Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä useampi kirjoittanut pettämisestä. No mä olen itse se toinen nainen. Mies on mua 17 vuotta vanhempi ja avoliitossa. Myönnän olevani melkoisen ihastunut mieheen ja haaveilen välillä parisuhteesta hänen kanssaan, mutta yritän palauttaa itseni maanpinnalle. Mies tuskin koskaan eroaa siitä naisesta ja jos eroaisikin, niin haluaisiko hän parisuhdetta mun kanssa. Ja jos haluaisi mun kanssa parisuhteen, niin olisiko hän uskollinen mulle.
Olemme siis joskus ennen tuota naista tavanneet muutaman kerran ja nyt mun eron jälkeen päädyimme jälleen samoihin lakanoihin. Tuolloin aiemmin mies moitti meidän ikäeroa eikä hän ollut henkisesti selvinnyt vaikeasta erostaan. Nyt on käynyt mielessä, että aloittiko mies sen vuoksi mun kanssa salasuhteen kun 60v. miestä imartelee nuoremman naisen huomio.
Puolisonsa varmaan sokeasti uskoo miehen olevan uskollinen hänelle.
Ja sä pidät omaa toimintaasi oikeutettuna? Mä toivon, että mies eroaa vaimostaan ja ottaa sut tilalle. Te mätäpaiseet sopisitte toisillenne paremmin.
Mitä sä oikein sönkötät? Mistä sä vedit tuon, että mun mielestä pidä mun toimintaa oikeutettuna? Mitä ihmettä?! Tiedän tämän olevan väärin enkä kyllä käsitä miten tämä olisi mulle jotenkin oikeutettua.
Miehellä ei ole aviovaimoa vaan avovaimo. Ihan sama mulle mitä sä musta ajattelet.
Tuollaisissa suhteissa rikkoo enenpitkää itseään. Myös moraalikäsityksesi poikkeaa yleisestä.
Kyllä mä sen tiedostan, että on suuri vaara rikkoa itsensä. Siksi pitäisikin lopettaa tämä, mutta en pysty.
On ollut parikin näitä tilanteita, että olisi pitänyt kuunnella tarkemmin, mitä toinen sanoo ja osata vetää siitä johtopäätökset.
Mies sanoo: "En usko siihen, että on olemassa yksi ainoa oikea"
Mies tarkoittaa: "Minulla ei ole aikomustakaan olla uskollinen vaan pussailen festareilla toisen naisen kanssa"
Ja toinen tapaus:
Mies sanoo: "Vastuu on kuulijalla"
Todellisuus: Mies on patologinen valehtelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä useampi kirjoittanut pettämisestä. No mä olen itse se toinen nainen. Mies on mua 17 vuotta vanhempi ja avoliitossa. Myönnän olevani melkoisen ihastunut mieheen ja haaveilen välillä parisuhteesta hänen kanssaan, mutta yritän palauttaa itseni maanpinnalle. Mies tuskin koskaan eroaa siitä naisesta ja jos eroaisikin, niin haluaisiko hän parisuhdetta mun kanssa. Ja jos haluaisi mun kanssa parisuhteen, niin olisiko hän uskollinen mulle.
Olemme siis joskus ennen tuota naista tavanneet muutaman kerran ja nyt mun eron jälkeen päädyimme jälleen samoihin lakanoihin. Tuolloin aiemmin mies moitti meidän ikäeroa eikä hän ollut henkisesti selvinnyt vaikeasta erostaan. Nyt on käynyt mielessä, että aloittiko mies sen vuoksi mun kanssa salasuhteen kun 60v. miestä imartelee nuoremman naisen huomio.
Ja sä pidät omaa toimintaasi oikeutettuna? Mä toivon, että mies eroaa vaimostaan ja ottaa sut tilalle. Te mätäpaiseet sopisitte toisillenne paremmin.
Mitä sä oikein sönkötät? Mistä sä vedit tuon, että mun mielestä pidä mun toimintaa oikeutettuna? Mitä ihmettä?! Tiedän tämän olevan väärin enkä kyllä käsitä miten tämä olisi mulle jotenkin oikeutettua.
Miehellä ei ole aviovaimoa vaan avovaimo. Ihan sama mulle mitä sä musta ajattelet.
Tuollaisissa suhteissa rikkoo enenpitkää itseään. Myös moraalikäsityksesi poikkeaa yleisestä.
Toiseksi naiseksi jääminen on jossain määrin sama tilanne kuin narsistin kanssa suhteessa roikkuminen. Molemmissa tilanteissa ihmisellä on tunne-elämässään jokin särö, joka saa jäämään tämänkaltaisiin tilanteisiin. Ihminen voi kärsiä siitä tunteesta, että se mitä tekee on oman moraalikäsityksen vastaista, mutta tunnepuoli koukuttaa niin, että se peittää kaiken muun alleen. Samoin narsistin kanssa suhteessa ollessaan tietää hyvin, ettei suhde ole terve ja siitä kärsii, mutta jokin tunnepuolella on koukuttunut siihen, mitä narsisti tarjoaa.
Se ei ole normaali eikä terve tilanne, jos suhteessa toimii oman moraalinsa ja henkisen hyvinvointinsa vastaisesti, mutta tietää että on henkisesti koukussa ja maksaa 'rakkaudesta' kovan hinnan. Siinä on taustalla jotain, mikä pitäisi käsitellä, jotta sama ei jatku läpi elämän. Se ei ole sen 'uhrin' vika ja on hyvä, jos sen näkee itse, missä tilanteessa on. Silloin voi ja pitää ottaa vastuuta omasta elämästään ja hankkia vaikka keskusteluapua. Niin kuin sanoin, muuten sama jatkuu aina vaan uudestaan.
Itsetuntemuksen kautta saa kasvatettua itsekunnioitusta, eikä anna itseään enää kohdella millään tavalla huonosti. Sellainen hajottaa ihmisen lopullisesti pidemmän päälle. Oikea rakkaus ei sitä tee.
Yksi juttu minkä olen oppinut: miehillä ja naisilla on keskimäärin eroja, eikä miehiltä kannata odottaa asioita jotka ovat miehille epätyypillisempiä kuin naisille. Esim. kiinnostus kodin sisustusta, pukeutumista tai tekstiilejä kohtaan.
Joskus parikymppisenä todella halusin löytää miehen, jota myöskin kiinnostaisi design, sisustusmessut jne. Opiskelin sellaista alaa, että onnistuinkin löytämään tällaisia miehiä. Ai että, 20-v. kundi joka tuntee nimeltä eri design-lamppuja. Mies, jonka kanssa voi puhua kaikesta päiväpeiton kuvioita myöten.
En väitä, etteikö kukaan nainen voi löytää tuollaista miestä (saati sitten että kaikkia naisia kiinnostaisi sisustaminen tai muoti!). Mutta stereotypiat harvemmin syntyvät tyhjästä. Kun kerta toisensa jälkeen huomaa tapailevansa miestä, joka oikeastaan kaipaakin ystävää jolle kertoa homoseksuaalisuudestaan, niin pakko miettiä uudelleen omia valintaperusteita.
Tämä pitää laajemminkin paikkansa. Monet meistä vetävät aina tietynlaisia ihmisiä puoleensa, jotenkin alitajuisesti, kuin magneetti. Yksi on aina varatun kanssa, toinen päihdeongelmaisen.
Vierailija kirjoitti:
Nuori mies, joka oli tuttu lukiosta. Todella pidetty, lahjakas, opettajien suosikki, aktiivisesti kaikessa mukana, suoraan lukiosta yliopistoon jne. Urheilullinen, suosittu. Niin sanottu "kiltti mies" siis.
Kuulostaako hyvältä?
Ekat treffit, mitään muuta ei tapahtunut kuin juttelemista, sovittiin että soitellaan. Illalla sain kuitenkin viestin, miten onnellinen hän on minun kanssani. Laitoin takaisin vain hyvän yön toivotuksen. Seuraavana päivänä sanoin, että olen harrastuksessa, joten en ehdi nähdä just silloin. Laitoin kuitenkin viestiä yhdestä leffasta, josta oltiin juteltu.
Seuraavana päivänä nuoren miehen ÄITI soittaa. Nuori mies on ollut kovin ahdistunut ja uhkaa tehdä pahaa itselleen, kun tyttöystävä ei vastaa. Äiti kovasti tahtoisi tavata minut ja keskustella kanssani poikansa tilanteesta.
Ei, en osaa auttaa, olen tavannut poikasi yhden kerran.
Tämän jälkeen sain häirintäsoittoja, tekstiviestejä jne. yli vuoden ajan. Häirintä loppui, kun kaheli löysi tyttöystävän, jonka kanssa meni kihloihin ja muutti yhteen saman tien.
1) Epäterve äitisuhde
2) Nopeasti etenevä ihastuminen/rakastuminen naisiin, joita ei tunne ja koska ei tunne, voi keksiä mielessään "rakastetulleen" mitä tahansa ominaisuuksia ja kuvitella ettei voi elää ilman kyseistä naista
3) Ehkä myös tämä: Niin pidetty ja sympaattinen, että on tottunut saamaan toisilta kaiken mitä haluaa. Tällainen mies voi olla todella ihana kiltti mies, kunhan saa mitä haluaa, mutta jos ei saa niin muuttuu tappouhkauksia lähetteleväksi hirviöksi. Ei kestä mitään pettymyksiä. Herkkä narsisti.
Tollanen tyyppi voi olla oikeasti vaarallinen. Se mikään kiltti ole. Hyvä kun pääsit eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sen tiedostan, että on suuri vaara rikkoa itsensä. Siksi pitäisikin lopettaa tämä, mutta en pysty.
Sun täytyy vaan opetella arvostamaan itseäsi. Ja muita ihmisiä ja niiden parisuhteita. Ei kukaan ole luvannut, että se olisi helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin 20, kun sitouduin kontrolloivaan mieheen. Hän oli eka poikaystäväni, enkä muusta tiennyt.
Minulle oli vahingollista se, että puhutaan, että parisuhteen eteen pitäö tehdä töitä ja että parisuhteen tarkoituksena on hioa särmiä. Ymmärsin, että olen itse niin kulmikas ihminen, että tämä on vain minun luonteeni koulimista.
Oma osuutensa, varmaan suurin osuus, oli siinä, että isäni oli dominoiva. Miehen malli.
Uskoin pitkään sanontaa, että ei ole yhden syy kun kaksi riitelee. Vanhempana sitten ymmärsin, että tietyt ihmiset (narsistit) saavat riidan aikaiseksi ihan yksinkin.
Eikä sen toisen tarvi olla narskukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori mies, joka oli tuttu lukiosta. Todella pidetty, lahjakas, opettajien suosikki, aktiivisesti kaikessa mukana, suoraan lukiosta yliopistoon jne. Urheilullinen, suosittu. Niin sanottu "kiltti mies" siis.
Kuulostaako hyvältä?
Ekat treffit, mitään muuta ei tapahtunut kuin juttelemista, sovittiin että soitellaan. Illalla sain kuitenkin viestin, miten onnellinen hän on minun kanssani. Laitoin takaisin vain hyvän yön toivotuksen. Seuraavana päivänä sanoin, että olen harrastuksessa, joten en ehdi nähdä just silloin. Laitoin kuitenkin viestiä yhdestä leffasta, josta oltiin juteltu.
Seuraavana päivänä nuoren miehen ÄITI soittaa. Nuori mies on ollut kovin ahdistunut ja uhkaa tehdä pahaa itselleen, kun tyttöystävä ei vastaa. Äiti kovasti tahtoisi tavata minut ja keskustella kanssani poikansa tilanteesta.
Tämän jälkeen sain häirintäsoittoja, tekstiviestejä jne. yli vuoden ajan. Häirintä loppui, kun kaheli löysi tyttöystävän, jonka kanssa meni kihloihin ja muutti yhteen saman tien.
1) Epäterve äitisuhde
2) Nopeasti etenevä ihastuminen/rakastuminen naisiin, joita ei tunne ja koska ei tunne, voi keksiä mielessään "rakastetulleen" mitä tahansa ominaisuuksia ja kuvitella ettei voi elää ilman kyseistä naista
3) Ehkä myös tämä: Niin pidetty ja sympaattinen, että on tottunut saamaan toisilta kaiken mitä haluaa. Tällainen mies voi olla todella ihana kiltti mies, kunhan saa mitä haluaa, mutta jos ei saa niin muuttuu tappouhkauksia lähetteleväksi hirviöksi. Ei kestä mitään pettymyksiä. Herkkä narsisti.
Tollanen tyyppi voi olla oikeasti vaarallinen. Se mikään kiltti ole. Hyvä kun pääsit eroon.
Joo, pelkäsin kyllä pitkään tuon jälkeen. Kyseessä oli tosi symppis nuori mies, joka lukiossa sai stipendejä. Ehkä sellainen red flag, että hän tuntui herättävän poikkeuksellisen helliä tunteita varsinkin vanhemmissa naisopettajista. Ylipäätään siinä huomiossa mitä hän sai muilta oli jälkeenpäin ajatellen jotakin epätervettä.
Suoraan sanottuna minulle tulee hänestä mieleen Axl Smith. Katselin joskus Dancea ja varmaan muitakin ohjelmia, joissa tämä Axl oli. Ihanan oloinen tyyppi, hiukan lapsenomainen. Sitten kun katsoo niitä kuvia hänen oikeudenkäynnistään, mustat lasit, tyly ilme, jne. niin on kuin ihan eri ihminen.
Mies ilmaisi jo ensimmäisillä treffeillä, että ei tiedä, haluaako ylipäänsä enää ikinä olla parisuhteessa. Olisi pitänyt kuunnella ja jättää hänet yksin pohdiskelemaan, mitä elämältään haluaa. Sen sijaan tuhlasin 5 vuotta elämästäni epätietoisuudessa ja paikoillaan junnaten.
Vierailija kirjoitti:
Todella charmikas mies ja osasi puhua hyvin. Sitten jossain vaiheessa alkoi painostus seksiin. Meillä seksiä joka päivä useasti, mutta esim aamuisin en jaksa. Sanoin hänelle etä minun on vaikea sanoa ei ja jos niin sanon, niin tarkoitan sitä. Ei ole uskonut minun ei sanaa ja ottanut esim pikkarit väkisin pois ja työntynyt sisään kun olen kuiva. Sitten raiskaus, missä itkin kun hän pani. Annoin anteeksi ja en halunnut uskoa ettö teki niin tahallaan. Unohdin asian. Nyt pari päivää sitten tapahtui raiskauksen yritys kun mies suuttui minulle jostakin, mutta minä panin vastaan kun en enään jaksa ja tällä kertaa poliisit tulivat käymään. Osasi puhua hyvin poliisille asiat ympäri. Minä näytin hullulta. En nostanut syytettä, koska taas syytin itseäni jotenkin ja mies sai minut uskomaan että olen vain hullu. En nostanut syytettä.
Eli tuommoinen painostus seksiin on punainen lippu. Voi käydä niin että oikeasti raiskaa vuosien päästä. Myös kun on muuten ihana, vaikea uskoa että haluaisi kohdella minua kaltoin. Minulla lapsuudesta seksuaalista traumaa ja tämän hänkin tietää, ehkä tämän takia jääny tämmöiseen suhteeseen. Ajattelen alitajunnassa että näin minua kuuluu kohdella? Myös antanut anteeksi ja luullut että ei toistu, mutta toistuu vaan.
Jätä hänet. Rikosilmoitus raiskauksista. Estä puhelinnumero/katko välit täysin. Voit ghostata, sinun ei tarvitse selittää mitään ihmiselle, joka raiskaa itkevää.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä lapsia kahdesta edellisestä suhteesta.
Naisella lapsia yhdestä tai useammasta suhteesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En riittänyt miehelle. Mies on perfektionisti jossa itsessään ei tietenkään ole mitään vikaa. Kaiken piti tapahtua hänen ehdoillaan. Yritti muokata minua mieleisekseen. Itse oli anorektikon laiha ja minunkin olisi pitänyt olla. Olin jatkuvasti uupunut ja alistettu. Mies käveli ylitseni jatkuvasti eikä piitannut rajoistani. Masennuin lopulta. Mies vaihtoi minut nuorempaan, kauniimpaan, hoikempaan ja helposti muokattavampaan naiseen.
Tuosta tulee mieleen yks italialainen perfektionisti.
Minäkin luulen tietäväni hänet ja kyseessä on hyvin narsistinen tyyppi.
Kuulin hänen tapailevan itseään huomattavasti nuorempaa naista. Käy tätä naista sääliksi, koska hän tulee tuhoamaan oman itsetuntonsa jo nuorella iällä. Elämäntyyli on tapailla useita kauniita ja nuoria naisia yhtä aikaa. Ei kunnioita muita eikä varsinkaan naisia pätkääkään.
Run
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella charmikas mies ja osasi puhua hyvin. Sitten jossain vaiheessa alkoi painostus seksiin. Meillä seksiä joka päivä useasti, mutta esim aamuisin en jaksa. Sanoin hänelle etä minun on vaikea sanoa ei ja jos niin sanon, niin tarkoitan sitä. Ei ole uskonut minun ei sanaa ja ottanut esim pikkarit väkisin pois ja työntynyt sisään kun olen kuiva. Sitten raiskaus, missä itkin kun hän pani. Annoin anteeksi ja en halunnut uskoa ettö teki niin tahallaan. Unohdin asian. Nyt pari päivää sitten tapahtui raiskauksen yritys kun mies suuttui minulle jostakin, mutta minä panin vastaan kun en enään jaksa ja tällä kertaa poliisit tulivat käymään. Osasi puhua hyvin poliisille asiat ympäri. Minä näytin hullulta. En nostanut syytettä, koska taas syytin itseäni jotenkin ja mies sai minut uskomaan että olen vain hullu. En nostanut syytettä.
Eli tuommoinen painostus seksiin on punainen lippu. Voi käydä niin että oikeasti raiskaa vuosien päästä. Myös kun on muuten ihana, vaikea uskoa että haluaisi kohdella minua kaltoin. Minulla lapsuudesta seksuaalista traumaa ja tämän hänkin tietää, ehkä tämän takia jääny tämmöiseen suhteeseen. Ajattelen alitajunnassa että näin minua kuuluu kohdella? Myös antanut anteeksi ja luullut että ei toistu, mutta toistuu vaan.
Jätä hänet. Rikosilmoitus raiskauksista. Estä puhelinnumero/katko välit täysin. Voit ghostata, sinun ei tarvitse selittää mitään ihmiselle, joka raiskaa itkevää.
Onko miehellä bipo ja muutenkin äkkipikainen luonne? Ota miehen taustat selville. Ja eroa.
Mistä tiedät vaikka olisi jo raiskauksesta tuomittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaako hyvältä?
1) Epäterve äitisuhde
AP:n onneksi löysi uuden, toisaalta kauhea ajatella uuden kärsimystä.
Red flag on se, jos komea menestynyt ( ehkä myös vanhempi) mies tapailee itseään selvästi alempitasoisia naisia. Tarkoitan taloudellista tasoa.
Näillä miehillä on kauniita nuoria naisia, joita ei kunnioiteta pätkääkään. Jos et naisena tienaa hyvin tai ole statuksellisesti samaa tasoa, en suosittele. Näissä miehissä on paljon narsisteja, jotka käyttävät hyväksi ja sitten dumppaa.
Vierailija kirjoitti:
Red flag on se, jos komea menestynyt ( ehkä myös vanhempi) mies tapailee itseään selvästi alempitasoisia naisia. Tarkoitan taloudellista tasoa.
Näillä miehillä on kauniita nuoria naisia, joita ei kunnioiteta pätkääkään. Jos et naisena tienaa hyvin tai ole statuksellisesti samaa tasoa, en suosittele. Näissä miehissä on paljon narsisteja, jotka käyttävät hyväksi ja sitten dumppaa.
Joo. Tämä pätee myös tuohon ylempänä kuvailtuun perfektionisti mieheen. Joka tienaa sen 200-300 k vuodessa.
Kenenkään ammattia vähättelemättä.. Mutta turha luulla, että siltä reilu 20 v kauniilta opiskelijalta tai kynsihuoltajalta tms tähän kategoriaan kuuluvalta naiselta haetaan yhtään mitään muuta kuin seksiä.
Kannattaa herätä todellisuuteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitempään vetkutat sitä vaikeammaksi käy. Kannattaisi vaan päättä lopettaa ja pysyä siinä päätöksessä vaikka helppoa se ei ole. Miksi tyydyt tuohon? Seksiä saa turvallisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä bipo ja muutenkin äkkipikainen luonne? Ota miehen taustat selville. Ja eroa.
Mistä tiedät vaikka olisi jo raiskauksesta tuomittu.
Tuomiot rikoksista ovat julkisia, joten neuvon soittamaan alueesi käräjäoikeuteen ja kysymään löytyykö miehen menneisyydestä tuomio.
Eroa mahdollisimman nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tämä pätee myös tuohon ylempänä kuvailtuun perfektionisti mieheen. Joka tienaa sen 200-300 k vuodessa.
Kenenkään ammattia vähättelemättä.. Mutta turha luulla, että siltä reilu 20 v kauniilta opiskelijalta tai kynsihuoltajalta tms tähän kategoriaan kuuluvalta naiselta haetaan yhtään mitään muuta kuin seksiä.
Kannattaa herätä todellisuuteen!
Kyllä. Ei tuollaisille miehille riitä oikein mikään. Etsivät täydellistä jatkuvasti. Käyttävät naisia hyväkseen valehdellen että ottavat muka toisen vakavasti. Tarvitsevat jatkuvaa huomioita ja kyllästyvät nopeasti. Pettävät ja salailevat asioita.
Kuulostaako hyvältä?
1) Epäterve äitisuhde