Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ala sopii heikkolahjaiselle?

Vierailija
02.07.2023 |

Heikkolahjaisuus rajaa useimmat alat pois, en voi työskennellä esimerkiksi hoitoalalla jossa tarvittaisiin lääkeluvat enkä missään sellaisessa työssä, missä pitäisi pystyä käsittelemään esimerkiksi numeroita.
Millaiseen suorittavan tason työhön minä heikkolahjaisena ja puhevammaisena soveltuisin?
Puhelinmyyntityöhön minua ei näiden vaikeiden puhevikojen vuoksi oteta, kukaan ei saa puheestani selvää.
Yksi ammatti minulla on opiskeltuna ja tutkinto todella heikosti työllistävä ja useimmat alan työpaikat vaatisivat omaa autoa ja ajokorttia eikä minulla ole niitä enkä voi ajokorttiakaan suorittaa koska olisin liian suuri riski liikenteessä.
Vinkkejä saa antaa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Web developer

Vierailija
22/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influensseri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtaassa jotain suorittavaa työtä, avustavat keittiötyöt kuten tiskaus, keittiöapulainen, postinjakaja, puutarhatyöntekijä, varastotyöntekijä. Entä välinehuoltaja?

Ja sitten joku kuolee epäpuhtaista instrumenteista saatuun infektioon tai muuhun tautiin. Haluaisitko oikeasti että kyseistä työtä tekee joku jonka ymmärrys ei riitä kyseisen työn tekemiseen asianmukaisesti ja turvallisesti?

Vierailija
24/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinjakaja.

Vierailija
25/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi

Vierailija
26/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi, opettaja, kansanedustaja, toimittaja. Onhan näitä.

Vierailija
27/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullien pyörittäjä.

Vierailija
28/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä.

Pitää vielä selvittää noita kauppa- ja ravintolapuolen työpaikkoja.

Kyllä minä varmaan jossain pikaruokapaikassa pystyisin ihan normaalisti työtä tekemään, kun vaan olisi jokin sellainen paikka missä pystyisi työtä tekemään ihan täysillä tunneilla.

Ap

Vierailija
29/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan heikkolahjainen edes hygieniapassia suoritettua?

Vierailija
30/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimattoman alan asiantuntija?

Vierailija
31/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannkiudu hoitoalalle. Siellä on paljon niitä, joista ei muuhun ole. Sokerina pohjalla saat valittaa palkoista, työoloista jne.

Vierailija
32/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hannkiudu hoitoalalle. Siellä on paljon niitä, joista ei muuhun ole. Sokerina pohjalla saat valittaa palkoista, työoloista jne.

En ole ap mutta hänen kaltaisensa. Eipä hoitoalalle pääse.

Vierailija
33/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hygieniapassi kyllä.

Hoitoalalla tuskin pärjäisin kun ei tosiaan ole mitään saumaa saada lääkelaskuja läpi enkä uskaltaisi ottaa riskiä siitä että vahingossa tyhmyyttäni tekisin jollekin vahinkoa laskemalla väärin lääkkeiden annostuksen.

Ap

Vierailija
34/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitat niin hyvin, että on vaikea uskoa, että olisit heikkolahjainen. Jos jollain mittarilla niin on todettu, se kuvastaa ehkä kapeahkosti vaikka matemaattisen päättelyn heikkoutta. Sinulla on siis jokin päiväkotityöhön pätevöittövä koulutus. Hanki lisäkoulutusta vaikka ihan lyhyiltäkin kursseilta siihen liittyen, niin vahvistat asemaasi työnhaussa.

Vierailija
35/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat erittäin hyvin suomea, joten et voi olla kielellisesti kovin heikkolahjainen!

Kirjastoapulainen. Ihana työ, paitsi välillä häiriköivät asiakkaat.

Vierailija
36/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole päässyt päiväkoteihin tai siivoustöihin vaikka molempiin olen hakenut, varhaiskasvatustyöhön olisin jopa koulutukseni puolesta pätevä ainakin eskaripuolelle.

Meidän kunnassa jopa siivoojilta edellytetään usein ajokorttia.

Ap

Varhaiskasvatuksessa voisit vaikka hakea avustajan paikkaa aluksi. Eskari ei ehkä ole sun työpaikka.

Vierailija
37/67 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut siis lukuisia kertoja varhaiskasvatukseen töihin mutta koulutukseni ei anna pätevyyttä ihan pienten lasten kanssa toimimiseen ja asun pienellä paikkakunnalla jossa myös vakatyöntekijöistä on ylitarjontaa koska täällä valmistuu useilta koulutusasteilta vakatyöntekijöitä liukuhihnalla. Olen itse siis nuoriso- ja yhteisöohjaaja ja suurin osa luokkakavereistanikin on työttömänä tai tekee oman alan työtä työkokeilussa, kaikki me olemme valmistuneet ihan muutaman vuoden sisään, itse valmistuin helmikuussa.

Hain kyllä opiskelemaan mutta minnekään en päässyt edes varasijalle.

Jatkuvassa haussa meinasin hakea amikseen toiselle alalle koska tuskin koskaan pääsen mihinkään korkeakouluun.

Tämä suorittamani tutkinto on täysin turha ja tarpeeton.

Ap

Vierailija
38/67 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut siis lukuisia kertoja varhaiskasvatukseen töihin mutta koulutukseni ei anna pätevyyttä ihan pienten lasten kanssa toimimiseen ja asun pienellä paikkakunnalla jossa myös vakatyöntekijöistä on ylitarjontaa koska täällä valmistuu useilta koulutusasteilta vakatyöntekijöitä liukuhihnalla. Olen itse siis nuoriso- ja yhteisöohjaaja ja suurin osa luokkakavereistanikin on työttömänä tai tekee oman alan työtä työkokeilussa, kaikki me olemme valmistuneet ihan muutaman vuoden sisään, itse valmistuin helmikuussa.

Hain kyllä opiskelemaan mutta minnekään en päässyt edes varasijalle.

Jatkuvassa haussa meinasin hakea amikseen toiselle alalle koska tuskin koskaan pääsen mihinkään korkeakouluun.

Tämä suorittamani tutkinto on täysin turha ja tarpeeton.

Ap

Mille alalle meinasit amikseen hakea? Meinaan meille heikkolahjaisille moni amislinjakin on liian vaikea.

Vierailija
39/67 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministerin pesti näyttää hyvin istuvan , vaikka ei olisi juurikaan älyä, karismaa ja sydäntä.

Vierailija
40/67 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OliSuuriVoitto kirjoitti:

Pääministerin pesti näyttää hyvin istuvan , vaikka ei olisi juurikaan älyä, karismaa ja sydäntä.

Ajattelin samaa. Puolue vaihtuu mutta mikään muu ei muutu.