Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako Ruisrockiin mennä yksin?

Vierailija
02.07.2023 |

Tämä on varmasti tosi nolo ja typerä kysymys, mutta olen keski-ikäinen nainen enkä ole eläissäni ollut festareilla. Olen jo nuorena ollut kotona viihtyvä erakkonörtti. Ei kiinnostaisi festarit nytkään muuten, mutta Ruisrockissa esiintyy yksi bändi jonka haluaisin nähdä (The 1975).

Kannattaako koko reissu vai tuleeko siellä vain orpo olo poukkoilla yksin nuorisolaumojen keskellä? Lippua en ole vielä ostanut, mutta ne alkavat olla jo vähissä.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee mieluiten vaikka Seinäjoen tangomarkkinoille.🤗

Vierailija
22/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään ihmismerestä välitä mutta yhden keikan nyt jaksaa missä vain nauttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan, minä samanlainen erakkonainen olen joskus käynyt yksin katsomassa artisteja jotka ehdottomasti halusin nähdä,

ja hyvä että menin, oli ihan kivaa yksistäänkin ja jälkeenpäin oon tyytyväinen et näin nämä artistit ja bändit.

Ja jos tulee joku ahistava fiilis, niin aina voi lähteä kesken pois, mutta kokeile ees.

Kiitos! Minua ahdistaa vähän sekin, etten tiedä festarien käytännöistä mitään. Miten aikaisin sinne kuuluu mennä ja miten ihmeessä sieltä lähdetään kotiin keskellä yötä? Minua ei kiinnosta kuin tämä yksi bändi, ja esitys alkaa vasta 23:15.

Toki mietityttää vähän sekin, kannattaako maksaa 125 euroa + matkat tunnin keikasta.

Jos siellä on yhtään mitään muuta vähänkään kiinnostavaa, niin mene reilusti ennen kyseisen bändin aloittamista.

Jos haluat nähdä bändin mahdollisimman läheltä, niin viimeistään silloin, kun kyseisen lavan edellinen esiintyjä lopettaa, on oikea hetki mennä varaamaan hyvää paikkaa. 

Festaribussilla pääsee tosiaan keskustasta parin kilometrin päähän festivaalialueesta, eli kävelemiseen täytyy varautua - myös sitten yöllä pois päin. Näköjään kaikilla muilla lavoilla ohjelma vielä jatkuu sun suosikkibändisi esiintymisen jälkeen, joten jos lähdet heti sen jälkeen pois, ei rantaväylällä ja busseissa ole varmaankaan vielä mahdoton ryysis.

Muut esiintyjät eivät kyllä kiinnosta tippaakaan, mutta eihän se tietysti sinänsä mikään suuri uhraus olisi mennä etukäteen...

Tuo on itse asiassa yksi minua ahdistavista asioista - en voi sietää töniviä ihmisiä ja minut on tosi helppo töniä pois tieltä, kun vetäydyn aina syrjään. Ehkä olisi parempi katsella kauempaa.

Vierailija
24/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee mieluiten vaikka Seinäjoen tangomarkkinoille.🤗

Menisin jos tämä bändi esiintyisi siellä!

Vierailija
25/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
26/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jätä se sika

I can fix him

Vierailija
27/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään ihmismerestä välitä mutta yhden keikan nyt jaksaa missä vain nauttia.

En tiedä onko varsinainen pelkoni se itse keikka, vaikka siinäkin jännittää, saanko jonkin paniikkikohtauksen ihmisten töniessä ympärillä.

Enemmän ehkä se, miten pääsen paikalle ja sieltä pois keskellä yötä omin nokkineni.

Ihan typeriähän nämä pelot ovat, kyllä minä sen tiedän. Mutta on tällä palstalla avautunut ihmisiä esim. siitäkin, että pelottaa käydä kaupassa ja puhua myyjälle.

Vierailija
28/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan, minä samanlainen erakkonainen olen joskus käynyt yksin katsomassa artisteja jotka ehdottomasti halusin nähdä,

ja hyvä että menin, oli ihan kivaa yksistäänkin ja jälkeenpäin oon tyytyväinen et näin nämä artistit ja bändit.

Ja jos tulee joku ahistava fiilis, niin aina voi lähteä kesken pois, mutta kokeile ees.

Kiitos! Minua ahdistaa vähän sekin, etten tiedä festarien käytännöistä mitään. Miten aikaisin sinne kuuluu mennä ja miten ihmeessä sieltä lähdetään kotiin keskellä yötä? Minua ei kiinnosta kuin tämä yksi bändi, ja esitys alkaa vasta 23:15.

Toki mietityttää vähän sekin, kannattaako maksaa 125 euroa + matkat tunnin keikasta.

Jos siellä on yhtään mitään muuta vähänkään kiinnostavaa, niin mene reilusti ennen kyseisen bändin aloittamista.

Jos haluat nähdä bändin mahdollisimman läheltä, niin viimeistään silloin, kun kyseisen lavan edellinen esiintyjä lopettaa, on oikea hetki mennä varaamaan hyvää paikkaa. 

Festaribussilla pääsee tosiaan keskustasta parin kilometrin päähän festivaalialueesta, eli kävelemiseen täytyy varautua - myös sitten yöllä pois päin. Näköjään kaikilla muilla lavoilla ohjelma vielä jatkuu sun suosikkibändisi esiintymisen jälkeen, joten jos lähdet heti sen jälkeen pois, ei rantaväylällä ja busseissa ole varmaankaan vielä mahdoton ryysis.

Muut esiintyjät eivät kyllä kiinnosta tippaakaan, mutta eihän se tietysti sinänsä mikään suuri uhraus olisi mennä etukäteen...

Tuo on itse asiassa yksi minua ahdistavista asioista - en voi sietää töniviä ihmisiä ja minut on tosi helppo töniä pois tieltä, kun vetäydyn aina syrjään. Ehkä olisi parempi katsella kauempaa.

Bändi esiintyy yöllä, porukka on kännissä ja aivan varmasti tapahtuu tönimistä ja huojumista. Jos sä taas olet kaukana lavasta, niin et näe niitä kuin tikku-ukon kokoisina.

Vierailija
29/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ehdottomasti korvatulpat mukaan. Musiikki on tyrmäävän kovalla.

Varaudu siihen, että varpaillesi saatetaan talloa.

Varaudu vessajonoon.

Jos sataa paljon, siellä on kuraista.

Mulla on pitkä aika, kun siellä kävin.

Aivan kohtuutonta, että nykyään on pakko kävellä Ruissalosta sinne kauas. Ei kulje bussit eikä taksit lähellekään festaria. Hulluutta. Nyt iäkkäämpänä mulla on jalkavaivaa ja en pystyisi sieltä kävelemään.

Vierailija
30/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisrock? Eihän siellä ole esiintyjälistan mukaan kuin yksi rock-bändi: H u o r a. Apulanta myös varauksella.

Ja kyllä, voit mennä festareille yksin ihan huoletta.

Vierailija
31/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko varsinainen pelkoni se itse keikka, vaikka siinäkin jännittää, saanko jonkin paniikkikohtauksen ihmisten töniessä ympärillä.

Enemmän ehkä se, miten pääsen paikalle ja sieltä pois keskellä yötä omin nokkineni.

Ihan typeriähän nämä pelot ovat, kyllä minä sen tiedän. Mutta on tällä palstalla avautunut ihmisiä esim. siitäkin, että pelottaa käydä kaupassa ja puhua myyjälle.

Silloin kun itse kävin meni ruissaloon festaribusseja ja takaisin, silti tosin pitkä matka kävellä.

Vierailija
32/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko sä Turussa, eli pääsetkö sieltä yöllä kotiin?

Vierailija
33/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bändi esiintyy yöllä, porukka on kännissä ja aivan varmasti tapahtuu tönimistä ja huojumista. Jos sä taas olet kaukana lavasta, niin et näe niitä kuin tikku-ukon kokoisina.

Kai siellä jotkin videonäytöt on? Mutta joo, olisihan se kiva nähdä bändi vähän lähempää. Tämä on ehkä enemmänkin sellainen kirkuvien parikymppisten naisten fanittama bändi. En tiedä tekeekö se ihmisjoukosta ympärillä helpomman vai karmeamman.

Vierailija
34/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, asun 150 km päässä Turusta, eikä ole omaa autoa.

Vierailija
35/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan turvallista kävellä. Toki on humalaisia ihmisiä, mutta myös selvinpäisiä. Yleensä yleisö on ihan hyväkäytöksistä. Siirry riehuvasta porukasta kauemmas jos sellainen just sattuu löytämään kohdallesi.

Vierailija
36/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin kerran festareita, ja totesin nopeasti kuinka ympärilläni oli ihan vitün tyhmiä ihmisiä, että lähdin kesken päivän kotiin.

Vierailija
37/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee, kadut jos et mennytkään.

Vierailija
38/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sä olet ajatellut yöpyä? Onko Turussa yhtäkään hotellihuonetta enää vapaana?

Vierailija
39/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ehdottomasti korvatulpat mukaan. Musiikki on tyrmäävän kovalla.

Varaudu siihen, että varpaillesi saatetaan talloa.

Varaudu vessajonoon.

Jos sataa paljon, siellä on kuraista.

Mulla on pitkä aika, kun siellä kävin.

Aivan kohtuutonta, että nykyään on pakko kävellä Ruissalosta sinne kauas. Ei kulje bussit eikä taksit lähellekään festaria. Hulluutta. Nyt iäkkäämpänä mulla on jalkavaivaa ja en pystyisi sieltä kävelemään.

Kiitos vinkeistä! Pitää siis laittaa korvatulpat, halvat kengät joiden likastuminen ei haittaa ja juoda vähemmän, jos menen sinne :D Tallomista varpaat varmaan kestää.

Tämä voi kuulostaa tosi omituiselta aikuiselta ihmiseltä, mutta en ole ikinä yksin liikkunut öisin missään. Se pelottaa.

Vierailija
40/74 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sä olet ajatellut yöpyä? Onko Turussa yhtäkään hotellihuonetta enää vapaana?

En tiedä. Kai minä kuvittelin bussien kulkevan yölläkin. Näin käytännöllisesti olen ajatellut asiaa :D