Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 2 viikkoa ja aion lopettaa imetyksen :' (

Vierailija
10.12.2006 |

Esikoinen on 3v. ja vaatii kamalasti huomiota, yöt menee valvoessa välillä tunnin välein tissillä, päivällä en osaa nukkua ja mies töissä.

Olen siis kamala äiti ja tunnen jo hirveää syyllisyyttä lopettaessani imetyksen, mutta näin en jaksa yhtään päivää enää.

Olisiko vinkkejä kuinka imetys lopetetaan, ettei tule tulehduksia jne?

Tai pientä rohkaisun sanaa, etten tuntisi oloani näin kurjaksi.. :' (

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin keskustelua kun sattumalta eksyin tälle palstalle selaillessani tietoa imetyksen lopettamisesta parin viikon ikäisenä.. Itse olen imettänyt nyt kaksi viikkoa ja välillä antanut pulloa koska tuntuu ettei vauva saa tarpeeksi maitoa rinnoista.

Nukkuminenkin on ollut aika katkonaista ja itsellä ollut kova huoli vauvan hyvinvoinnista, nyt olenkin pähkäillyt että jos kokonaan siirtyisi pulloruokintaan, vaikkakin tiedän kuinka paasataan imetyksen hyvyydestä ja tärkeydestä vauvalle.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että jokainen äiti itse tekee omat ratkaisut ja äidin jaksaminen on tärkeää vauvan hyvinvoinnin kannalta, ja itse koen että saan paremmin nukuttua kun tiedän että vauvaan masu on täynnä :)Ja ajallisestikin pulloruokintaan menee vähemmän aikaa.

Vierailija
42/46 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin keskustelua kun sattumalta eksyin tälle palstalle selaillessani tietoa imetyksen lopettamisesta parin viikon ikäisenä.. Itse olen imettänyt nyt kaksi viikkoa ja välillä antanut pulloa koska tuntuu ettei vauva saa tarpeeksi maitoa rinnoista.

Nukkuminenkin on ollut aika katkonaista ja itsellä ollut kova huoli vauvan hyvinvoinnista, nyt olenkin pähkäillyt että jos kokonaan siirtyisi pulloruokintaan, vaikkakin tiedän kuinka paasataan imetyksen hyvyydestä ja tärkeydestä vauvalle.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että jokainen äiti itse tekee omat ratkaisut ja äidin jaksaminen on tärkeää vauvan hyvinvoinnin kannalta, ja itse koen että saan paremmin nukuttua kun tiedän että vauvaan masu on täynnä :)Ja ajallisestikin pulloruokintaan menee vähemmän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jaksaa jatkaa!!! Paljon kovempi homma on mielestäni pullojen keitossa yms. ja kun menet esikoisen kanssa esim pihalle niin imetyksessähän on maito jo valmiina mukana! Jokatapauksessa syöttämään joutuu, eikö?? Opettele nukkumaan päivällä,mene tukiryhmään, puhu miehen kanssa jos jaksaisi auttaa! Yritä vielä, tsemppiä!

Vierailija
44/46 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli vauvat kainaloon yöksi ja liinaan, syliin päivällä imemään, niin lenkkipolulla, kenkäosastolla, leikkipuistossa, kahvipöydässä ja vaikka ruuhkabussissa.

Vauvasta joka on rinnalla liinassa ei kukaan ohikulkija tiedä onko se rinnalla vai nukkumassa. Tai toki tietää jos käy väkisin kääntämässä vauvan päätä ja työntää nenänsä äidin kauluksesta sisään. En ole edellinen kirjoittaja

Vierailija
45/46 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin imettämisen kun vauva oli n. 3 viikkoa. En vain jaksanut aina tunnein välein imettää ja antaa vielä sen jälkeen pullosta maitoa, koska vauva ei kuitenkaan ollut kylläinen. Ja kyllä, pulloruokinta oli ainakin minulle SUURI helpotus arkeen. Syöttöjen välillä oli enemmän aikaa ja ruokinta kesti vain n. 10 min, toisin kuin imettäessä helpostikin tunnin.

Joten tee juuri niin, kuin itse tunnet parhaaksi! Vauva ei siihen pulloruokintaan kuole. En ymmärrä äitejä, jotka hermoromahduksen partaalla imettävät vain sen takia "koska on pakko jaksaa".

Mutta noh, jokainen omalla tyylillään ;)

Vierailija
46/46 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen meinasi tukehtua, kun minä nukuin ja imetin. Minulla on isot rinnat vauva oli vasta 2pv vanha ja kapalossa. Maito ei ollut vielä noussut ja " löysä" rinta oli " lysähtänyt" vauvan naaman päälle. Vauva kuitenkin sai jotenkin liikautettua itseään ja parkaisi aivan kummallisella äänellä. Havahduin heti ja vauvan naama oli aivan sininen (väri palautui.

Onni että havahduit, olisi ollut super-traagista jos vauva tukehtuisi tissiin, sen kun juuri pitäisi pitää hänet hengissä..!

Ap.lle, yritä miettiä kumpi olisi sinulle parasta, imetys vai pullo. Olen itse imetyksen kannalla jos suinkin vain jaksat, mutta on pullossakin hyvät puolensa. Kyllä korvike pitää nälän pidempään kuin rintamaito, sillä se on jotenkin täyttävämpää, tasiten vauva vetää sitä niin ison määrän kerralla. Jos voisit jatkaa siinä sivussa imetystä ja annat pulloa lisäksi illalla ennen nukkumaan menoa? Voi sekin häiritä imetystä...

No joka tapauksessa, älä yhtään tunne huonoutta mikäli lopetat imetyksen, se on monesti äidille isompi juttu mitä vauvalle, joka saa ravintonsa ihan hyvin pullostakin.

Perhepeti oli minusta se kaikkein kätevin, kun vauva nukahti tissille ja itsekin sain helposti unenpäästä kiinni. Mulla on pienet rinnat ja hyvin onnistui makuultaan imetys. Siirsin vauvan aina toiselle puolelle, että sain imetettyä siitä patjanpuoleisesta, alemmasta rinnasta. Vauvan selän takana mulla oli jättipyyhepötkylä, jonka päällä lepuutin ylempää jalkaa. Jotenkin mulle tuli selkä kipeäksi,nios sitä rullaa ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi