Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joille jäänyt SSRI-lääkityksestä pysyviä tai pitkäaikaisia seksuaalihaittoja?

Vierailija
05.07.2023 |

Siis esim. tuntoherkkyyden alenemaa, orgasmin saamisen vaikeutta tai libidon häviämistä. Jos palautui, kauanko meni aikaa?

Kommentit (830)

Vierailija
741/830 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli kun ei tiedetä mekanismia niin väitetään, että potilaan korvien välissä on vikaa. Näinhän se menee. Selvä."

Typerää loukkaantumista. Eivät psyykkisperäiset oireet ole yhtään sen vähemmän oikeita kuin muutkaan, molemmat aiheuttavat merkittävää haittaa.

Tuo mitä kirjoitat on julmaa lääkehaittatapausten kohdalla, jos ne yritetään vierittää potilaan mielenterveydestä johtuviksi. Se myös vääristää tilastoja. 

Olen eri mieltä.

Mistä olet eri mieltä? 

Vierailija
742/830 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilas kokemukset kun he on olleet osa ei kontrolloitua lääke koetta nuoresta asti vuosia lääkettä käyttäessään ja kun paska osuu tuulettimeen ja harmia jää = "lääke vastainen disinformaatio" 

Mitä helvetin harmia? Opettelisit kirjoittamaan suomea ja ajattelisit itse sen sijaan, että toistat papukaijamaisesti kaiken mitä jotkut antipsykiatriarinkirunkkupiirien suuret ajattelijat suoltavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/830 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilas kokemukset kun he on olleet osa ei kontrolloitua lääke koetta nuoresta asti vuosia lääkettä käyttäessään ja kun paska osuu tuulettimeen ja harmia jää = "lääke vastainen disinformaatio" 

Mitä helvetin harmia? Opettelisit kirjoittamaan suomea ja ajattelisit itse sen sijaan, että toistat papukaijamaisesti kaiken mitä jotkut antipsykiatriarinkirunkkupiirien suuret ajattelijat suoltavat

Jos olen samaa mieltä jostain asiasta "antipsykiatriarunkkupiirien" kanssa (kutsu vaikka Joanna Moncrieffia siksi) , niin sanon sen. Sitäpaitsi tuo on totuus. Olen itse käyttänyt masennuslääkkeitä siitä asti, kun esimerkiksi aivojeni kehitys oli vielä kesken. Lääkkeiden vaikutusta aivojen kehitykseen ei ymmärretä. Toimintamekanismillakin spekuloidaan  edelleen. Jos ihmisille määrätään sarjana tai putkeen lääkkeitä, sitä on tutkittu vielä vähemmän tieteellisesti. 

Vetoan siinä että PSSD:tä ei ymmärretä siihen, että ei ymmärretty aiemmin esimerkiksi tardiivia dyskinesiaakaan. Jos osaa yhtään laskea yksi plus yksi, voi ymmärtää sen että lääkkeet ei vaikuta kehoon vain ajan kun niitä käytetään vaan ne tekee muutoksia kehossa jotka ei välttämättä kaikki palaa takaisin lähtötilanteeseen. Vähän puhutaan lääkkeiden negatiivisesta vaikutuksesta tunne-elämään ja psyykeeseenkin. Mitä tekee se että olet vuosia tunne-elämä jäässä lääkkeissä hiukan erkaalla tunteistasi? Olen prosessoinut sitä lääkkeiden jälkeen. Minulle nämä lääke kokemukset ovat olleet parantavan sijaan haavoittuvia ja sekaannuttavia. 

Ajattelen itse nykyään holistisesti. Itsestä huolehtiminen on kokonaisvaltainen asia, psykiatrian suunta asian ymmärtämisessä on lääkekeskeinen ja väärä. Uskon "antipsykiatrian" (kutsu sitten vaikka siksi) edustajien kuten J.Moncrieffin olevan oikealla puolella historiaa puhuessaan lääkkeiden ongelmista suoraan.)Länsimaissa masennuslääkkeitä on määrätty kuin karkkia. T. Nykyään lääkkeetön ja taistellut itseni pilleriorjuudesta irti kovan hinnan kanssa

Vierailija
744/830 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut tämän ketjun asiattomaksi.

Vierailija
745/830 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun ihmiset puhuvat kokemuksiaan haitasta, jonka Euroopan lääkevirasto on lisännyt esim SSRI lääkepaketteihin 2019 ja joka lukee jopa Pharmaca Fennicassa? Samaan aikaan monelle ei ole mainittu asiasta mitään. Tämä on ihmisoikeuskysymys. :)

https://pharmacafennica.fi/spc/2920936

Vierailija
746/830 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Länsimaissa masennuslääkkeitä on määrätty kuin karkkia."

Jälleen väite, jolle ei ole mitään perusteita.

Vierailija
747/830 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin erinä saivartelisin, että kuinka paljon karkkeja lääkärit määrää potilailleen? En ole  yhdestäkään tapauksesta kuullut.

Vierailija
748/830 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin erinä saivartelisin, että kuinka paljon karkkeja lääkärit määrää potilailleen? En ole  yhdestäkään tapauksesta kuullut.

Näinpä. Hyvä esimerkki siitä kuinka nämä toistelevat papukaijan tavoin kuulemiaan fraaseja, joissa ei ole järjen häivää.

Vierailija
749/830 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle ystävälleni melkein ketä tunnen on jossain vaiheessa tyrkytetty masennuslääkkeitä uneen, tilapäiseen ahdistustilaan joka ratkesi lääkkeettä, burn outiin joka ratkesi lääkkeettä joka oli syy ja masennus oire, PMS-oireisiin joihin loppupeleissä ei tarvittukaan kunnempaa hoitoa jne jne. Tämä on seurausta siitä kun ihmisten tunne-elämän ongelmia hoidetaan kemiallisia ongelmina jotka medikalisoidaan.

