Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väärää mieltä olevat pois konserteista! Kansanedustaja Juha Mäenpää heitettiin ulos Provinssi-festarilta mielipiteidensä takia. Mäenpää on tehnyt asiasta rikosilmoituksen.

Vierailija
02.07.2023 |

hyvä

Kommentit (2117)

Vierailija
541/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on härskiä ajatuspoliisitoimintaa, että yksityisen mielipiteen takia poistetaan viihdetapahtumasta. Provinssirockin sietäisi hävetä.

Juha olisi voinut ostaa lipun festareille ja jatkaa juhlimista. Olisiko suviseurat ollut sopivampi tapahtuma hänelle?

Uskonnosta puheenollen, näistä kirkon piirissä toimivista herätysliikkeistä (joihin en lestadiolaisia lue), ovat homouden suhteen sallivimpia yllättäen körtit. He hyväksyvät naispappeuden ja samaa sukupuolta olevien avioliitot.

Vierailija
542/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoonkaan et pääse enää papiksi töihin jos et ole Seta ja pridemyönteinen ja mielellään lespo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan pojillapa ei ole pimppiä.

Jos joku ihminen määrittelee itsensä mieheksi, naiseksi, tai v*ttu vaikka pupujussiksi, asia on mulle ihan fine, koska se ihminen itse niin tuntee ja sen ihmisen tuntemukset omasta itsestään ei kuulu mulle, eikä varsinkaan vaikuta mun elämään millään lailla! Joten mikä teitä perskikkaroita, nasseja ja muita tässä häiritsee?!

Mikä teitä sekopäitä siinä häiritsee, ettei lähimainkaan kaikki halua altistaa pieniä lapsiaan teidän hullujen "pojilla on pimppi"-narratiiville? Noiden hullutusten aika on paljon myöhemmin, sitten kun on edes jonkinlainen mahdollisuus muodostaa oma näkemys tästä varsin kiistanalaisesta poliittisideologisesta ajatusrakennelmasta.

Joo. Annetaan lasten olla rauhassa ensi sijassa lapsia.

Vierailija
544/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis hän oli kutsuvieraana tapahtumassa, mutta järjestäjä perui kutsun. Lipun ostamalla hän olisi tietenkin saanut tulla festareille, kuten kuka tahansa muukin. Asiassa ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä. Kuka tahansa saa tietenkin päättää, ketä kutsuu omiin bileisiinsä ja ketä ei.

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Esimerkiksi poliittisen vakaumuksen perusteella eriarvoinen kohtelu (=syrjintä) lienee laitonta. Samoin tiettyyn etniseen ryhmittymään kuuluminen, näitähän on vähän väliä oikeudessakin kun pääsy on evätty tuolla perusteella ravintolaan, huoltoasemalle tms.

Meinaat, että olisi laitonta syrjintää evätä uusnatsin pääsy uniformussa synagogaan? Sehän on poliittista syrjintää! :D

Tuossa tapauksessa varmaankin muut (esim. turvallisuusnäkökulmiin liittyvät) syyt painaisivat oikeudessa enemmän. Suvaitsevaisen mielen pahoittanut mielipidekirjoitus lehdessä ei mielestäni oikein vertaudu tuohon esimerkkiin.

Vierailija
545/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei ole vaginaa. Toistan, miehillä ei ole vaginaa. Vaikka viherpunikkien mielestä voi olla 😂

Vierailija
546/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ihminen määrittelee itsensä mieheksi, naiseksi, tai v*ttu vaikka pupujussiksi, asia on mulle ihan fine, koska se ihminen itse niin tuntee ja sen ihmisen tuntemukset omasta itsestään ei kuulu mulle, eikä varsinkaan vaikuta mun elämään millään lailla! Joten mikä teitä perskikkaroita, nasseja ja muita tässä häiritsee?!

Mikä teitä sekopäitä siinä häiritsee, ettei lähimainkaan kaikki halua altistaa pieniä lapsiaan teidän hullujen "pojilla on pimppi"-narratiiville? Noiden hullutusten aika on paljon myöhemmin, sitten kun on edes jonkinlainen mahdollisuus muodostaa oma näkemys tästä varsin kiistanalaisesta poliittisideologisesta ajatusrakennelmasta.

Onko siihen sitten joku syy, miksi lapsille ei saa kertoa parhaan nykytutkimuksen valossa sukupuolien moninaisuudesta, kun se on todennäköisemmin enemmän hyväksi kuin haitaksi lapsille?

Liittyykö kieltoon jokin ideologinen tai uskonnollis-ideologinen syy?

Onko tämä Mäenpää mahdollisesti jonkin vanhoillisliikkeen kannattaja?

Vierailija
547/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikin Provinssin tapauksessa suvaitsevaisuus päättyy siinä vaiheessa, kun heidän kanssaan ei ole 100% samaa mieltä asioista. Miksiköhän tätä ominaisuutta ennen kutsuttiin? Alkoi tällä: tuomit...

Mäenpää kirjoittaa lehtikirjoituksen, jossa haukkuu sukupuolisuvaitsevaisuuden opettamisen "SAIRAAKSI".

Ei ole kysymys mistään 100% samaa mieltä olemisesta. Mäenpään kirjoitus on asiaton. Olisi hän voinut samantapausen mielipiteensä muutenkin ilmaista ilman, että alkaa luokittelemaan ihmisiä sairaiksi (tai vie ras lajeiksi, kuten aiemmin). Ei ole satumaa enää nuo sanavalinnat. Joko on tyhmä tai sitten haluaa tahallaan loukata.

Eli onko ok sulkea pois tietyn mielipiteen omaavat erilaisista tapahtumista, kaupoista, kenties jopa julkisilta paikoilta? Muistaakseen esimerkiksi Kiinassa on tällainen systeemi, eikä sitä pidetä hirvittävän demokraattisena. Demokratiassa pitäisi saada olla vaikka 100% ns. "väärää mieltä" ja silti pitäisi saada osallistua tapahtumaan.

Juha Mäenpäätä ei suljettu pois festareilta. Hän olisi saanut nauttia konsertista maksalla lipun. Kutsuvieraan statuksella hän ei ollut tervetullut.

Miksi kutsutaan ihmisiä, jotka eivät ole tervetulleita?

Vierailija
548/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että luodaan varoittavia esimerkkejä, että kaikki törky ei ole ok.

Jokaisella on sananvapaus ja jokainen saa itse päättää, mihin sen käyttää.

Tosi törkeetä kyllä ku sanoo sukupuolia olevan kaksi.

Hän käytännössä sanoi, että on sairasta opettaa, että ihmiset voivat tuntea, että suokupuolia on useampi, ja se on ok.

Mutta kun ei ymmärrä, niin.... no, on tyhmä.

Ei sanonut, vaan sinä tapasi mukaan valehtelet. Mäenpää sanoi "sairasta" näistä kahdesta Opetushallituksen tekstikohdasta:

"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."

ja

"Jo pienille lapsille voi kertoa, että joillakin pojilla on pimppi tai että on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisikin syntymässä määritelty pojaksi. Ikätasoinen tieto sukupuolen moninaisuudesta ja sukupuolinormien purkaminen tukevat myös lasten ystävyyssuhteita ja vähentävät häirintää."

Tuohan on totta, ja juuri se mitä sanoin. Mikä tuossa on sairasta?

Normaalilogiikalla voisi sanoa että on ollut tapana ettei pienille lapsille puhuta ihan kaikista maailman asioista. Esim. seksuaaliasioita on tupattu odottamaan paljon vanhemmaksi ennen kuin niitä opetetaan.

En tiedä mikä ihmeen kiire tuolla opetushallituksella on ruveta saarnaamaan sukupuoli-identiteett propagandaa tekstin mukaan pienille lapsille. Tuo voisi odottaa paljon vanhemmaksi asti. 

Mitä mieltä olet tästä:

"Sukupuolen moninaisuudesta tulee olla tietoa varhaiskasvatuksessa koska sukupuoli-identiteetti alkaa kehittyä jo 2–4-vuoden iässä ja lapsen sukupuoli voi olla jotain muuta, kuin mitä syntymässä on määritelty. Tutkimusten mukaan sekä cissukupuolisten että transsukupuolisten lasten kokemus omasta sukupuolesta on yhtä vahva. Transnuorten parissa tehty tutkimus osoitti, että nuoren valitseman, tämän sukupuolta vastaavan nimen käyttö vähensi huomattavasti nuoren negatiivisia terveysvaikutuksia."

Onko normaalilogiikan mukaista vai kauheaa mädätystä? Mikä on tuossa väärin? Jotain täytyy olla...

On muuten Mäenpään kritisoimasta ohjeesta. Edellinen kappale siitä, missä jaettiin keskusteluesimerkkejä, joita Mäenpää kritosoi.

Mikä kiire sillä varhaiskasvatuksen sedällä tai tädillä on ruveta mikromanageroimaan jonkun parivuotiaan keijo-kirsikan seksuaalista kasvamista? Enemmän tuo valistuksen aloittaminen mahdollisimman varhain kuulostaa siltä ettei tätä tehdä tieteen perusteella vaan jonkun aktivistiporukan mutuilujen ja fantasioiden ja tuo on just väärä tapa ruveta muuttamaan opetussuunnitelmaa varsinkin jos muutoksen vaikutuksista niihin lapsiin ei ole mitään tietoa.

Vierailija
549/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis hän oli kutsuvieraana tapahtumassa, mutta järjestäjä perui kutsun. Lipun ostamalla hän olisi tietenkin saanut tulla festareille, kuten kuka tahansa muukin. Asiassa ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä. Kuka tahansa saa tietenkin päättää, ketä kutsuu omiin bileisiinsä ja ketä ei.

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Esimerkiksi poliittisen vakaumuksen perusteella eriarvoinen kohtelu (=syrjintä) lienee laitonta. Samoin tiettyyn etniseen ryhmittymään kuuluminen, näitähän on vähän väliä oikeudessakin kun pääsy on evätty tuolla perusteella ravintolaan, huoltoasemalle tms.

Meinaat, että olisi laitonta syrjintää evätä uusnatsin pääsy uniformussa synagogaan? Sehän on poliittista syrjintää! :D

Tuossa tapauksessa varmaankin muut (esim. turvallisuusnäkökulmiin liittyvät) syyt painaisivat oikeudessa enemmän. Suvaitsevaisen mielen pahoittanut mielipidekirjoitus lehdessä ei mielestäni oikein vertaudu tuohon esimerkkiin.

Niinkö? Entäs jos tulija olisi rehdiksi tunnettu reilu kaveri?

Entä: olisiko se syrjintää, jos haukun sinut ja vaimosi/miehesi tyhmäksi, ja sen vuoksi et kutsu minua tyttäresi lakkiaisiin? Sehän on syrjintää mielipiteen (joka on vieläpä totta!:D) vuoksi... Voisin haastaa sinut oikeuteen.

Ihmisillä ei ole nykyään mitään käsitystä, mitä on syrjintä.

Vierailija
550/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikin Provinssin tapauksessa suvaitsevaisuus päättyy siinä vaiheessa, kun heidän kanssaan ei ole 100% samaa mieltä asioista. Miksiköhän tätä ominaisuutta ennen kutsuttiin? Alkoi tällä: tuomit...

Mäenpää kirjoittaa lehtikirjoituksen, jossa haukkuu sukupuolisuvaitsevaisuuden opettamisen "SAIRAAKSI".

Ei ole kysymys mistään 100% samaa mieltä olemisesta. Mäenpään kirjoitus on asiaton. Olisi hän voinut samantapausen mielipiteensä muutenkin ilmaista ilman, että alkaa luokittelemaan ihmisiä sairaiksi (tai vie ras lajeiksi, kuten aiemmin). Ei ole satumaa enää nuo sanavalinnat. Joko on tyhmä tai sitten haluaa tahallaan loukata.

Eli onko ok sulkea pois tietyn mielipiteen omaavat erilaisista tapahtumista, kaupoista, kenties jopa julkisilta paikoilta? Muistaakseen esimerkiksi Kiinassa on tällainen systeemi, eikä sitä pidetä hirvittävän demokraattisena. Demokratiassa pitäisi saada olla vaikka 100% ns. "väärää mieltä" ja silti pitäisi saada osallistua tapahtumaan.

Juha Mäenpäätä ei suljettu pois festareilta. Hän olisi saanut nauttia konsertista maksalla lipun. Kutsuvieraan statuksella hän ei ollut tervetullut.

Miksi kutsutaan ihmisiä, jotka eivät ole tervetulleita?

Haitallinen vieraslaji?

Vierailija
551/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaampaa on se että lapsille tyrkytetään seksuaali ja seksiasioita,eiks ton perusteella voi olettaa että ihmiset jotka noita asioita tyrkyttää pikkulapsille on pdareita ja sairaita eikä näin ollen mielipiteensä perusteella saisi mennä festareille tms.

Kuka ja millä perusteella lapsille seksiasioita tyrkytetään?

Vierailija
552/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siihen sitten joku syy, miksi lapsille ei saa kertoa parhaan nykytutkimuksen valossa sukupuolien moninaisuudesta, kun se on todennäköisemmin enemmän hyväksi kuin haitaksi lapsille?

Onko siihen joku syy miksei lapsille saa kertoa kivoista aikuisten harrastamista seksileikeistäkin. Ehkä kuvien ja videoiden kanssa. Parempihan se on että oppivat jo ennen kouluunmenoa mitä tarkoittaa prcpano, vai mitä t. pervosetä

Vakavasti puhuen kohtalaisen moni on sitä mieltä että antakaa lasten olla lapsia ja tunkekaa nuo sukupuolisekoilunne noiden eteen vasta joskus teini-iässä kun asia alkaa muutenkin kiinnostamaan. Tosin silloinkin olisi parempi jos koitettaisi antaa nuorten valita itse se identiteettinsä eikä tuputettaisi jonkun propagandapaketin avulla sitä tr asnsiuden tai muiden mahdollisimman erikoisten vaihtoehtojen ihanuutta. 

Vierailija
553/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusbiologiaa ei ole teidän sekopäiden "paras nykytutkimus" kumonnut, vaikka todella poliittisesti värittynyttä onkin. Jos tämä sinunkin ajamasi sekopäisyys olisi niin itsestäänselvä luonnonlaki että se pitää 5-vuotiaankin tietää, niin varmasti sitä olisi opetettu jo hyvin pitkään. Mutta ei, kyseessä on hyvin kiistanalainen näkemyksiä ja mielipiteitä jakava ideologia, joten sitä ei todellakaan ole mitään syytä alkaa tuputtamaan esikouluikäisille lapsille.

Vierailija
554/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Annetaan lasten olla rauhassa ensi sijassa lapsia.

Eli jos päiväkotiryhmässä pojaksi väitetty Petteri sanoo olevansa tyttö, ja muut inttävät vastaan ja ryhmässä on jo melkein kiusaamista asian tiimoilta, niin aikuisten tehtävä on sanoa Petterille ja muille, että Petteri ei ole tyttö ja sillä selvä. Näinkö persujen kasvatusohjeiden mukaan homma hoidetaan? Lapsille kun ei ole sopivaa puhua sukupuoliasioista, etteivät hämmenny...

Ainoat hämmentyjät ovat kyllä aikuiset, ja yleensä vain ne sieltä äärioikealta.

Vierailija
555/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusbiologiaa ei ole teidän sekopäiden "paras nykytutkimus" kumonnut, vaikka todella poliittisesti värittynyttä onkin. Jos tämä sinunkin ajamasi sekopäisyys olisi niin itsestäänselvä luonnonlaki että se pitää 5-vuotiaankin tietää, niin varmasti sitä olisi opetettu jo hyvin pitkään. Mutta ei, kyseessä on hyvin kiistanalainen näkemyksiä ja mielipiteitä jakava ideologia, joten sitä ei todellakaan ole mitään syytä alkaa tuputtamaan esikouluikäisille lapsille.

Mikä ideologia? Ihan faktaa se on, että on olemassa transihmisiä. On ideologiaa väittää muuta.

Vierailija
556/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrityksellä on oikeus poistaa ilman yrityksen tiloihin oikeuttavaa pääsylippua olevat henkilöt yrityksen tiloista.

Sepä ei ollutkaan se rikos. Vaan sananvapauden rajoittaminen.

Ei se festari ole estänyt häntä sanomasta mitään.

Sananvapauteen ei sen sijaan kuulu se, että kaikkien on pakko olla samaa mieltä, tai että sanomisilla ei voisi olla joitain seurauksia.

Vierailija
557/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Entäs jos tulija olisi rehdiksi tunnettu reilu kaveri?

Entä: olisiko se syrjintää, jos haukun sinut ja vaimosi/miehesi tyhmäksi, ja sen vuoksi et kutsu minua tyttäresi lakkiaisiin? Sehän on syrjintää mielipiteen (joka on vieläpä totta!:D) vuoksi... Voisin haastaa sinut oikeuteen.

Ihmisillä ei ole nykyään mitään käsitystä, mitä on syrjintä.

Hölmö, sinua nyt ei kutsuttaisi missään tapauksessa muutenkaan yhtään mihinkään. Sen sijaan jos kutsutaan kaikki tietyn alueen kansanedustajat, mutta vain yhdeltä evätään pääsy hänen aiemman sananvapauden käyttämisensä vuoksi, kyseessä saattaa hyvinkin olla syrjintä.

Vierailija
558/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provinssi nyt on ollut jo vuosia yks perseenreikä tapahtuma.

Vierailija
559/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian pihvi on tämä:

ERILAISUUS PELOTTAA IHMISIÄ. ERILAISUUS PITÄÄ SAADA PIILOON. SILLOIN IHMISEN ON HYVÄ. ERILAISUUTTA EI SAA RUOKKIA. SE PILAA YHTEISKUNNAN!

Vierailija
560/2117 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ideologia? Ihan faktaa se on, että on olemassa transihmisiä. On ideologiaa väittää muuta.

Onhan niitä, mutta edelleenkään pojilla ei ole pimppiä eikä pojista kasva aikuisena naisia. En tiedä onko transasiatkaan välttämättä ihan esikouluikäisten kannalta oleellista opetussisältöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi