Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Loukkaavankin puheen sietäminen on se hinta, joka pitää maksaa siitä, että erimieliset ihmiset voivat elää sovussa."

Vierailija
02.07.2023 |

Jännä, että hesari on yhtäkkiä tätä mieltä, vaikka aiemmin se on kannattanut persujen viemistä tuomiolle vääristä mielipiteistä.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009693231.html

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo toimittaja on persu. Siis saaastaa.

Niin. Kaikki jotka on eri mieltä on saastaa. Hieno ideologia.

Missä sanoin, että kaikki? Vain persut. Yritä nyt ääliö ymmärtää edes lyhyitä lauseita.

Ai sinä oot saastaa? Joo nyt mä ymmärsin.

Vierailija
82/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hesari ole mitään mieltä vaan tämä oli julkaistu MIELIPIDEKIRJOITUS.

Tosi surkeaa luetunymmärtämistä ja medialukutaitoa.

Ei se ole mikään mattimeikäläisen miepidekirjoitus, vaan:

"kirjoittaa Helsingin Sanomien journalistinen kehitysjohtaja Esa Mäkinen."

Mutta silti yksittäisen ihmisen mielipide. Ei HS:n.

Henkilön, joka edustaa Hesaria. Silloin se on Hesarin kannanotto.

Edelleenkään ei ole.

Meidän kannanotto on vain ja ainostaan pääkirjoituksessa. T. Hesarissa töissä oleva.

Piti kirjoittaa lehden kannanotto on pääkirjoituksessa. Muille näkemyksille saa tilaa monilta eri kantilta kirjoittavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologia antaa meille kaksi sukupuolta. Piste.

Vierailija
84/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sanoin, että kaikki? Vain persut. Yritä nyt ääliö ymmärtää edes lyhyitä lauseita.

Persujen jälkeen tulee joku muu puolue. Sitten kun on vain yksi puolue jäljellä otetaan kohteeksi oman puolueen toisinajattelijat. Näin se on mennyt kaikkialla missä tälle on annettu periksi ja SE ei ole mielipidekysymys.

Vierailija
85/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole sietämisongelmaa. Jos en siedä ihmistä tai asiaa lähden kävelemään. En kuuntele mitään muuta kuin asiallista ja rauhallista puhetta joka sisältää faktoja. Tästä syystä ystäväpiirini koostuu fiksuista ja asiallisista ihmisistä. Jos joku kirjoittaa kolumnin niin se tarkoittaa henkilön itsensä näkemystä asiasta eikä siis edusta minkään laajemman yhteisön kantaa.

Vierailija
86/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan koe mitään tarvetta olla sovussa vihervasemmiston kanssa. Minun halveksuntani niitä kohtaan on täysin suoraa ja kiertelemätöntä.

Minä vihaan persusaastaa, olen vihannut aina, ja opettajana kohtelen saastaisia persupenskoja huonommin kuin ihmisten lapsia. Tämä on minun oikeuteni.

Sama minulla, lukion lehtori olen. Persupenskoja en auta enkä ohjaa, muita kyllä. Huonot numerot annan persusaastapenskoille. Ihana tämä vapaus.

En usko, että kouluttautunut saati opettajam sillä se näkyisi postauksessasi. Opettaja ei voi käyttää tuollaista kieltä ja ilmaisua,. Jäit siten kiinni huijaamisesta.

Ope se on unissaan. 

Vierailija
87/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Edelleenkään ei ole.

Meidän kannanotto on vain ja ainostaan pääkirjoituksessa. T. Hesarissa töissä oleva."

Tämä on ihan yleispätevä periaate lehdessä kuin lehdessä. Ihmiset eivät vain tiedä näistä.

Vierailija
88/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hesari ole mitään mieltä vaan tämä oli julkaistu MIELIPIDEKIRJOITUS.

Tosi surkeaa luetunymmärtämistä ja medialukutaitoa.

