Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Woltin tilaus meni väärään osoitteeseen, sain uuden tilauksen mutta mitä tekee naapurit...

Vierailija
04.07.2023 |

Pussissa selvästi luki tussilla nimi, onko yleistäkin naapureilta varastaa toisten omaisuutta? Kertoo kyllä joidenkin luonteesta paljon. Ei palautusta, ei mitään.

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis syöttekö te ilmaista ruokaa vaikka teillä ei ole nälkä? Tulee ilmainen kuljetus oven taakse vaikka olette juuri syöneet päivällisen, mutta kyllä nämä hampparit pitää vielä syödä, kun näin ilmaiseksi saatiin. Antaa mahalaukun vaan venyä? Siis oikeesti?

No voin kuule vaikka veistellä siitä veistoksia tai muussata tehosekoittimessa ja hieroa naamaani. Se kun ei kuulu kenellekään muulle mitä sillä teen. Asiakas saa joka tapauksessa woltin hukkaaman annoksen tilalle uuden ja luultavasti jotain kredittejä päälle.

Voi jeesus sentään. Ei ihme, että ollan lihavia, kun syödään toistenkin ruoat vaikka tarvetta ei ole. Pääasia, että saadaan vaan ilmaiseksi, kun pakkohan se on syödä sitten. 

Onko sulla nälkä? Hän kun ei puhunut syömisestä mitään

Vierailija
142/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun oven taakse tulee väärä tilaus, niin ei tule edes mielenkään syödä sitä vaan ehdottomasti soitan Woltille ja he sitten hakevat sen tai pistävät roskiin. En kuitenkaan itse alkaisi syödä jonku toisen tilausta. Jos olisi ihan järjetön nälkä enkä olisi syönyt tyyliin kahteen päivään, niin silloin voisin syödä hätätapauksessa. En kuitenkaan usko, että tällainen nälkähätätapaus tapahtuisi. Porukat siis syö ihan hyvällä omalla tunnolla toisten ruokia? 

No niitä ei kuitenkaan kukaan tule hakemaan ja kuskaamaan enää oikeaan osoitteeseen, vaan ne menis roskiin ja oikea tilaaja saa uuden lämpimän annoksen.

No ei siltikään tulisi mieleenkään syödä tuota annosta, kun ei edes alun perin ollut tarvetta syödä. En ole sellaisessa nälänhädässä, että pitäisi syödä kaikki mitä ilmaiseksi irtoaa. 

Hyvä ettet sä ole, mutta tässä maassa on niitäkin, joilla oikeasti ei ole varaa ruokaan ja ovat nälkäisiä.

Eli siis mitä sä tekisit?

Se menee muuten hukkaan.

Tuntuu siis ihan uskomattomalta, että joku ottaa hyvillä mielin toisen tilauksen. No ilmeisesti Suomessa ollaa jo nälänhädän partaalla. 

Mitä ihmettä sä nyt ihmettelet?

Mä olen täysin tukien varassa ja olen joutunut nipistämään ruuasta ja syömistä ja oikeasti mulla on nälkä eikä varaa heittää ruokaa hukkaan.

Jos mun tilaus menis väärälle ovelle, niin todellakin toivoisin vastaanottajan syövän sen, ettei mene hukkaan, mähän saisin kuitenkin tilaukseni kun ilmoitan ettei ole tullut perille.

Jos mulle tulis toisen ihmisen tilaus, niin miten ihmeessä mä sen ihmisen löytäisin? Kyllä mä sen säästäisin syötäväksi.

(Ja joo, Suomessa ollaan nälänhädän partaalla, etkö ole nähnyt leipäjonoja?)

No en ole nähnyt yhtäkään leipäjonoa eikä tulisi mieleenkään syödä jonku toisen tilausta. 

Toivottavasti minun ovelle ei tule väärää tilausta, koska ilmoittaisin siitä tai heittäisin sen roskiin. En syö ruokaa, jota mulla ei ole edes tarvetta syödä. 

Se, että sinä et ole nähnyt ei tarkoita etteikö niitä olisi. Esimerkiksi torstaisin Myllypurossa voit tulla säällä kuin säällä ihastelemaan lähes kilometrin pituista ruokajonoa. Mutta kiva, että susta on ok heittää ruokaa roskiin.

- Eri

No en hemskutissa ala syömään ruokaa, kun sitä ei vaan pitäisi heittää roskiin. En ole mikään paskaruoan imuri, että kaikille tulisi hyvä mieli. Nytkö sinä syyllistät siitä, etten syö toisten tilaamia ruokia, jotka ovat toimitettu väärään osoitteeseen? 

Ai eiks tää leikki enää ookaan kiva, kun asetelma kääntyy toisin päin?

Jos tulet tänne arvostelemaan muita, ole valmis myös kohtaamaan arvostelua itseäsi kohtaan.

Öö, en ymmärrä mitä tarkoitat. Minusta on vaan outoa syödä ruokaa, joka ei ole mulle tarkoitettu. Tämä on ihan uutta, että porukat hyvillä mielin syövät vääriin osoitteisiin toimitetut ruokatilaukset. No nyt tiedän tämän ja olen pahoillani, että joudutte tekemään noin. Menee sitten  varmaan tarkoitukseen. Olin vaan hämmästynyt, että näinkin tehdään. Sori. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun oven taakse tulee väärä tilaus, niin ei tule edes mielenkään syödä sitä vaan ehdottomasti soitan Woltille ja he sitten hakevat sen tai pistävät roskiin. En kuitenkaan itse alkaisi syödä jonku toisen tilausta. Jos olisi ihan järjetön nälkä enkä olisi syönyt tyyliin kahteen päivään, niin silloin voisin syödä hätätapauksessa. En kuitenkaan usko, että tällainen nälkähätätapaus tapahtuisi. Porukat siis syö ihan hyvällä omalla tunnolla toisten ruokia? 

No niitä ei kuitenkaan kukaan tule hakemaan ja kuskaamaan enää oikeaan osoitteeseen, vaan ne menis roskiin ja oikea tilaaja saa uuden lämpimän annoksen.

No ei siltikään tulisi mieleenkään syödä tuota annosta, kun ei edes alun perin ollut tarvetta syödä. En ole sellaisessa nälänhädässä, että pitäisi syödä kaikki mitä ilmaiseksi irtoaa. 

Hyvä ettet sä ole, mutta tässä maassa on niitäkin, joilla oikeasti ei ole varaa ruokaan ja ovat nälkäisiä.

Se menee muuten hukkaan.

Tuntuu siis ihan uskomattomalta, että joku ottaa hyvillä mielin toisen tilauksen. No ilmeisesti Suomessa ollaa jo nälänhädän partaalla. 

Mä olen täysin tukien varassa ja olen joutunut nipistämään ruuasta ja syömistä ja oikeasti mulla on nälkä eikä varaa heittää ruokaa hukkaan.

Jos mun tilaus menis väärälle ovelle, niin todellakin toivoisin vastaanottajan syövän sen, ettei mene hukkaan, mähän saisin kuitenkin tilaukseni kun ilmoitan ettei ole tullut perille.

Jos mulle tulis toisen ihmisen tilaus, niin miten ihmeessä mä sen ihmisen löytäisin? Kyllä mä sen säästäisin syötäväksi.

No en ole nähnyt yhtäkään leipäjonoa eikä tulisi mieleenkään syödä jonku toisen tilausta. 

Toivottavasti minun ovelle ei tule väärää tilausta, koska ilmoittaisin siitä tai heittäisin sen roskiin. En syö ruokaa, jota mulla ei ole edes tarvetta syödä. 

Se, että sinä et ole nähnyt ei tarkoita etteikö niitä olisi. Esimerkiksi torstaisin Myllypurossa voit tulla säällä kuin säällä ihastelemaan lähes kilometrin pituista ruokajonoa. Mutta kiva, että susta on ok heittää ruokaa roskiin.

- Eri

No en hemskutissa ala syömään ruokaa, kun sitä ei vaan pitäisi heittää roskiin. En ole mikään paskaruoan imuri, että kaikille tulisi hyvä mieli. Nytkö sinä syyllistät siitä, etten syö toisten tilaamia ruokia, jotka ovat toimitettu väärään osoitteeseen? 

Jos tulet tänne arvostelemaan muita, ole valmis myös kohtaamaan arvostelua itseäsi kohtaan.

Öö, en ymmärrä mitä tarkoitat. Minusta on vaan outoa syödä ruokaa, joka ei ole mulle tarkoitettu. Tämä on ihan uutta, että porukat hyvillä mielin syövät vääriin osoitteisiin toimitetut ruokatilaukset. No nyt tiedän tämän ja olen pahoillani, että joudutte tekemään noin. Menee sitten  varmaan tarkoitukseen. Olin vaan hämmästynyt, että näinkin tehdään. Sori. 

Sulle on nyt aika monta sivua yritetty selittää, että lähettipalvelu ei tule niitä ruokia takaisin hakemaan ja tilaaja saa uudet, tuoreet ruoat. Ei siis ole mitään syytä, miksi niitä ei voisi syödä, jos sattuu maistumaan. Mutta tämä ei nyt näytä menevän sulle jakeluun.

Vierailija
144/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku uskaltaa syödä oven taakse tai ihan henkilökohtaisesti tuotuja tilauksia joita ei ole itse tehnyt? Joku tuntematon tuo teille ruokaa jota ette odottanut, katsotte vaan että onpas hyvää ja syötte sen enempää miettimättä mitä siellä ruuan seassa voi olla?

Joo, kyllä?

Vierailija
145/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se menee muuten hukkaan.

- Eri

Olet ilmeisen hyväosainen kun sulla on varaa valita ja ostaa mitä haluat.

Hieman toivon, että joskus joutuisit selviytymään kelan tuilla ja ruoka-avulla.

Vierailija
146/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri syyllistyi rikokseen.

Vierailija
147/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on syödä, jopa velvollisuus. Muuten menee hyvä ruoka hukkaan. Ei ole kyse varastamisesta.

Ei voi olettaa, että ihminen marssii koko pitäjän läpi oikeaa osoitetta etsiessään.

Vierailija
148/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo vaikka ovat juuri syöneet päivällisen, mutta kun ilmaista ruokaa ilmestyy oven taakse, niin pitäähän sitä syödä vielä enemmän niin että napa rutisee. 

Siis mitä sille pitää tehdä? Ilmoittaa woltille ja heittää roskiin?

No ilmoittaisin woltille tai heittäisin roskiin. Miksi ihmeessä alkaisin syödä jonku toisen tilausta, kun itselle siitä ei ollut mitään tarvetta. 

Sä siis heität roskiin täysin syömäkelpoista ruokaa?

Sekö nyt sit on oikeasti eettisempää?🤦

Nuo noutoruoat taitaa olla sellaisia, joita en muutenkaan syö. Harkitsen asiaa, jos siellä on sashimia, kanasalaattia tai joku hyvä pihvi.

Eri 

Pihvit harvemmin kestävät kuljetusta hyvin, mutta eiköhän niitäkin joku woltissa kauppaa. Kanasalaattia ja sashimia siellä voi tietenkin olla.

Vierailija
149/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi ottaa lahjoittaisin kuljettajalle.

Vierailija
150/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi ottaa lahjoittaisin kuljettajalle.

Kivaa hyvesignalointia, mutta mitenkäs sen teet, kun kuski on oven avatessasi jo poistunut? Jos ei olisi, ongelmaahan ei tulisi, sillä voisit vaan sanoa että nyt tuli väärä osoite.

Vierailija
151/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan uutta, että tyypit hyvillä mielin syövät väärään osoitteeseen toimitettuja ruokia. 

Vierailija
152/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihan uutta, että tyypit hyvillä mielin syövät väärään osoitteeseen toimitettuja ruokia. 

Voiko joku nyt jo kertoa, että mitä niille sit pitäisi tehdä?

Kun ei se kuski niitä tule takaisin hakemaan.

Vierailija
153/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te niin kaikkiruokaisia, että mikä tahansa ilmainen sapuska kelpaa? Mulle ei ainakaan kelpaisi pizzat, hampurilaiset eikä pastaruoat. 

Vierailija
154/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo vaikka ovat juuri syöneet päivällisen, mutta kun ilmaista ruokaa ilmestyy oven taakse, niin pitäähän sitä syödä vielä enemmän niin että napa rutisee. 

No ilmoittaisin woltille tai heittäisin roskiin. Miksi ihmeessä alkaisin syödä jonku toisen tilausta, kun itselle siitä ei ollut mitään tarvetta. 

Nuo noutoruoat taitaa olla sellaisia, joita en muutenkaan syö. Harkitsen asiaa, jos siellä on sashimia, kanasalaattia tai joku hyvä pihvi.

Eri 

Ensin soimataan mutta jännästi se oma moraalikin sit joustaa? 😂

Vierailija
155/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siltikään ei tulisi mieleenkään syödä niitä ruokia. 

Vierailija
156/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te niin kaikkiruokaisia, että mikä tahansa ilmainen sapuska kelpaa? Mulle ei ainakaan kelpaisi pizzat, hampurilaiset eikä pastaruoat. 

Mutta joku muu sit kelpaisi kuitenkin? :D

Ja siis mitä tekisit ruualle?

Vierailija
157/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri 

Ensin soimataan mutta jännästi se oma moraalikin sit joustaa? 😂

No itse asiassa en söisi mitään, kun en edes tsekkaisi mitä ne sisältää. 

Vierailija
158/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joku muu sit kelpaisi kuitenkin? :D

Ja siis mitä tekisit ruualle?

En mitään. Jättäisin siihen missä olikin. 

Vierailija
159/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aamulla koiraa ulkoiluttamaan mennessä oven edessä oli woltin kassi, kaikesta päätellen oli jätetty siihen jo edellisenä iltana. Nimi ei ollut tuttu, ei ainakaan kukaan meidän taloyhtiöstä. Vein roskiin.

Joten naapuria ei nyt sinänsä kannata syyttää, se ei välttämättä mennyt edes naapurille, eikä sitä välttämättä kukaan edes syönyt ja saattaa olla jonkun lomalaisen oven takana edelleen.

Vierailija
160/189 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin alkaa vehnä sattumaan vatsaan, mutta en todellakaan heittäisi ruokaa roskiin. Jos on nälkäinen niin kyllä se makaronikin menee, pitsasta puhumattakaan. Harvemmin semmosiin on varaa edes.