Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Halusi melkein heti muuttaa yhteen ja kertoi ääni väristen, miten ex-vaimo oli alkoholisti ja tm-potilas.
Kun olin aikani kuunellut vitsiksi naamioitua vit""lua ja vähättelyä ymmärsin, miksi ex oli tarttunut pulloon jos oli.
Varmaan minuakin mustamaalaa hulluksi juopoksi uudelle naiselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intuitio, intuitio ja intuitio!.
Luota siihen. Ota askel taaksepäin kun joku ei oikein täsmää tai on liian hyvää ollakseen totta. Silloun se on feikkiä.Tämän kun heti alkumetreillä pitäisi mielessä niin paljolta tuskalta säästyisi.
Naisten intuitio😆🤣😁😂😄😅😃😀
Ihan pätee tämä intuitio myös miestenkin kohdalla ja syytä ottaa huomioon kun tapaat myrkyllisen naisen. Ei ole kyse sukupuolesta.
Mies ei ollut ilkeä tai paha,vaan iso vauva. Ei ollut varmaan ikinä pessyt vessaa taikka ikkunoita,ruuanlaitto oli ranskikset uuniin ja karkkia piti mussuttaa koko ajan.
OLisi pitänyt paeta toisien treffien jälkeen kun mies oli kilon karkkisäkin kanssa hivuttautunut kylkeeni ja sanonut "meidän mamma". Kenen hel vetin meidän ja mikä Muumimamma minä muka olen?!
Vierailija kirjoitti:
Pistää silmään kun aina puhutaan miehistä narsistisina pommittajina, no itse miehenä olen moneen samanlaiseen naiseenkin törmännyt joten sallin epäillä että narsismit koskettaisi enimmäkseen miehiä. Naiset vain ehkä osaa peittää omat huonot puolensa paremmin, onhan autismin toteaminenkin jopa ammattilaisilta naisista paljon vaikeampaa kuin miehistä.
Naiset ovat miehiä useammin "piilonarsisteja" eli henkistä väkivaltaa ja manipulaatiota käyttäviä passiivis-aggressiivisia uhriutujia, miehet taas niitä nk tavanomaisia narskuja jotka ehkä nopeammin osaa tunnistaa kusipäiksi. Samaa paskaa eri kääreissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi jo ekana yhteisenä iltana ruman kommentin ulkonäöstäni sen jälkeen, kun oli pussailtu ja kerroin että en voi lähteä hänen luokseen yöksi koska mulla oli aikaiseen aamuvuoroon meno.
Kun ekan kerran vei mut kavereidensa illanviettoon, sanoi sinne lähdettäessä jotenkin, että saat olla tosi kiitollinen että esittelen sut.
Ilmiselviähän nämä nyt on, mutta silloin olin niin ihastunut, että aattelin vaan että hänellä on huonot sosiaaliset taidot.
Omassa suhteessa tuli myös näitä "saat olla kiitollinen" ja "sulla kävi hyvä tuuri" kommentteja. Ajattelin myös että henkilö on vaan sosiaalisesti kömpelö ja kaikkihan me sanotaan joskus tökerösti. Nykyään en enää ymmärrä miten huono itsetunto itselläni piti oikein olla että kuuntelin moista alentamista. On kiva jos ihmisellä on hyvä itsetunto mutta se että pitää itseään oikein aarteena muille, vähän liian hyvänä, josta toisen ressukan sitten pitää olla oikein kiitollinen, on oksettavaa. Mulle kävi myös selväksi näistä ettei hän pitänyt mua oikeasti vakavasti otettavana kumppaniehdokkaana kenellekään ja hän ajatteli että en saa ketään muutakaan. Myöhemmin mulle perusteltiinkin että huonoa suhdettamme kannattaisi jatkaa että mullakin "olisi edes joku". Huh huh.
No mutta kun ymmärrät, että hän tarkoitti kommenteilla itseään, niin sumu hälvenee.
Mies oli niin komea ja täydellinen omasta mielestään että koki olevansa suorastaan taivaan lahja naisille. Siksi otti vapauksia hypätä kukasta kukkaan. Säälin hänen uutta sinisilmäistä valloitustaan. Tulee kokemaan suuren pettymyksen ajallaan. Sama kaava toistuu ja toistuu. Naiset vaan vaihtuu tiuhaan tahtiin. Säälittävää!
Onpa paljon alapeukkuja monissa kommenteissa. Tarkoitatteko niillä että ette pidä itse kyseistä asiaa varoitusmerkkinä vai sitä että mielestänne kommentin kertoja on hölmö kun ei eronnut aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkinäinen parisuhdehistoria ehdottomasti red flag. Aavistelin tätä ettei toiseen voi luottaa mutta halpaan menin. Loppuaika olikin sitten yhtä tuskaa. Vieläkään en ole toipunut. 6 vuotta on/offia. Hyi hitto!
Mitä tarkoittaa "rikkinäinen parisuhdehistoria"?
Eikö meillä kaikilla ole jos olemme aiemmin olleet suhteessa ja alamme tapailla jotain uutta? Emmehän olisi deittailemassa uusia tuttavuuksia, jos aiemmat suhteet olisi säilyneet ehjinä.Vai meinaatko että kaikki aiemmat suhteet ovat olleet epämääräistä säätöä, lyhytkestoisia, myrskyisiä jne?
No kyllähän se usein jotakin kertoo, jos aikuisella ihmisellä on monia seurustelusuhteita, jotka ovat olleet korkeintaan muutaman kuukauden pituisia. Ja varsinkin jos on suht nopeasti taas löytynyt uusi seurustelukumppani.
Mikä yhdistää henkilöä, jolla on monia seurustelusuhteita, jotka ovat aina lopahtaneet nopeasti? Henkilö itse, joten todennäköisesti hänessä on jotakin, jonka vuoksi suhteet eivät kestä. Aina ja joka kerta ei voi samalla ihmiselle osua vain huonoja kumppaneita.
Näillä sarjaseurustelijoilla on usein ongelmana se, että kukaan ei kelpaa. Jokaisesta löytyy vaikka mitä vikaa, ulkonäköä, luonnetta, persoonaa arvostellaan, koskaan ei ole ns. tarpeeksi. Jos seurustelukumppani vastaa samalla mitalla, sellaisen riidanhaluisen kanssa ei voi olla. Jos kumppani alistuu, sellaista kynnysmattoa ei voi arvostaa. Sarjaseurustelijat tietyllä tavalla "testaavat" kaikkia, mutta kukaan ei voi läpäistä testiä, koska ongelma on testaajassa eikä testattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa paljon alapeukkuja monissa kommenteissa. Tarkoitatteko niillä että ette pidä itse kyseistä asiaa varoitusmerkkinä vai sitä että mielestänne kommentin kertoja on hölmö kun ei eronnut aiemmin?
Toksiset incelit alapeukuttaa kun tunnistavat itsensä.
Haukkui minua kavereiden kuullen, ei kutsunut mukaan juhliin, vaan halusi yleensä mennä ilman minua. Piti mykkäkouluja. Jouduin koko ajan olemaan varpaillani, ettei hän hermostu jostain. Kaikki tuntui jostain syystä koko ajan takkuiselta ja vaikealta. Ei halunnut suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Puhui ihailevaan sävyyn muista naisista. Vietti aikaa ja matkusteli muiden naisten kanssa. Muutaman vuoden jälkeen onnistuin riuhtaisemaan itseni tästä irti. Onneksi löytyi sitten toinen, jonka kanssa oli alusta lähtien helppo olla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee kaverin keissistä mieleen, että se toinen halutaan sitoa itseen mahdollisimman nopeasti. Eli on kauhea kiire alkaa seurustella, sitten kihloihin viikon sisällä, nainen raskaaksi mahdollisimman pian ja häät heti perään. Pyritään myös mahdollisimman nopeasti eristämään se toinen sen kavereista yms. että se olisi kokonaan sen toisen varassa ja sen olisi vaikeampi lähteä siitä suhteesta. Sitten ne imelät rakkaudentoivotukset, vaikka on tavattu tasan kaksi kertaa. Jos käytännössä vielä ihan tuntematon ihminen alkaa julistaa sulle rakkautta ja haluaa sun kanssa kihloihin, niin sillä ei ole hyvät mielessä. Sitä vaan ainakin naisena tuppaa ajattelemaan, ettei niin voi olla, vaan totta kai se mies nyt oikeasti rakastui suhun viidessä minuutissa.
Mun exällä oli kiire julkaista parisuhde somessa. Niin kauan kuin ei oltu yhdessä virallisesti eli somessa, ilmoitti harrastavansa seksiä muiden kanssa, koska en ollut sitoutunut häneen. Kolmekymppinen ihminen! Myöhemmin tuo seksikiristäminen siirtyi sitten muihin asioihin.
Kyllä miettisin vähän jos käyttää termejä punaiset liput ja myrkyllinen suhde. Jos hahmottaa maailmaa amerikkalaisten some termien kautta niin voi olla että muutenkin saa vaikutteet ajatteluunsa sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee kaverin keissistä mieleen, että se toinen halutaan sitoa itseen mahdollisimman nopeasti. Eli on kauhea kiire alkaa seurustella, sitten kihloihin viikon sisällä, nainen raskaaksi mahdollisimman pian ja häät heti perään. Pyritään myös mahdollisimman nopeasti eristämään se toinen sen kavereista yms. että se olisi kokonaan sen toisen varassa ja sen olisi vaikeampi lähteä siitä suhteesta. Sitten ne imelät rakkaudentoivotukset, vaikka on tavattu tasan kaksi kertaa. Jos käytännössä vielä ihan tuntematon ihminen alkaa julistaa sulle rakkautta ja haluaa sun kanssa kihloihin, niin sillä ei ole hyvät mielessä. Sitä vaan ainakin naisena tuppaa ajattelemaan, ettei niin voi olla, vaan totta kai se mies nyt oikeasti rakastui suhun viidessä minuutissa.
Mun exällä oli kiire julkaista parisuhde somessa. Niin kauan kuin ei oltu yhdessä virallisesti eli somessa, ilmoitti harrastavansa seksiä muiden kanssa, koska en ollut sitoutunut häneen. Kolmekymppinen ihminen! Myöhemmin tuo seksikiristäminen siirtyi sitten muihin asioihin.
Kertoo ihmisestä kaiken tarvittavan tuollainen käytös
Näitä juttuja kun lukee, niin ihmisillä tuntuu olevan aika ristiriitaisia näkemyksiä hyvän parisuhteen alkutaipaleesta. Ne asiat jotka tässä ketjussa nyt tuomitaan, niin niitä moni on muissa ketjuissa suunnilleen peräänkuuluttanut, jotta saa fiiliksen, että toinen on tosissaan siinä parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä juttuja kun lukee, niin ihmisillä tuntuu olevan aika ristiriitaisia näkemyksiä hyvän parisuhteen alkutaipaleesta. Ne asiat jotka tässä ketjussa nyt tuomitaan, niin niitä moni on muissa ketjuissa suunnilleen peräänkuuluttanut, jotta saa fiiliksen, että toinen on tosissaan siinä parisuhteessa.
Siirappisuus, tekoimelyys ottaen huomioon ihmisen aiemman käytöksen suhteissaan on iso varoitusmerkki:
Mies kertoi "valinneensa" minut, olin siis erityinen kun olin tullut suuresta halukkaiden joukosta poimituksi. Hahhaa :-D Narsistilla oli niin hauskat puheet, että piti ihan vähäksi aikaa mielenkiinnolla jäädä seuraamaan miten lähtee rakentamaan haastavaa kuviotaan. (Tiedän, mikä oli todellinen syy, miksi oli päätynyt minuun, mutta en sitä tässä sano ettei tunnisteta. Syy ei ole kuitenkaan ihana luonteeni, upea ulkonäköni tai suuri varallisuuteni.)
Nykyään tyyppi on ihan naimisissa saakka, kun sai yhden ressun uskomaan tarinoitaan. Toki pettää minkä ehtii, ja viestiä pukkaa säännöllisesti vielä minullekin. Toivorikas mies kertakaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Haukkui minua kavereiden kuullen, ei kutsunut mukaan juhliin, vaan halusi yleensä mennä ilman minua. Piti mykkäkouluja. Jouduin koko ajan olemaan varpaillani, ettei hän hermostu jostain. Kaikki tuntui jostain syystä koko ajan takkuiselta ja vaikealta. Ei halunnut suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Puhui ihailevaan sävyyn muista naisista. Vietti aikaa ja matkusteli muiden naisten kanssa. Muutaman vuoden jälkeen onnistuin riuhtaisemaan itseni tästä irti. Onneksi löytyi sitten toinen, jonka kanssa oli alusta lähtien helppo olla.
Tuota muiden ihailun esiintuomista en ymmärrä yhtään. En käsitä, mitä hyvää se tuo omaan irl parisuhteeseen, että kumppanin naamaan hierotaan sitä että tällaista instatyrkkyä minä seuraan, onpa se taas upeana katokato. Tai tyyliin terassilla vahdataan viereisen pöydän pehvatreenattua silkkaribeibiä katseita vaihdellen ja "ihan vaan tulee mieleen" mainita kumppanille, että et ole ajatellut salille mennä ja ottamaan vähän täytettä puseroon hehheh. Sitten voidaankin olla muka ihmeissään, että mikä sulla nyt TAAS on ja oot sä kyllä vaikea ihminen, kun toinen pahoittaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkinäinen parisuhdehistoria ehdottomasti red flag. Aavistelin tätä ettei toiseen voi luottaa mutta halpaan menin. Loppuaika olikin sitten yhtä tuskaa. Vieläkään en ole toipunut. 6 vuotta on/offia. Hyi hitto!
Mitä tarkoittaa "rikkinäinen parisuhdehistoria"?
Eikö meillä kaikilla ole jos olemme aiemmin olleet suhteessa ja alamme tapailla jotain uutta? Emmehän olisi deittailemassa uusia tuttavuuksia, jos aiemmat suhteet olisi säilyneet ehjinä.Vai meinaatko että kaikki aiemmat suhteet ovat olleet epämääräistä säätöä, lyhytkestoisia, myrskyisiä jne?
No kyllähän se usein jotakin kertoo, jos aikuisella ihmisellä on monia seurustelusuhteita, jotka ovat olleet korkeintaan muutaman kuukauden pituisia. Ja varsinkin jos on suht nopeasti taas löytynyt uusi seurustelukumppani.
Mikä yhdistää henkilöä, jolla on monia seurustelusuhteita, jotka ovat aina lopahtaneet nopeasti? Henkilö itse, joten todennäköisesti hänessä on jotakin, jonka vuoksi suhteet eivät kestä. Aina ja joka kerta ei voi samalla ihmiselle osua vain huonoja kumppaneita.
Näillä sarjaseurustelijoilla on usein ongelmana se, että kukaan ei kelpaa. Jokaisesta löytyy vaikka mitä vikaa, ulkonäköä, luonnetta, persoonaa arvostellaan, koskaan ei ole ns. tarpeeksi. Jos seurustelukumppani vastaa samalla mitalla, sellaisen riidanhaluisen kanssa ei voi olla. Jos kumppani alistuu, sellaista kynnysmattoa ei voi arvostaa. Sarjaseurustelijat tietyllä tavalla "testaavat" kaikkia, mutta kukaan ei voi läpäistä testiä, koska ongelma on testaajassa eikä testattavissa.
Jep. Parin kuukauden ylistämisvaiheen jälkeen sarjaseurustelija alkaa etsimään seurustelukumppanistaan vikoja. Syy tuollaiseen toimintamalliin on varmaan se, että se alun ensihuuma on kuin mikä tahansa riippuvuutta aiheuttava asia, jolla huomion saa pois sisäisistä ongelmistaan. Kun oma paha olo ja ongelmat tulevat jälleen esiin, syy on tietenkin kumppanissa eikä itsessä ja tilalle täytyy etsiä joku parempi, jonka kanssa voi taas kokea oman pahan olon peittävän alkuhuuman. Sama kaava toistuu ja toistuu.
Sovittiin "yksiavioisuudesta" (= seurustellaan, ei tapailla enää muita) mustasukkaisuuden perusteella, eli oli vähän epävarma olo toisen uskollisuudesta. Että eiköhän se siitä parane kun ääneen molemminpuolisesti sovitaan tapailevamme vain toisiamme. Muutenkin erilaiset epävakauden tunteet vaikutti siihen että päätettiin vakauttaa tilanne sopimalla monogaamisuudesta.
Epävarmuus muutti muotoaan ja tuli muita typeriä ongelmia. Jos ei ole hyvä tunne hommasta pidemmältä ajalta niin ei siihen kannata sitoutua, oli oppitunti. Erottiin nopeaa.
Rikkinäisen parisuhdehistorian voi omata jos vaikkapa on toistanut lähes samaa kaavaa suhteesta toiseen. Esimerkkinä pettäminen ja lennosta vaihtelu sekä kumppaneihin kohdistettu henkinen väkivalta.