Ei se ole mikään mattimeikäläisen miepidekirjoitus, vaan:

"kirjoittaa Helsingin Sanomien journalistinen kehitysjohtaja Esa Mäkinen."

Mutta silti yksittäisen ihmisen mielipide. Ei HS:n.

Henkilön, joka edustaa Hesaria. Silloin se on Hesarin kannanotto.

Edelleenkään ei ole.

Meidän kannanotto on vain ja ainostaan pääkirjoituksessa. T. Hesarissa töissä oleva.

Joo joo, ihan varmasti olet töissä Hesarilla.

t. Kiinan keisari

Vierailija
89/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi puhua oikeilla nimityksellä, että pojasta voi tulla transnainen ja tytöstä transmies.

Noin kävi ja näytettiin femman kanavalla, jota voi katsoa Areenasta. Omaksi itsekseen, on tanskalainen dokumentti kahdesta seksuaalisuutensa vaihtavasta, pieni poika josta tulee tyttö ja nuori mies josta tulee nainen.

Pitää käydä itsekin katsomassa Areenasta, kun luulen että olen nähnyt osan. Useita jaksoja.

Koska teille menee perille, että sukupuolta ei voi vaihtaa. Se mikä ulkoisesti näkyy on silvottu tyttö tai poika. Kromosomit määrittävät, mitä meistä tulee. Voi kumpa tämä villitys menis nopeasti ohi!!

Oikeastaan näin mutuilevana maallikkona sanoisin että yksi ongelma näyttää olevan siinä, että oikeastaan sukupuolikäsityksiä on kaksi. Toinen on biologinen ja sen määrää geenit kuten koulussa aikanaan opittiin. Toinen on tämä henkinen tunnesukupuoli jota en osaa selittää sen tarkemmin. Eikä ilmeisesti tiedekään täysin. Tuossa kohtaa vaihtoehtoja saattaa olla enemmänkin. Tosin mitä noita ihmisten tarinoita kuuntelee niin vähintään kohtalainen osa noista itsensä ties miksi tertiäärikvasaarisimultaaneiksi sun muiksi erikoisuuksiksi esittelevistä on erikoisuudentavoittelijoita. Osa toki varmaan on tosissaankin, ei siinä mitään.

Ongelma tulee siis siinä että nää aktivistit koittaa omia koko termin sukupuoli tarkoittamaan vain noita tunnesukupuolia ja jopa kieltää mainitsemasta biologista sukupuolta sukupuolesta puhuttaessa mikä on aika outo idea. Kuten nyt vaikka rowlingia vastaan kampanjoinnista nähtiin. Miten asiasta voidaan oikeasti jutella jos kielletään siitä se puolisko joka taatusti on jokaisella pohjalla olemassa ja teeskennellään että se toinen on vain olemassa ja sillä toisella ei ole väliä?` Eihän tuossa logiikassa ole mitään järkeä ja siksi noita aktivismin outoiluja vastustetaankin.

Kyse ei siis ole sinänsä noiden ryhmien vastustamisesta vaan aktivismin oudoista käytännöistä ja tavoista joita vastustetaan. Lisäksi siitä että nää aktivistit on kuten on havaittu hyvin agressiivisesti canceloimassa jokaista joka heidän selityksiään ihmettelee. 

Meillä on jo olemassa termi tuolle kokemukselle sukupuolesta. Se on nimeltään sukupuoli-identiteetti. Tämä ei ilmeisesti näille sukupuoltaan "korjaaville" riitä, vaan heidän täytyy saada uskoa ja pakottaa muut uskomaan, että hedelmöittävästä sukupuolesta voi tulla hedelmöittyvä ja päinvastoin.

Vierailija
90/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi puhua oikeilla nimityksellä, että pojasta voi tulla transnainen ja tytöstä transmies.

Noin kävi ja näytettiin femman kanavalla, jota voi katsoa Areenasta. Omaksi itsekseen, on tanskalainen dokumentti kahdesta seksuaalisuutensa vaihtavasta, pieni poika josta tulee tyttö ja nuori mies josta tulee nainen.