Ymmärrän että joillekin pillereistä on hyötyä mutta se hyöty mitä saa lyhyen aikaa voi olla pitemmällä aikavälillä eri lailla. Vaakakuppi kääntyy haittojen puolelle, teho loppuu. 

Hyvä kun takerrutte sanaan mutta ette muuhun viestin sisältöön ja kokemuksiin. :) masennuslääkkeitä määrätään hurjia määriä länsimaissa, iso prosentti kansasta on lääkityksistä joiden tehoa voi vain arvella, varsinkin Yhdysvalloussa. Ja siitä tietty prosentti voi saada PSSD-oireita, usein tietämättä koko mahdollisuudesta edes saada seksuaalipuolelle tulevia häiriöitä jotka jatkuu. 

Moni masennus on ohimenevää. Se on minunkin kokemukseni nykyään. Esim olin masentunut kun oli tapahtunut paljon paskaa lyhyen ajan sisään. Aikansa se vaati sulatella asiaa. Hyväksyä. Kerätä itsensä. Nyt olen lääkkeetön ja ihan ok voinnissa. Olen tuottava yhteiskunnan jäsen mitä en esim monesti ollut napsiessani psykiatrian rohtoja vaikka on maalattu kuva kuinka ne kuntouttaa ihmisiä. Minun piti kuntoutua Niistä pitkäaikaiskäytön jälkeen kun kävin läpi vieroituksen. Pitkiä aikoja lääkityksellä olin tunteistani etäällä, hämmentynyt ja en voinut hyvin. 

Vierailija
750/830 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Hyvä esimerkki siitä kuinka nämä toistelevat papukaijan tavoin kuulemiaan fraaseja, joissa ei ole järjen häivää.

"nämä". Niin mitkä nämä? 

Vierailija
751/830 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-parlamentin kirjallinen kysymys PSSD:hen liittyen: https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2024-001005_FI.html

Vierailija
752/830 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"nämä". Niin mitkä nämä? 

Antipsykiatriaa kannattavat, jotka uskovat tietävänsä lääketieteen ammattilaisia paremmin ja esittävät väitteidensä tueksi usein heikkotasoisia omaa agendaansa tukevia tutkimuksia. Eivät ymmärrä tai halua ymmärtää konsensuksen käsitettä. Eivät ymmärrä, että kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia, mutta sopivasti käytettynä saavutettavan hyödyn odotusarvo on suuri. Jne. jne.

Vierailija
753/830 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU-parlamentin kirjallinen kysymys PSSD:hen liittyen: https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2024-001005_FI.html

Hyvä Sipe!!!

Vierailija
754/830 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle ystävälleni melkein ketä tunnen on jossain vaiheessa tyrkytetty masennuslääkkeitä uneen, tilapäiseen ahdistustilaan joka ratkesi lääkkeettä, burn outiin joka ratkesi lääkkeettä joka oli syy ja masennus oire, PMS-oireisiin joihin loppupeleissä ei tarvittukaan kunnempaa hoitoa jne jne. Tämä on seurausta siitä kun ihmisten tunne-elämän ongelmia hoidetaan kemiallisia ongelmina jotka medikalisoidaan.

Ymmärrän että joillekin pillereistä on hyötyä mutta se hyöty mitä saa lyhyen aikaa voi olla pitemmällä aikavälillä eri lailla. Vaakakuppi kääntyy haittojen puolelle, teho loppuu. 

Hyvä kun takerrutte sanaan mutta ette muuhun viestin sisältöön ja kokemuksiin. :) masennuslääkkeitä määrätään hurjia määriä länsim

Kai ymmärrät, että ystäväpiirisi ei edusta kaikkia terveydenhuollossa asioivia? Jos lääkäri oli noin arvioinut, todennäköisesti ystäväsi olisivat hyötyneet lääkkeistä.

Vierailija
755/830 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun takerrutte sanaan mutta ette muuhun viestin sisältöön ja kokemuksiin. :) masennus

Huoh...

Vierailija
756/830 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kai ymmärrät, että ystäväpiirisi ei edusta kaikkia terveydenhuollossa asioivia? Jos lääkäri oli noin arvioinut, todennäköisesti ystäväsi olisivat hyötyneet lääkkeistä."

No ei ymmärrä, öyhötys on tärkeämpää.

Vierailija
757/830 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaaliset fantasiat loppui, yölliset laukeamiset loppuneet, aamulla ei seiso kunnolla

M29v

Vierailija
758/830 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt lääkitystä muutama vuosi sitten. En pysty tyydyttämään seksuaalisesti. Luulen että se vei myös kyvyn nukkua normaalisti koska kärsinyt siitä asti unettomuudesta.

Vierailija
759/830 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun ihmiset puhuvat kokemuksiaan haitasta, jonka Euroopan lääkevirasto on lisännyt esim SSRI lääkepaketteihin 2019 ja joka lukee jopa Pharmaca Fennicassa? Samaan aikaan monelle ei ole mainittu asiasta mitään. Tämä on ihmisoikeuskysymys. :)

https://pharmacafennica.fi/spc/2920936

Irvokasta puhua ihmisoikeuskysymyksestä, kun katsotaan esim. Gazaa, jossa tilanne on aivan epäinhimillinen ja viattomat kärsii joka sekunti. Se on ihmisoikeuskysymys, ei väitetyt haitat masennuslääkkeistä.

Vierailija
760/830 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaaliset fantasiat loppui, yölliset laukeamiset loppuneet, aamulla ei seiso kunnolla

M29v

Eikö se ole incel-miehelle vain helpotus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän