Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Kyllä ne oli ne prinsessan elkeet aikuisella miehellä.
Tämä perinteinen liian hyvä ollakseen totta. Sanoi rakastan sinua liian aikaiseen. Kalskahti jo silloin korvaan, mutta tyhmä ei opi ja painoin villasella. Hänestä kuoriutui mieslapsi jolla ei ollut kykyä empatiaan ja tunnetaidot muutenkin lapsen tasolla. Kun toisen kerran uhkasi erolla sanoin että eiköhän ole parempi että nyt ihan oikeasti erotaan.
Energiasyöppö joka vie kaiken tilan. Alat itse integroitumaan toiseen itseäsi muuttamalla, alistumalla, miellyttämällä, hukkaamalla itsesi, toiveesi ja tarpeesi jne että riittäisit hänelle, että hän rakastaisi sinua eikä hylkäisi. Siitä hyvästä itsetunnostasi sekä itsekunnioituksestasi mitä sinulla oli ennen ei ole enää mitään jäljellä. Huomaat olevasi marionettinukke jota ovelasti manipuloimaan. No tämähän ei toimi eikä ole terve kuvio kahden ihmisen välillä. Jos et itse tajua siitä lähteä niin tuhoudut.
Mun nykyinen suhde kun alkoi niin mietin että onko tää nyt liian hyvää ollakseen totta. Kaikki meni vaan niin luontevasti ja joo, nopeasti. Rakastuttiin ja se myös ääneen sanottiin tosi varhain. Silloin mä mietin että onkohan tässä joku koira haudattuna, mutta päätin silti heittäytyä, koska itselleni ei sellaista ollut koskaan tapahtunut.
Ehkä nyt kaksi vuotta myöhemmin uskallan jo sanoa että kyllä se totta oli. Ja edelleen rakastetaan, ja sanotaan se, joka päivä.
Joskus se on totta eikä liian hyvää ollakseen sitä.
Alussa rakkauspommitus ja lupaus seurustelusuhteesta. Mutta olinkin vain pelkkä pano. Säännöllinen pano kunnes "parempi" nainen ilmaantuisi miehen elämään. Menin halpaan toista kertaa. No, enpä usko että tuo kyseinen mies ketään onnelliseksi tekee. Hänelle ihmiset ovat pelkkiä käyttötavaroita. Ei siinä mistään rakkaudesta kyse ole.
Henkinen väkivalta. Satuttava henkinen väkivalta. Alussa sitä ei ole mutta kun se hiipii pikkuhiljaa suhteeseen niin siitä on vaikea lähteä. Liian monet meistä ikävä kyllä jää suhteeseen siitä huolimatta koska meillä jokaisella on tunnelukkoja. Yksi tunnelukoista on hylätyksitulemisen ja turvattomuuden pelko. Meillä kaikilla se jossain määrin on tuolla sisimmissämme. Silti pitäisi saada voimaa lähteä satuttavasta suhteesta mutta helppoa se ei ole. Se jättää traumajäljen ihmiseen.
Äidilläni on narsistisia piirteitä. Olen kärsinyt kovasti koko elämäni ajan ja suhde äitiini on huono ja etäinen Ja hoh hoh hoijaa, menin sitten rakastumaan kypsällä iällä narsistimieheen joka aiheutti minulle valtavaa henkistä tuskaa. Tuttu juttu minulle ja niin luonnollista oli viehättyä juurikin miehestä joka omaa samoja piirteitä kuin äitini. No se suhde oli katastrofi. Nyt koetan eheytyä terapiassa ja työstän juuri noita tunnelukkojani. Olen myös läheisriippuvainen. Aion kuunnella täst edes enemmän intuitiotani.
Entisessä parisuhteessa meis osoitti seuraavia punaisten lippujen merkkejä, mutta kokemattomana ja rakastuneena en vain tajunnut:
- hän halusi muuttaa yhteen tapailtuamme alle kuukauden ja piti minua idioottina, kun vastustin ajatusta
- hän halusi, että hoitaisin kaikki kaupassa käynnit, kotityöt, ruoat, yms, että hän pääsisi aina töistä kotiin valmiiseen pöytään ja aamulla saisi valmiin aamupalan ja vaatteet viikattuna tuolille valmiiksi
- hän teki 12-16h työpäiviä ja minä 8h ja sain aina kuulla, miten tyhmä olin, kun en aina jaksanut tehdä 12h työpäiviä omassa työpaikassani; aloin tekemään ylitöitä miellyttääkseni exääni
- hän raivostui minulle kun sai tietää, että minulla oli "vain" 10k säästössä rahaa 25-vuotiaana (hänellä itsellään oli 60k, saanut perintöä, yms)
- hän piti minua idioottina kun osoitin selviä loppuunpalamisen merkkejä
- hän piti minua idioottina kun en suostunut antamaan pankkitunnuksia hänelle -> hän olisi halunnut sijoittaa rahani
Kyllähän näitä löytyy lisää, mutta tuossa muutama. En halua enää muistella exääni, tämä on viimeinen kerta kun kirjoitan hänestä yhtään mihinkään.
Miehelle tulossa häätö.
Yhteenmuutto-toive.
Vuoden vuokravelat.
Vedätys Kela:lta asumistukea tältä ko vuokra-ajalta.
Ehkä nisti. Hullu.
Kosiminen sekopäissään.
Raha-ym muissa asioissa huijaaminen ja valehteleminen.
Laihtuminen luurangoksi.
Kaveri naisten esittely, näitä nyt sinkkuna tullut minulle monta vastaan. Eli mies esiintyy sinkkuna netissä, yks kaks on kiire illanvietoissa ja kuvassa "kaveri" nainen. Voi olla pusu tai halaus kuva ja kuulemma ystävä, joillain kuvassa myös sormus, kukat tai lapsi. Poistan nuo suoraan. Etsivät koko ajan lisää. Ja noin vielä.
No jos noita piirteitä esiintyy niin on iso 🚩
Narsistin piirteet!
Red Flag tarkistuslista narsistin uhrille. Tähän postaukseen olen koonnut avuksesi tunnusmerkkejä siitä, oletko tekemisissä narsistin kanssa. Käytä tätä Red Flag- tarkistuslistaa oppaanasi, joka kertoo sinulle, onko elämässäsi luonnehäiriöinen persoona. Mitä useampaan kohtaan vastaat kyllä, sitä voimakkaammin sinun tarvitsee suojella itseäsi ja sitä tärkeämpää sinun on katkaista suhde tällaiseen persoonaan.
Seuraavassa saat varmistuksen siihen, onko sinun kumppanisi, vanhempasi, perheenjäsenesi tai esimerkiksi ystäväsi narsisti?
Narsistin piirteet. RED FLAG tarkistuslista narsistin uhrille
Näin narsisti käyttäytyy
Hänellä on kiire edetä suhteessa tai hän antaa ymmärtää, että olette sielunkumppaneita
Hän on viehättävä, vetovoimainen tai hurmaava
Hänelle asema tai tittelit ovat tärkeitä
Käytös ei koskaan muutu
Hän valehtelee kroonisesti
Hän on impulsiivinen, aggressiivinen tai holtiton
Patteristot, joita narsisti toistaa ja asiat, joihin sinun on syytä kiinnittää huomiosi
Sinulla on tunne, että jotain on vialla
Hänellä on paljon hulluja ihmisiä menneisyydessään
Hän on huolissaan julkisesta imagostaan
Ei välitä laeista tai säännöistä
Ei pahoittele tekojaan
Vaatii luottamusta
Hänen ihmissuhteensa ovat sirpaloituneita tai henkisellä tasolla etäisiä
Ei omaa vastuullisuudentuntoa
Keksii selityksiä
On huono rahan kanssa, kiristää rahalla tai kontrolloi rahankäyttöäsi
Pettää sinua
Tunnet, että olet hänen kanssaan vaarassa
Aiheuttaa jatkuvaa hämmennystä
Puhuu pahaa entisistä ihmissuhteista, mutta tekee kuitenkin vierailuja näiden ihmisten luokse, tehdäkseen sinut mustasukkaiseksi
Hänen on saatava aina olla oikeassa
Käännyttää perheenjäseniäsi tai ystäviäsi sinua vastaan
Korjailee toistuvasti sanomisiasi
Vähättelee ja mitätöi sinua
On tuhonhaluinen
Syyttää sinua asioista, joita et ole tehnyt
Rikkoo lupauksiasi
On kontrolloiva
Yrittää eristää sinua henkisesti ja/tai fyysisesti muista ihmisistä
Suuttuu, kun haastat häntä
On kaksinaamainen: kriittinen toisille selän takana
Häpäisee sinua
Persoonallisuuden piirteitä
Iso ego uskoo olevansa erinomainen, muita ylempänä
Vaatii valtaa, kunnioitusta ja kontrollia
Itsekeskeinen
Vetoaa oikeuksiinsa
Käyttäytyy eri tavoin sinulle kuin ulkopuolisille ihmisille (omaa erilaisia maskeja)
Vertailee sinua muihin ihmisiin, hyvällä ja pahalla
Käyttää lapsia pelinappuloinaan
Kiirehtii eteenpäin ja painostaa sinua toistuvasti unohtamaan menneet
Tuntuiko edellinen tutulta
Vierailija kirjoitti:
Luulin aloitusta parodiaksi anglismien takia.
Sama! Miksi ihmiset haluavat käyttää käännöslainoja. Mitkä helkkarin punaiset liput? Mitä vikaa sanassa "varoitusmerkit". Myrkyllinen-sanakin on ylikäytetty, onneksi kirjoittaja ei kumminkaan käyttänyt sanaa "toksinen".
Koska Yhdysvallat käyttäytyy tällä hetkellä planeetallamme niin öykkärimäisesti, olen itse tietoisesti karsinut omasta kielenkäytöstäni sieltä omaksutut käsitteet ja kliseet. :) En halua tukea niin rappeutunutta kansakuntaa kuin amerikkalaiset ovat. USA:sta ei tule nykyään mitään hyvää.
Tässä mun red flagit:
-yhteenmuutto 3kk seurustelun jälkeen.
-naimisiin 1v seurustelun aloituksesta, sitä ennen piti vaiva saada alulle (mulla siis aikaisemmasta suhteesta oli yksi lapsi ennestään ja hänen piti päästä samalle tasolle mitä exäni).
-vannoi rakkauttaan kuukausi seurustelun aloittamisesta
-seurusteluvaiheessa iski nyrkin läpi ovesta, kun tuli ikävää kirjepostia.
-Vähätteli jatkuvasti. Muun muassa kun opiskelin 28-vuotiaana korkeakoulussa, hänen mielestään minun olisi pitänyt olla valmistunut jo vuosia sitten. Ja olin opiskellut välissä kuitenkin jo ammatin ja käynyt töissä. Valmistuin siis ihan ajallaan korkeakoulusta.
-oli jatkuvasti omissa menoissa, mutta jos minulla oli meno, niin tämä piti sopia kuukausia etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Mun nykyinen suhde kun alkoi niin mietin että onko tää nyt liian hyvää ollakseen totta. Kaikki meni vaan niin luontevasti ja joo, nopeasti. Rakastuttiin ja se myös ääneen sanottiin tosi varhain. Silloin mä mietin että onkohan tässä joku koira haudattuna, mutta päätin silti heittäytyä, koska itselleni ei sellaista ollut koskaan tapahtunut.
Ehkä nyt kaksi vuotta myöhemmin uskallan jo sanoa että kyllä se totta oli. Ja edelleen rakastetaan, ja sanotaan se, joka päivä.
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Minun exäni joka vannoi rakkauttaan liian aikaisin, paljastui hulluksi vasta viidentenä seurusteluvuotena. Silloin alkoi salaisuudet paljastua ja sitä mukaan todellinen luonne.
Siis kun mun "turvallinen tila" rikotaan, mä näen selvästi ne "punaiset liput" ja haistan" toksisuuden" ja "setämiehen" ja "patriarkaatin" vuosisataisen sorron. Opetelkaa puhumaan äidinkieltänne!
Tässä täti tietäväisen varoitusvinkit :
- yhteisen vietetyn yön jälkeen heräät ja kehossasi on pieniä tai isompia jälkiä esim. mustelmia. Jälkiä voi olla myös suun sisäosissa.
- mies saattaa kännissä puhua tai raivota ihan häröjä, esim. vihjaa tietävänsä salaisimmat ajatuksesi.
- kasvonpiirteesi muuttuu ja lihot tai laihdut.
- joudut ehkä huijatuksi ja talousvaikeuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Minun exäni joka vannoi rakkauttaan liian aikaisin, paljastui hulluksi vasta viidentenä seurusteluvuotena. Silloin alkoi salaisuudet paljastua ja sitä mukaan todellinen luonne.
Noin asia on. Puolesta kolmeen vuotta on yleensä ruusunpunaiset lasit päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voimakas reagoiminen ihan tavalliseen asiaan, löi mm auton lasin nyrkillä paskaksi. Kyllä se muuttui sitten esineiden hakkaamisesta minun hakkaamiseksi. Yritin kuitenkin jo aikaisessa vaiheessa erota, mutta lopulliseen eroon meni melkein vuosi. Aluksi uskoin sen takaisin lirkutteluja, mutta sama meno jatkui uudestaan ja uudestaan. Oli henkinen taakka koko henkilö joka myöhemmin paljastuikin sitten psykopaatiksi.
Miksi hitossa te naiset jäätte suhteeseen tuollaisten miesten kanssa?!
Olin 17.vuotiaana tällaisessa väkivaltaisessa suhteessa vuoden verran.. Silloin ainakin olin niin lapsi etten edes tajunnut että mitä tapahtuu, en osannut ajatella aikusen tavoin, mua oli tosi helppo manipuoloida. Sen jälkeen olin fiksumpi miesten kanssa mutta ikävä kyllä ni
Täällä sama. Sillä erotuksella, että olin melkein neljäkymppinen tämän tajutessani. Nuorena olin nirso miesten suhteen, ja kuvittelin kypsyneeni kun kestin niin pitkään sitä vaikeaa miestä.
Ikävää että usein mennään ihastumaan ja rakastumaan tunteet edellä eikä kuunnella sitä järjen ääntä jos se vähänkin varoittaa että jokin toisessa ihmisessä mättää. Siinähän se riski just piileekin ettei alussa nää tai halua nähdä niitä varoitusmerkkejä. Se rakastumisen tunne on niin ihana kun sen kokea saa. Kamalaahan se on kun oot koukuttunut ihmiseen ja sitten myöhemmin se sama ihminen osoittautuukin ihan joksikin muuksi kuin alussa esitti olevan.