Onko mies vain jotenkin epäkypsä, vai mitä ihmettä?
Ollaan molemmat jo yli kolmekymppisiä aikuisia ihmisiä ja ainakin oletin, että ihastuimme toinen toisiimme ja mies nimenomaan kehui, miten hyvä kemia meillä on ja mies halusi aloittaa parisuhteen.
Kuitenkin viime aikoina suhde on vajunut ja väljähtänyt siihen, että miestä kiinnostaa vain, kun otan häneen ihan kunnolla etäisyyttä. Silloin hän skarppaa vähäsen, mutta muuten ei mitään yhteisiä suunnitelmia, johon sitoudutaan, ei mitään. Kaikki on "no ehkä", "no yritetään nähdä" tms. ihan kuin miestä ei voisi vähempää edes kiinnostaa. Mutta sitten kun alan itse pakittaa, lähden vaikka toiselle paikkakunnalle, tai on kiirettä, mies pommittaa viesteillä jatkuvasti, toivottaa hyvät yöt ja huomenet ja laittelee sydän-emojeja, soittelee jne. Muuten ignooraa minut täysin.
Mies siis haluaa minua vain, kun olen poissa saataviltaan. Silloin häntä kiinnostaa, muutoin olen pelkästään itsestäänselvyys ilmeisesti. Nämä on näitä osastoa Cosmopolitan parisuhdepelejä, joita leikittiin silloin teininä ja parikymppisenä, mutta että aikuisena ja parisuhteessa?
Kommentit (70)
Voisiko olla vahvasti välttelevä kiintymyssuhdemalli? Mm. Instasta löytyy ihan hyviä tietopläjäyksiä aiheesta, jos nyt teidän tapauksessa siitä sattuisi olemaan kysymys. Välttelevästi kiintynyt on englanniksi avoidant (avoidant attachment).
Vierailija kirjoitti:
Naisten helmasynti nro 1: Halutaan loputtomasti "ymmärtää" miestä
Niin totta, ja niin tyhmää.
Ei jaksa panostaa, roikottaa vierellä. Ihan sama kenen kanssa on, kunhan on joku. Ei se muutu, paitsi hetkellisesti kun otat etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole riittävän kiinnostunut. Olet vain viihdykettä ja seksikumppani kunnes mies löytää paremman. Ikävä sanoa, mutta näin se on.
Jep, tältä se nyt vaikuttaa hyvin vahvasti. En vaan käsitä, miksi mies sitten nimenomaan halusi seurustella, kun itse vielä epäröin ja olisin halunnut tutustua pidempään. Itselleni olisi sopinut kevyempikin tapailu, mutta hän nimenomaan halusi seurustelusuhteen ja ettei tapailla muita. Tämmöistä sitten. Ap
Ei mitään uutta auringon alla. Tuollaiset tyypit juurikin haluavat lukita sen seurustelusuhteen eksklusiiviseksi (ainakin sille toiselle) jotta ei tarvitse enää liehitellä mitenkään. Vähän kuin, kannoin saaliin luolaan ja siinä se nyt on, välillä hiukan huomiota, niin siinä pysyy, koska suhteessa ollaan, sitten voi itse touhailla mitä haluaa ja jatkaa sinkkuelämäänsä (ei aina välttämättä pettämistä, vaan sitä ettei toista tarvitse ottaa mitenkään huomioon, jatkaa kuten ennenkin ihan omilla prioriteeteilla) eri
Vierailija kirjoitti:
Jos sinun on paha olla suhteessa niin miksi olet. Mies ei tule tuosta muuttumaan. Hän todellakin on epäkypsä. Et varmaan halua pysyä näkymättömissä että saisit hiukan huomiota?
No en aio enää olla, sen verran kurja fiilis tästä viimeisimmästä tempauksesta tuli. Juuri aamulla mietin, että poistan vaan numeron ja laitan estot päälle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinun on paha olla suhteessa niin miksi olet. Mies ei tule tuosta muuttumaan. Hän todellakin on epäkypsä. Et varmaan halua pysyä näkymättömissä että saisit hiukan huomiota?
No en aio enää olla, sen verran kurja fiilis tästä viimeisimmästä tempauksesta tuli. Juuri aamulla mietin, että poistan vaan numeron ja laitan estot päälle. Ap
Tee se! Tuo olisi ihan oikein sille sialle.
Vierailija kirjoitti:
"Nämä on näitä osastoa Cosmopolitan parisuhdepelejä, joita leikittiin silloin teininä ja parikymppisenä, mutta että aikuisena ja parisuhteessa?"
Ei kukaan täyspäinen "leikkinyt" tuollaista edes teininä, eikä kukaan täyspäinen ole tuollaisen kanssa parisuhteessa ihmetellen sitä kuinka se nyt noin..
Olisi pitänyt kirjoittaa selvemmin. Siis tilasimme silloin aikoinaan teineinä kaverini kanssa kimpassa Cosmopolitanin ja miksasimme itse vanhemien viinakaapilta drinksuja, luimme niitä juttuja ja nauroimme kippurassa. Ne oli juuri tätä "leiki vaikeasti tavoitettavaa" yms ihmissuhdepelejä. Sitä tarkoitin ja sen takia kirjoitin "epäkypsää". Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap nyt järki käteen. Naisten helmasynti nro 1: Halutaan loputtomasti "ymmärtää" miestä, että mitähän sen päässä liikkuu, kun se käyttäytyy ikävästi. Toi ymmärrys on tärkeää, kun kyseessä on oma lapsi, jota sun pitää kasvattaa, mutta parisuhteessa tärkeämpi kysymys on, onko sulle ok, että mies käyttäytyy noin.
Eli: ihan sama mitä sen päässä liikkuu! Mitä SUN päässä liikkuu? Onks toi sulle ok? Jos ei, tee tarvittavat johtopäätökset.
Itehän ghostaisin ihan kylmästi vaan. Ei selityksiä, ei suhteen lopetuksia. Siinäpä oppii.
Tätä tulin tänne kirjoittamaan.
Toinen juttu, mikä tuli mieleen: Kuinkahan monen muun kanssa hän pelaa tuota samaa peliä samaan aikaan?
Voihan sitä koittaa sanoa, että olet huomannut hänen käyttäytyvän näin ja näin, ja se tuntuu pahalta, kysyä miksi käyttäydyt näin. Tulos lienee laiha, väittää, ettei käyttäydy niin, tulee tekosyytä ties mistä kiireistä, vakuutteluita, kuinka jatkossa panostaa enemmän, ehkä jokin kukkapuska anteeksipyyntönä ja hetken on normaali, sitten sama shaiba jatkuu. Kirsikkana kakun päälle voi tulla että hän nyt vaan on tämmöinen ota tai jätä, sitten järkyttynyt pikachu- ilme, kun jätät hänet. Anelee takaisin em. vakuutteluilla. Been there, done that. Typerä olin kun otin takaisin, opin ettei kannata eikä toistu. Ei tuollaisia tuuliviirityyppejä voi eikä pidä yrittää ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla vahvasti välttelevä kiintymyssuhdemalli? Mm. Instasta löytyy ihan hyviä tietopläjäyksiä aiheesta, jos nyt teidän tapauksessa siitä sattuisi olemaan kysymys. Välttelevästi kiintynyt on englanniksi avoidant (avoidant attachment).
Jos noin on, niin miksi sellaista pitäisi kumppanin jaksaa. Kiintymysongelmaisen pitäisi saada se oma pää kuntoon, ei kiusata muita. Kyllä siitä normaalilla järjenjuoksulla varustettu tyyppi tajuaa tehdä itsereflektiota ja ymmärtää, miksi ne suhteet aina kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä koittaa sanoa, että olet huomannut hänen käyttäytyvän näin ja näin, ja se tuntuu pahalta, kysyä miksi käyttäydyt näin. Tulos lienee laiha, väittää, ettei käyttäydy niin, tulee tekosyytä ties mistä kiireistä, vakuutteluita, kuinka jatkossa panostaa enemmän, ehkä jokin kukkapuska anteeksipyyntönä ja hetken on normaali, sitten sama shaiba jatkuu. Kirsikkana kakun päälle voi tulla että hän nyt vaan on tämmöinen ota tai jätä, sitten järkyttynyt pikachu- ilme, kun jätät hänet. Anelee takaisin em. vakuutteluilla. Been there, done that. Typerä olin kun otin takaisin, opin ettei kannata eikä toistu. Ei tuollaisia tuuliviirityyppejä voi eikä pidä yrittää ymmärtää.
