Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako Ruisrockiin mennä yksin?

Vierailija
02.07.2023 |

Tämä on varmasti tosi nolo ja typerä kysymys, mutta olen keski-ikäinen nainen enkä ole eläissäni ollut festareilla. Olen jo nuorena ollut kotona viihtyvä erakkonörtti. Ei kiinnostaisi festarit nytkään muuten, mutta Ruisrockissa esiintyy yksi bändi jonka haluaisin nähdä (The 1975).

Kannattaako koko reissu vai tuleeko siellä vain orpo olo poukkoilla yksin nuorisolaumojen keskellä? Lippua en ole vielä ostanut, mutta ne alkavat olla jo vähissä.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli et halua puiston penkillä yöpyä, niin sinuna kyllä selvittäisin sen asian ennen mitään lipunostoa.

Ajattelin että nukkua ehtii sitten kotonakin. En tiedä onko se kovin käytännöllinen ajatus. Vessassa olisi ehkä kiva käydä jossain.

Niin millä sä ajattelit hankkiutua Turusta sinne 150 km:n päähän puolenyön jälkeen?

Kuten sanottua, en ajatellut niin pitkälle vaan kuvittelin bussien kulkevan yölläkin. Näköjään seuraava bussi kulkeekin vasta aamupäivällä.

Vierailija
62/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 51 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan. Keskity musiikkiin äläkä yksin olemiseen. Saatat tosin jopa löytää uusia tuttavuuksia sieltä.

Kiitos kannustuksesta! Mutta ongelmani on, että pelkään vieraita ihmisiä, etenkin isoja ihmisjoukkoja. Jos olisin normaali ihminen, en edes miettisi kahdesti vaan ostaisin lipun.

Hui hai, sinne vaan!

Mitäs pelkäämistä tavisfestivaalikansassa on? Ihmispaljous ja väentungos ovat mukavia. Ja kun itse käyttäydyt normaalisti, muutkin käyttäytyvät normaalisti Sinulle.

Ota vähän neuvoa antavaa niin että tulet lungille fiilikselle, mutta älä ryystä niin paljon että tulet känniin kuin käki: juuri sopivasti, niin että on mukavan pehmeä olo ja kuitenkin hallitset itsesi, et kompuroi eivätkä jalkasi petä alta.

Ota kuitenkin vessapaperia mukaasi, kun siihen ei voi alkuunkaan luottaa, että sitä olisi niissä kaamean hajuisissa Bambamajoissa enää yhtään jäljellä.

Pidä hauskaa, tuosta festivaalihommasta voi tulla Sinulle vielä uusi harrastus!

Ap vaikuttaa henkilöltä, jota yleensäkin ahdistaa ihmisjoukot. Enemmän minuakin ahdistaisi vaikka suviseuralaiset tai tangomarkkinoiden yleisö. Tuolla on aika hyvin tilaa ja ollaan ulkona. Se auttaa ainakin minua silloin, kun jossain on liikaa ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan. Keskity musiikkiin äläkä yksin olemiseen. Saatat tosin jopa löytää uusia tuttavuuksia sieltä.

Kiitos kannustuksesta! Mutta ongelmani on, että pelkään vieraita ihmisiä, etenkin isoja ihmisjoukkoja. Jos olisin normaali ihminen, en edes miettisi kahdesti vaan ostaisin lipun.

Hui hai, sinne vaan!

Mitäs pelkäämistä tavisfestivaalikansassa on? Ihmispaljous ja väentungos ovat mukavia. Ja kun itse käyttäydyt normaalisti, muutkin käyttäytyvät normaalisti Sinulle.

Ota vähän neuvoa antavaa niin että tulet lungille fiilikselle, mutta älä ryystä niin paljon että tulet känniin kuin käki: juuri sopivasti, niin että on mukavan pehmeä olo ja kuitenkin hallitset itsesi, et kompuroi eivätkä jalkasi petä alta.

Ota kuitenkin vessapaperia mukaasi, kun siihen ei voi alkuunkaan luottaa, että sitä olisi niissä kaamean hajuisissa Bambamajoissa enää yhtään jäljellä.

Kiitos! Eihän sitä ikinä tiedä!

En ole kyllä ikinä elämässäni juonut alkoholia, joten sitä en taida uskaltaa kokeilla tuollaisessa tilanteessa.

En myöskään pysty käymään vieraissa paikoissa vessassa, joten syöminen ja juominen tulisi jättää minimiin.

Vierailija
64/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene kokeilemaan. Ei kukaan voi kertoa viihdytkö vai et. Se on omasta päästä kiinni. Jos tykkäät ottaa muutaman juoman, niin sehän yleensä helpottaa rentoutumista.

Vierailija
65/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui hai, sinne vaan!

Ap vaikuttaa henkilöltä, jota yleensäkin ahdistaa ihmisjoukot. Enemmän minuakin ahdistaisi vaikka suviseuralaiset tai tangomarkkinoiden yleisö. Tuolla on aika hyvin tilaa ja ollaan ulkona. Se auttaa ainakin minua silloin, kun jossain on liikaa ihmisiä.

Ap on itse asiassa henkilö, jota ahdistaa kaikki :D Mutta on kai tällä palstalla oudompaakin väkeä kuin minä. Minä olen vain ihminen jolla on nelikymppisenä noin 12-vuotiaan elämänkokemus useimmista normaaleista asioista.

Vierailija
66/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt selvisi, että kyseisellä bändillä on Euroopan kiertue 2024.

Ehkä kannattaisi siirtää konserttihaaveilut ensi vuoteen eikä viettää lauantaiyötä haahuillen ympäri Turkua?

Äsh, en minä tiedä. Olisi kiva olla sellainen joka vain menee ja uskaltaa eikä välitä mistään.

Vierailija
67/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt selvisi, että kyseisellä bändillä on Euroopan kiertue 2024.

Ehkä kannattaisi siirtää konserttihaaveilut ensi vuoteen eikä viettää lauantaiyötä haahuillen ympäri Turkua?

Äsh, en minä tiedä. Olisi kiva olla sellainen joka vain menee ja uskaltaa eikä välitä mistään.

Oikeasti yö on aika pitkä aika haahuiltavaksi. Ja kylmä, jopa kesällä. Tää yö on sun suunnitelmasi heikko kohta, ei itse festari.

Vierailija
68/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa johonkin tapahtumaan mennä, oli se sitten Suomessa tai ulkomailla, niin ensimmäiseksi pitää varata hotelli. Joskus olen varannut hotellin jo vuotta ennen tapahtumaa, koska tiedän, että tapahtuma on niin suosittu, ettei kaikille riitä huoneita. Sitten ostetaan liput ja sen jälkeen matkaliput. Matkaliput voi jättää viimeiseksi, koska yleensä kaikkialle on erilaisia tapoja päästä perille. Ei aikuinen ihminen halua yöllä yksin vieraassa kaupungissa joutua haahuilemaan, se voi olla jopa vaarallista. On otettava myös huomioon mahdollinen sairastuminen tai huono sää, jolloin pitää päästä sisätiloihin.

Vierailija
69/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui hai, sinne vaan!

Kiitos! Eihän sitä ikinä tiedä!

En ole kyllä ikinä elämässäni juonut alkoholia, joten sitä en taida uskaltaa kokeilla tuollaisessa tilanteessa.

En myöskään pysty käymään vieraissa paikoissa vessassa, joten syöminen ja juominen tulisi jättää minimiin.

No ei ehkä kannata tuossa tilanteessa ihan ensimmäistä juomakokemustaan hankkia, mutta ota muutaman kerran kotona, ennen festivaalia, niin että kehittyy pieni "näppituntuma" etkä sitten festivaalitilanteessa olekaan enää ihan noviisi.

Lonkero voisi olla luonteva juoma: se on aika raikasta, lempeän makuista, ja se on kohtalaisen mietoa, niin ettei se ainakaan voi aiheuttaa mitään kovin vakavaa "taannehtivaa" äkkiyllätystä jos on juonut amatöörimäisen nopeasti. Kun ottaa hiukan (ja huikan), tulee vain sellainen hieman pehmeä ja useinkin sangen myönteinen olo, kaikenlaiset stressin aiheet unohtuvat taka-alalle jne. Suurin osa kaikista vaarojen ja pirujen manaamisista tuohon huikan käyttöön liittyen ovat ihan liioiteltuja. Kuinkas monta sellaista ihmistä itse tunnet, jolle on realisoitunut jokin hengenvaarallinen juttu tuollaisessa tilanteessa? Yhtä hyvin se viikatemies voi tulla omassa olohuoneessasikin. Monelle on tullutkin.

Tietysti, jos on "pohjalla" jokin juomisen kanssa problemaattinen lääke, kannattaa keskustella ensin lääkärin kanssa ja olla keskimääräistäkin vasta-alkajaa varovampi.

Hanki keskustasta yöpymispaikka.

Suosittelen tuota nunnien hotellia / edullista hostellia:

https://birgittalaissisaret.fi/index.html

Olen itse asunut siellä vähän pidemmänkin ajanjakson (ja sain pitkäaikaisasukasalennusta) kun olin remonttievakossa: oikein mukava ja eloisa paikka, asukkaina / vierailijoina paljon Välimeren maista kotoisin olevia ja italiaa, espanjaa sekä ranskaa puhuvia, kiinteistönhuoltomiehet aasialaisia suomea puhuvia, papit puolalaisia, nunnat / sisaret meksikolaisia, intialaisia, ruotsalaisia, italialaisia... pääkielenä suomi, josta pientä horjuntaa kaikkiin yleisimpiin kansainvälisempiin kieliin.

Rohkeasti vaan bändejä (huom. monikko) katselemaan ja kuuntelemaan!

Vierailija
70/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pohdintasi. Itse kävin muutama vuosi sitten Ruisrockissa myöskin yksin nelikymppisenä katsomassa erästä tiettyä esiintyjää, hyvin turvallista oli enkä tuntenut itseäni kovin vanhaksikaan:) Päinvastoin , keikka oli ikimuistoinen elämys. Suosittelen siis! Vinkkini on varautua pitkähköön kävelymatkaan bussilta festarialueelle mennen tullen ja todellakin majoitus hommata, jos et voi autoilla. En olisi keikan jälkeen jaksanut Turun yössä haahuilla.

Vierailija
71/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun menee katsomaan jotain tiettyä bändiä kannattaa olla varmuuden vuoksi todella ajoissa liikkeellä. Kävelyyn menee pitkä aika. En muista kuinka pitkä, mutta se on hidasta jos on paljon porukkaa liikkeellä.

Vierailija
72/74 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kun menee katsomaan jotain tiettyä bändiä kannattaa olla varmuuden vuoksi todella ajoissa liikkeellä. Kävelyyn menee pitkä aika. En muista kuinka pitkä, mutta se on hidasta jos on paljon porukkaa liikkeellä.

Kuinka monta tuntia ennen toivottua bändiä pitäisi yleensä olla paikalla?

Vierailija
73/74 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruis"rock" ei ole enää samanlainen tapahtuma kuin vielä 30 vuotta aiemmin.tapahtuma on enemmänkin karnevaali.ennen laatu korvasi määrän.jos haluaa oikeille musiikkifestivaaleille,on silloin mentävä ulkomaille.stewie

Vierailija
74/74 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaisin varmistamaan, että mielipiteesi ja ajatuksesi vastaavat järjestäjien arvoja. On hyvin noloa tulla kesken konsertin keltaliivisten ulosohjaamaksi.