Lue keskustelun säännöt.
Onko naisilla samaa kuin meillä miehillä että me jäädään todella helposti yksin?
28.06.2023 |
Siis nuoruusvuosien jälkeen olen huomannut että todella moni meistä miehistä jää todella yksin ja olen miettinyt että mikä siinä oikein on, miksi meillä miehillä on vaikea ylläpitää kaverisuhteita? Naisilla samaa?
Kommentit (3)
Minä olen lapsesta asti ollut yksin, muista en voi puhua.
t. nainen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei ole mies- tai naisjuttu. Toiset osaavat pitää yllä ystävyyksiä ja toiset eivät. Auttavana asiana on, jos kotoa on panostettu sellaisiin harrastuksiin joita voi aikuisena jatkaa - tauonkin jälkeen - kuten joku urheilulaji tai varsinkin musiikki, sillä soittajapoika tai -tyttö saa nopeasti kavereita ja löytää niitä kavereiden kavereista lisää.
Se on aika yksilöllistä ja perustuu paljon myös yksilön sosiaalisuuteen.
Monilla naisilla on äitikaveita, joihin ovat tutustuneet lasten ollessa pieniä ja heihin pidetään yhteyttä vielä myöhemminkin. Osalla on jopa vielä lapsuuden ja nuoruuden ystäviä, mutta monella taitaa elämä erottaa viimeistään ruuhkavuosien aikaan, joka kaverit elävät erilaista elämää eri aikaan.
Naiset myös ymmärtääkseni pysyvät ystäviensä kanssa läheisempinä eli keskustelevat hyvinkin herkistä asioista vuosien aikana, kuten ruuhkavuosien huolista naistenvaivoihin saakka, mikä yhdistää naisia näiden vuosien aikana usein jopa omaa puolisoa enemmän.
En tiedä sitten, että onko nuoremmalla sukupolvella yleisempää, että myös miehet puhuvat toisilleen aroista ja henkilökohtaisista asioistaan, mikä pitäisi ystävät harrastus-tai työporukkaa läheisempänä? Monille miehistä ainoa ihminen, kenelle he ovat voineet avautua on ollut oma vaimo, joten yksinäisyys varmasti tuntuu pahemmalta.
Naisille yksin oleminen saattaa olla useammin valinta, jos perhe-elämä ja ruuhkavuodet ovat vieneet enemmän kuin ovat antaneet.