Mikä ala sopii heikkolahjaiselle?
Heikkolahjaisuus rajaa useimmat alat pois, en voi työskennellä esimerkiksi hoitoalalla jossa tarvittaisiin lääkeluvat enkä missään sellaisessa työssä, missä pitäisi pystyä käsittelemään esimerkiksi numeroita.
Millaiseen suorittavan tason työhön minä heikkolahjaisena ja puhevammaisena soveltuisin?
Puhelinmyyntityöhön minua ei näiden vaikeiden puhevikojen vuoksi oteta, kukaan ei saa puheestani selvää.
Yksi ammatti minulla on opiskeltuna ja tutkinto todella heikosti työllistävä ja useimmat alan työpaikat vaatisivat omaa autoa ja ajokorttia eikä minulla ole niitä enkä voi ajokorttiakaan suorittaa koska olisin liian suuri riski liikenteessä.
Vinkkejä saa antaa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustaja
Ainakin vihervasemmistolaisten listoilta.
Sopisit hyvin tekemään pesukarhutarhaan pesukarhuhattuja persuille. Ja vaipat mesimäyrästä.
Roadman-blockeriksi. Sellainen este ja hidaste, kuin betoniporsas, mutta elävä.
Tosin pienellä paikkakunnalla ei ehkä ole tarvetta, eli muuttoa etelään se vaatisi.
Lähde mukaan politiikkaan tai sitten ryhdy asiantuntijaksi tai tutkijaksi? Noissa on valtavasti heikkolahjaisia ihmisiä eli ne hommat sopii heikkolahjaisille hyvin.
Siis pakko kommentoida. Mikä ihme on vähälahjainen? Eikö jokaisella ole omat lahjansa? Ja sitä paitsi kirjoitat virheetöntä Suomea vaikka sanot itseäsi vähälahjaiseksi. Trolliksi arvelisin ap:tä. Mutta jos oon väärässä niin huolestuttavalla mallilla on ihmisen itsetunto. Ja huolestuttavampaa vielä, että muut kommentoijat luettelette ammatteja joissa on muka vähälahjaisia ihmisiä? Kaikissa ammateissa tarvitaan lahjoja ja suurinosa ammateista ovat yhteiskunnan toimivuuden kannalta hyvin tärkeitä. Kyllä varmasti löytyy töitä kaikille, jotka vaan ovat avoimia. SPR esim. Palkkaa työharjoitteluun/työkuntoutukseen ihmisiä missä saa hyvän ohjauksen ja voi kehittyä. Ja on tärkeää ihmisten kanssa tehtävää sosiaalista työtä. Jos et ole trolli niin pää pystyyn vaan. Et ole vähälahjainen jos kirjoitat näin sujuvasti.
Minulla on eräs aidosti heikkolahjainen tuttava. Hän ei saa yleensä tuotettua edes kokonaisen lauseen verran järkevää tekstiä. Hän on siivooja. Sanoit, että asut niin pienellä paikkakunnalla, että päiväkodeista löytyy huonosti töitä. Ehdottaisin, että muutat isommalle paikkakunnalle. Siellä päiväkodeista löytyy töitä ja siivoojat eivät välttämättä tarvitse autoa.