Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuninkaantammi Helsingissä- hirveä paikka

Vierailija
28.08.2024 |

Olen asunut nyt syksyllä vuoden Kuninkaantammessa ja harmittaa etten uskonut kun luin muiden kokemuksia alueesta, jotka ovat tismalleen samoja kuin omani. Tämä on todella ahdistava ja synkkä alue, pelkkiä kerrostaloja tehty hakatun metsän tilalle. Asunnossani ei toimi kunnolla ilmanvaihto, liesituuletin ei vedä mitään vaikka talo on uusi. Joka puolella on hiekkapölyä, autotkin ovat autohallissa sen peitossa. Alueelle ei ole tulossa mainostettua kauppaa, eikä täällä ole mitään harrastuksia. Lähikoulu on Kannelmäki, jota itse kantsulaiset aika kovin sanoin arvostelevat. Lapset käyvät täältä kuka missäkin koulussa, eli koulun tuoma oman asuinalueen fiilis puuttuu. Varhaisnuorille täällä ei ole mitään, täytyy lähteä Myyrmäkeen tai Kannelmäkeen esim kirjastoon tai nuorisotalolle, tai harrastuksiin. En ole Helsingissä kokenut vastaavaa aluetta muualla, yleensä lähiöissä on jokin fiilis, tämä on tyhjä siltä osin.

Onneksi pääsen 2 kk päästä pois. No käytännössä ei olla täällä asuttu kesällä kun lapset eivät täällä viihdy, olemme olleet isovanhenhemman luona lähellä toisella alueella. Täsmälleen nämä samat kokemukset ovat suurimamlla osalla täällä asuneista, pieni porukka viihtyy uusien talojen ja ulkoilualueiden takia. Veikkaan kuitenkin että jos saisivat mahdollisuuden muuttaa esim. Paloheinään pientaloon, jossa sama metsä on vieressä, eivät miettisi kahta kertaa. 

Kommentit (341)

Vierailija
1/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, todella epäonnistunut asuinalue niinkuin lähes kaikki uudet täyteen ahdetut alueet ovat. Kuninkaantammea vielä pahempi betonihelvetti on Kivistö. 

Vierailija
2/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin siellä 2019-2022. Ankea paikka kyllä. Kuten mainittua, ei lähikauppaa, huonot yhteydet melkein kaikkialle, ei parkkipaikkoja, täyteen ahdettu rakennuskanta, ja ainakin omassa asunnossani kattovuoto, vaikka oli ihan uusi rakennus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miksi miksi rakennetaan tämmösiä ihmisvankiloita kun samalla rahalla voisi rakentaa jotain todella toimivaa ja uudenlaista? Niin miksi? Älkää vastatko että "raha", koska ei tule kalliimmaksi suunnitella paremmin.

Vierailija
4/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miksi miksi rakennetaan tämmösiä ihmisvankiloita kun samalla rahalla voisi rakentaa jotain todella toimivaa ja uudenlaista? Niin miksi? Älkää vastatko että "raha", koska ei tule kalliimmaksi suunnitella paremmin.

Samaa olen miettinyt täällä asuessani. Kaikki edellytykset olisi ollut rakentaa onnstunut ja viihtyisä alue. Miten ihmisten kuvitellaan juurtuvan ja viihtyvän, jos alueella ei ole kauppaa tai mitään paikkaa missä ihmiset kohtaavat toisiaan? Koulu on 1-4 luokkalaisille alueella ja muut menevät bussilla kouluun 3,5 km matkan. Sekin on erikoista Helsingissä jos mietitään lasten liikkumista. Täällä käydään nukkumassa, ja aina on lähdettävä johonkin jos jotain haluaa tehdä. On kuin maalla asuisi huonot puolet vain siitä, ei hyviä, kuten ok talo, piha, oma rauha. Olen miettinyt, onko tämä jokin sosiaalinen kokeilu josta ei kerrota nyt asukkaille? Alueella ei ole edes kioskia. Lähin kauppa yli 3km päässä. 

Vierailija
5/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, todella epäonnistunut asuinalue niinkuin lähes kaikki uudet täyteen ahdetut alueet ovat. Kuninkaantammea vielä pahempi betonihelvetti on Kivistö. 

Kivistössä on kuitenkin juna-asema, kauppakeskus, ravintoloita ja vanha alue vieressä, jossa juurtuneet asukkaat, koulut jne... ei voi verrata siinä mielessä Kuninkaantammeen. 

Vierailija
6/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä Sinnemäen utopioita, joissa kukaan ei halua asua.

7/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan kategoriaan menee Laajasalon uusi alue sekä postipuisto. Tulevaisuuden slummeja.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö siellä ole edes kauppaa?

Vierailija
9/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä se uintikuoppa.

Vierailija
10/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä se uintikuoppa.

Siennekin tuli uintikielto. Tai liekö purettu

Vierailija
11/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla varaa muuttaa esim Kalasatamaan? Niinpä niin. 

Vierailija
12/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta siellä oli osa kivannäköisiä taloja ja pihoja kun pyöräilin siellä.

Vierailija
13/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla varaa muuttaa esim Kalasatamaan? Niinpä niin. 

Mutta ei ennen vanhaan edes ns. työväestön nukkumalähiöt olleet noin ankeita. Itse asuin pitkään esim. Pihlajamäessä, joka on kaikkea muuta kuin arvostettu tai kallis alue. Mutta sieltäkin löytyi ostari, koulu, terveysasemakin, kaupunginosalla oli omanlaisensa identiteetti, luontoa esim. koiran ulkoiluttamiseen löytyi ihan läheltä vaikka oli myös niitä betonikuutioita. Ja sekin oli minusta ruma ja ankea alue, mutta kyllä nämä uudet hirvitykset on vielä paljon pahempia.

Vierailija
14/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joskus olen mennyt siitä bussilla läpi olen ajatellut että sieluton ja feikki alue. Kas kummaa, osuin näemmä oikeaan. 

Vierailija
15/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan kategoriaan menee Laajasalon uusi alue sekä postipuisto. Tulevaisuuden slummeja.

Olen eri mieltä Postipuistosta. Alueella on paljon ravintoloita, harrastustoimintaa, kauppa, koulu (vai onko se päiväkoti) ja mielettömän iso ja monipuolinen Keskuspuisto.

Vierailija
16/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viihdyn Kuninkaantammessa enkä ikimaailmassa haluaisi pientaloon Paloheinään. Nätti mutta toki vielä keskeneräinen alue. Yksi tosi hyvä ravintola ja Myyrmäestä ja Kannelmäestä on helppo woltata kaikkea.

Vierailija
17/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse viihdyn Kuninkaantammessa enkä ikimaailmassa haluaisi pientaloon Paloheinään. Nätti mutta toki vielä keskeneräinen alue. Yksi tosi hyvä ravintola ja Myyrmäestä ja Kannelmäestä on helppo woltata kaikkea.

Woltata Helsingissä lähiössä...

Vierailija
18/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Woltata Helsingissä lähiössä...

Niin mikä oli ongelmana?

Vierailija
19/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joskus olen mennyt siitä bussilla läpi olen ajatellut että sieluton ja feikki alue. Kas kummaa, osuin näemmä oikeaan. 

Kyllä... sellainen tämä on..harmittaa etten uskonut kun paljon luin alueesta ennen muuttoa.  Ajattelin että uudet talot ja metsä vieressä ei voi olla kovin paha. No väärässä olin. 

Vierailija
20/341 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkkä on hyvä sana kuvaamaan aluetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi