Väärää mieltä olevat pois konserteista! Kansanedustaja Juha Mäenpää heitettiin ulos Provinssi-festarilta mielipiteidensä takia. Mäenpää on tehnyt asiasta rikosilmoituksen.
Kommentit (2117)
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin jossain neuvostoliitossa jossa vainottiin ihmisiä vääristä mielipiteistä ja laitettiin työleireille.
On ihan pikku ero, vainoaako valtiollinen toimija erimielisiä vai valitseeko yksityinen taho, keitä kutsuu ilmaiseksi tapahtumaansa. Tai edellyttääkö, että kutsutut noudattavat ehtoja, joihin ilmoittautuessaan ovat sitoutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan pojillapa ei ole pimppiä.
Jos joku ihminen määrittelee itsensä mieheksi, naiseksi, tai v*ttu vaikka pupujussiksi, asia on mulle ihan fine, koska se ihminen itse niin tuntee ja sen ihmisen tuntemukset omasta itsestään ei kuulu mulle, eikä varsinkaan vaikuta mun elämään millään lailla! Joten mikä teitä perskikkaroita, nasseja ja muita tässä häiritsee?!
Mikä teitä sekopäitä siinä häiritsee, ettei lähimainkaan kaikki halua altistaa pieniä lapsiaan teidän hullujen "pojilla on pimppi"-narratiiville? Noiden hullutusten aika on paljon myöhemmin, sitten kun on edes jonkinlainen mahdollisuus muodostaa oma näkemys tästä varsin kiistanalaisesta poliittisideologisesta ajatusrakennelmasta.
Onko siihen sitten joku syy, miksi lapsille ei saa kertoa parhaan nykytutkimuksen valossa sukupuolien moninaisuudesta, kun se on todennäköisemmin enemmän hyväksi kuin haitaksi lapsille?
Liittyykö kieltoon jokin ideologinen tai uskonnollis-ideologinen syy?
Onko tämä Mäenpää mahdollisesti jonkin vanhoillisliikkeen kannattaja?
Perusbiologiaa ei ole teidän sekopäiden "paras nykytutkimus" kumonnut, vaikka todella poliittisesti värittynyttä onkin. Jos tämä sinunkin ajamasi sekopäisyys olisi niin itsestäänselvä luonnonlaki että se pitää 5-vuotiaankin tietää, niin varmasti sitä olisi opetettu jo hyvin pitkään. Mutta ei, kyseessä on hyvin kiistanalainen näkemyksiä ja mielipiteitä jakava ideologia, joten sitä ei todellakaan ole mitään syytä alkaa tuputtamaan esikouluikäisille lapsille.
Mikä ideologia? Ihan faktaa se on, että on olemassa transihmisiä. On ideologiaa väittää muuta.
Onhan niitä, mutta edelleenkään pojilla ei ole pimppiä eikä pojista kasva aikuisena naisia. En tiedä onko transasiatkaan välttämättä ihan esikouluikäisten kannalta oleellista opetussisältöä.
Vaikuttaa olevan, sillä ne tuntuvat olevan osalle ihmisistä niin vaikeita, että monen kotoa ei varmasti saa minkäänlaista ymmärrystä kasvattavaa tai ymmärtävää tietoa tai pohdintaa tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Syrjiminen tuli minullakin heti mieleen. Eihän ihan noin mielivaltaisesti voi toimia.
Mäenpäälle oli ilmoitettu että kutsu on peruttu.
Hän olisi voinut ostaa itse lipun niin kuin muutkin mutra päätti sen sijaan alkaa persuille tyypilliseen tapaan uhriutumaan..
Ilman maksettua lippua ei pääse festivaalialueelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos Provinssi saa valtion tai kunnan taloudellista tukea, niin silloin ei voi syrjiä toisinajattelijoita.
Tämäkin vielä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ihminen määrittelee itsensä mieheksi, naiseksi, tai v*ttu vaikka pupujussiksi, asia on mulle ihan fine, koska se ihminen itse niin tuntee ja sen ihmisen tuntemukset omasta itsestään ei kuulu mulle, eikä varsinkaan vaikuta mun elämään millään lailla! Joten mikä teitä perskikkaroita, nasseja ja muita tässä häiritsee?!
