Olisitko tyytyväinen 2000€ nettopalkkaan?
Itse olin aluksi, mutta nyt on alkanut tuntumaan liian vähältä. Kai se rahannälkä kasvaa.
Kommentit (161)
Nykyinen nettopalkkani on reilu 2000 € päivätyöstä. Ennen oli mahdollisuus tai jopa "pakko" ylitöihin ja sai lisätuloja.
Nyt kun työntekijöiden määrää on lisätty, ylitöitä ei enää ole. Asun edullisesti, joten kyllä tällä pärjää Helsingissäkin, kun ei ole lapsia, autoa tai kalliita harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
En olisi tyytyväinen sillä en pystyisi ylläpitämään haluamaani elintasoa.
Oma netto on n. 3300e/kk ja tällä pärjää jo tosi kivasti!
Samoin, mutta reilu tonni vähemmän ei kyllä mikään maailmanloppu olisi.
Olisin. Viikko budjetti kasvaisi merkittävästi
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni matalapalkka-alalla työskentelevä ei saa kahta tonnia kuussa nettona ja olisivat kiljuen ottamassa kyseisen nettopalkan. Ja älkää nyt valittako, että ammatinavalintakysymys. Toki on, mutta jos poistetaan kaikki matalapalkka-alatyöt, niin väitän, että kohta huudetaan, missä siivoojat jne. Joten arvostakaa nyt vähän enemmän myös niitä, jotka eivät ikinä työllään ansaitse 2000 nettona, koska he tekevät juuri sitä työtä, jonka tekemättä jättäminen näkyy aika nopeasti yhteiskunnassa.
tuo 2000 nettona pitäisi saada vähintään ihan kaikesta työstä, koska jokaisen pitäisi pystyä elämään palkalla. Nyt moni pienipalkkainen joutuu turvautumaan yhteiskunnan tukiin palkan lisäksi.
No mutta ammatinvalintakysymyshän se nimenomaan on. Jokainen henkilö päättää ihan itse ryhtyykö hän siivoojaksi vai kouluttautuuko ammattiin, jossa on parempi palkka. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että kaikkien pitäisi pystyä elämään palkallaan ja siivoojille tulisi maksaa nykyistä enemmän, koska on raskasta työtä.
olematon nettopalkka Helsingin alueella.
Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja tuo 2000 e kk on netto. Olen yh joten palkka ei riitä mitenkään. Taas joku tulee sanomaan että valintoja asua Helsingissä, niin ok mutta täällä on töitä ja olen syntyjäni täältä. Ei vaan ole energiaa eikä rahaa muuttoon.
Olisin hyvin tyytyväinen, en ole ikinä tienannut noin paljoa.
Jos muutan nuorimmankin lähdettyä opiskelemaan johonkin omakotitalon mukavuudet tarjoavaan rantamökkiin keski-Suomeen ja saan nettona pari tonnia muutaman päivän kuukaudessa kestävästä konsulttihommasta jota voi tehdä laiturin nokassa niin kaipa olisin suht tyytyväinen.
Eihän minulla olisi työmatkakuluja, työpaikkaruokailun kuluja tai kuluja työvaatteista ja aika halpa kippo riittäisi ostoksilla käyntiin tai satunnaiseen lentoasemalle ajeluun lomien aikana.
Vastaus on ihan toinen jos joudun ryynäämään helsingin ruuhkissa 1,5 tuntia suuntaansa, asumaan järjettömän hintaisessa kopissa ja ryynäämään pitkää päivää paskaduunissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos muutan nuorimmankin lähdettyä opiskelemaan johonkin omakotitalon mukavuudet tarjoavaan rantamökkiin keski-Suomeen ja saan nettona pari tonnia muutaman päivän kuukaudessa kestävästä konsulttihommasta jota voi tehdä laiturin nokassa niin kaipa olisin suht tyytyväinen.
Eihän minulla olisi työmatkakuluja, työpaikkaruokailun kuluja tai kuluja työvaatteista ja aika halpa kippo riittäisi ostoksilla käyntiin tai satunnaiseen lentoasemalle ajeluun lomien aikana.
Vastaus on ihan toinen jos joudun ryynäämään helsingin ruuhkissa 1,5 tuntia suuntaansa, asumaan järjettömän hintaisessa kopissa ja ryynäämään pitkää päivää paskaduunissa.
On täällä periferiassa elämisessäkin puolensa. En vaan ymmärrä, että jos on etätyömahdollisuus, miksi ne tienestit pitää hukata väkisin pääkaupunkiin. Tulee Kaupungille isolla Koolla aika kova rahallinen arvo, mutta jokainen tietysti arvottaa asuinpaikkansa omilla taoillaan.
En ole ikinä saanut tuollaista nettopalkkaa ja silti on talo,auto ,mökki ym.Eli hyvin riittää.
Minulle se rahasumma itsessään ei ole niin tärkeä, vaan oikeudenmukaisuus: Se, että samaa työtä yhtä hyvin tekevät samaa palkkaa. 2000 euroa netto riittäisi elämiseeni kyllä, mutt kyrsisi, jos joku veltto duunikaveri saa paljon enemmän.
Sairaanhoitajana se tuntui vähältä työn raskauteen nähden. Nyt nettoan lähes 3000€/kk ja tämäkin tuntuu liian pieneltä työn vaativuuteen nähden (eri työ).
Ei kait sitä koskaan ole tyytyväinen
se on tavallinen päivätyötä tekevän sairaanhoitajan nettopalkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni matalapalkka-alalla työskentelevä ei saa kahta tonnia kuussa nettona ja olisivat kiljuen ottamassa kyseisen nettopalkan. Ja älkää nyt valittako, että ammatinavalintakysymys. Toki on, mutta jos poistetaan kaikki matalapalkka-alatyöt, niin väitän, että kohta huudetaan, missä siivoojat jne. Joten arvostakaa nyt vähän enemmän myös niitä, jotka eivät ikinä työllään ansaitse 2000 nettona, koska he tekevät juuri sitä työtä, jonka tekemättä jättäminen näkyy aika nopeasti yhteiskunnassa.
tuo 2000 nettona pitäisi saada vähintään ihan kaikesta työstä, koska jokaisen pitäisi pystyä elämään palkalla. Nyt moni pienipalkkainen joutuu turvautumaan yhteiskunnan tukiin palkan lisäksi.
No mutta ammatinvalintakysymyshän se nimenomaan on. Jokainen henkilö päättää ihan itse ryhtyykö hän siivoojaksi vai kouluttautuuko ammattiin, jossa on parempi palkka. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että kaikkien pitäisi pystyä elämään palkallaan ja siivoojille tulisi maksaa nykyistä enemmän, koska on raskasta työtä.
Tämä just. Vaikka kaikilla ei ehkä ole hyvää työtä, se olen kyllä minä itse ja omat ponnistukseni, joka vaikuttaa kaikista eniten siihen minkälainen työ juuri MINULLA on ja että se työ on juuri sellainen työ, jonka itse haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mun netto on 7000€ mutta on 3 teiniä, isot lainat, rempan tarvetta ja intohimo matkustaa niin eipä siitä jää kauheesti
jos netto on noin suuri niin miksi on isot lainat? Oletko näköjään tyhmä.
Taidat itse olla tyhmä. Mistä sä tiedät miten kauan mulla on ollu tällaset tulot, mikä mun elämäntilanne on jne? Erosin vuosi sitten ja siihen liittyen lunastin exän talostamme. Ei millään tuloilla makseta pk seudun omakotitalolainoja hetkessä pois..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa täällä jaksaa mouhkata kuinka palkkaa pitää saada 3000 tai 4000 e nettona.
Samat tyypit jaksaa mouhkata kuinka muitten pitää mennä ilmaiseksi orjatöihin ja olla kiitollisia siitä.
Minä minä minä minä minä. Siinä on suomalaisuuden ydin.
Itse maksoin rahaa päästäkseni ensimmäiseen työharjoittelupaikkaan, jossa sitten aloitettuani, muutaman työpaikan vaihdon ja parinkymmenen vuoden jälkeen olen saavuttanut tuon 3000-4000e nettopalkan. Ei se "ilmaiseksi orjatöissä" oleminen mitään herkkua ollut, mutta sikäli olen siitä vieläkin kiitollinen, että pääsin yhteiskunnan kelkkaan mukaan.
Vain suomessa riistetyksi joutuneet lampaat vielä kiittelevät jälkeenpäinkin riistäjiään... on kuin pieksetty koira, häntä koipien välissä häpäistynä ja nolattuna, kiitollisena siitä että selvisi hengissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa täällä jaksaa mouhkata kuinka palkkaa pitää saada 3000 tai 4000 e nettona.
Samat tyypit jaksaa mouhkata kuinka muitten pitää mennä ilmaiseksi orjatöihin ja olla kiitollisia siitä.
Minä minä minä minä minä. Siinä on suomalaisuuden ydin.
Itse maksoin rahaa päästäkseni ensimmäiseen työharjoittelupaikkaan, jossa sitten aloitettuani, muutaman työpaikan vaihdon ja parinkymmenen vuoden jälkeen olen saavuttanut tuon 3000-4000e nettopalkan. Ei se "ilmaiseksi orjatöissä" oleminen mitään herkkua ollut, mutta sikäli olen siitä vieläkin kiitollinen, että pääsin yhteiskunnan kelkkaan mukaan.
Vain suomessa riistetyksi joutuneet lampaat vielä kiittelevät jälkeenpäinkin riistäjiään... on kuin pieksetty koira, häntä koipien välissä häpäistynä ja nolattuna, kiitollisena siitä että selvisi hengissä...
Mutta hyvin todennäköisesti meistä kahdesta vain minulla on tuo nettopalkka. Toivottavasti oikeamielisyytesi tarjoaa sinulle saman elintason.
En, koska ei riittäisi tällä hetkellä menoihin. Asuminen+elarit vie kuukaudessa jo 1500€. Olisi hiukan liian tiukkaa.
ihan ok. minulta parilla tonnilla saa jo kokonaisen viikon työpanoksen, eli 40h.