Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomareissu pilalla

Paha äitipuoliko?
28.06.2023 |

Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).

Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.

Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa

Kommentit (1000)

Vierailija
781/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt teette matkan kolmestaan ja sitten jonkun toisen reissun miesystäväsi kanssa kahdestaan. 

Mitä jos lapsi tahtoo tulla sinnekin mukaan? Itse haluaisin tehdä ekan reissun kahden kesken, niin näkisin, miten me tullaan reissussa juttuun. Joskus tuttujenkin kanssa tulee sellaisia yllätyksiä, ettei toista kertaa tee mieli lähteä samalle matkalle.

tää nyt on vähän silleen turhaa spekua kun ap ei voi vaikuttaa kuin omaan tekemiseensä. mies on luvannut tytölleen matkan ja ap voi joko lähteä, koittaa neuvotella, tai äänestää jaloillaan. Jos jättää matkan kokonaan väliin niin on mahdolista että seuraa monenlaista draamaa. Tämä on vain fakta, ei mikään oma mielipiteeni.

Vierailija
782/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin ärsyttäisi AP:n tilanteessa. Reissun luonne on ihan täysin eri lapsen ollessa mukana, eikä usein aikuisen näkökulmasta mitenkään hyvällä tavalla. Meillä mies reissaa lastensa kanssa ja me tehdään omat reissumme erikseen. Toki olen tervetullut myös miehen ja lasten reissuille, mutta yleensä jään ihan mielelläni koiran kanssa kotiin, reissut lasten kanssa eivät ole lomailua tai rentoutumista.

No huh huh. Lapsethan ovat ilo ja heidän kanssaan reissaaminen myös. Enpä ihmettele noilla yläpeukuilla sitä, että Suomessa viedään lapset päiväkotiin, vaikka ollaan itse kotona.

Juu, kyllä lapset ilo ovat ja reissutkin mukavia, kun on sovittu etukäteen lapsireissusta! Mutta jos mies on näin vässykkä, ettei osaa/uskalla sanoa lapselleen, että nyt on tällainen aikuisten reissu hänellä sovittuna, niin ei tämä mies miltään ihannemieheltä tai -isältä vaikuta. Ei tässä kyse ole mistään lapsivihasta, jos ihmiset hämmästelevät lapsen matkalle mukaan lähtemistä tai sanovat suoraan, etteivät itse tässä tilanteessa matkalle lähtisi, kun ensin on sovittu aikuisten reissusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt teette matkan kolmestaan ja sitten jonkun toisen reissun miesystäväsi kanssa kahdestaan. 

Itse haluaisin tehdä ekan reissun kahden kesken, niin näkisin, miten me tullaan reissussa juttuun. Joskus tuttujenkin kanssa tulee sellaisia yllätyksiä, ettei toista kertaa tee mieli lähteä samalle matkalle.

Tämä. Jos vajaa vuosi ollaan tunnettu ja on rajallisesti ollut yhteistä aikaa vietettävänä niin ei voi arvata miten menee hommat sitten vieraassa ympäristössä ja uudessa tilanteessa. Voi toinen osoittautua täydeksi mölliksi joka ravintolassa napsuttelee tarjoilijoille sormiaan ja nimittelee jollain hassulla etnisellä nimityksellä, tai vaan osaa olla. Kiukuttelee jos ei tykkääkään kohteesta eikä saa metsästäjänleikettä.

Vierailija
784/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin tehdä ekan reissun kahden kesken, niin näkisin, miten me tullaan reissussa juttuun. Joskus tuttujenkin kanssa tulee sellaisia yllätyksiä, ettei toista kertaa tee mieli lähteä samalle matkalle.

Voi toinen osoittautua täydeksi mölliksi joka ravintolassa napsuttelee tarjoilijoille sormiaan ja nimittelee jollain hassulla etnisellä nimityksellä, tai vaan osaa olla.

Siis EI vaan osaa olla....

Vierailija
785/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin miehen mennä lapsen kanssa kaksistaan ja lähtisin itse omalle matkalle ihan muualle.

Vierailija
786/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että lapsen äiti on tarkoituksella vihjaissut lapselle, että menepä sinäkin mukaan...

Vierailija
787/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olisi voinut arvostaa suhdettanne niin paljon, että olisi pitänyt kiinni sovitusta matkasta. Lapsen kanssa olisi voinut mennä toiste.

Tältä pohjalta näyttää, että joudut jatkossakin venymään kuin kumilanka. Lapsi tulee aina ennen sinua. Mies on lepsu vätys. Mieti, haluatko jatkaa tuollaista. Sano ehtisi suoraan, niin säästyt jatkossa paljolta.

Vierailija
788/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha äitipuoliko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.

No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.

Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.

Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.

Lomareissun ajankohtakin on tarkkaan valittu, että lapsi on äidillään. Ja seuraavan viikon sitten isällään

Ja nyt yhtäkkiä, kun lapsi keksii, että hänkin haluaa ulkomaille, minun pitäisi vaan hyväksyä reissusuunnitelmien muutos

Ja kuten sanottu: ymmärrän, että tytöstä olisi kiva päästä ulkomaille. Ja ymmärrän senkin, että miehestä olisi kivaa, että tytär pääsisi reissuun. Mutta minä olen tuohon lomamatkaan säästänyt monta kuukautta ja nyt tuntuu, että ei se ole sellainen loma josta unelmoin, jos lapsi lähtee mukaan.

