Mies maksaa 15v elaria vaan 260e. Tulot n 3500e.
Mitä mieltä? Lapsi isällä joka toinen viikonloppu. Mies ei osallistu hankintoihin.
Kommentit (147)
Sitä mieltä että olisit opiskellut kunnon ammatin, niin ei tarvitsisi almujen suuruuksista itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä että olisit opiskellut kunnon ammatin, niin ei tarvitsisi almujen suuruuksista itkeä.
Almu? Kyse on OMASTA LAPSESTA. Miksi ihmeessä ei osallistu hankintoihin!?
Mun ex maksoi koko 18 vuotta puolet ap:n mainitsemasta summasta ja tapasi lastaan ehkä kahdesti vuodessa. En jaksanut riidellä asiasta, ihan sama, kunhan pääsin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Aika normi summalta kuulostaa. Ja kyllä, sulle jää enemmän maksettavaa. Niin mullekin mun lapsista (elarit 400e/2 lasta). Lapsiaan isä ei näe kuin kerran vuodessa. Mä olen hyvin pienituloinen ja isä tienaa yli 120 000 vuodessa. En vaan jaksa tapella asiasta. Ihan sama, mä sain kuitenkin lapset.
tiedät kai että tämä ei ole tasapuolista? ja että jos viet asian oikeuteen saisit paljon isommat elatusmaksut, sellaiset jotka lapsi ansaitsee. äitinä saisit ilmaisen oikeudenkäynti avustajan.
jo pelkkä päätös oikeuteen menosta saattaa aiheuttaa yllättäviä neuvotteluhaluja ex miehessä ja se sopu korkeammista elareista löytyy yllättävän helposti. sitten vain perutaan oikeus kanne.
Hyvä elari ja pitää lasta myös luonaan. Itse saan kelasta 187€ ja isä ei pidä lasta luonaan ollenkaan eikä tee hankintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika normi summalta kuulostaa. Ja kyllä, sulle jää enemmän maksettavaa. Niin mullekin mun lapsista (elarit 400e/2 lasta). Lapsiaan isä ei näe kuin kerran vuodessa. Mä olen hyvin pienituloinen ja isä tienaa yli 120 000 vuodessa. En vaan jaksa tapella asiasta. Ihan sama, mä sain kuitenkin lapset.
tiedät kai että tämä ei ole tasapuolista? ja että jos viet asian oikeuteen saisit paljon isommat elatusmaksut, sellaiset jotka lapsi ansaitsee. äitinä saisit ilmaisen oikeudenkäynti avustajan.
jo pelkkä päätös oikeuteen menosta saattaa aiheuttaa yllättäviä neuvotteluhaluja ex miehessä ja se sopu korkeammista elareista löytyy yllättävän helposti. sitten vain perutaan oikeus kanne.
Ei todellakaan noilla tuloilla makseta isompaa elatusta. Lastenvalvoja laskee elatuksen, ja oikeus ei niitä muuta, jos tulot ei muutu selvästi.
Ei osallistu hankintoihin? No mitäs se 260€ sitten on?
260 + lapsilisä + äidin osuus eli paljonko siihen kakaraan nyt yhteensä menee?
Lapsen elatuksesta vastaa lapsen molemmat vanhemmat. On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa se elatusmaksu. 360€+ reilu 100€+ lähivanhemman osuus = lapsen kyllin hyvä elatus. Hep, käsi ylös ydinperheet, joilla on lapsiin käytettävissä kuukaudessa lähes 500€?
Brutto vai nettotulo? Jos bruttotulo, niin elatus on ihan oikein. Jos nettotulo, niin elatus voisi olla satasen korkeampi todennäköisesti. Mutta laskuri antaa kyllä oikean tuloksen. Moni asia vaikuttaa.
Ihan jumalaton summa noilla tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Brutto vai nettotulo? Jos bruttotulo, niin elatus on ihan oikein. Jos nettotulo, niin elatus voisi olla satasen korkeampi todennäköisesti. Mutta laskuri antaa kyllä oikean tuloksen. Moni asia vaikuttaa.
Bruttotulo tietenkin.
Jos maksaa jo elaria, niin käytännössä hän antaa sinulle rahaa niihin hankintoihin. Vai menevatkö ne elarit omiin kenkiin yms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brutto vai ? Jos bruttotulo, niin elatus on ihan oikein. Jos nettotulo, niin elatus voisi olla satasen korkeampi todennäköisesti. Mutta laskuri antaa kyllä oikean tuloksen. Moni asia vaikuttaa.
Bruttotulo tietenkin.
No, sitten kuulostaa juuri oikealta summalta. Käteenhän tuosta jää palkkaa 2200-2300e. Mulla sama palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brutto vai ? Jos bruttotulo, niin elatus on ihan oikein. Jos nettotulo, niin elatus voisi olla satasen korkeampi todennäköisesti. Mutta laskuri antaa kyllä oikean tuloksen. Moni asia vaikuttaa.
Bruttotulo tietenkin.
No, sitten kuulostaa juuri oikealta summalta. Käteenhän tuosta jää palkkaa 2200-2300e. Mulla sama palkka.
Laitoin väärin. 2400-2500e on netto tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Vikaa luetun ymmärtämisessä?
No ehkäpä jatkossa mietit kenelle jalkasi levität.
Pelkät miehen tulot eivät kerro mitään. Elatusmaksu lasketaan siitä rahasta joka lasketaan tulot-menot=käteen jäävä osuus
No, harvemmin määrätään kelan maksaman täysi määräistä elatustukea 186,97 e/kk enemmän ettei valtiolle synny maksettavaa, jos elatusvelvollinen jättää maksamatta. Olet pirun paljon onnekkaampi kuin tuhannet muut.