Eikö Suomen ja Viron kannattaisi ihan turvallisuusnäkökulmasta alkaa suunnitella tunnelia Suomenlahden alitse?
Kaikki tärkeämpi infra sinne tunneliin ja bonuksena kiskot ja/tai ajotunneli.
Kommentit (40)
Tai mitä jos vaan yhdistyttäis yhdeksi maaksi? Sitten tuossa välissä ei olisi mitään kansainvälistä mertakaan ollekaan. Suomiviron tasavalta.
Vierailija kirjoitti:
Tai mitä jos vaan yhdistyttäis yhdeksi maaksi? Sitten tuossa välissä ei olisi mitään kansainvälistä mertakaan ollekaan. Suomiviron tasavalta.
Kyllä olisi edelleen kansainvälistä merialuetta siinä välissä koska aluevedet ei siitä kuitenkaan kasvaisi.
Mikäs siinä. Haluatko virolaisen palkkatason?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä. Haluatko virolaisen palkkatason?
Tämä siis tuolle, joka ehdotti maiden yhdistymistä.
Kyllä se tunnelikin pystytään sabotoimaan!
Täytyy vaan muistaa rakentaa ankkurin kestävä tunneli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mitä jos vaan yhdistyttäis yhdeksi maaksi? Sitten tuossa välissä ei olisi mitään kansainvälistä mertakaan ollekaan. Suomiviron tasavalta.
Kyllä olisi edelleen kansainvälistä merialuetta siinä välissä koska aluevedet ei siitä kuitenkaan kasvaisi.
Jos vedetään 15 000 vaijeria Porkkalasta Muugaan ja vinssataan maat yhteen?
Miksi sähkön tai sosiaaliturvarahojen siirtoa Viroon pitäisi helpottaa?
Voisihan siihen tehdä samanlaisen sillan kuin on Ruotsin ja Tanskan välillä. Siihen vaan kuusikaistainen moottoritie ja junaliikennettä raide kumpaankin suuntaan.
Kiinalaislaivat repisivät heti ankkureillaan tunnelin paskaksi. Se vasta kalliiksi tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Sitä turvallisuutta kyseenalaistaa kiinalainen rahoitus.
Se pitää vaan rahoittaa itse, Suomen ja Viron, jos ei EU anna avustudta. Paljon järkevämpi hanke kuin tunnin ministerijuna.
Kyllä. Kohta voi olla hengenvaarallista mennä laivalla tai lentäen Itämeren alueella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tunnelikin pystytään sabotoimaan!
Toki, mutta huomattavasti vaikeampaa tehdä sen teeskentelemällä "vahinkoa" jonkun mukavuuslippumaan selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaislaivat repisivät heti ankkureillaan tunnelin paskaksi. Se vasta kalliiksi tulisi.
Aikamoiset ankkurit jos niillä revittäisi kymmeniä metrejä kalliota rikki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tunnelikin pystytään sabotoimaan!
Hiukan vaikeammin kuin autolautta tai lentsikka.
Vierailija kirjoitti:
Voisihan siihen tehdä samanlaisen sillan kuin on Ruotsin ja Tanskan välillä. Siihen vaan kuusikaistainen moottoritie ja junaliikennettä raide kumpaankin suuntaan.
Se nyt vasta helppo on tuhota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mitä jos vaan yhdistyttäis yhdeksi maaksi? Sitten tuossa välissä ei olisi mitään kansainvälistä mertakaan ollekaan. Suomiviron tasavalta.
Kyllä olisi edelleen kansainvälistä merialuetta siinä välissä koska aluevedet ei siitä kuitenkaan kasvaisi.
Onko Suomen ja Ruotsinkin välillä kansainvälistä vesialuetta? Ajattelin että siellä jossain merellä kulkee Suomen ja Ruotsin raja. Miksi Suomenlahdella menisi toisin? Venäjän takia että pääsee satamaansa?
Vierailija kirjoitti:
Sitä turvallisuutta kyseenalaistaa kiinalainen rahoitus.
Ei sitä mikään pakko ole kiinalaisrahalla rakentaa. EU voisi rahoittaa asiaa, tuulivoiman siirto Suomesta Baltiaan on EU:n intressseissä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaislaivat repisivät heti ankkureillaan tunnelin paskaksi. Se vasta kalliiksi tulisi.
Luuletko että tunneli tehtäisiin muoviputkesta?
Sitä turvallisuutta kyseenalaistaa kiinalainen rahoitus.