Olisitko tyytyväinen 2000€ nettopalkkaan?
Itse olin aluksi, mutta nyt on alkanut tuntumaan liian vähältä. Kai se rahannälkä kasvaa.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
En, koska ei riittäisi tällä hetkellä menoihin. Asuminen+elarit vie kuukaudessa jo 1500€. Olisi hiukan liian tiukkaa.
eikös ne elatukset makseta ansioiden mukaan?
Vierailija kirjoitti:
En ole tyytyväinen nykyiseen vajaan 4.000 euron nettopalkkaanikaan. Bruttopalkka on ihan ok mutta kun kommunistit vievät siitä suurimman osan.
Mihin hittoon sitä rahaa oikein keräät? Itsellä oli töissä n. 2000 - 2100 euroa netto, ja nyt eläkkeellä netto on n. 1550 euroa. Tyytyväinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tyytyväinen nykyiseen vajaan 4.000 euron nettopalkkaanikaan. Bruttopalkka on ihan ok mutta kun kommunistit vievät siitä suurimman osan.
Mihin hittoon sitä rahaa oikein keräät? Itsellä oli töissä n. 2000 - 2100 euroa netto, ja nyt eläkkeellä netto on n. 1550 euroa. Tyytyväinen olen.
No sinne eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim.
Asumiseen viihtyisällä alueella kivassa, tarpeeksi tilavassa talossa
autoon, jonka hajoamista ei tarvitse koko ajan pelätä
laadukkaat huonekalut, kodinkoneet ja elektroniikka.
parhaaseen mahdolliseen terveydenhuoltoon
lemmikeiden hoitoon
terveelliseen ja laadukkaaseen ruokaan
matkailuun
erilaisiin tapahtumiin (konsertit, festarit, musikaalit, teatteri, ravintolat jne.)
harrastuksiin
kurssimaksuihin
vakuutuksiin ja laskuihin
yllättäviin menoihin
juhlien ja illanviettojen järjestämiseen
kodin remontoimiseen
Kaikki noista eivät tietenkään ole pakollisia, mutta mielestäni parantavat elämänlaatua ja tekevät elämästä mielenkiintoisemman.
Olen ollut jo kauan. Opettajana tienaa tuon verran. Maksetaan lainaa ja kolmen teinin maksut. Hyviin autoihin rahat ei riitä, niitä on tuttavaperheissä vaan duunareilla.
Sairaanhoitajat ja lähihoitajat menee jo ohi palkoissa. Tyttäreni saa lähihoitajana enemmän palkkaa kuin minä, onkin tyytyväinen ettei tullut opiskeltua enempää. Totta.
No ei. Sain ennen nettona 2000€ ja alkoi tympimään. Opiskelin ja vaihdoin työtä ja nyt 3000€ netto.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajana se tuntui vähältä työn raskauteen nähden. Nyt nettoan lähes 3000€/kk ja tämäkin tuntuu liian pieneltä työn vaativuuteen nähden (eri työ).
Ei kait sitä koskaan ole tyytyväinen
Palkkaa ei makseta työn raskaudesta millään alalla. Useimmiten suorittavat työt ovat raskaita ja niiden palkkataso on matalampi kuin tietotyössä.
Olen osa-aika eläkkeellä ja oikein mielelläni tekisin työtä 2000 nettopalkan eläkkeen päälle ainakin joitakin vuosia kunnes 2 vuoden kuluttua on täyseläke. Silloin en kyl enää töitä tee. Työura on tehty jo. Eläkkeellä pitää olla irtautunut työelämästä ja jättää hommat nuoremmille. He tarvitsevat rahaa elämänsä turvaamiseen.
Ei ole, Terveisin sairaanhoitaja. Joudun tekemään keikkatyötä oman työn lisäksi, jotta selviän arjesta. Lasten vuoksi tuntuu pahalta.
Lapsena pohdin miksi en voinut syntyä varakkaille vanhemmille. Kouluttauduin sh:ksi, jotta saisin keskiluokkaisen elämän ja kivan, kohtuullisen tulotason. Työmäärä, vuorotyön ja potilastyön raskaus kyllä yllätti.
Haen opiskelemaan muuta joko syksyllä tai keväällä. En usko enää palkankorotuksiin tai parempiin työoloihin.
Valitsen jatkossa perheen ja lapset.
Palkka 1700-1800 euroa kuussa käteen ja emänällä 1500-1600 euroa kuussa käteen ja hyvin riitää vaikka kumpikaan ei tienaa 2000 euroa molempien palkka jää satasi tuosta summasta. Tosin Tuntuu että 1700 eurolla yksin olisi paljon tiukempaa kuin 2 ihmisellä 1700-1800+1500-1600 euron palkalla. 3300-3500 euroa tekee siis yhteensä kuukausipalkaa 2 ihmisen tulot. Että tienaan 1700 silti yhteensä käytettävissä on reilut 3000 euroa.
Kaksi työssäkäyvää samassa asunnossa vain 1 auto yhteiskäytössä siinä säästää kun molemmat ei tarvi omaa autoa. Asuntona kaksio jossa laina 480 euroa kuussa ja yhtiövastike 200 kuussa tekee siis 680+vesi+sähkölasku.
Tuosta aiheena olevasta summasta olisin onnellinen jos sen saisi joka kuukausi, tähän mennessä en ole päässyt kuin unelmoimaan moisesta rahasta ikäni tehnyt pätkä töitä soitetaan missä vuorossa olen.
Terveisin 50 vuotias pätkäilijä
Itse olisin onnellinen moisella tulo tasolla en ole ollut koskaan moisessa tasossa.
Terveisin: 51 vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua, miten teillä nykyisillä eläkeläisillä kertyi noin hyvin eläke. Mulla on 5000 euron palkka, nuorempana oli tietysti vähemmän, en yhtään ollut työttömänä, ja nyt 61-vuotiaana kertynyt nippa nappa 1500 euroa eläkettä.
Kyllä sillä ihan hyvin tulisi toimeen. Jostain suhteellisen kevyestä ja mukavasta työstä tuo olisi tosi ookoo. Mutta en usko että olisin tyytyväinen, jos työ olisi vaativaa tai raskasta, koska eihän tuo vielä mikään kovin hyvä palkka ole.
Vierailija kirjoitti:
Muuta dubaihin niin ei tarvii maksaa veroja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua, miten teillä nykyisillä eläkeläisillä kertyi noin hyvin eläke. Mulla on 5000 euron palkka, nuorempana oli tietysti vähemmän, en yhtään ollut työttömänä, ja nyt 61-vuotiaana kertynyt nippa nappa 1500 euroa eläkettä.
Sulla ehtii eläke vielä karttua monta vuotta.
Minä saan tuon verran myös, mutta ilman työvelvoitetta.
Olisin erittäin tyytyväinen. Nyt se on 1400e.