50v miehet haluaa naisen, mutteivat halua luopua mistään
Tuon ikäisillä miehillä on työt, mökit, veneet, harrastukset, sohvat jne ja naisen sopii tulla mukaan siihen miehen juttuun, mutteivat luovu mistään tekemisestään naisen vuoksi. Naisen pitäisi sitten luopua omastaan, jos haluaa tavata. Tämä havaittu ihan itse ja facen sinkkuryhmissä oli myös havaittua.
Ehkä naisillakin näin, mutta naisia en ole tapaillut.
Minusta on turha itkeä naisettomuutta, jos parisuhteen takia ei halua yhtään joustaa
Kommentit (232)
Kiva olla etäsuhteessa. Kumpikaan ei häiritse toisen omia menoja tai rauhaa. Yhdessä olokin tuntuu lähes juhlalta kun sitä harvoin on.
Vierailija kirjoitti:
En ole 50 mutta en kyllä haluis että puoliso joutuisi luopumaan mistään mun takia.
-m
Niin, arveletko , että naisilla on kosolti luppoaikaa ja he alkaisivat seurustella sinun kanssasi tappaakseen sitä ylimääräistä aikaa?
Useimmiten näin ei ole, vaan suhteelle toiseen ihmiseen täytyy raivata tilaa ja aikaa.
Tästä on nyt tässä aloituksessa ymmärtääkseni kyse.
Että 50- v miehet eivät halua sitä tehdä vaan he olettavat , että nainen raivaa aikaa tapaamisille ja yhdessäololle kun taas he itse eivät sitä tee.
Kompromissi tuntuu olevan vierasta.
Ja kyllä minä omasta kokemuksestani sanon , että aika itsekkäitä miehet ovat keskimäärin.
Mökkiä ei saisi olla. Kummallakin oma asunto ja sitten hankitaan yhteinen mökki, jossa joskus sattumalta kohdataan kuin kaksi laivaa yössä.
Vierailija kirjoitti:
Voitko ap nyt vähän avata jollain konkreettisella esimerkillä mitä haet?
Haluaisit monopolin miehen vapaa-aikaan?En tajunnut mitä luopumista kahden aikuisen, omissa kodeissaan asuvan parisuhde yleensäkään vaatii.
Riippuu tietenkin siitä paljonko on niitä harrastuksia yms.
Mutta jos lähes kaikki vapaa- aika menee omissa harrastuksissa ja lomat myös , niin kuinka kauan haluaisit sellaista parisuhdetta elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään 45-vuotiaana naisena että mistä itse olisin valmis luopumaan miehen takia. Mulla on myös työ, kaksi teiniä vuoroviikoin, harrastuksia, koti ja piha. Yhdestäkään en olisi valmis luopumaan. Hyvin harvoin elämässäni edes on mitään muuta mutta sitten kun on niin ne vasta onkin sellaisia joista en ainakaan luopuisi - tapaamisia vanhojen ystävien kanssa kerran vuodessa tai kahdessa.
Joo. En olisi valmis luopumaan mistään noista miehen takia. Mistä te muut naiset luovutte?
En ehtinyt lukea ketjua tätä pidemmälle, kun tuli jo tarve kommentoida 😄 Itsehän siis huomasin jonkin aikaa uusiosinkkuna deittailtuani, että enhän minä ole valmis luopumaan enää mistään, enkä myöskään joustamaan kriteereistäni miehelle. En siis itse ole enää ollenkaan kumppanimateriaalia. Niinpä lopetin koko deittailun. Ollut hyvä päätös 👍🏻
En minäkään enää etsi ketään, mutta käyn satunnaisesti katsomassa vanhan Suomi24-treffiprofiilin, jos vanhoilta tutuilta on tullut kuulumisia. EN ole pistänyt sitä kiinni, koska profiili on päässyt jo kunnioitettavaan 16 vuoden ikään. Olen ystävien lisäksi parisuhteenkin sitä kautta aikoinaan löytänyt, vaikka se sittemmin päättyikin.
Joku oli käynyt nyt kirjoittamassa viestin, että "16 vuotta! Luovuta jo!". Hieman hymyilytti: ihmiset luulevat että kaikki ovat aina tosissaan ja etsivät seuraa. Minä pidän enää ystävien vuoksi tuota profiilia enkä etsi ketään.
Vierailija kirjoitti:
Olet ap aivan oikean huomion tehnyt. Näillä miehillä on naisenmentävä tyhjä kolo elämässään. Vain se kuuluu naisen täyttää.
Ei voida puhua vastavuoroisesta, tasa-arvoisesta ja tasapuolisesta ihmissuhteesta.
Ei jatkoon.Toisaalta viiskymppiset miehet voivat nähdä monen naisen olevan liian kiinni (teini-ikäisissä) lapsissaan; lapset määrittävät liikaa uutta parisuhdetta. Tämäkin on nähty, kun oma teinini ihan ärsyttääkseen sabotoi seurustelusuhteeni.
Itse käyttäydyn viiskymppisenä naisena ihan samalla tavalla.
Juu se ikä ei ole vain numero. Nuorena voidaan sitoutua ja kietoa elämät yhteen, mutta vanhana sitoutumiselle ei a) ole enää mitään syytä ja b) se ei onnistu kun useimmilla on jo omat, erilliset elämänsä valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa AP:n kanssa samaa mieltä, mutta mistä miehen sitten pitäisi luopua? Minä en koe että kumppanin (edes itseni!) oikeus on päättää mitä toinen harrastaa tai omistaa. Ja sitten jos harrastukset ei käy mitenkään itseni kanssa yksiin tai ovat minusta liian kalliita, niin eiköhän kyseessä ole väärä kumppani mulle sitten.
Se yhdessä vietetty aika on jostain pois, kun ei sitä aikaa mistään lisää putkahda. Jos mies ei halua luopua vaikka mökkeilystä, niin ainoa tapa tavata miestä, on mennä sinne mökille mukaan. Tai jos mies ei luovu telkkarin katselusta, niin ei se sun kanssa silloin lähde teatteriin. Ja ne jutut, mihin ei ole mahdollista mennä mukaan, niin silloin ei voi tavata.
Sinkkuna olen itsekin keksinyt itselleni kalenterin täyteen tekemistä. Parisuhteen takia voisin hyvin luopua ylitöistä, jostain harrastuksista, kaupungilla haahuilusta, baari-illoista ja sohvalla somettamisesta. Ystäviäkin varmasti näkisin vähemmän, mutta heidän näkemisestä en tietenkään luopuisi kokonaan.
Ap.
Ihmisillä on omat juttunsa tuossa iässä. Ei niitä helposti lähdetä muuttamaan tai jättämään pois. Muuten voi muuttua onnettomaksi. Ideaalitapauksessa molemmilla on täysin samat kiinnostuksenkohteet, joita ovat vielä halukkaita jakamaan toisen kanssa. Näin taitaa kuitenkin harvoin käydä, koska lisäksi pitää löytyä fyysistäkin kiinnostusta, ellei sitten ihan kaverisuhdetta etsi.
Minun on pakko päästä kesällä mökille mahdollisimman usein ja naisten pitää hyväksyä se.
Kyllä mullakin on työ ja 6pv viikossa vievä harrastus, kun treenaan. Kummastakaan en ole valmis luopumaan. Silti on nainen löytynyt matkaan.
M28
Vierailija kirjoitti:
Minun on pakko päästä kesällä mökille mahdollisimman usein ja naisten pitää hyväksyä se.
Mökille meno on usealle miehelle naamioitu juominen. Siellä voi kipotella milloin minkin tekosyyn varjolla: kalastus, saunan lämmittäminen, saunominen, grillaaminen, terassin korjaus ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Niin munkin, omalle mökilleni. Miehen mökille en lähtisi, koska siellä oleminen ei todennäköisesti olisi mulle rentouttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin munkin, omalle mökilleni. Miehen mökille en lähtisi, koska siellä oleminen ei todennäköisesti olisi mulle rentouttavaa.
Noin se menee. Kukaan ei ole valmis luopumaan omista jutuistaan. Kompromissit on vähissä.
Olen tajunnut tämän jo parin viime vuoden aikana. Ei enää oikeastaan kiinnosta edes, mitä muut haluaa, vaan keskityn omiin juttuihini, ja niin tekevät muutkin tahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kannattaakin vain tapailla silloin kun on aikaa. Sellainen osa-aikainen seurustelusuhde, joka on talvella tiiviimpää kun silloin on vähemmän muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kannattaakin vain tapailla silloin kun on aikaa. Sellainen osa-aikainen seurustelusuhde, joka on talvella tiiviimpää kun silloin on vähemmän muuta tekemistä.
Tuo nyt on sitten ihan sama, vaikka tapailisi eri ihmisiä. Ei rakkautta, ei halua olla yhdessä koska prioriteetit muualla, ei käytännössä mitään. Täysin turha ja mitätön ihmissuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökille meno on usealle miehelle naamioitu juominen. Siellä voi kipotella milloin minkin tekosyyn varjolla: kalastus, saunan lämmittäminen, saunominen, grillaaminen, terassin korjaus ja niin edelleen.
Luonnon rauha ja auringonpaiste on tärkein asia miksi mökille mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on sitten ihan sama, vaikka tapailisi eri ihmisiä. Ei rakkautta, ei halua olla yhdessä koska prioriteetit muualla, ei käytännössä mitään. Täysin turha ja mitätön ihmissuhde.
Yhteen muuttaminen on pikaväylä rakkauden ja jännitteen tuhoamiseen.
En lähtisi mittaamaan suhteen tasoa sillö, kuinka tiiviisti 24/7 kökötetään toisen kyljessä kiinni.
Kyllä minä voin joustaa ja minulla on aikaa naiselle. Ei ole niin paljon harrastuksia ettei aikaa olis olla naisen kanssa.
En tarvitse mitään kotipalvelua. Hoidan oman kotini mielummin itse, ja toivon kumppaniltani samaa.