Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Jos olet kertonut kumppanille jonkin arkaluontoisen tai itsellesi vaikean asian ja tämä käyttää sitä myöhemmin sinua vastaan ilkeilläkseen. Vaikkapa riidan yhteydessä "tietenkin sä oot tollanen kun sulle on tapahtunut asia x" tai "ei ihme että sun exä petti sua kun oot noin mitänytonkaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli tunne että jokin on pielessä. Liian hyvää ollakseen totta. Ja sitä se olikin, valitettavasti. En vain alussa tiennyt mikä oli pielessä. Narsistiksi häntä epäilen. Käyttäytymynen viittaa vahvasti siihen persoonallisuushäiriön. Ja loppu olikin katastrofia.
Ahaa, saanko arvata, alkuun aivan järjetöntä ylistelyä ja palvontaa, olet kaikista paras mitä koskaan ollut jne. yms. ja lopulta sitten heitettiin haukkumisvaihe päälle kun oli tarpeeksi kehuskeltu etkä ollutkaan enää niin hyvä.
8 vuotta suhteessa ja alusta lähtien on ollut järjetöntä ylistystä ja palvontaa. Kosi ensimmäisenä päivänä ja naimisiin mentiin 3 vuotta myöhemmin. Missä vaiheessa voin ruveta odottamaan haukkumisvaihetta?
Outoa alapeukutusta. Tämänkin kommentin jälkeen vielä monta sivua toistettu, että varhainen sitoutuminen ja rankkauspommitus ovat red flageja. Ei kuitenkaan ole vastattu, missä vaiheessa pitäisi ruveta odottamaan sitä haukkumisvaihetta ja narsismin esiintuloa.
Hienoa että sulla on asiat noin hyvin. Todistaa sen että hyviäkin kumppaneita on. Jospa minäkin sellaisen vielä löytäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhainen syyttely asioista joita et varmasti ole tehnyt esim muille flirttailu, pettäminen, valehtelu jne
Äkkiä karkuun!
Kyllä.
Valitettavan usein tuo menee vaan niin että kun esität perustellun ja loppu viimein paikkansapitävän epäilyn noista asioista toksiselle ihmiselle niin saat niskaasi syytöksiä vainoharhaisuudesta ja halusta kontrolloida.
Myrkylliset ihmiset eivät koskaan myönnä tekojaan saati että pitäisivät niitä mitenkään väärinä. Päinvastoin he pitävät valehtelua ja pettämistä aina täysin oikeutettuna toimintana.
Selän takana juoruilu ja paskanpuhuminen.selkeä merkki epäkunnioituksesta ja todella mahdollinen selkään puukottaja ja pettäjä.jatkoin matkaa samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhainen syyttely asioista joita et varmasti ole tehnyt esim muille flirttailu, pettäminen, valehtelu jne
Äkkiä karkuun!
Kyllä.
Valitettavan usein tuo menee vaan niin että kun esität perustellun ja loppu viimein paikkansapitävän epäilyn noista asioista toksiselle ihmiselle niin saat niskaasi syytöksiä vainoharhaisuudesta ja halusta kontrolloida.
Myrkylliset ihmiset eivät koskaan myönnä tekojaan saati että pitäisivät niitä mitenkään väärinä. Päinvastoin he pitävät valehtelua ja pettämistä aina täysin oikeutettuna toimintana.
Kuvaa hyvin naisia.
Kuvaa myös hyvin miehiä
Ystävyyssuhteissa se on ehdottomasti kaikki epäkunnioittava käytös. Tunteiden mitätöinti, keskeyttäminen keskustelussa, sivuuttaminen, vähättely. Kaikki, mistä tulee paha mieli. Nuorempana ajattelin, että se oli merkki, että itsessäni oli jotain vikaa (mikä tietysti on narsistien koko tavoite), ja muutin sitten itseäni. Muututin pienemmäksi ja pienemmäksi, kunnes lopulta kadotin itseni kokonaan. Kun sitten vihdoin pääsin näistä tyypeistä eroon, niin aloin ymmärtää, mitä kaikkea olin menettänyt niiden ystävyyssuteiden aikana omia taitojani ja terveydestäni. Eli, jos vähänkin tuntuu, että toinen yrittää muutta sinua, siis ei auttaa kasvamaan, vaan pilottamaan omia vahvuuksiasi, koska hänelle ne eivät kelpaa, niin... Thank you, next.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä karkuun!
Kyllä.
Kuvaa hyvin naisia.
Kuvaa myös hyvin miehiä
Tuollaista käytöstä ilmentävä ihminen on alinta pohjasakkaa mitä maan päällään kantaa. Usein elämänsä epäonnnistuja loppu viimein. Agressiivisia usein koska eivät kestä kritiikkiä lainkaan tekemisistään.
Se että tykkäilee muiden naisten Fb- profiilikuvista jo suhteenne alussa. Kokemukseni mukaan niitä naisia, joiden kanssa sinulla ei ole muita yhteisiä tuttuja kuin tuo mies, hän on p*nnut. Toki monien niistäkin kanssa, joiden kanssa sinulla on yhteisiä kavereita enemmänkin.
Minun tapauksellani oli yli 2000 Fb-kaveria.
Ja kalasteli tietysti myös Instassa samaan tyyliin koko ajan.
Jos kokee ensihuuman jälkeen mitätöintiä ja alistumista vain ja ainoastaan toisen tarpeet huomioiden. Vastavuoroisuuden puute jolloin tajuaa että miellytät sitä toista mutta et saa mitään vastineeksi.
Jos olet toiselle vain varalla etkä se ykkönen. Aidot tunteet puuttuvat ja sinua hyväksikäytetään emotionaalisesti. Saat pelätä hylkäämistä koska et riitä sille toiselle. Lähde heti.
Vierailija kirjoitti:
Jos kokee ensihuuman jälkeen mitätöintiä ja alistumista vain ja ainoastaan toisen tarpeet huomioiden. Vastavuoroisuuden puute jolloin tajuaa että miellytät sitä toista mutta et saa mitään vastineeksi.
Eivät tuollaiset ihmiset kykene aitoon tunneyhteyteen ja vastavuoroisuuteen. He odottavat jatkuvasti ihailua ja palvelua. Luovat pelon ilmapiiriä ja traumasidettä.
Miehellä oli kiire tutustua kavereihini ja läheisiini. Alkoi heti kommentoida näiden juttuja somessa ja lisäili näitä kaveriksi facebookissa, kun joku oli kerran tullut kaupungilla vastaan ja olivat moikanneet.
Aika äkkiä alkoi tuntua, ettei viihtynyt minun kanssani kahden ollenkaan, vaan olisi aina halunnut olla tapaamassa minun tuttujani. Jos oli tulossa ilta kahdestaan, hänellä saattoikin tulla yhtäkkiä muuta tekemistä.
Itsekkyys, ei suostunut joustamaan mistään. Esim. käveltiin suhteen alussa sateessa saman varjon alla, niin mies veti varjoa itselleen ja minä sain kastua. Mutta en toki ymmärtänyt varoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tuollaiset ihmiset kykene aitoon tunneyhteyteen ja vastavuoroisuuteen. He odottavat jatkuvasti ihailua ja palvelua. Luovat pelon ilmapiiriä ja traumasidettä.
Ja juuri näihin miehiin on naisten sitten ihastuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että tuollaiset miehet ovat hyviä näyttelemään aluksi jotain ihan muuta kuin ovat. Heillä ei ole tervettä ydintä vaan ovat kuin kameolontteja jotka muuntautuvat tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että tuollaiset miehet ovat hyviä näyttelemään aluksi jotain ihan muuta kuin ovat. Heillä ei ole tervettä ydintä vaan ovat kuin kameolontteja jotka muuntautuvat tilanteen mukaan.
Aika monesti noista miehistä on nähtävillä sadan kilometrin päähän, ettei mitään hyvää ole luvassa. Silti nämä miehet onnistuvat löytämään kyllä naisen, jos toisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Persoonaallisuushäiriöiset tarvitsevat jatkuvaa ihailua ja huomiota toisilta. He ovat tässä asiassa kuin pohjattomia kaivoja.
En tarvitse kiitos!
Terveisin välttelevä/estynyt persoonallisuus
Ps. En usko, että myöskään esim. eristäytyneet persoonallisuudet kaipaavat minkäänlaista huomiota.
Nopea muutto kaksiooni, minun panettelemiseni kavereidensa luona, empatiakyvyttömyys äitini saatua sairaskohtauksen, mököttäminen koko illan, kun en pukeutunut tietynlaisiin sukkahousuihin jne. Lopulta karkasi luotani parempaa toivoessaan.
Hienoa, mutta oletko itse koskaan pettänyt? Käsittääkseni useimmiten vastaus kysymykseen on valitettavasti "kyllä olen".
Itse olen jo rupsahtanut vanha äijä, mutta silti ylpeä siitä etten ole koskaan pettänyt yhtäkään kumppaneistani, ja aina olen ollut useamman kuukauden ihan yksin kumppaneiden välillä. Olen kuitenkin sen verran hankala persoona, ettei sopivaa koko loppuelämän kestänyttä kumppania ole vieläkään löytynyt.