Jep. Pimppitelineiden on ihan turhaa inistä kuukautismajoista, pakkonaittamisesta tai neitsyystarkastuksista. Sukupuolia ei ole, sukupuolisyrjintää ei ole. Oikea naiseus tulee mekoista, meikkaamisesta ja bimbokäytöksestä. Feminasseja turpaan!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis hän oli kutsuvieraana tapahtumassa, mutta järjestäjä perui kutsun. Lipun ostamalla hän olisi tietenkin saanut tulla festareille, kuten kuka tahansa muukin. Asiassa ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä. Kuka tahansa saa tietenkin päättää, ketä kutsuu omiin bileisiinsä ja ketä ei.
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Esimerkiksi poliittisen vakaumuksen perusteella eriarvoinen kohtelu (=syrjintä) lienee laitonta. Samoin tiettyyn etniseen ryhmittymään kuuluminen, näitähän on vähän väliä oikeudessakin kun pääsy on evätty tuolla perusteella ravintolaan, huoltoasemalle tms.
No mutta mitens se maahabn mu uttajien ihmisarvo sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä sekopäitä siinä häiritsee, ettei lähimainkaan kaikki halua altistaa pieniä lapsiaan teidän hullujen "pojilla on pimppi"-narratiiville? Noiden hullutusten aika on paljon myöhemmin, sitten kun on edes jonkinlainen mahdollisuus muodostaa oma näkemys tästä varsin kiistanalaisesta poliittisideologisesta ajatusrakennelmasta.
Onko siihen sitten joku syy, miksi lapsille ei saa kertoa parhaan nykytutkimuksen valossa sukupuolien moninaisuudesta, kun se on todennäköisemmin enemmän hyväksi kuin haitaksi lapsille?
Perusbiologiaa ei ole teidän sekopäiden "paras nykytutkimus" kumonnut, vaikka todella poliittisesti värittynyttä onkin. Jos tämä sinunkin ajamasi sekopäisyys olisi niin itsestäänselvä luonnonlaki että se pitää 5-vuotiaankin tietää, niin varmasti sitä olisi opetettu jo hyvin pitkään. Mutta ei, kyseessä on hyvin kiistanalainen näkemyksiä ja mielipiteitä jakava ideologia, joten sitä ei todellakaan ole mitään syytä alkaa tuputtamaan esikouluikäisille lapsille.
Mikä ideologia? Ihan faktaa se on, että on olemassa transihmisiä. On ideologiaa väittää muuta.
Onhan niitä, mutta edelleenkään pojilla ei ole pimppiä eikä pojista kasva aikuisena naisia. En tiedä onko transasiatkaan välttämättä ihan esikouluikäisten kannalta oleellista opetussisältöä.
Vaikuttaa olevan, sillä ne tuntuvat olevan osalle ihmisistä niin vaikeita, että monen kotoa ei varmasti saa minkäänlaista ymmärrystä kasvattavaa tai ymmärtävää tietoa tai pohdintaa tästä asiasta.
Joo, tuli selväksi, teille sekopäillehän nämä poikien pimpit ja transasiat ovat tosiaan maailman tärkeintä ja oleellisinta opetusmateriaalia, erityisesti esikouluikäisille lapsille kohdistettuna. Eiköhän skipata aakkoset yms. ja keskitytä ainakin pari ensimmäistä kouluvuotta pelkästään seta-oppiin ja sateenkaaritieteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Olemme sitoutuneet noudattamaan toimintaperiaatteita, jotka pyrkivät edistämään tasa-arvon, monimuotoisuuden ja yhdenvertaisuuden toteutumista. Tuo kirjoitus oli selvästi ristiriidassa meidän arvojemme kanssa. Ilmoitimme hänelle jo päivällä, että valitettavasti joudumme häneen kutsunsa perumaan, ja hän ei kutsuvieraana ole meidän tapahtumaan tervetullut.
Näin kommentoi asiaa Iltasanomille tapahtuman toimitusjohtaja. Myöntävät siis itsekin suoraan, että kaikki johtui Mäenpään kirjoituksesta, jossa hän totesi, ettei pojilla voi olla pimppiä.
Itsekin luin jutun ja kyllä pisti miettimään, että mihin hemmetin keskiajalle olemme valumassa. Siis jumalauta ihminen otetaan julkisesti silmätikuksi, kun toteaa, että miehellä ei ole pillua ja piste. On tämä sairas yhteiskunta.
Ehkä miehellä ei ole pillua, mutta pillullinen voi olla mies. Tai joku muu.
Mies voi toki sanoa omaavansa pillun, jos hän omaa naisen. Mutta ei miehellä omassa kehossaan ikinä ole pillua.
Vaikka olisi sellainen ollut syntymästä saakka, mutta kromosomit pojan?
Miten se liittyy koettuun sukupuoleen?
Tässä ketjussa öyhötetään biologiasta. Opetushallituksen ohjeissa ei sanota, että on kyse pelkästään omista tuntemuksista. Mikä siis on kromosomistoltaan poika, jolla on naisen ulkoiset sukuelimet ja vagina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuli selväksi, teille sekopäillehän nämä poikien pimpit ja transasiat ovat tosiaan maailman tärkeintä ja oleellisinta opetusmateriaalia, erityisesti esikouluikäisille lapsille kohdistettuna. Eiköhän skipata aakkoset yms. ja keskitytä ainakin pari ensimmäistä kouluvuotta pelkästään seta-oppiin ja sateenkaaritieteisiin.
Ai niinkö siellä materiaalissa lukee, että aakkoset skipataan? Vai onko tuo taas jotain persupersuilua vailla mitään suhteellisuudentajua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt ongelmaisten punikkien rahoillako provinssi aikoo jatkaa tästä eteenpäin 😂
Onhan ne esiintyjätkin suvakkimädättäjiä. Miksi persun täytyy tunkea väkisin heidän seuraansa. Kulttuurihan oli sitä paitsi turhaa luksusta.
Ryyppäämisfestarit on olleet kulttuuria mistä lähtien? Toki bilelorttohallituksen saapaannuolijalle ne on sitä 😂
Sinä se jaksat viljellä tuota "bilelorttoa". Tyttäristäsi kohta kasvaa pileportot.
Miten kenenkään tyttöristä voisi tulla pileporttoja, kun niillä kaikilla on pippelit?
Persuilta pitää poistaa ihmisoikeudet kokonaan. He ovat itse asettaneet itsensä ihmistapojen ulkopuolelle ja minun puolesta siellä saavat pysyäkin.
Ja ihan sama, montako sukupuolta on. Ja ei, suvivirsi ei nälkää karkoita eikä tyhjää täydeksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Olemme sitoutuneet noudattamaan toimintaperiaatteita, jotka pyrkivät edistämään tasa-arvon, monimuotoisuuden ja yhdenvertaisuuden toteutumista. Tuo kirjoitus oli selvästi ristiriidassa meidän arvojemme kanssa. Ilmoitimme hänelle jo päivällä, että valitettavasti joudumme häneen kutsunsa perumaan, ja hän ei kutsuvieraana ole meidän tapahtumaan tervetullut.
Näin kommentoi asiaa Iltasanomille tapahtuman toimitusjohtaja. Myöntävät siis itsekin suoraan, että kaikki johtui Mäenpään kirjoituksesta, jossa hän totesi, ettei pojilla voi olla pimppiä.
Itsekin luin jutun ja kyllä pisti miettimään, että mihin hemmetin keskiajalle olemme valumassa. Siis jumalauta ihminen otetaan julkisesti silmätikuksi, kun toteaa, että miehellä ei ole pillua ja piste. On tämä sairas yhteiskunta.
Ehkä miehellä ei ole pillua, mutta pillullinen voi olla mies. Tai joku muu.
