Kesälomareissu pilalla
Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).
Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.
Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa
Kommentit (1000)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha äitipuoliko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.
No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.
Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.
Lomareissun ajankohtakin on tarkkaan valittu, että lapsi on äidillään. Ja seuraavan viikon sitten isällään
Ja nyt yhtäkkiä, kun lapsi keksii, että hänkin haluaa ulkomaille, minun pitäisi vaan hyväksyä reissusuunnitelmien muutosJa kuten sanottu: ymmärrän, että tytöstä olisi kiva päästä ulkomaille. Ja ymmärrän senkin, että miehestä olisi kivaa, että tytär pääsisi reissuun. Mutta minä olen tuohon lomamatkaan säästänyt monta kuukautta ja nyt tuntuu, että ei se ole sellainen loma josta unelmoin, jos lapsi lähtee mukaan.
Ap
Onneksi mies isänä ajattelee lastaan, jos ei passaa kannattaa mennä yksin johonkin.
Lapsen isä toimii hienosti, hän selvästi odottaa lomalta vallan muuta kuin ap.
Sehän tässä se isoin ongelma onkin. Ap on kuvitellut lähtevänsä miehen kanssa romanttiselle kahdenkeskiselle kutulomalle mutta mies haluaa jotain ihan muuta. Se kertoo suhteesta aika paljon.
Siis ihan riippumatta siitä miten mukavaa on että mies haluaa olla lapsensa kanssa.
Jos olisi itse miehenä tuossa tilanteessa niin varaisin itselleni ja lapselle jonkun kivan viikonloppureissun vähän myöhemmäksi ajankohdaksi jolloin lapsi pääsee kyllä reissuun mutta tämä kahdenkeskinen loma voidaan pitää sellaisena kuin oli suunniteltu.
Sinänsä hyvä ratkaisu mutta ei taida enää toimia, jos lapselle on jo ilmaistu että isä haluaa tämän mukaan tälle reissulle. Jos nyt ei pääsekään, tulee lapsi vihaamaan ap:ta ja suhde on sitä myöten taputeltu.
Lapsi on 12-vuotias ja hänelle voi myös selittää asioita. Kuten vaikka sen että isä ei ajatellut kun lupasi että hänen olisi pitänyt ottaa huomioon myös muut matkalle lähtijät ja mitä he haluavat matkalla tehdä. Ja että siksi hän haluaisikin lähteä vähän myöhemmin ihan kahdestaan lapsen kanssa matkalle jolloin he saavat matkalla tehdä ihan mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.
Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.
Lomareissun ajankohtakin on tarkkaan valittu, että lapsi on äidillään. Ja seuraavan viikon sitten isällään
Ja nyt yhtäkkiä, kun lapsi keksii, että hänkin haluaa ulkomaille, minun pitäisi vaan hyväksyä reissusuunnitelmien muutosJa kuten sanottu: ymmärrän, että tytöstä olisi kiva päästä ulkomaille. Ja ymmärrän senkin, että miehestä olisi kivaa, että tytär pääsisi reissuun. Mutta minä olen tuohon lomamatkaan säästänyt monta kuukautta ja nyt tuntuu, että ei se ole sellainen loma josta unelmoin, jos lapsi lähtee mukaan.
Ap
No mitä se mies sanoi kun kerroit hänelle näistä tuntemuksistasi? Miehen täytyy tässä tehdä valinta. Joko tyttären kanssa tai sinun kanssasi. Tai tyttärelle oma huone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla on oikeus olla pettynyt, niin minäkin olisin tuossa tilanteessa. Mutta. Se lapsi tulee ensimmäisenä miehelle, aina, ja niin pitääkin tulla. Mies haluaa eri asiaa kuin sinä, sä voit päättää ainoastaan omasta puolestasi lähdetkö matkaan lapsen kanssa vai jäätkö kotiin.
Lapsi voi tulla ensimmäisenä sekä hyvällä että huonolla tavalla. Huono tapa on se että lapselle ei uskalleta tuottaa pettymyksiä ja sanoa ei. Hyvä tapa on se että ajatellaan mikä on lapselle hyväksi.
Nyt pitää miettiä onko se lapselle hyväksi tässä tapauksessa saada tahtonsa läpi ja muuttaa muiden suunnitelmat vai olisiko parempi opettaa lapselle että aikuistenkin suunnitelmat voivat olla tärkeitä.
Eikä tähän siis ole välttämättä yhtä oikeaa vastausta vaan se riippuu lapsesta. Jos se lapsi ei ole suunnilleen koskaan ennen toivonut mitään tällaista eikä ole juuri matkustanut niin se on varmasti lapselle oikeasti hyvin tärkeää. Jos taas lapsella on tapana toivoa milloin mitäkin niin nyt on ehkä aika oppia että kaikkea ei saa.
Missasit tuosta sen, että mies nimenomaan haluaa lapsen mukaan. Jos mies olisi alun perin sanonut lapselle että tämä on aikuisten reissu, niin ongelmaa ei olisi. Mutta ap:n mukaan se on myös mies joka haluaa lapsen mukaan, ei mitään lapsen tahtoon mukautumista siis.
Se miehen halu ottaa lapsi mukaan voi olla juuri sitä että mies ei uskalla sanoa lapselle ei jotta ei pahoittaisi lapsen mieltä. Tai että hän alkaa aina haluta samaa kuin lapsi. Se ei ole oikeaa ja vastuullista vanhemmuutta.
Ap:n tilanteessa pyytäisin mukaan jonkun ystävän miehen tilalle, käyköön mies lapsen kanssa oman reissun. Jos ei onnistu, niin sitten voi mies lähteä lapsen kanssa tälle reissulle kahdestaan. Ei mitään järkeä katkeroitua kenenkään väkisin tekemällä kolmestaan matkan.
Oikeesti paras ois, että mies ei olisi alkanut taipua lapsen oikkuiluun ja määätahdon!-juttuun vaan olisi vaikka sopinut lapsen kanssa oman matkan. Se ois hyvän isän teko. Äiti nyt varmaan mielissään, tiedä vaikka idean siemenen istuttaja, jos on niitä kamalia mustasukkaisia hankalaeksiä. Voi hyvinkin olla näin, kun viikkojen vaihdot kerran ovat niin vaikeita.
Ap:n tilanteessa suoraan sanottuna suhde saattaisi mulle olla tässä. Jos lapsen oikut ja halut on heti pakollisesti toteutettavia jumalansanoja, niin minusta se on huonon vanhemman merkki enkä jaksaisi katsoa vierestä kun joku hemmotellaan pilalle.
Itse tekisin niin että lähtisin reissuun mutta ottaisin oman huoneen (mies tietysti maksaa hänen ja lapsen huoneen sekä lapsen lennot + kulut). Lisäksi menisin, tekisin ja olisin paikan päällä alkuperäisen suunnitelman mukaan vaikka yksin. Mies voi sitten viihdyttää lasta ja hoitaa lasta kiinnostavat aktiviteetit. Kohtaatte kun kohtaatte. Älä anna miehen ja lapsen pilata sinun lomaasi.
Juu en lähtisi. Ja miettisin ehkä samalla vähän uudestaan koko suhdetta tuohon mieheen. Voin vain kuvitella mikä pettymys tuo on, että pitkään suunniteltu ja säästämistä vaatinut aikuisten loma yhtäkkiä muuttuukin noin radikaalisti. Ja jos mies ei edes ymmärrä, vaan nimenomaan haluaa lapsen mukaan niin pettymys on vielä isompi. Ps. Vinkki tulevaisuuden varalle, sille lapselle tai exälle ei edes kannattaisi kertoa tuollaisista suunnitelmista etukäteen niin tämmöisiä tilanteita ei pääse syntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän teitä molempia ja varmasti harmittaa että lomasta ei tule sellainen kuin alunperin suunnittelit. Lomasta voi tulla kuitenkin ihan mukava. Pyydä miestä ja exäää osallistumaan hotellikuluihin jos tyttö lähtee mukaan, niin et koe että joutuisit maksamaan liikaa. Itse ottaisin tytön mukaan, matkalla teillä olisi hyvä tilaisuus tutustua toisiinne paremmin. Sitten olisi helpompi miettiä myös mahdollista tulevaisuuden yhteenmuuttoa kun tiedät paremmin kuinka tulette toimeen.
Itse reissasin hyvin varhaisessa vaiheessa uuden miesystävän ja lasteni kanssa ja ne oli ihania reissuja ja seksiäkin sai ihan tarpeeksi, kun kävi yhdessä suihkussa, yöllä kun lapset nukkuivat jne.
Kustannukset ei ole ongelma: hotelliin/meidän huoneeseen saa lisävuoteen lapselle pienellä lisähinnalla, jonka mies tietysti maksaisi kokonaan kuten lapsen lentolipun hinnankin.
Mutta kyllähän se muuten reissun ohjelmaa muuttaa, jos matkassa onkin kahden aikuisen lisäksi lapsiAp
Mies voi maksaa sinulle oman huoneen, niin saat sinäkin omaa rauhaa. Tapaatte sitten aamiaisella.
Voisiko mies hoitaa teille hotellista väliovellisen tuplahuoneen, jos raha ei ole ongelma? Saisitte vähän yksityisyyttä ja tyttö pääsisi kuitenkin mukaan. Hän on jo sen ikäinen että voisi nukkua omalla puolellaan yksin ihan hyvin.
Ei mitään väliovihuoneita vaan ihan oma huone. Muussa tapauksessa huoneessakin pitää mennä lapsen ehdoilla, ei voi edes katsoa telkkaria, kun lapsi nukkuu.
Kai sitä nyt telkkaria voi katsoa, jos lapsi nukkuu naapurihuoneessa?
Jos mies olisi sopinut matkan kaveriporukan kanssa, niin ottaisiko hän lapsen mukaan silloinkin, kun lapsi haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla on oikeus olla pettynyt, niin minäkin olisin tuossa tilanteessa. Mutta. Se lapsi tulee ensimmäisenä miehelle, aina, ja niin pitääkin tulla. Mies haluaa eri asiaa kuin sinä, sä voit päättää ainoastaan omasta puolestasi lähdetkö matkaan lapsen kanssa vai jäätkö kotiin.
Mulla oli eron jälkeen todella vaikeaa ajatella, että olisin matkustanut ilman poikaa, niin kuin ennen eroakin. Nyt kun poika on jo iso teini, niin tilanne on muuttunut.
Mutta jos olisin lähtenyt matkaan niin, että olen poikaa kieltänyt lähtemästä, en olisi pystynyt nauttimaan matkasta. Halusin hänen kokevan sen kivan mitä itsekin. Se oli minun henkilökohtainen tunteeni ja kenenkään ei tarvitse sitä ymmärtää eikä olla samaa mieltä, mutta seurustelumielessä ei homma olisi toiminut ihmisen kanssa, joka olisi kovasti kaivannut sitä kahdenkeskeistä aikaa. Kyllä sitäkin riitti isäviikoilla, mutta ei vain silloin kun tapahtui jotain arjesta poikkeavaa mukavaa.
Isänviikko ja äidinviikko, milloin on lastenviikko lomailla jos ne kumppanin väliset lomat pitäisi valita ensisijaisesti ettei lapsi koko aikaa päätä kaikesta?
täh?
ei kai se päättänyt mistään sen kummemmin kuin minäkään.
Siis rautalangasta; en alistunut mihinkään lapsen tahtoon, mutta kun lapsi oli vielä pienempi ja haaveilin vaikka jostain kylpylästä, niin haaveilin siitä hänen kanssaan, ja toki myös miehen. Miehellä oli mahdollisuus lähteä mukaan tai olla lähtemättä sitten jos ei pojan seura olisi miellyttänyt. En olisi pystynyt nauttimaan hotellin uima-allas osastosta tai jonkun nähtävyyden tuijottamisesta, jos en olisi tarjonnut samaa mahdollisuutta lapselleni. Teen asioita lapsen vuoksi, elääkseni lapseni kanssa tätä elämää. Nyt kun lapsi on jo iso kaveri, niin hänen vuokseen annan hänelle puolestaan tilaa hankkia kokemuksia ja elämyksiä omilla ehdoillaan, vaikka kavereitten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lapsi voi tulla ensimmäisenä sekä hyvällä että huonolla tavalla. Huono tapa on se että lapselle ei uskalleta tuottaa pettymyksiä ja sanoa ei. Hyvä tapa on se että ajatellaan mikä on lapselle hyväksi.
Nyt pitää miettiä onko se lapselle hyväksi tässä tapauksessa saada tahtonsa läpi ja muuttaa muiden suunnitelmat vai olisiko parempi opettaa lapselle että aikuistenkin suunnitelmat voivat olla tärkeitä.
Eikä tähän siis ole välttämättä yhtä oikeaa vastausta vaan se riippuu lapsesta. Jos se lapsi ei ole suunnilleen koskaan ennen toivonut mitään tällaista eikä ole juuri matkustanut niin se on varmasti lapselle oikeasti hyvin tärkeää. Jos taas lapsella on tapana toivoa milloin mitäkin niin nyt on ehkä aika oppia että kaikkea ei saa.
Missasit tuosta sen, että mies nimenomaan haluaa lapsen mukaan. Jos mies olisi alun perin sanonut lapselle että tämä on aikuisten reissu, niin ongelmaa ei olisi. Mutta ap:n mukaan se on myös mies joka haluaa lapsen mukaan, ei mitään lapsen tahtoon mukautumista siis.
Se miehen halu ottaa lapsi mukaan voi olla juuri sitä että mies ei uskalla sanoa lapselle ei jotta ei pahoittaisi lapsen mieltä. Tai että hän alkaa aina haluta samaa kuin lapsi. Se ei ole oikeaa ja vastuullista vanhemmuutta.
Voi olla, voi olla myös aitoa halua viettää aikaa lapsen kanssa ja tutustuttaa tämä uuteen naiseen. Johtopäätöksen tekeminen suuntaan tai toiseen on arvailua ja miehen vanhemmuuden kritisointi annetuilla tiedoilla puhtaasti aiheetonta pahansuopuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän teitä molempia ja varmasti harmittaa että lomasta ei tule sellainen kuin alunperin suunnittelit. Lomasta voi tulla kuitenkin ihan mukava. Pyydä miestä ja exäää osallistumaan hotellikuluihin jos tyttö lähtee mukaan, niin et koe että joutuisit maksamaan liikaa. Itse ottaisin tytön mukaan, matkalla teillä olisi hyvä tilaisuus tutustua toisiinne paremmin. Sitten olisi helpompi miettiä myös mahdollista tulevaisuuden yhteenmuuttoa kun tiedät paremmin kuinka tulette toimeen.
Itse reissasin hyvin varhaisessa vaiheessa uuden miesystävän ja lasteni kanssa ja ne oli ihania reissuja ja seksiäkin sai ihan tarpeeksi, kun kävi yhdessä suihkussa, yöllä kun lapset nukkuivat jne.
Kustannukset ei ole ongelma: hotelliin/meidän huoneeseen saa lisävuoteen lapselle pienellä lisähinnalla, jonka mies tietysti maksaisi kokonaan kuten lapsen lentolipun hinnankin.
Mutta kyllähän se muuten reissun ohjelmaa muuttaa, jos matkassa onkin kahden aikuisen lisäksi lapsiAp
Mies voi maksaa sinulle oman huoneen, niin saat sinäkin omaa rauhaa. Tapaatte sitten aamiaisella.
Voisiko mies hoitaa teille hotellista väliovellisen tuplahuoneen, jos raha ei ole ongelma? Saisitte vähän yksityisyyttä ja tyttö pääsisi kuitenkin mukaan. Hän on jo sen ikäinen että voisi nukkua omalla puolellaan yksin ihan hyvin.
Ei mitään väliovihuoneita vaan ihan oma huone. Muussa tapauksessa huoneessakin pitää mennä lapsen ehdoilla, ei voi edes katsoa telkkaria, kun lapsi nukkuu.
Kai sitä nyt telkkaria voi katsoa, jos lapsi nukkuu naapurihuoneessa?
Jos valvoo myöhään, niin sitten haluaa nukkua myöhään. Lapsi herää kuitenkin ennen seitsemää. Eikä lapsi tykkää, että aikuisilla on hauskaa ja hänen pitää mennä nukkumaan. Kyllä se tarkoittaa sitä, että telkkari pysyy kiinni tai sitä katsotaan ilman ääntä.
No toisaalta, mies on sentään sinun kanssa lähdössä. Oma miesystäväni lähti exän ja lapsiensa kanssa lomalle 1,5 viikoksi ilmoittamatta minulle. Katosi vaan. Kuulemma haluaa viettää perheaikaa. 🤷🏼
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tilanteessa suoraan sanottuna suhde saattaisi mulle olla tässä. Jos lapsen oikut ja halut on heti pakollisesti toteutettavia jumalansanoja, niin minusta se on huonon vanhemman merkki enkä jaksaisi katsoa vierestä kun joku hemmotellaan pilalle.
Tätä voisi miettiä myös jokainen "lapsi tulee aina ensin!" kommentoija. Se lapsen etukaan ei tarkoita, että pitää jokaista halua totella heti.
Te, jotka puhutte tässä yhteydessä, että lapsi pitäisi ottaa mukaan hänen parhaakseen, olisitteko edelleen samaa mieltä, jos kyseessä olisi ydinperhe, jossa lapsi haluaa yhtäkkiä mukaan vanhempien suunnittelemalle kahdenkeskiselle lomamatkalle? Lasten hoito olisi jo järjestynyt ja loma varattu ja edessä muutaman viikon päästä.
Se loma on ap:n ihan yhtä paljon kuin miehen. Ei ole ok ottaa lasta mukaan jo valmiina oleviin lomasuunnitelmiin.
Lapsi alkaa olla esimurrosikäinen ja voisiko olla äkkinäinen kiinnostus lomaa kohtaan olla pientä testailemista, miten saa tahtonsa läpi. En tietenkään tunne tätä lasta, mutta kaksi lasta kasvattaneena tiedän, että lomailu murkkuikäisen kanssa voi olla todella rasittavaa. Mikään ei kelpaa, kaikki on tyhmää, ruoka on pahaa, sää on vääränlainen, seura on vääränlainen. Ap ei ole lapsen vanhempi, joten näissä hankaustilanteissa ei oikein voi alkaa komentamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä ei kannata ottaa kakkoskierroksella olevaa: et voi voittaa. Jos mies on hyvä mies hän asettaa lapsen sinun edellesi. Jos sinä menet lapsen edelle, mies on roska.
Kannattaa jättää tuo uusperheen leikkiminen ja vaihtaa nuorempaan mieheen joka voi keskittyä sinun palvomiseesi ilman lapsia ja exiä taakkanaan.
No ei tietenkään. Jos mies on hyvä mies ja isä niin hän miettii mikä on lapselle milloinkin parasta. Eikä se ole aina automaattisesti se että lapsi saa mitä haluaa ja uusi puoliso jää rannalle. On myös lapsen etu joskus oppia että hän ei ole maailman napa vaan myös muiden tarpeita pitää kunnioittaa.
Ei puhuttu kasvatusmetodeista, vaan siitä että kunnon mies asettaa lapsensa uuden kumppanin edelle, mitä se sitten tilanteen mukaan tarkoittaakin. Joka tapauksessa uusi kumppani on ja tuleekin olla toissijainen. Jos haluaa olla ykkönen ilman ap:n kuvaamia tilanteita, ottaa lapsettoman miehen.
Toivottavasti mies tulee järkiinsä ja lemppaa sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi olla, voi olla myös aitoa halua viettää aikaa lapsen kanssa ja tutustuttaa tämä uuteen naiseen.
Siinä tapauksessa on kyllä sellainen Ajatusten Tonava että saa jäädä virtailemaan keskenään. "Tutustuttaa uuteen naiseen" kysymättä naisen mielipidettä? Voi vattu sentään. Jos ei tajua että kahden kesken- lomareissu on auttamatta pilalla jos se yhtäkkiä muutetaan perhelomaksi kun yks ei kuulu edes perheeseen - eikä toivottavasti enää ees harkitse perheeseen liittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä ei kannata ottaa kakkoskierroksella olevaa: et voi voittaa. Jos mies on hyvä mies hän asettaa lapsen sinun edellesi. Jos sinä menet lapsen edelle, mies on roska.
Kannattaa jättää tuo uusperheen leikkiminen ja vaihtaa nuorempaan mieheen joka voi keskittyä sinun palvomiseesi ilman lapsia ja exiä taakkanaan.
No ei tietenkään. Jos mies on hyvä mies ja isä niin hän miettii mikä on lapselle milloinkin parasta. Eikä se ole aina automaattisesti se että lapsi saa mitä haluaa ja uusi puoliso jää rannalle. On myös lapsen etu joskus oppia että hän ei ole maailman napa vaan myös muiden tarpeita pitää kunnioittaa.
Ei puhuttu kasvatusmetodeista, vaan siitä että kunnon mies asettaa lapsensa uuden kumppanin edelle, mitä se sitten tilanteen mukaan tarkoittaakin. Joka tapauksessa uusi kumppani on ja tuleekin olla toissijainen. Jos haluaa olla ykkönen ilman ap:n kuvaamia tilanteita, ottaa lapsettoman miehen.
Kyse on tässä yhdestä lomaviikosta, joka on suunniteltu ja maksettu. Ihan sama tilanne, jos toinen sanoisi, että ai niin, minun äiti/paras kaveri halusi reissuun mukaan, niin lupasin, kun huoneeseen saa pienestä lisämaksusta lisävuoteen.
Miksi mies on alun perin suunnitellut kahdenkeskeistä lomaa, jos haluaa ottaa lapsen mukaan?