Tili tulee tili menee
15.11. Tilipäivä. Onneksi saan kaikki laskut maksettua, olikin kerääntynyt taas pino. 2270 jää käteen ja laskuihin menee 2235.
En lähde pikkujouluihin, en kahville. Ei ostella joululahjoja.
Muita joilla tili käy ja lähtee samantien?
Kommentit (19)
kannattaa laittaa säästötilille 20-50 euroa kuussa automaattisesti. alkaa kerryttämään säästöä
Onkohan sinun laskusi kaikki pakollisia?
Vierailija kirjoitti:
kannattaa laittaa säästötilille 20-50 euroa kuussa automaattisesti. alkaa kerryttämään säästöä
Ai meinaat että ap saa säästöön jotain tuosta kolmenkympin käyttörahasta?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sinun laskusi kaikki pakollisia?
valitettavasti.
Sitä se on. Minulla menee pelkästään nuorten ( muuttaneet pois kotoa) laskuihin 600-700€/kk.
Ja en valita, mielelläni maksan, mutta onhan siinä maksamista joo yhdelle ihmiselle.Isänsä ei kykene. Milläs täi kantaa, kun ei ole olkapäitä.
Kauhean iso summa laskuihin tuo 2235€! Mitä se sisältää?
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Tuo on ihan keskitasoa. Ihmiset jotka maksavat itse laskunsa, saavat pulittaa pitkän pennin kun sossu/kela ei riennä apuun kuten teille pummeille.
Elämä on.
Asuminen, lääkkeet, vakuutukset, netti, puhelin, sähkö, vesi, auto/liikkuminen, opintolaina, kulutusluotto, lääkäri, hammaslääkäri, eläinlääkäri, pakollisia menoja monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Tuo on ihan keskitasoa. Ihmiset jotka maksavat itse laskunsa, saavat pulittaa pitkän pennin kun sossu/kela ei riennä apuun kuten teille pummeille.
Elämä on.
Eikö ole. Vaikka vuokra olisi tonnin, on 1235 euroa siihen päälle täysin kohtuutonta. Sen ymmärtää ehkä yhden kuukauden aikana vuodesta jos tulee esim kaikki vuoden vakuutuslaskut, kiinteistövero tms kerralla, mutta ei ihmisillä normaalisti mene yli 25 tonnia vuodessa laskuihin! Veikkaan että tässä on taas osteltu luotolla ja osamaksulla ja ehkä liisattu auto siihen päälle, ja nämä lasketaan "laskuksi".
Ps sossu nauraa pihalle jos joku yrittäisi sinne kantaa tuollaista laskusummaa
Miten kukaan voi pärjätä kolmella kympillä koko kuukauden? Ja seuraavassa kuussa sama juttu?
Vierailija kirjoitti:
Asuminen, lääkkeet, vakuutukset, netti, puhelin, sähkö, vesi, auto/liikkuminen, opintolaina, kulutusluotto, lääkäri, hammaslääkäri, eläinlääkäri, pakollisia menoja monelle.
Näistä "laskuja" ei ole kuin asuminen, vakuutus sähkö, vesi ja tietoliikenne. Loppu on vain kulutusta, vaikka sen kierrättäisi laskutuksen kautta. Saahan sitä muuten "laskuksi" vaikka aivan kaikki menot säästämistä ja sijoittamista myöten. Taisinpa ostaa asunnonkin laskulle kun sitä tarkemmin miettii... Siinä kuussa sitä siis laskuihin menikin, huh huh!!!
Minulla on velkajärjestelymaksu lähes 600€kk. Siihen päälle vielä sitten kaikki muut laskut. Samoja summia makselen.
Minulta menee heti tilistä 500 euroa säästöön aina. Onneksi on pienet kulut, ei lainaa eikä velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi pärjätä kolmella kympillä koko kuukauden? Ja seuraavassa kuussa sama juttu?
Mulla jäi tilistä laskujen jälkeen koko kuuksi 1.45€. Naurattais jos ei itkettäis.
Olen aina ollut tarkka raha asioissa koska minun vanhempien tili tuli ja meni. Olen aina säästänyt sitten yli 25 vuotta olen laittanut rahaa säästöön. Lapsena e aina ollut edes ruokaa , en tiedä mihin vanhempani laittoivat tilinsä mutta sanoivat että minun pitää syödä koulussa kunnolla. Nuorena menin jo töihin koulun ohessa ja säästin rahaa. En ole ostanut mitään velaksi enkä ottanut lainaa.
Ainahan se noin on mennyt "tili tuli, tili meni, joku välistä sen veti, kuka p*rkele rahojani tunnistaa" eikö tuo ole vanha biisi
Normisettiä.