Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät mitä sanotte kyselijöille siitä mitä teette?

Vierailija
30.06.2023 |

Sukujuhlat tulossa ja ahdistaa jo etukäteen kyselyt siitä mitä teen. Oon niin väsynyt halveksuviin ja vähätteleviin kommentteihin. En mitenkään itsekään tunne oloani hyväksi pitkästä työttömyydestä, enkä kaipaa päälle vielä muilta asiasta kommentointia. Miksi muutenkin tarvii ihmiset lokeroida ja määritellä työn tai sen mukaan mitä "tekee". Mikä olis hyvä vastaus noille kyselijöille? Mitä voisin sanoa kun joku kysyy mitä kuuluu tai mitä teet nykyään?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon ihan että tällä hetkellä työttömänä ja mille alalle olen kouluttautunut. Jos joku halveksii niin haistakoon vi tun.

Vierailija
42/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin sukujuhlat vaan väliin.

Tämä. Samoin kaikki muutkin kahvittelut ym kaverien/tuttujen kanssa jotka ei osaa kuin jutella töistä tai lapsistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran juttelin erään uuden ihmisen kanssa ja halusin tietää, mitä hän tekee. Ihan ystävällismielisesti vaan jutustelin, ei ollut tarkoitus ahdistella. Itsekin olen ollut työtön, niin tiedän, että se voi olla nolo asia joillekin.

- Oletko missä töissä?

- Työtön.

- Jaa jaa, millä alalla olet ollut aiemmin?

- En millään.

- Ootkos aiemmin opiskellut jotain?

- En.

- No mutta, sinulla on varmasti suunnitelmia tulevaisuuden varalle?

- Ei ole mitään.

Oli aika pysäyttävä keskustelu.

Onko tuo sinusta keskustelua? Kuulustelu tuo oli.

Vierailija
44/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen sujuvasti, opin sen todella nopeasti koska jouduin fyysisen sairauden takia jäämään tk-eläkkeelle. Opin valehtelemaan niin hyvin että voisin harkita poliitikon uraa.

Vierailija
45/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät voivat käydä tekemässä vihapuheesta, rasismista, syrjinnästä ja kiihoittamisesta kansanryhmää vastaan rikosilmoituksen. Ja jos vihapuhetta, rasismia, syrjintää tai kiihottamista kansaryhmää vastaan joutuu työttömänä toistuvasti kokemaan, niin haastakaa oikeuteen!!! Se on Suomen lain mukaista. Suomessa ei ole laitonta olla työtön.

Vierailija
46/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina että olen vihreä.Ei ne enää sitten kysele.

Vierailija
47/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin uteliaisuudesta katselemaan millaisia kommentteja täällä on.

Tunnen itse useita työttömiä ja voin vaan kuvitella millaista heillä on aina aika ajoin joutua selittelemään työttömyyttä, kun sukulaiset tai tuttavat kyselevät. 

Useimmiten kuitenkin työtön hakeutuu toisten työttömien seuraan, koska silloin ei koe alemmuutta normaaliin selkärangan omaavaan toveriin, joka saattaa vuosien päästä ihmetellä jos työttömyys vaan jatkuu jatkumistaan. 

Onneksi tälle on todennäköisesti tulossa loppu. Kaikki työkykyiset töihin, tai ilmainen raha vastikkeelliseksi. Oikeasti sairaat on asia erikseen. 

Vierailija
48/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen sossupummi. Mitä sit pitäisi sanoa kun ei mua ainakaan hävetä tää ollenkaan?

Vierailija
49/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin nuorena että oon sekatyömies kun tein vähä sitä ja tätä.

palkka oli pimeenä tottakai + tuet päälle

Vierailija
50/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelen sujuvasti, opin sen todella nopeasti koska jouduin fyysisen sairauden takia jäämään tk-eläkkeelle. Opin valehtelemaan niin hyvin että voisin harkita poliitikon uraa.

Minulla sama psyykkisistä syistä, mutta onko se sitten jotenkin huonompi? :,(

Vierailija
51/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei esim. lihaville ja rumille saa sanoa, että "lihava" tai "ruma", niin miksi työttömyydestä saisi mitään sanoa?

Vierailija
52/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama psyykkisistä syistä, mutta onko se sitten jotenkin huonompi? :,(

Niin minullakin. Ärsyttää kaikki kyselyt, hirveän usein joku kyselee mitä teen. Sanon yleensä vaan että en ole tällä hetkellä töissä.

Vierailija
53/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaikka sanoa että on "between the jobs", vaikkei uutta työtä vielä olisikaan tiedossa. Sitähän ei tartte kertoa.

Vierailija
54/80 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olla vain hiljaa.

Vierailija
55/80 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon sen työn josta jäin työttömäksi, en silloin mielestäni paljoa valehtele. Varsinkin jos tiedän, että kysyjä ei arvostaisi työttömyyttä.

Vierailija
56/80 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen työtön sillä hetkellä niin sanon olevani nyt työtön mutta yleensä sekatyömies

mikä pitää kyllä paikkansa. en jaksa kaunisteluja

Vierailija
57/80 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät voivat käydä tekemässä vihapuheesta, rasismista, syrjinnästä ja kiihoittamisesta kansanryhmää vastaan rikosilmoituksen. Ja jos vihapuhetta, rasismia, syrjintää tai kiihottamista kansaryhmää vastaan joutuu työttömänä toistuvasti kokemaan, niin haastakaa oikeuteen!!! Se on Suomen lain mukaista. Suomessa ei ole laitonta olla työtön.

Eiköhän työkköri keksis siitäkin katkaista tuet.

Vierailija
58/80 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron rehellisesti että olen työtön.

Vierailija
59/80 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olet rehellinen ja sanot jotenkin että "tämä on tosi kipeä asia itselleni kun en ole hakemisesta huolimatta saanut töitä, alkaa jo käydä itsetunnon päälle".

Vierailija
60/80 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että juuri loppui määräaikainen työ paikassa x ja etsit parhaillaan uutta työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän