Olisitko tyytyväinen 2000€ nettopalkkaan?
Itse olin aluksi, mutta nyt on alkanut tuntumaan liian vähältä. Kai se rahannälkä kasvaa.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt 1920 e/netto ja aina luulin että kun pääsen yli 1900 e/kk nettotuloihin, olen tyytyväinen. No enpäs olekkaan. Nyt toivoisin että sais edes sen 2000 e/kk mutta tuollaisiin summiin en tule kyllä tässä pskaduunissa pääsemään. Kyllä sitä aina rahalle käyttöä keksii.
Sitä on ihan tutkittukin, että palkankorotus tuntuu kivalta noin 6kk ajan. Sen jälkeen ihminen on tottunut siihen uuteen palkkaansa eikä se palkankorotus enää lämmitä.
Siksi olisi tärkeää kiinnittää huomiota myös muihin tekijöihin kuin palkkaan. Jos työilmapiiri on huono, työtehtäviä liikaa käytettävissä olevaan työvoimaan nähden niin että ihmiset kuormittuvat liikaa, niin ei näitä asioita mikään palkankorotus korjaa.
En olisi, koska saan tällä hetkellä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa täällä jaksaa mouhkata kuinka palkkaa pitää saada 3000 tai 4000 e nettona.
Samat tyypit jaksaa mouhkata kuinka muitten pitää mennä ilmaiseksi orjatöihin ja olla kiitollisia siitä.
Minä minä minä minä minä. Siinä on suomalaisuuden ydin.
Jos se orjatyö on jotain helppoa apinanhommaa joka ei seuraa sinua kotiin, niin totta kai pitää tyytyä vähempään palkkaan kuin vastuullisesta ja haastavasta työstä jota et voi unohtaa vapaa-aikanakaan. Mutta kun ne työttömät haluavat sen apinantyön neljän tonnin nettopalkalla jotta ylipäätään viitsivät tehdä mitään niin silloin tuo yhtälö ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo riittäisi normi elämiseeni, mutta en kyllä tekisi tuolla rahalla kuin max 2 pv/viikko töitä.
Tekisi 9€ päiväpalkka sinullekkin ja vyötäröllesi hyvää xD
Mutta minäpä olenkin yritykselle hyödyksi, ehkä jopa palkkani mukaisesti.
:-( kirjoitti:
Ai kun saisikin 2000 käteen, mut haaveeksi jää, aina vaan 1200... Matalaakin matalapakka työ löytyi pitkän työttömyyden jälkeen. Pakko oli paikka ottaa, kun en halunnut loisia kotonakaan. Tällä nettopalkalla olen pärjännnyt, kun on ollut pakko, aviomieskin tienaa ehkä juuri tuon, mutta en ole hänen elättinsä. En ole tuon nettopalkan arvoinen, ilmeisestikään. :(
Kai haet tuon palkan lisäksi soviteltua työttömyysrahaa?
Vierailija kirjoitti:
En ole tyytyväinen nykyiseen vajaan 4.000 euron nettopalkkaanikaan. Bruttopalkka on ihan ok mutta kun kommunistit vievät siitä suurimman osan.
Mulla oli sama ja päätin että "tyhjän" saa tekemättäkin.
Olisin, siitä jäisi säästöönkin ja saisin silti sellaisen elintason kuin haluan. Tällä hetkellä netto n. 1900 euroa ja sekin riittäisi yhdelle ihmiselle mahtavan hyvin. Meitä on kuitenkin tässä taloudessa kaksi, ja puoliso saa vain sairauspäivärahaa n. 900 euroa. Eli yhteensä saamme 2800 euroa. Silti sekin riittää hyvin ja jää säästöön. Helppoa, kun ei ole autoa eikä lapsia. Eikä lainaakaan, mutta vuokraa maksamme Helsingissä.
Työni on myös kiva ja helppo, joten ei tunnu siltä että joudun raatamaan.
Mulla runsas 80t asuntolainaa jäljellä. Tuolla saattaisimme juuri ja juuri teinin kanssa pärjätä.
Saan suunnilleen tuon summan käteen kun teen 4 päivää viikossa töitä. Olen ihan tyytyväinen tilanteeseen, vaikka toki enemmänkin saisi kulumaan.
Saisipa eläkettäkin tuon verran, eläisin leveästi.
Kyllä, jos olisi kevyt toimistotyö, jossa työaika 8-16, ei viikonloppu- ja iltatöitä tai asiakaspalvelutyötä.
Olisi se ihan kelvollinen palkankorotus, semmoinen 5,5% nykyiseen bruttooni. Nykyinen netto on 1900 €/kk. Ottaisin kyllä enemmänkin.
Mutta kun vertaan muiden palkkoihin samassa työpaikassa (paljon eri työtehtäviä ja palkkaluokkia), niin on siellä muillakin sellaiset palkat, että parantamisen varaa olisi, työtehtävien vastuullisuuteen ja henkiseen kuluttavuuteen nähden.
No en. 2000€/kk menee jo pelkkiin harrastuksiin.
Itsellä juuri ja juuri netto tuon verran, mutta työt on yleensä sen verran höntsiä, etten kehtaa suuremmin valittaa, vaikka tuntuukin, että +500€ palkkaan tekisi elämästä paljon helpompaa. Mutta yksin asuvana, ilman autoa nykyisellä palkalla pärjää kyllä hyvin ja paljon saa säästöönkin.
2000 € palkka olisi oikein sopiva. Kunhan se maksetaan riittävän usein.
Jos olisi 2000 per viikko niin olisin tyytyväinen.
Olisi se ainakin parempi kuin nykyinen 1500 euron netto.
Rakastan matkustamista, joten en todellakaan olisi tyytyväinen elämään, jossa ei ole varaa matkustella.
Ai kun saisikin 2000 käteen, mut haaveeksi jää, aina vaan 1200... Matalaakin matalapakka työ löytyi pitkän työttömyyden jälkeen. Pakko oli paikka ottaa, kun en halunnut loisia kotonakaan. Tällä nettopalkalla olen pärjännnyt, kun on ollut pakko, aviomieskin tienaa ehkä juuri tuon, mutta en ole hänen elättinsä. En ole tuon nettopalkan arvoinen, ilmeisestikään. :(