Ap

Sulla on oikeus olla pettynyt, niin minäkin olisin tuossa tilanteessa. Mutta. Se lapsi tulee ensimmäisenä miehelle, aina, ja niin pitääkin tulla. Mies haluaa eri asiaa kuin sinä, sä voit päättää ainoastaan omasta puolestasi lähdetkö matkaan lapsen kanssa vai jäätkö kotiin.

Mitä sanoisit jos kyseessä olisi ydinperhe ja vanhemmat ovat suunnitelleet romanttista aikuisten lomaa, kun lapsi on mummolassa? Ensimmäistä romanttista aikuisten lomaa lasten syntymän jälkeen. Pitääkö myös silloin suunnitelmat muuttaa ja romantiikka perua, kun lapsi alkaa vängätä mukaan? Vai koskeeko tämä vain kakkosluokan parisuhdetta eli jotain muuta kuin ydinperhettä?

Vierailija
789/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen ap:n puolesta, että tämä taipui, sysäsi omat toiveensa ja tarpeensa sivuun ja antoi miehen, miehen lapsen ja mahdollisesti jopa taustalla häärineen lapsen äidinkin kävellä ylitseen. Tämä pohjusti ja betonoi dynamiikan, jolla tuo uusperhekuvio (kyllä, se on sitä vaikkei ap muuttaisikaan miehen kanssa yhteen) tulee jatkossakin pyörimään. Ap oli ostettavissa laihalla lohdulla, josta jälkimmäinen osio eli ruskaretki lappiin ei tule todennäköisesti koskaan toteutumaan. Joko ap ja mies eroavat ennen sitä - todennäköisesti Barcelonan matkan jälkiseurauksena - tai sitten siihenkin tulee jokin yllättävä muutos, kuten lapsen mukaan haluaminen tai jokin äkillinen pakollinen meno lapsen äidille, minkä vuoksi lapsi tuleekin äitiviikolla isälleen tms.

Mistäkö tiedän? Elin tuota ruljanssia tossukkamiehen, pirttihirmuexän ja mustasukkaisen teinityttären pompoteltavana 10 kk. (Kauan odotetun ensimmäisen yhteisen kesälomamatkatkan tein by the way yksin.)

Vierailija
790/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies olisi voinut arvostaa suhdettanne niin paljon, että olisi pitänyt kiinni sovitusta matkasta. Lapsen kanssa olisi voinut mennä toiste.

Tältä pohjalta näyttää, että joudut jatkossakin venymään kuin kumilanka. Lapsi tulee aina ennen sinua. Mies on lepsu vätys. Mieti, haluatko jatkaa tuollaista. Sano ehtisi suoraan, niin säästyt jatkossa paljolta.

Lapsi ei tässä tapauksessa tullut ensin vaan otti ap:n paikan. Ap:lle ei jäänyt edes toista sijaa.

Näyttää että hänelle on kaavailtu entisaikojen miniän asemaa. Hän on aina uusi tulokas, jolle oikea perhe näyttää paikkansa monin eri tavoin. Ja aika moni täällä ajattelee että niin sen pitääkin olla.

Vierailija
791/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että tämä on aika uusi seurustelusuhde. Melko rohkeaa ottaa lapsi mukaan ensinmäiselle matkalle. Eihän tuossa edes tiedä, tuleeko oikeaa, kunnon suhdetta vai ei. Ap ei myöskään juurikaan tunne lasta

Jos joku yh-nainen ottaisi aina lapsensa mukaan tapailuun miesten kanssa ilman, että kyseessä on vakiintunut sihde, niin pidettäisiin vastuuttomana. Mielestäni aikuisten olisi ollut hyvä käydä matkalla keskenään ihan jo siksikin, että siinä voi tulla esiin jotain, mikä kaataa koko tapailun.

Tämä mies kuuluu melkein siihen kategoriaan, joka yrittää sitouttaa liian aikaisin ja mitä pidetään varoitusmerkkinä.

Vierailija
792/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo lapsi enää mikään pieni ole, esiteini vähintään, ymmärrät jos muistelet omaa tilannetta, kyllä oli kuukautiset ja kaikki tuossa iässä. Muistaa loppuelämänsä kyllä sen mihin ratkaisuun päädyttekin. Ei tarvi ehkä mitään pikkulasten ratkaisuja lomalle, ellei sitten ole poikkeuksellisen lapsellinen tapaus kyseessä. Nauttii varmaan museoista, hyvästä ruuasta, kulttuurista ja shoppailuista jos ei ole vinoon kasvatettu.

Vierailija
793/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajan mielipahan asiasta. Se näissä äitipuoli-tarinoissa ihmetyttää että aina syyllistetään exää tai lasta mutta isät ovat viattomia tossukoita.

Vierailija
794/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Menkööt ukko ja lapsi keskenään!

Barcelona on aikuisille ihana paikka.

Miten saisit miehen ymmärtämään, että sinkkuus odottaa häntä kohta, jos ei osaa olla hiljaa omien viikkojensa suunnitelmista.

Tuntee kai jotain syyllisyyttä. Saa sitten maksaa sinun ja lapsen ruoat, tuliaisvaatteet, pääsymaksut jne.

Vierailija
795/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämän pureskelun jo voisi lopettaa? Ap on kärsivällisesti vastannut kysymyksiin ja selvittänyt taustoja. Etenkin ärsyttävät vastaajat, jotka rientävät tuomaan esille oman mielipiteensä yhtään lukematta ketjua.

Sen sijaan olisi mielenkiintoista, jos ap viitsisi matkan jälkeen tulla kertomaan miten meni!

Oikein hyvää lomareissua teille kolmelle!

Vierailija
796/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajan mielipahan asiasta. Se näissä äitipuoli-tarinoissa ihmetyttää että aina syyllistetään exää tai lasta mutta isät ovat viattomia tossukoita.

Jos olisit lukenut ketjua tietäisit, että tässä nimenomaan pidetään tossukkamiestä suurimpana syyllisenä tilanteeseen.

Vierailija
797/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minäkin yritin aikani olla se fiksu, joustava aikuinen ja tein aina kaikkeni, että konflikteilta vältyttäisiin. Joustin, ja joustin, ja joustin, joka kerta minä joustin. Se johti siihen, että liian monet kerrat itkin epäreiluuden kyyneleitä yksin kotona, kun odotetut, kivat kahdenkeskiset suunnitelmat olivat taas kerran menneet myttyyn. Lopulta löysin itseni jätettynä (olinhan hullu ja lapselle mustasukkainen erehdyttyäni joskus sanoittamaan mielipahani) ja terapiassa aloin sitten opetella omien tarpeideni ja rajojeni tervettä puolustamista.

Vierailija
798/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.

No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.

Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.

Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.

Lomareissun ajankohtakin on tarkkaan valittu, että lapsi on äidillään. Ja seuraavan viikon sitten isällään

Ja nyt yhtäkkiä, kun lapsi keksii, että hänkin haluaa ulkomaille, minun pitäisi vaan hyväksyä reissusuunnitelmien muutos

Ja kuten sanottu: ymmärrän, että tytöstä olisi kiva päästä ulkomaille. Ja ymmärrän senkin, että miehestä olisi kivaa, että tytär pääsisi reissuun. Mutta minä olen tuohon lomamatkaan säästänyt monta kuukautta ja nyt tuntuu, että ei se ole sellainen loma josta unelmoin, jos lapsi lähtee mukaan.

Ap

Teillä on vielä suht. tuore ja uusi suhde, plus olet joutunut säästämään monta kuukautta. Tuossa tilanteessa kertakaikkiaan peruisin reissun ja sanoisin miehelle että menee kahdestaan tyttärensä kanssa. Te kaksi menette sitten joskus myöhemmin.

Ymmärrän erittäin hyvin että jos on koko ajan puhuttu romanttisesta reissusta kahdestaan, koko matkan luonne muuttuu jos 12-vuotias tulee mukaan. 

Jos lähdet niin lomasi menee pilalle, olet katkera, vihainen ja pettynyt.

Mä peruisin pokkana reissun miehen osalta ja sanoisin, että menen jonkun likkakaverin kanssa. :D 

Vierailija
799/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä ei kannata ottaa kakkoskierroksella olevaa: et voi voittaa. Jos mies on hyvä mies hän asettaa lapsen sinun edellesi. Jos sinä menet lapsen edelle, mies on roska.

Kannattaa jättää tuo uusperheen leikkiminen ja vaihtaa nuorempaan mieheen joka voi keskittyä sinun palvomiseesi ilman lapsia ja exiä taakkanaan.

No ei tietenkään. Jos mies on hyvä mies ja isä niin hän miettii mikä on lapselle milloinkin parasta. Eikä se ole aina automaattisesti se että lapsi saa mitä haluaa ja uusi puoliso jää rannalle. On myös lapsen etu joskus oppia että hän ei ole maailman napa vaan myös muiden tarpeita pitää kunnioittaa.

Ei puhuttu kasvatusmetodeista, vaan siitä että kunnon mies asettaa lapsensa uuden kumppanin edelle, mitä se sitten tilanteen mukaan tarkoittaakin. Joka tapauksessa uusi kumppani on ja tuleekin olla toissijainen. Jos haluaa olla ykkönen ilman ap:n kuvaamia tilanteita, ottaa lapsettoman miehen.

Kyse on tässä yhdestä lomaviikosta, joka on suunniteltu ja maksettu. Ihan sama tilanne, jos toinen sanoisi, että ai niin, minun äiti/paras kaveri halusi reissuun mukaan, niin lupasin, kun huoneeseen saa pienestä lisämaksusta lisävuoteen.

No joo 😅

Vierailija
800/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on varmasti innoissaan, että teillä on viikko aikaa nautiskella, kolmistaan loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä. Miksi haluat kieltää mieheltäsi tuon ilon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän