Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies maksaa 15v elaria vaan 260e. Tulot n 3500e.

Vierailija
28.06.2023 |

Mitä mieltä? Lapsi isällä joka toinen viikonloppu. Mies ei osallistu hankintoihin.

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, harvemmin määrätään kelan maksaman täysi määräistä elatustukea 186,97 e/kk enemmän ettei valtiolle synny maksettavaa, jos elatusvelvollinen jättää maksamatta. Olet pirun paljon onnekkaampi kuin tuhannet muut. 

Suomessa maksetaan melko pieniä elatusapuja. 

Lähde THL

21 %:ssa sopimuksista elatusavun määrä on ollut alle 67,28 euroa kuukaudessa per lapsi. Sopimuksista 16 %:ssa elatusavun määräksi on vahvistettu 134,55-168,97 euroa kuukaudessa lasta kohden. Tätä suuremmasta elatusavusta ovat sopineet vain noin 14 % vanhemmista, ja etenkin yli 302,73 euron elatusapu on harvinaisuus: tähän ovat päätyneet vain 2 % vanhemmista. Lisäksi elatusapu on jätetty kokonaan vahvistamatta noin 39 prosentissa sopimuksista. Elatusapua ei vahvisteta lainkaan

Näyttää tosiaan siltä, että miehet kaikkea muuta kuin menettävät erossa taloudellisesti. Ja näkeehän sen toki muistakin taloudellisista indikaattoreista.

Miksei niinkin, mutta jos raha tosiaan on se ensisijaisen tärkeä mittari, niin miksi niin moni äiti ei sitten suin surminkaan halua antaa lähihuoltajuutta isälle? Sillähän siitä taloudellisesta taakasta pääsee välttiin. 

Vai onko kuitenkin niin, että kaikkea arvoa pystykään mittaamaan rahassa, mutta kun tulee paikka uhriutua, niin millään muulla ei olekaan väliä kuin sillä hintalapulla? 

-eri

Vierailija
122/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen elatuksesta vastaa lapsen molemmat vanhemmat. On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa se elatusmaksu. 360€+ reilu 100€+ lähivanhemman osuus = lapsen kyllin hyvä elatus. Hep, käsi ylös ydinperheet, joilla on lapsiin käytettävissä kuukaudessa lähes 500€?

Elatusavusta menee osa asumiskustannuksiin. Et ilmeisesti tätä ymmärtänyt?

Ja sähköön ja veteen ja mahdollisesti lääkärikulu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa ydinperheessäkään käytetään lapsiin niin paljon kuin mitä noissa elarilaskelmissa

Vierailija
124/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, harvemmin määrätään kelan maksaman täysi määräistä elatustukea 186,97 e/kk enemmän ettei valtiolle synny maksettavaa, jos elatusvelvollinen jättää maksamatta. Olet pirun paljon onnekkaampi kuin tuhannet muut. 

Suomessa maksetaan melko pieniä elatusapuja. 

Lähde THL

21 %:ssa sopimuksista elatusavun määrä on ollut alle 67,28 euroa kuukaudessa per lapsi. Sopimuksista 16 %:ssa elatusavun määräksi on vahvistettu 134,55-168,97 euroa kuukaudessa lasta kohden. Tätä suuremmasta elatusavusta ovat sopineet vain noin 14 % vanhemmista, ja etenkin yli 302,73 euron elatusapu on harvinaisuus: tähän ovat päätyneet vain 2 % vanhemmista. Lisäksi elatusapu on jätetty kokonaan vahvistamatta noin 39 prosentissa sopimuksista. Elatusapua ei vahvisteta lainkaan

Monilla etävanhemmilla on nykyään enemmän luonapitoa kuin joka toinen viikonloppu. Silti maksaa elarit. Mahdollinen asumistuki ja lapsilisä menevät yleensä lähille. Verotukseen etä sai ennen 80 euron vähennyksen vuodessa, en tiedä miten on nyt. Myös lapsivähennys otettiin pois työttömyysrahasta. 

Jos elari tosiaan on 260 euroa, lapsilisä ja oma osuus niin kohtuullinen summa on mielestäni. 

Vierailija
125/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkuttäviä summia, onko tuo 260e/kk brutto vai netto?

Vierailija
126/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kuvittelisin, että 620€ on jo rutkasti enemmän kuin mitä oman ydinperheen teinit tällä hetkellä kuluttaa. Vuodessa 7440€. 

Vierailija
127/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa siis sen mitä on lastenvalvojalla sovittu. Älä ulise. Himmaa vähän tai hommaa parempi soppari, senkin rahan ahne pikkulunttu. Tuo 350€ kuukaudessa on yhteensä 700€ lapsen kuluihin per kuukausi koska tuo miehen osuus on PUOLET lapsen elatuskuluista joista sinä maksat toisen puolen. Yhteensä 8400€ per vuosi. 

Vierailija
128/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä maksoi kahdesta lapsesta tuon 260 euroa yhteensä per kk. Eli 130 euroa per lapsi. Joka toinen viikonloppu olivat etän luona yhden yön. Joskus ne jäi väliin kokonaan. Lomilla ei ottanut lapsiaan käymään.

Että aika vähään on ollut tyytyminen.

Vierailija
129/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kuvittelisin, että 620€ on jo rutkasti enemmän kuin mitä oman ydinperheen teinit tällä hetkellä kuluttaa. Vuodessa 7440€. 

Jep. Niinpä.

Vierailija
130/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa siis sen mitä on lastenvalvojalla sovittu. Älä ulise. Himmaa vähän tai hommaa parempi soppari, senkin rahan ahne pikkulunttu. Tuo 350€ kuukaudessa on yhteensä 700€ lapsen kuluihin per kuukausi koska tuo miehen osuus on PUOLET lapsen elatuskuluista joista sinä maksat toisen puolen. Yhteensä 8400€ per vuosi. 

TÄH?? Mitä ihmettä horiset? Eihän äidin kuulu mitään lapsen elättämisestä maksaa vaan isän! Ääliö. Kyllä ne lapsen menot on aina ollut isän maksettavia.

Vierailija
131/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskekaa niin, että mies maksaa elareita 12% tuloista. Se on ihan on summa. Sen lisäksi kuuluisi osallistua isompiin kuluihin. Eli tuon joka tienaa 120 000 vuodessa kuuluisi maksaa    aika paljon enemmän kuin mitä kitupiikki nyt maksaa.

Vierailija
132/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

POIKALAPSIHULLU, kansakunnan mädättäjä. 

Vai onko mädässä enää mädätettävää?

Vierailija
133/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ancient Aliens: Mysterious Megalithic Stones of Puma Punku

Vierailija
134/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskekaa niin, että mies maksaa elareita 12% tuloista. Se on ihan on summa. Sen lisäksi kuuluisi osallistua isompiin kuluihin. Eli tuon joka tienaa 120 000 vuodessa kuuluisi maksaa    aika paljon enemmän kuin mitä kitupiikki nyt maksaa.

Miehen ei kuulu ylläpitää lastensa elintasoa, ellei hän ole ottanut äitiä vaimokseen, eikä siis vannonut huolehtia elintasosta.

Vierailija
135/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintasoriidat ovat materialistista ahneutta, ja johtavat liian usein vain lasten kurjuuteen.

Vierailija
136/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani asia on ratkaistu oikeuden päätöksellä siten, että minulla ei ole lasten tapaamisoikeutta lainkaan, eikä näin ollen myöskään elatusmaksuja.

Viimeksi olen kuullut lapsistani noin 3 vuotta sitten,enkä tiedä edes miltä nykyään näyttävät koska minulla ei ole heistä edes valokuvia. Sanoisinko näin, että tuskin tunnistaisin jos jossain vastaan kävelisivät. Ja päätös ei varsinaisesti ollut minun vaan lasten äidin, enkä jaksanut tapella asiassa lainkaan vastaan. Myöntymällä pääsee vähemmällä ja oikeudenkäynti kulut olisivat jokatapauksessa tulleet liian suuriksi minun maksaa.

Vierailija
137/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on biologisista syistä johtuen vastuussa siitä, että pystyy elättämään lapsensa haluamallaan elintasolla - ei avioliittoa, ei lasten oikeutta extra-elintasoon, niin sen pitäisi olla.

Avioliitossa taas elintaso on perheen elintaso.

Vierailija
138/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani asia on ratkaistu oikeuden päätöksellä siten, että minulla ei ole lasten tapaamisoikeutta lainkaan, eikä näin ollen myöskään elatusmaksuja.

Viimeksi olen kuullut lapsistani noin 3 vuotta sitten,enkä tiedä edes miltä nykyään näyttävät koska minulla ei ole heistä edes valokuvia. Sanoisinko näin, että tuskin tunnistaisin jos jossain vastaan kävelisivät. Ja päätös ei varsinaisesti ollut minun vaan lasten äidin, enkä jaksanut tapella asiassa lainkaan vastaan. Myöntymällä pääsee vähemmällä ja oikeudenkäynti kulut olisivat jokatapauksessa tulleet liian suuriksi minun maksaa.

Miten tapaamisoikeus ja velvollisuus elintason tarjosmiseen liittyvät toisiinsa?

Vierailija
139/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaa elaria kun suomessa on kuitenki lapsilisät ja Sosiaalituet 

Vierailija
140/147 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan 16v:stä 300€/kk ja lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella vielä vähän aikaa. Ollaan sovittu, että mahdolliset isommat kertakulut laitetaan lisäksi puoliksi (esim. yksityisen ihotautilääkärin käynnit aknen hoidon takia).

Sitten kun täyttää 18v niin neuvotellaan uusiksi, kun ei lukiolainen voi, eikä kuulu itseään elättää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi