Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät mitä sanotte kyselijöille siitä mitä teette?

Vierailija
30.06.2023 |

Sukujuhlat tulossa ja ahdistaa jo etukäteen kyselyt siitä mitä teen. Oon niin väsynyt halveksuviin ja vähätteleviin kommentteihin. En mitenkään itsekään tunne oloani hyväksi pitkästä työttömyydestä, enkä kaipaa päälle vielä muilta asiasta kommentointia. Miksi muutenkin tarvii ihmiset lokeroida ja määritellä työn tai sen mukaan mitä "tekee". Mikä olis hyvä vastaus noille kyselijöille? Mitä voisin sanoa kun joku kysyy mitä kuuluu tai mitä teet nykyään?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aikoinaan valehtelin olevani töissä firmassa x. Oikeasti olin tehnyt sinne vain vuokrafirman kautta pari keikkaa. Joillekin vastasin ympäripyöreästi "olen yhdessä rakennusfirmassa ollut " vaikka oikeasti määräaikainen työsuhteeni siellä oli päättynyt.

Vierailija
2/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut vähätteleviä kommentteja vaikka en ole työtön. Olen diplomi-insinööri duunarihommissa ja osa vähättelee siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että olen työtön. Jos vittuilevat niin sanon että teen pimeitä töitä enkä maksa veroja.

Vierailija
4/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljaa niin kauan että kyselijä poistuu.

Vierailija
5/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon olevani Ite-taiteilija.

Vierailija
6/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut olevani töiden välissä, työnhakija sun muuta kiertoilmaisua työttömälle.

Vierailija
7/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etsin uusia mahdollisuuksia, looking for new opportunities"

Vierailija
8/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mt-syistä kuntoutustuella ja muakin inhottaa noi kyselyt.

Vierailija
9/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taiteilija.

Vierailija
10/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teetkö mitään, edes jotain lyhyitä opintoja, vapaaehtoistyötä tms? Jos vaan makaat, niin eihän siinä mitään kertomista ole.

Vierailija
11/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Etsin uusia mahdollisuuksia, looking for new opportunities"

Tää on aika hyvä. Sano, että katselet vaihtoehtoja mitä kohti seuraavaksi elämässä menisit. Sit voitkin vaihtaa puheenaihetta kysymällä vastakysymyksen mitä sille utelijalle kuuluu?

Vierailija
12/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, missä olit viimeksi ja että nyt etsit uutta työtä/suunnittelet opintoja tai mitä nyt olet suunnitellutkaan. Tiedä, vaikka jollain sukulaisella olisi tarjota/vinkata sinulle jotain.

Vierailija
13/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin sukujuhlat vaan väliin.

Vierailija
14/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon olevani kilometritehtaan työnjohtaja.

Vierailija
15/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestikö ihmiset vähättelee, vai olisko se vaan teidän omassa päässä?

Mua ainakin kysyjänä nolottaisia ihan kauheesti, jos selviäisi, ettei vastapuoli ole töissä tai jos yrittäisi keksiä kiertoilmauksia tai muuten näkis, että kysymys oli vastaajalle nolo.

Vierailija
16/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen IT-alalla, enkä kehtaa kertoa kennellekään, että koodaan.

Vierailija
17/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään voi sanoa mitä vaan, viimeksi laitoin veroilmoitukseen verkkoasiantuntija., sitä käytän myös sukulaisiin.Sitähän mä olen ja kiinnostaako niitä sukulaisia loppujen lopuksi vittuakaan. Ne kattoo että on hyvät vaatteet päällä ja kohtuu auto. Manan majoilla sedät ja tädit kohta ja muutenkin jutut pyörii sitä samaa rataa. Osta hyvä auto että pääset sukulaisista nopeesti pois.

Vierailija
18/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran juttelin erään uuden ihmisen kanssa ja halusin tietää, mitä hän tekee. Ihan ystävällismielisesti vaan jutustelin, ei ollut tarkoitus ahdistella. Itsekin olen ollut työtön, niin tiedän, että se voi olla nolo asia joillekin.

- Oletko missä töissä?

- Työtön.

- Jaa jaa, millä alalla olet ollut aiemmin?

- En millään.

- Ootkos aiemmin opiskellut jotain?

- En.

- No mutta, sinulla on varmasti suunnitelmia tulevaisuuden varalle?

- Ei ole mitään.

Oli aika pysäyttävä keskustelu.

Vierailija
19/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän arvottomuus johtuu "kolauksista. "

Mielekkään työn saanti on  tehty vaikeaksi.

Ulkomaisia voidaan hyödyntää halpuutuksessa.

Jos verrataan sotaan tai vaikka pyörremyrskyyn, voidaan lohduttaa ,"kun hirmymyrsky vei kaiken."

Vain  toimeentulo menee suomalaiselta.

Vierailija
20/80 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeestikö ihmiset vähättelee, vai olisko se vaan teidän omassa päässä?

Mua ainakin kysyjänä nolottaisia ihan kauheesti, jos selviäisi, ettei vastapuoli ole töissä tai jos yrittäisi keksiä kiertoilmauksia tai muuten näkis, että kysymys oli vastaajalle nolo.

Oikeesti vähättelee ja suhtautuu alentuvasti. Ei sitä itsekään työttömyydestä ylpeä ole. Yhteiskunnan paine ja suhtautuminen on että työtön on jollain tapaa huono ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä