Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies maksaa 15v elaria vaan 260e. Tulot n 3500e.

Vierailija
28.06.2023 |

Mitä mieltä? Lapsi isällä joka toinen viikonloppu. Mies ei osallistu hankintoihin.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani asia on ratkaistu oikeuden päätöksellä siten, että minulla ei ole lasten tapaamisoikeutta lainkaan, eikä näin ollen myöskään elatusmaksuja.

Viimeksi olen kuullut lapsistani noin 3 vuotta sitten,enkä tiedä edes miltä nykyään näyttävät koska minulla ei ole heistä edes valokuvia. Sanoisinko näin, että tuskin tunnistaisin jos jossain vastaan kävelisivät. Ja päätös ei varsinaisesti ollut minun vaan lasten äidin, enkä jaksanut tapella asiassa lainkaan vastaan. Myöntymällä pääsee vähemmällä ja oikeudenkäynti kulut olisivat jokatapauksessa tulleet liian suuriksi minun maksaa.

Kova hinta maksaa, mutta naiset ovat sairaita ja itsekkäitä paskoja monellakin tasolla.

Vierailija
142/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani asia on ratkaistu oikeuden päätöksellä siten, että minulla ei ole lasten tapaamisoikeutta lainkaan, eikä näin ollen myöskään elatusmaksuja.

Viimeksi olen kuullut lapsistani noin 3 vuotta sitten,enkä tiedä edes miltä nykyään näyttävät koska minulla ei ole heistä edes valokuvia. Sanoisinko näin, että tuskin tunnistaisin jos jossain vastaan kävelisivät. Ja päätös ei varsinaisesti ollut minun vaan lasten äidin, enkä jaksanut tapella asiassa lainkaan vastaan. Myöntymällä pääsee vähemmällä ja oikeudenkäynti kulut olisivat jokatapauksessa tulleet liian suuriksi minun maksaa.

Itse taas olisin taistellut lapsieni puolesta vaikka koko omaisuuteni ja kaikki saamani lainat päälle. Onneksi ei tarvinnut vaan olemme hyvissä väleissä. Ei ihme, että miehistä äidit saa kaiken, kun itse mennään sillä minimillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskekaa niin, että mies maksaa elareita 12% tuloista. Se on ihan on summa. Sen lisäksi kuuluisi osallistua isompiin kuluihin. Eli tuon joka tienaa 120 000 vuodessa kuuluisi maksaa    aika paljon enemmän kuin mitä kitupiikki nyt maksaa.

Miehen ei kuulu ylläpitää lastensa elintasoa, ellei hän ole ottanut äitiä vaimokseen, eikä siis vannonut huolehtia elintasosta.

Siis mitä ihmettä? Luulisi, että on päivänselvää ja kunnia asia isälle, että lapsilla on kaikki tarvittava. 

Vierailija
144/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän mielestä minun pitäisi maksaa hänelle, koska on niin köyhä menetettyään palkkatilini käyttöoikeuden. Tyhmänä kun olin sen avioliiton alussa myöntänyt.

Vierailija
145/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen elatuksesta vastaa lapsen molemmat vanhemmat. On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa se elatusmaksu. 360€+ reilu 100€+ lähivanhemman osuus = lapsen kyllin hyvä elatus. Hep, käsi ylös ydinperheet, joilla on lapsiin käytettävissä kuukaudessa lähes 500€?

Noh, meillä on kolme lasta ja tuo 500€ menee kuukaudessa jo ihan päivähoitomaksuun. Tähän päälle ruoka, vaatteet ja muut tarvikkeet ja vakuutukset. Kyllä meillä menee lapsiin lähemmäs 2000 €/kk ja ollaan ihan keskiluokkainen korkeakoulutettu tavallinen perhe.

Vierailija
146/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika normi summalta kuulostaa. Ja kyllä, sulle jää enemmän maksettavaa. Niin mullekin mun lapsista (elarit 400e/2 lasta). Lapsiaan isä ei näe kuin kerran vuodessa. Mä olen hyvin pienituloinen ja isä tienaa yli 120 000 vuodessa. En vaan jaksa tapella asiasta. Ihan sama, mä sain kuitenkin lapset.

tiedät kai että tämä ei ole tasapuolista? ja että jos viet asian oikeuteen saisit paljon isommat elatusmaksut, sellaiset jotka lapsi ansaitsee. äitinä saisit ilmaisen oikeudenkäynti avustajan. 

jo pelkkä päätös oikeuteen menosta saattaa aiheuttaa yllättäviä neuvotteluhaluja ex miehessä ja se sopu korkeammista elareista löytyy yllättävän helposti. sitten vain perutaan oikeus kanne. 

Ei todellakaan noilla tuloilla makseta isompaa elatusta. Lastenvalvoja laskee elatuksen, ja oikeus ei ni

Siis tuo kommenttihan ei ollut ap.lle, vaan sille joka kirjoitti isän maksavan 400€ yhteensä kahdesta lapsesta, vaikka tienaa 120 000 vuodessa. Tasan varmasti tässä tapauksessa elarit nousisi merkittävästi. Oikeus arvioi summan sen mukaan, minkälaisen elintason vanhempi todellisuudessa pystyisi lapsilleen tarjoamaan. Tuossa tilanteessa elarit kahdesta lapsesta olisi ihan varovaisenkin arvion mukaan vähintään 1000€. Todennäköisesti enemmänkin, paitsi jos isällä on muitakin lapsia elätettävänä. Se huomioidaan kyllä. Ap.n mies sitävastoin tienaa vain 3500/kk, ja siihen peilaten hänen maksamansa elarit on ok, eikä muuttuisi oikeuden päätöksellä suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
147/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvassa ydinperheessäkään käytetään lapsiin niin paljon kuin mitä noissa elarilaskelmissa

Kyllä käytetään. Kaikki ei vaan osaa huomioida, että lapsiin käytettävään rahaan sisältyy myös asumiskulut. Harva asuisi yksin tai kaksin perheasunnossa, joka luonnollisesti maksaa paljon enemmän kuin yksiössä tai kaksiossa asuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä