"Loukkaavankin puheen sietäminen on se hinta, joka pitää maksaa siitä, että erimieliset ihmiset voivat elää sovussa."
Jännä, että hesari on yhtäkkiä tätä mieltä, vaikka aiemmin se on kannattanut persujen viemistä tuomiolle vääristä mielipiteistä.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan koe mitään tarvetta olla sovussa vihervasemmiston kanssa. Minun halveksuntani niitä kohtaan on täysin suoraa ja kiertelemätöntä.
Minä vihaan persusaastaa, olen vihannut aina, ja opettajana kohtelen saastaisia persupenskoja huonommin kuin ihmisten lapsia. Tämä on minun oikeuteni.
Tällaista maailmankatsomusta punavihreät viljelee. Surullista.
Ja persut toivat naaatsit valtioneuvostoon, hirveää. Persut vihaa vihreitä, demareita, vasemmisto, se on kuvottavaa. . Persut on saastaa, ne pitää T A p p aa.
Menehän nyt saatanan kiljuripuli nukkumaan noiden väkivaltafantasioiden kanssa. Tiedät varsin hyvin että sinusta ei tuollaisiin puuhiin ole joten voisit lakata tuon ininäsi.
Vähemmistöpolitiikka sahaa itseään jalkaan tällä hörhöilyllä ja canseloinnin ylilyönneillä. Ei ymmärretä, että hallituksessa enemmistönä eiivät ole persut, vaan muut puolueet. Ajojahti koskettaa nyt muitakin kun persuja.
Tuleeko se jollekulle yllätyksenä miten vasemmistolaiset syrjivät muita kuin heidän sallimallaan tavalla ajattelevia? Tuohan on käytäntönä jokaisessa sosialistisessa yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Häpeällistä että johtajat kuten Niinistö ei uskalla ottaa kantaa tähän ajatusrikollisten vainoamiseen. Hän ehkä pelkää olevansa seuraavana ajojahdin kohteena.
Tää on niin typerää ettei fiksummatviitsi puuttua ellei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi puhua oikeilla nimityksellä, että pojasta voi tulla transnainen ja tytöstä transmies.
Noin kävi ja näytettiin femman kanavalla, jota voi katsoa Areenasta. Omaksi itsekseen, on tanskalainen dokumentti kahdesta seksuaalisuutensa vaihtavasta, pieni poika josta tulee tyttö ja nuori mies josta tulee nainen.
Pitää käydä itsekin katsomassa Areenasta, kun luulen että olen nähnyt osan. Useita jaksoja.Koska teille menee perille, että sukupuolta ei voi vaihtaa. Se mikä ulkoisesti näkyy on silvottu tyttö tai poika. Kromosomit määrittävät, mitä meistä tulee. Voi kumpa tämä villitys menis nopeasti ohi!!
Oikeastaan näin mutuilevana maallikkona sanoisin että yksi ongelma näyttää olevan siinä, että oikeastaan sukupuolikäsityksiä on kaksi. Toinen on biologinen ja sen määrää geenit kuten koulussa aikanaan opittiin. Toinen on tämä henkinen tunnesukupuoli jota en osaa selittää sen tarkemmin. Eikä ilmeisesti tiedekään täysin. Tuossa kohtaa vaihtoehtoja saattaa olla enemmänkin. Tosin mitä noita ihmisten tarinoita kuuntelee niin vähintään kohtalainen osa noista itsensä ties miksi tertiäärikvasaarisimultaaneiksi sun muiksi erikoisuuksiksi esittelevistä on erikoisuudentavoittelijoita. Osa toki varmaan on tosissaankin, ei siinä mitään.
Ongelma tulee siis siinä että nää aktivistit koittaa omia koko termin sukupuoli tarkoittamaan vain noita tunnesukupuolia ja jopa kieltää mainitsemasta biologista sukupuolta sukupuolesta puhuttaessa mikä on aika outo idea. Kuten nyt vaikka rowlingia vastaan kampanjoinnista nähtiin. Miten asiasta voidaan oikeasti jutella jos kielletään siitä se puolisko joka taatusti on jokaisella pohjalla olemassa ja teeskennellään että se toinen on vain olemassa ja sillä toisella ei ole väliä?` Eihän tuossa logiikassa ole mitään järkeä ja siksi noita aktivismin outoiluja vastustetaankin.
Kyse ei siis ole sinänsä noiden ryhmien vastustamisesta vaan aktivismin oudoista käytännöistä ja tavoista joita vastustetaan. Lisäksi siitä että nää aktivistit on kuten on havaittu hyvin agressiivisesti canceloimassa jokaista joka heidän selityksiään ihmettelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeällistä että johtajat kuten Niinistö ei uskalla ottaa kantaa tähän ajatusrikollisten vainoamiseen. Hän ehkä pelkää olevansa seuraavana ajojahdin kohteena.
Lapset kinastelee ja iskän pitäisi ojentaa?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niitä rupesi nolottamaan pesukarhujournalismi. Toki vasta sitten kun oltiin saatu näytettyä persuille kaapin paikka ja ministeri pakotettua eroamaan.
Tätä epäilen itsekin. Tapahtui massiivinen ylilyönti ja nyt moni on tajunnut että oma toiminta ei ollut täysin moitteetonta ja jahti ei tosiaankaan lopu yhteen henkilöön. Tulee seuraava ja sitä seuraava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuslaki
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
Kutsun peruuttaminen yksilönvapauden harjoittamista. Se olisi eriarvoiseen asemaan asettamista, mikäli poistaa lipun ostaneen katsojan hänen muualla ilmaisemiensa mielipiteidensä vuoksi.
Keitä ne muut kutsutut oli? Olisko joukossa peräti jonkun toisen kulttuurin edustajia?
Vierailija kirjoitti:
Ei hesari ole mitään mieltä vaan tämä oli julkaistu MIELIPIDEKIRJOITUS.
Tosi surkeaa luetunymmärtämistä ja medialukutaitoa.
Huoh ... et sitten osannut lukea juttua.
Todellakin on Hesarin kannanotto sillä sen on kirjoittanut Helsingin Sanomien journalistinen kehitysjohtaja Esa Mäkinen.
Tuo toimittaja on persu. Siis saaastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki näkee että mediat on niin täynnä näitä aiheeseen uskovia että turha edes yrittää kommentoida mitään muuta kuin aatetta tukevaa yleisen tason liirumlaarumia jos haluat pysyä politiikassa. Tai töissä merkittävässä virassa/firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään mattimeikäläisen miepidekirjoitus, vaan:
"kirjoittaa Helsingin Sanomien journalistinen kehitysjohtaja Esa Mäkinen."
Mutta silti yksittäisen ihmisen mielipide. Ei HS:n.
Henkilön, joka edustaa Hesaria. Silloin se on Hesarin kannanotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuslaki
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
Kutsun peruuttaminen yksilönvapauden harjoittamista. Se olisi eriarvoiseen asemaan asettamista, mikäli poistaa lipun ostaneen katsojan hänen muualla ilmaisemiensa mielipiteidensä vuoksi.
Keitä ne muut kutsutut oli? Olisko joukossa peräti jonkun toisen kulttuurin edustajia?
En tiedä. Mutta en minä päästä sisään Sector Alarmin myyjää, vaikka hän haluaisi sisään keskustelemaan. Syyllistynkö siis syrjintään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh ... et sitten osannut lukea juttua.
Todellakin on Hesarin kannanotto sillä sen on kirjoittanut Helsingin Sanomien journalistinen kehitysjohtaja Esa Mäkinen.
Lisäksi siinä luki kolumni, eli ei se mikään yleisönosastokirjoitus ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tuo toimittaja on persu. Siis saaastaa.
Niin. Kaikki jotka on eri mieltä on saastaa. Hieno ideologia.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko se jollekulle yllätyksenä miten vasemmistolaiset syrjivät muita kuin heidän sallimallaan tavalla ajattelevia? Tuohan on käytäntönä jokaisessa sosialistisessa yhteiskunnassa.
Tuleeko kenellekään yllätyksenä, että perdsunaatsit ovat kieltämässä lehdistönvapauden.?
Vierailija kirjoitti:
Eli sen takia persut luulee, että Sanoma on vihervassareita täynnä, kun täällä on niiden mielipidekirjoituksia 😄
Aina kun luulee ettei persut voi olla enää tyhmempiä miltä ne näyttää, niin kyllä ne voi. Mielipidekirjoitus on muka hesarin mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään mattimeikäläisen miepidekirjoitus, vaan:
"kirjoittaa Helsingin Sanomien journalistinen kehitysjohtaja Esa Mäkinen."
Mutta silti yksittäisen ihmisen mielipide. Ei HS:n.
Henkilön, joka edustaa Hesaria. Silloin se on Hesarin kannanotto.
Edelleenkään ei ole.
Meidän kannanotto on vain ja ainostaan pääkirjoituksessa. T. Hesarissa töissä oleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan koe mitään tarvetta olla sovussa vihervasemmiston kanssa. Minun halveksuntani niitä kohtaan on täysin suoraa ja kiertelemätöntä.
Minä vihaan persusaastaa, olen vihannut aina, ja opettajana kohtelen saastaisia persupenskoja huonommin kuin ihmisten lapsia. Tämä on minun oikeuteni.
Sama minulla, lukion lehtori olen. Persupenskoja en auta enkä ohjaa, muita kyllä. Huonot numerot annan persusaastapenskoille. Ihana tämä vapaus.
En usko, että kouluttautunut saati opettajam sillä se näkyisi postauksessasi. Opettaja ei voi käyttää tuollaista kieltä ja ilmaisua,. Jäit siten kiinni huijaamisesta.
Ikävä vain että vihapuhelakia on toteutettu puolueellisesti. Menetti merkityksensä ja arvonsa.