Olen muutenkin varmasti ihan väärä tämmöisen tuuliviirin kumppaniksi, herkkä ihminen kun olen. Ehkä joku semmoinen riivinrauta-Justiina pärjäisi ja osaisi laittaa miehen ruotuun, mutta minä en osaa enkä myöskään oikeastaan halua. Kuten joku jo kirjoittikin, miehen käytös kertoo siitä, missä arvossa hän meidän suhdetta ja minua pitää, eli ei juurikaan missään arvossa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muutenkin varmasti ihan väärä tämmöisen tuuliviirin kumppaniksi, herkkä ihminen kun olen. Ehkä joku semmoinen riivinrauta-Justiina pärjäisi ja osaisi laittaa miehen ruotuun, mutta minä en osaa enkä myöskään oikeastaan halua. Kuten joku jo kirjoittikin, miehen käytös kertoo siitä, missä arvossa hän meidän suhdetta ja minua pitää, eli ei juurikaan missään arvossa. Ap
Ei se ole mikään tuuliviiri. Sillä ei vaan ole mitään tunteita sinua kohtaan, mutta leikkii sinulla vain huvin ja hyödyn vuoksi. Perinteinen pelimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään tuuliviiri. Sillä ei vaan ole mitään tunteita sinua kohtaan, mutta leikkii sinulla vain huvin ja hyödyn vuoksi. Perinteinen pelimies.
No on mitä on, mutta eiköhän ole aika nyt päästää irti ja tämäkin helmi muille naisille jakoon. Itselläni jatkuu sitten sinkkuelämä. Mietin vaan, että estänkö vaan tylysti, vaiko yritänkö keskustella miehen kanssa (todennäköisesti turhaa). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on mitä on, mutta eiköhän ole aika nyt päästää irti ja tämäkin helmi muille naisille jakoon. Itselläni jatkuu sitten sinkkuelämä. Mietin vaan, että estänkö vaan tylysti, vaiko yritänkö keskustella miehen kanssa (todennäköisesti turhaa). Ap
Hyvästele ja estä
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän alussa ihastui vain johonkin pinnalliseen kuvitelmaan sinusta, ja se kuvitelma palaa hänen mieleensä, kun ette ole tekemisissä. Kun tapaatte, todellisuus tömähtää vasten kasvoja. Minulla oli joskus suhde mieheen, joka oli ihaninta mitä tiesin silloin kun olimme erossa, mutta heti kun näin hänet, hän vain ärsytti minua. Ihastuimme alunperin netissä, ja ehkäpä se oli syy. Ehdin liian kauan rakentaa suhdetta tavallaan mielikuvitushenkilön ja tsättiviestien varaan, ja se kuvitelma oli muuta kuin se oikea ihminen.
Näin se varmaan on eli kun ruma todellisuus = ap:n naama pamahtaa näkösälle niin mieli muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän alussa ihastui vain johonkin pinnalliseen kuvitelmaan sinusta, ja se kuvitelma palaa hänen mieleensä, kun ette ole tekemisissä. Kun tapaatte, todellisuus tömähtää vasten kasvoja. Minulla oli joskus suhde mieheen, joka oli ihaninta mitä tiesin silloin kun olimme erossa, mutta heti kun näin hänet, hän vain ärsytti minua. Ihastuimme alunperin netissä, ja ehkäpä se oli syy. Ehdin liian kauan rakentaa suhdetta tavallaan mielikuvitushenkilön ja tsättiviestien varaan, ja se kuvitelma oli muuta kuin se oikea ihminen.
Näin se varmaan on eli kun ruma todellisuus = ap:n naama pamahtaa näkösälle niin mieli muuttuu.
Olipa ilkeä viesti. Jos luit aloituksen ja ekan viestin, ehkä huomasit, että emme edes kerenneet nähdä lainkaan sen jälkeen, kun olin palannut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin on, niin miksi sellaista pitäisi kumppanin jaksaa. Kiintymysongelmaisen pitäisi saada se oma pää kuntoon, ei kiusata muita. Kyllä siitä normaalilla järjenjuoksulla varustettu tyyppi tajuaa tehdä itsereflektiota ja ymmärtää, miksi ne suhteet aina kaatuu.
Ei tietenkään pidä kumppanin jaksaa, mutta joskus mieltä rauhoittaa se, että ymmärtää, ettei se johtunut minusta. Erosin itse juuri keväällä miehestä, jolla oli piirteitä välttelevästä mallista. Oli mahdotonta enää jatkaa. Koko homma hahmottui mielessäni oikeastaan vasta muutama kuukausi eron jälkeen.
Senkun estät, mitä turhia enää vänkäämään. Vai luuletko, että mies yhtäkkiä myöntääkin kaiken, "sori muttei kiinnostele, eikä koskaan oikein kiinnostellutkaan!" Tuskin.
Mies haluaa päästä tössäyttämään ja kun ei pääse tössäyttämään tulee ikävä.
Tämä.