Pitää käydä itsekin katsomassa Areenasta, kun luulen että olen nähnyt osan. Useita jaksoja.

Mitä pahaa tuossa kun alapeukut. Ymmärrän hyvin ja olen tavannut itsekin ihmisiä, jotka ovat ns väärässä kropassa.

Silloin kun ihminen on varma, että hänen sukupuoli- identiteetti on toinen mitä ulospäin näyttää, ei ole muuta keinoa, kuin korjata se.

Pienen lapsen kohdalla olisin hyvin varovainen, en menisi mihinkään veitsikorjaukseen. Yllensä n 10v ihminen tietää mikä on. Viimeistään pari vuotta myöhemmin.

Äänestin ps: ä, mutta osaan ajatella.

Vierailija
91/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu joku täällä orwellin dystopiasta käy ihan justiinsa kaikki siinäkin tämän päivän asioista kohdalleen ollaan niin pitkälle että nyt jo eristetään ja poistetaan tapahtumista "väärän" mielipiteen takia,kohta varmaan heitetään ulos kaupoista,apteekeista,sairaalasta jos ajattelee erillä tavalla kuin muut.

Heh mitenköhän tuo käytönnössä tapahtuisi sitten? Luulisi, että kestää kauan ennen kuin voi oikeasti sanoa syyksi väärät mielipiteet. Joku tietenkin voi jo nyt pistää viidakkorummun pärisemään jostain henkilöstä ja tehdä hänestä persona non grata esim. jossain pikku kaupungissa ja sen julkisissa palveluissa. Mutta tuo joku täytyy olla sellainen kenellä valtaa ja valtuuksia, jotta jutut leviää toivotulla tavalla, toivottuihin piireihin.

Vierailija
92/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan keisarille: Noin se vain oikeasti on. Lehti ilmaisee omat näkemyksensä pääkirjoituksissa. Kolumneissa voi olla hyvinkin laveaa mielipiteiden esittämistä ja kirjoa sitten.

Vierailija
93/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen jälkeen tulee joku muu puolue. Sitten kun on vain yksi puolue jäljellä otetaan kohteeksi oman puolueen toisinajattelijat. Näin se on mennyt kaikkialla missä tälle on annettu periksi ja SE ei ole mielipidekysymys.

Vihreäthän jo vaaliromahduksen jälkeen avautuivat mm. Hesarissa, että puolueen sisällä on jo ilmapiiri mennyt tosi ahdistavaksi. On vain tosi, tosi kapea ala mielipiteitä jotka on sallittu ja jos käytät vahingossakaan väärää termiä joka ei ole juuri sen viikon muotitermi niin joudut muun puolueen vihan kohteeksi.

Joten kuten vasemmisto aina, se on ryhtynyt jo hyökkäämään omiaankin kohtaan.

Vierailija
94/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuo oli vain ennakkokirjoittelua sille, mitä on tulossa eli muissakin erimielisyystapauksissa voi joku saada porttikiellon. Jos vihervassari ei kelpaa jollekin festarille, on turha vedota perustuslakiin, koska sama kohtelu on nyt ollut persuilla. Älä ajattele väärin, jos haluat kelvata tähän yhteiskuntaan.

Meistä tulee kuin venläisiä, ei oteta kantaa mihinkään, kyyristellään.  Kukot tappelee, totellaan voittajaa. Hyvästi demokratia. 

Kommenttisi on tosi, jos muutat kaksi ensimmäistä sanaa muotoon "Me olemme".

Vierailija
95/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenenkään mieleen ole tullut väittää, että esim. Ukkolan kolumnit Iltalehdessä ovat sen virallisia kannanottoja?

Kuinka tyhmää sakkia täällä oikein on?

Vierailija
96/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan koe mitään tarvetta olla sovussa vihervasemmiston kanssa. Minun halveksuntani niitä kohtaan on täysin suoraa ja kiertelemätöntä.

Minä vihaan persusaastaa, olen vihannut aina, ja opettajana kohtelen saastaisia persupenskoja huonommin kuin ihmisten lapsia. Tämä on minun oikeuteni.

Sama minulla, lukion lehtori olen. Persupenskoja en auta enkä ohjaa, muita kyllä. Huonot numerot annan persusaastapenskoille. Ihana tämä vapaus.

Parempi ollakin satuilematta minun lapsilleni jotain pimpillisistä pojista. Voit sepittää ne horinasi ihan omille mukuloillesi.

Voi kun olisi tärkeämpiä asioita joihin lapsia voisi valmentaa.  Kierrätys, asema luonnossa, vanha kunnon tiede, työelämä, ja tietenkin ne ihmisoikeudet,  mutta ei vain siltä kantilta kenen kanssa panee isona ja se oma aassi. 

Vierailija
97/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu joku täällä orwellin dystopiasta käy ihan justiinsa kaikki siinäkin tämän päivän asioista kohdalleen ollaan niin pitkälle että nyt jo eristetään ja poistetaan tapahtumista "väärän" mielipiteen takia,kohta varmaan heitetään ulos kaupoista,apteekeista,sairaalasta jos ajattelee erillä tavalla kuin muut.

Heh mitenköhän tuo käytönnössä tapahtuisi sitten? Luulisi, että kestää kauan ennen kuin voi oikeasti sanoa syyksi väärät mielipiteet. Joku tietenkin voi jo nyt pistää viidakkorummun pärisemään jostain henkilöstä ja tehdä hänestä persona non grata esim. jossain pikku kaupungissa ja sen julkisissa palveluissa. Mutta tuo joku täytyy olla sellainen kenellä valtaa ja valtuuksia, jotta jutut leviää toivotulla tavalla, toivottuihin piireihin.

Ai miten tapahtuisi? Katso historiaa. Vaikka ei puhuttaisi edes siitä miten vasemmisto toimi Neuvostoliitossa, niin nehän harrasti laajaa työmaaterroria 1920- ja 1930-luvuilla. Eli jos joku työmies oli ollut valkoisten puolella niin punaisten puolella olleet pahoinpitelivät sitä töissä kunnes se alistui punaiseksi. Ja koko YYA-kauden ihmisten urat ja maine voitiin tuhota ihan vain leimaamalla joku Neuvostovastaiseksi vassareiden toimesta. Eikä tuolta vassariterrorilta säästyneet vassarit itsekään.

Vierailija
98/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka rehellisesti voi sanoa kulttuuriväen reaktion olleen jollain tapa yllättävä? He edustavat itseään ja vetävät omat linjansa. Ei kyseessä ole sen ihmeellisempi asia kuin Marabou boikotti.

Vierailija
99/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa toivottavasti terveydenhuolto pelaa luotettavalla tasolla ja ei tule mitään tiedosto virheitä sun muita. Huvittavaa se olisi jos jonkun papereissa lukisi jotain "seksuaali identiteettijuttuja" vaikka henkilö ei ole kertaakaan asioinut asioiden tiimoilta vastaanotoilla. Joku lukisi sieltä "täällä on tämmöistä, että olit ennen sitä ja tätä" täh, ei ole totta. Hyvänä jäynänä joku lähettää sulle paperit sp -vaihdosleikkaukseen tai reseptit joihinkin hormoneihin. No eihän siihen ole pakko mennä sitten eikä ottaa niitä lääkkeitä.

Vierailija
100/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistöpolitiikka sahaa itseään jalkaan tällä hörhöilyllä ja canseloinnin ylilyönneillä. Ei ymmärretä, että hallituksessa enemmistönä eiivät ole persut, vaan muut puolueet. Ajojahti koskettaa nyt muitakin kun persuja.

Joo ja ihmiset nyt kuitenkin haluaa toimivan hallituksen, joka tekee säästöjä. Ei nyt tietenkään monet asiat ohjelmassa todellakaan miellytä, mutta eihän nyt muitakaan vaihtoehtoja velkaantumisen hillitsemiseen ole tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme