Uskaltaako Ruisrockiin mennä yksin?
Tämä on varmasti tosi nolo ja typerä kysymys, mutta olen keski-ikäinen nainen enkä ole eläissäni ollut festareilla. Olen jo nuorena ollut kotona viihtyvä erakkonörtti. Ei kiinnostaisi festarit nytkään muuten, mutta Ruisrockissa esiintyy yksi bändi jonka haluaisin nähdä (The 1975).
Kannattaako koko reissu vai tuleeko siellä vain orpo olo poukkoilla yksin nuorisolaumojen keskellä? Lippua en ole vielä ostanut, mutta ne alkavat olla jo vähissä.
Kommentit (74)
Ihan miten vaan, mutta MÄ tuntisin nelikymppisenä itteni vähän orvoksi parikymppisten joukossa. Mut miten kukin sen ajattelee ja näkee.
Vierailija kirjoitti:
jätä se sika
Matty Healy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ehdottomasti korvatulpat mukaan. Musiikki on tyrmäävän kovalla.
Varaudu siihen, että varpaillesi saatetaan talloa.
Varaudu vessajonoon.
Jos sataa paljon, siellä on kuraista.
Mulla on pitkä aika, kun siellä kävin.
Aivan kohtuutonta, että nykyään on pakko kävellä Ruissalosta sinne kauas. Ei kulje bussit eikä taksit lähellekään festaria. Hulluutta. Nyt iäkkäämpänä mulla on jalkavaivaa ja en pystyisi sieltä kävelemään.
Kiitos vinkeistä! Pitää siis laittaa korvatulpat, halvat kengät joiden likastuminen ei haittaa ja juoda vähemmän, jos menen sinne :D Tallomista varpaat varmaan kestää.
Tämä voi kuulostaa tosi omituiselta aikuiselta ihmiseltä, mutta en ole ikinä yksin liikkunut öisin missään. Se pelottaa.
Eipä tuo mitenkään vaarallinen paikka ole, jos et juo itseltäsi tolkkua pois.
Niillä mainostetuilla Tangomarkkinoilla on yleensä enemmän poliisitehtäviä kuin rock- ja varsinkin hevifestareilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan miten vaan, mutta MÄ tuntisin nelikymppisenä itteni vähän orvoksi parikymppisten joukossa. Mut miten kukin sen ajattelee ja näkee.
No sepä just. Tunnen oloni orvoksi jo bussipysäkillä jos ympärillä on joukko keskenään tirskuvia parikymppisiä, saatikka sitten jossain nuorten suosimalla festarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Et kuitenkaan jaa sama arvomaailmaa tapahtuman järjestäjän kanssa ja ne heittää sut ulos sieltä kesken festareiden. Näin meillä Suomessa toimitaan, onnellisimman kansan maassa.
Menes ny persustanilainen muualle uhriutumaan Mäenpään puolesta.
Menes vassarinpaska muualle puolustelemasta rasisteja järjestäjiä.
Mähän en ole mikään vassari. Ja kutsuja saa kutsua kenet haluaa ja myös peruuttaa kutsunsa jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinnehän on ainakin aiemmin, en tiedä tästä vuodesta, päässyt ilmaiseksi vesibussilla tietyn iän ylittäneet. Aika korkea se raja oli. Ehkä 70 tms.
Eli on siellä vanhuksiakin sitten ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eks Ruisrockissa oo aina ollut nimenomaan vähän vanhempi yleisö kuin muilla festareilla.
Mikäli et halua puiston penkillä yöpyä, niin sinuna kyllä selvittäisin sen asian ennen mitään lipunostoa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useamman yli 70-vuotiaan, jotka menee sinne ilmaiseksi. Neli-viisikymppisiä tuttuja menossa paljon myös. On turvallista kulkea, mutta tarvitset jonkun yöpymispaikan. Niitä ei varmaan enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Et kuitenkaan jaa sama arvomaailmaa tapahtuman järjestäjän kanssa ja ne heittää sut ulos sieltä kesken festareiden. Näin meillä Suomessa toimitaan, onnellisimman kansan maassa.
Mähän en ole mikään vassari. Ja kutsuja saa kutsua kenet haluaa ja myös peruuttaa kutsunsa jos haluaa.
Olethan äläkä selittele syrjintää mikskään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eks Ruisrockissa oo aina ollut nimenomaan vähän vanhempi yleisö kuin muilla festareilla.
Näköjään ainakin muutama vuosi sitten kävijöiden keski-ikä on ollut 25,7 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli et halua puiston penkillä yöpyä, niin sinuna kyllä selvittäisin sen asian ennen mitään lipunostoa.
Ajattelin että nukkua ehtii sitten kotonakin. En tiedä onko se kovin käytännöllinen ajatus. Vessassa olisi ehkä kiva käydä jossain.
Mikä jottei. Siellä tuskin on ongelmia aiheuttavaa porukkaa.
Kaikilla festareilla ja konserteissa on myös niitä, joita kiinnostaa ennen kaikkea musiikki, ja joilla ei välttämättä ole samanlaista musiikkimakua omaavaa seuraa sinne. Yksin mennessä musiikista saa nauttia rauhassa ilman että joku kitisee vieressä melusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan äläkä selittele syrjintää mikskään hyväksi.
Ja vitut olen. En ole koskaan äänestänyt vasemmistolaista.
Edelleenkin tapahtumajärjestäjä saa kutsua ja perua kutsuja ihan niin kuin haluaa, se ei kuulu mulle. Eikä sulle.
Mahtaako Sanna Marin olla taas menossa Ruisrockiin? Kenties hänen seuraansa voisi lyöttäytyä.
Tai ehkä voi vetovoiman lailla yrittää manifestoida todeksi Wattpad-fanifiktion, jossa bändin laulaja näkee sinut yleisössä ja järjestää sinulle yösijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että nukkua ehtii sitten kotonakin. En tiedä onko se kovin käytännöllinen ajatus. Vessassa olisi ehkä kiva käydä jossain.
Niin millä sä ajattelit hankkiutua Turusta sinne 150 km:n päähän puolenyön jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään ainakin muutama vuosi sitten kävijöiden keski-ikä on ollut 25,7 vuotta.
Ja vanhin kävijä on ollut yli 100-vuotias. Riippuu mitä bändejä menee katsomaan. Vanhempia kävijöitä voi karkottaa, ettei ohjelmistossa ole enää juuri rock-musiikkia.
Olen itse turkulainen ja keski-ikäiset tutut menevät yhdeksi päiväksi tai vain tiettyjä esiintyjiä katsomaan. Ne, jotka jaksavat rymytä monta päivää, ovat nuoria. He eivät edes poistu festarialueelta samaan aikaan kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne vaan. Keskity musiikkiin äläkä yksin olemiseen. Saatat tosin jopa löytää uusia tuttavuuksia sieltä.
Kiitos kannustuksesta! Mutta ongelmani on, että pelkään vieraita ihmisiä, etenkin isoja ihmisjoukkoja. Jos olisin normaali ihminen, en edes miettisi kahdesti vaan ostaisin lipun.
Hui hai, sinne vaan!
Mitäs pelkäämistä tavisfestivaalikansassa on? Ihmispaljous ja väentungos ovat mukavia. Ja kun itse käyttäydyt normaalisti, muutkin käyttäytyvät normaalisti Sinulle.
Ota vähän neuvoa antavaa niin että tulet lungille fiilikselle, mutta älä ryystä niin paljon että tulet känniin kuin käki: juuri sopivasti, niin että on mukavan pehmeä olo ja kuitenkin hallitset itsesi, et kompuroi eivätkä jalkasi petä alta.
Ota kuitenkin vessapaperia mukaasi, kun siihen ei voi alkuunkaan luottaa, että sitä olisi niissä kaamean hajuisissa Bambamajoissa enää yhtään jäljellä.
Pidä hauskaa, tuosta festivaalihommasta voi tulla Sinulle vielä uusi harrastus!
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaille jaetaan ilmaisia VIP-rannekkeita 70+ ikäisille, että siellä on kyllä ihan kaiken ikäistä porukkaa. Jotkut käyvät siellä vuodesta toiseen.