kumpi on hesassa parempaa aluetta, itä vai länsi?
Kommentit (31)
Metro on todella kätevä, aina ajassa ja mukaan mahtuu rattailla eikä tarvi pyydellä ketään nostamaan kyytiin. Itäkeskuksesta löytyy lähes kaikki mitä tarvitsee. Ulkoilumaastoja ja meren läheisyys ovat kans +++. Löytyyhän niitä pahamaineisia paikkoja molemmista.
Kuusisaari, Kaskisaari, Lehtisaari. Saarikolmikko, jotka ovat sekä varallisuuden että tulojen mukaan Suomen varakkain postinumeroalue.
Hyvää ja arvostettua aluetta myös Munkkiniemi.
Jaa on itäkeskus aivan eri suunnalla kuin Jollas ja Laajasalo :oD Niinpä, riippuu ihan tietenkin siitä miltä suunnalta asiaa katselee...
Asiaa kuitenkin. Eräs ystävättäreni asuu Jollaksessa - mikä varmasti onkin ihan kivaa seutua... Ongelmaksi kuitenkin tulee se, että kaikki liityntäliikenne kulkee Herttoniemen kautta, mikä sitten onkin aivan kamalaa seutua, varsinkin illalla kulkea julkisilla liikennevälineillä.
Ei kiitos, en muuttaisi itäpuolelle Helsinkiä.
niin lännestä Kulosaari tai Herttoniemenranta, lännessä Munkkiniemi tai Lauttasaari.
Mene ihmeessä tutustumaan kumpaankin ympäristöön ihan itse, jos se hanuri enää nousee siitä jakkaralta. Kai se nyt on selvää, että täällä jokainen objektiivinen vastaaja puolustaa omaa reviiriään...
voisin kyllä asua, jos muuttaisin kerrostaloon.
Marjaniemestä pääsee suoraan metroon, ei ole mitään liitännäisbussia, jos se Herttoniemen metroasema ei miellytä. Kulosaarella on oma metroseisake.
Itse en viihtynyt Laajasalossa kun se oli niin hornassa.
Ja kyllä ainakin me hoidetaan kaikki asiamme Itäkeskuksessa. Se on helpointa. Ja onhan siellä Stockmann, jos tuntuu ettei muuten kestä. Vitsi, vitsi.
21
luonnonläheisyyden kannalta ehdottomasti itä!
tuntui helpommalta muuttaa omakotitaloon. Nyt meillä on iso puhdas aidattu oma piha, Helsingin paras uimaranta 200 metrin päässä, pulkalla pääsee lähipuistoon ja keskustan Stockalle 20 minuutissa. Kyllä minä kestän tämän yllättävän hyvin!
21
..mulla olis mahdollisuus valita, muuttaisin Pohjois-Helsinkiin. Varsinkin lapsiperheenä.
Itä-Helsingin huonompi maine elää vain niiden keskuudessa, jotka eivät oikeasti alueesta tiedä mitään... Esim. Laajasalo (Helsingin suurin saari, jossa mm. Jollas ja Kaitalahti erittäin arvostettuja pientaloalueita), Herttoniemi, Herttoniemenranta, Kulosaari ja Tammisalo ovat kaikki hyviä lapsiperheen alueita. Herttoniemenrannassa on paljon lapsiperheitä, siellä on lukuisia päiväkoteja, ala-asteen koulu, kaikki palvelut kävelyetäisyydellä ja loistavat liikenneyhteydet sekä itään että länteen päin. Ja oma uimaranta, jonka yhteydessä leikkipuisto. Laajasalo on iso vehreä saari, jossa sekä kerrostalo- että pientaloasutusta, sielläkin on lähes kaikki palvelut ja Hertsikan palvelut lisänä sekä useita upeita uimarantoja. Kulosaari on myös hyvällä paikalla, lisäbonuksena Mustikkamaa ja Korkeasaari kävelymatkan päässä. Vuosaaressa on paljon kaunista merellistä luontoa ja kaikenlaisia asuntoja joista voi valita, palvelut myös erinomaiset. Käykää katselemassa paikan päällä älkääkä luottako ihmisten ennakkoleimoihin...