Mies voi toki sanoa omaavansa pillun, jos hän omaa naisen. Mutta ei miehellä omassa kehossaan ikinä ole pillua.
Vaikka olisi sellainen ollut syntymästä saakka, mutta kromosomit pojan?
Miten se liittyy koettuun sukupuoleen?
Tässä ketjussa öyhötetään biologiasta. Opetushallituksen ohjeissa ei sanota, että on kyse pelkästään omista tuntemuksista. Mikä siis on kromosomistoltaan poika, jolla on naisen ulkoiset sukuelimet ja vagina?
Mikä edes on kromosomistoltaan poika? Tarkka määritelmä kiitos. Nyt ei mitään yliyksinkertaistetty xx- tai xy-mallia, kiitos.
Ja mitä väliä kenellekään on ihmisen kromosomeilla, varsinkaan päiväkodissa? Harrastetaanko siellä lisääntymistä, vai miksi ne sukugeenit ovat tärkeitä siellä?
Eikö sukupuoli-identiteetti ole eri asia kuin biologinen sukupuoli? Tiedän, että on myös tunnistamattomia tapauksia, mutta eikö niissäkin luulisi biologisen sukupuolen selviävän ihan geenitestillä. XX vs XY
Mielestäni voitaisiin pitää tytöt tyttöinä ja pojat poikina ja kukin voi sitten edustaa sukupuoltaan miten haluaa. Ja jos kokee olevansa toista sukupuolta, niin sitten aikuisena muuttaa. Ei kai siitä päiväkodeissa mitään erikseen tarvitse puhua. Ihmisiä ollaan kaikki ja tasa-arvoisia ja yhtä hyviä ja ihania.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sukupuoli-identiteetti ole eri asia kuin biologinen sukupuoli? Tiedän, että on myös tunnistamattomia tapauksia, mutta eikö niissäkin luulisi biologisen sukupuolen selviävän ihan geenitestillä. XX vs XY
Mielestäni voitaisiin pitää tytöt tyttöinä ja pojat poikina ja kukin voi sitten edustaa sukupuoltaan miten haluaa. Ja jos kokee olevansa toista sukupuolta, niin sitten aikuisena muuttaa. Ei kai siitä päiväkodeissa mitään erikseen tarvitse puhua. Ihmisiä ollaan kaikki ja tasa-arvoisia ja yhtä hyviä ja ihania.
Miksei saa muuttaa aiemmin? Miksen Petteri saa olla päiväkodissa Riikka, jos haluaa? Haittaako se jotain? Jeesusta vaikka?
Vierailija kirjoitti:
Persuilta pitää poistaa ihmisoikeudet kokonaan. He ovat itse asettaneet itsensä ihmistapojen ulkopuolelle ja minun puolesta siellä saavat pysyäkin.
Ja ihan sama, montako sukupuolta on. Ja ei, suvivirsi ei nälkää karkoita eikä tyhjää täydeksi tee.
Hehheh, sukupuolipellet alapeukuttavat faktoja.
Kari Suomalainen canceloitaisiin varmaan nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niinkö siellä materiaalissa lukee, että aakkoset skipataan? Vai onko tuo taas jotain persupersuilua vailla mitään suhteellisuudentajua?
Suhteellisuudentaju puuttuu poikien pimppejä ja transtiedettä esikouluikäisille vaikka väkisin tuputtavalta kahjolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykää persut poissa kulttuuritapahtumista!
No nehän leikkaa kulttuuritapahtumien rahoituksen. Niitä ei siis kohta enää ole.
Hyvä pointti. Kyseinen festari ja muut samoin ajattelevat jääköön tulevaisuudessa ilman valtion tukea persujen + co päätöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saa muuttaa aiemmin? Miksen Petteri saa olla päiväkodissa Riikka, jos haluaa? Haittaako se jotain? Jeesusta vaikka?
Saahan se, kun ei vain yritetä väittää, että sillä on pimppi.
Eli syrjit minua. Kutsuisithan muita ihmisiä.
Oikeudessa tavataan.