Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Loukkaavankin puheen sietäminen on se hinta, joka pitää maksaa siitä, että erimieliset ihmiset voivat elää sovussa."

Vierailija
02.07.2023 |

Jännä, että hesari on yhtäkkiä tätä mieltä, vaikka aiemmin se on kannattanut persujen viemistä tuomiolle vääristä mielipiteistä.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009693231.html

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli: muiden täytyy sietää ja suvaita persujen lausuntoja, mutta persujen ei muiden mielipiteitä.

Vierailija
22/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikuja Orwellin dystopiasta.

Ajatusrikos on nähnyt päivänvalon, kumonnut tasa-arvon ja oikeuttanut väärinajattelijan syrjinnän, koska hänellä on mielipide. Onpas lapsellista hiekkalaatikkopolitiikkaa.

"et sä noin voi sanoo" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan koe mitään tarvetta olla sovussa vihervasemmiston kanssa. Minun halveksuntani niitä kohtaan on täysin suoraa ja kiertelemätöntä.

Minä vihaan persusaastaa, olen vihannut aina, ja opettajana kohtelen saastaisia persupenskoja huonommin kuin ihmisten lapsia. Tämä on minun oikeuteni.

Vierailija
24/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolumni on kirjoittajan oma mileipide asiasta, ei lehden. Lehti ilmaisee kantansa pääkirjoituksissa.

Vierailija
25/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan koe mitään tarvetta olla sovussa vihervasemmiston kanssa. Minun halveksuntani niitä kohtaan on täysin suoraa ja kiertelemätöntä.

Minä vihaan persusaastaa, olen vihannut aina, ja opettajana kohtelen saastaisia persupenskoja huonommin kuin ihmisten lapsia. Tämä on minun oikeuteni.

Sama minulla, lukion lehtori olen. Persupenskoja en auta enkä ohjaa, muita kyllä. Huonot numerot annan persusaastapenskoille. Ihana tämä vapaus.

Vierailija
26/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla, lukion lehtori olen. Persupenskoja en auta enkä ohjaa, muita kyllä. Huonot numerot annan persusaastapenskoille. Ihana tämä vapaus.

Allekirjoitan myös, ope minäkin, persuja vihaan.

Vierailija
27/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljupunikki taas vastailemassa omiin viesteihinsä ja on tällä kertaa opettaja. Aikaisempia ammatteja on ollut mm. lakimies.

Vierailija
28/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä meidän arvomme eroavatkin täysin. Minä en kosta viherpunikkien lapsille niiden vanhempien typeryyttä mutta sinä näemmä olet niin halpamainen että sotket viattomat lapset kiukutteluusi. No ei yllätä tuokaan punikkien arvomaailmasta.

Vierailija
29/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiljupunikki taas vastailemassa omiin viesteihinsä ja on tällä kertaa opettaja. Aikaisempia ammatteja on ollut mm. lakimies.

Opettajien kapina. Pelleporukkaa.

Vierailija
30/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi ollakin satuilematta minun lapsilleni jotain pimpillisistä pojista. Voit sepittää ne horinasi ihan omille mukuloillesi.

Vierailija
31/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo, vaikka tietenkin voi yrittää puhua ilman loukkaamista. Mutta tuo ei ole lainkaan ärsyttävintä tai pahinta keskusteluissa.

Inhottavaa ja superärsyttävää on jos toinen keskeyttää jatkuvasti, keskeyttäminen joskus ok mutta ei heti kun toinen on aloittanut ensimmäisen lauseen, ei anna puheenvuoroa ollenkaan tasapuolisesti eli ei saa vastattua, yrittää lopettaa keskustelun joihinkin lausahduksiin, kuten sun kanssa ei viitsi keskustella, sen jälkeen kun on itse sanonut kaiken sanottavansa, ja pahinmpana tietenkin totaalinen yhtäkkinen rageeminen, kun toisen mielipiteet tai sanomiset ei ole oikein raivoajan mielestä, vaikka toinen ei olisi sanonut mitään loukkaavaa, käyttää fyysiseen pahoinpitelyyn liittuyviä ilmaisuja jos puhe menee hänen mielestään epämiellyttäväksi,vaikka toinen ei olisi huutanut, raivonnut,, tai ollut, asiaton jutuissaan.

Vierailija
32/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi puhua oikeilla nimityksellä, että pojasta voi tulla transnainen ja tytöstä transmies.

Noin kävi ja näytettiin femman kanavalla, jota voi katsoa Areenasta. Omaksi itsekseen, on tanskalainen dokumentti kahdesta seksuaalisuutensa vaihtavasta, pieni poika josta tulee tyttö ja nuori mies josta tulee nainen.

Pitää käydä itsekin katsomassa Areenasta, kun luulen että olen nähnyt osan. Useita jaksoja.

Vierailija
33/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissiin tilauksia peruttu niin paljon viime aikoina että.oli pakko pikkusen muuttaa linjaa.

Minä mukaanlukien. En lue edes Hesarin nettilehteä. Ei siellä mitään uutisia enää ole. Pelkkää hömppää ja naisten ja miesten sukuelimien näyttämistä.

Luen uutiset brittiläisistä lehdistä. Niissä ne on ensin ja joskus seuraavalla viikolla pienellä präntillä Ilta Sanomissa. Miksi suomalaiset lehdet ovat aivan liian hitaita julkaisemaan tärkeitä uutisia? Eikö toimittajien ammattitaito riitä vai eivätkö he ole selvillä toimenkuvastaan. Mene ja tiedä.

Vierailija
34/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä täytyy erottaa nyt kaksi eri asiaa toisistaan. Sanot melkein mikä tahansa kantaaottava tai kriittistä, niin joku jossain todennäköisesti loukkaantuu. Se, että naapurin Masa sanoi "sinun paikkasi on kotona kun on teillä on noin pieniä lapsia" ehkä loukkasi minua, muttei siinä ole vielä mitään rikollista. Minä voin sitten sanoa Masalle, että "tuollaiset mielipiteet kuuluvat keskiajalle". Masa ehkä tuohtuu siitä, mutta edellenkään tässä ei ole mitään rikollista. Eri asia sitten on, saavuttaako noiden mielipiteiden sanomisella yhtään mitään, vai olisiko parempi ollut olla hiljaa. Tuollaista "loukkaavaa sanomista" meidän täytyy sietää ilman että alamme hakkaamaan toisiamme tai muuten eskaloimaan tilannetta pahemmaksi.

Eri asioita ovat sitten taas on vihapuhe tai kunnianloukkaus, jotka on määritelty myös rikoslaissa. Niitä ei voi selittää sanan- tai mielipiteenvapaudella. Tuomioistuin sitten taas viime kädessä päättää mikä on vihapuhetta tai kunnianloukkaus, jos muuten asiassa ei päästä sovintoon. 

Vierailija
35/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista maailmankatsomusta punavihreät viljelee. Surullista.

Vierailija
36/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka määrittää mielipiteissä sen, mitkä ovat niitä oikeita ja mitkä vääriä? Ikuisuuskysymys.

Ei kukaan, mutta ihmisoikeudet ja yhdenvertaisuus eivät ole mielipidekysymyksiä. 

Vierailija
37/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka määrittää mielipiteissä sen, mitkä ovat niitä oikeita ja mitkä vääriä? Ikuisuuskysymys.

Ei kukaan, mutta ihmisoikeudet ja yhdenvertaisuus eivät ole mielipidekysymyksiä. 

Jaa. Mihin kiveen ne on hakattu ja kenen toimesta? Tuliko ne oikeudet suoraan Jumalalta vai kenties isä aurinkoiselta?

Vierailija
38/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omat vieraat alkavat vaikuttaa vähemmän tervetulleilta, ohjaan heidät myös kauniisti ulko-ovelle ja toivotan hyvät jatkot. Toimittaja on kuitenkin oikeassa, että ehkä kannattaisi miettiä etukäteen ketä ylipäätänsä kutsuu.

Vierailija
39/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista maailmankatsomusta punavihreät viljelee. Surullista.

Ja persut toivat naaatsit valtioneuvostoon, hirveää. Persut vihaa vihreitä, demareita, vasemmisto, se on kuvottavaa. . Persut on saastaa, ne pitää T A p p aa.

Vierailija
40/126 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslaki

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme