaisin mokomalle mitään vinkkejä, jotta tyyppi saisi paremman elämän?

Vierailija
60/70 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Draamamuijja kirjoitti:

Tekisin saman. Kertoisin syyn erolle, enkä kuuntelisi selittelyitä. En siksi, että haluaisin häntä jotenkin kasvattaa, vaikka pieni näpäytysmieliala kävisi mielessä, törkeä en olisi, vaan kylmän viileä ja asiallinen. Ero silloin perusteltu toiselle, ei epämääräistä häipymistä, vaan kirjan kannet kiinni ja tämä oli tässä. Takaisin ei ole tulemista. Jos menee miehen puolelta jankkaamiseksi ja häirinnäksi, eikä sana suhteen loppumisesta mene perille, niin esto puhelimessa ja someissa. Normaali ihminen tajuaa lopettaa yhteydenotot ihan itse eron jälkeen eikä jää mussuttelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi