Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen utelee kaiken edellisistä suhteistasi. Tai jos vaikka itsekin huomaa utelevansa toisen vanhoista asioista liikaa. Silloin kannattaa miettiä, miksi on ryhtymässä uuteen suhteeseen.
Minusta olisi tärkeä tietää, millaisia suhteita toisella on ollut, ainakin suurin piirtein pääpiirteittäin - onko ollut vaikka kolme naista yhtä aikaa muutaman viikon kerrallaan tai vaikkapa yksi avioliitto josta sopuisa ero, jos kärjistää. Ja myös se vaikuttaa mielipiteeseeni, millä tavalla toinen puhuu edellisistä suhteista. Minusta on siis hyvä, että puhutaan. Esimerkiksi pelurit ja narsistit ei haluaisi suoraan rehellisesti puhua mistään, eikä vastata kysymyksiin, ja tulisi sekin esille pian. Lisäksi, jos haluan suhteeseen, tarkoitus on oppia tuntemaan toinen. Sellaista en oikein ymmärrä, että ollaan suhteessa ikään kuin arkiasioiden vuoksi, kuten asuntolaina, sek z, ruoka, pihatyöt, ja sen sellainen, muttei puhuta syvällisemmin, tiedän kyllä että joillekin sekin sopii. Uskon, että niille, joille sopii arkinen pintapuolinen suhde, sopii myös ettei puhuta vielä suhteen alussa tärkeistä asioista.
Niin me ollaan erilaisia! Itse en ainakaan halua tietää mitään montako naista toisella on ollut yhtäaikaa. Mitä ihmettä se minulle kuuluu, enhän minä ole jonkin 15v sitten tapahtuneen asian kanssa yhdessä vaan mieheni. On sovittu alussa että sellaiset asiat kerrotaan jotka edelleen vaikuttavat jollain tasolla, kuten nyt just lasten toinen vanhempi jne.
Vedän myös tiukan rajan siihen mitä itse haluan kertoa menneisyydestäni, ja tämä on ollut aviomiehelleni täysin ok. Tärkeistä asioista puhutaan, eikä suhde ole meillä pintapuolinen siksi ettei joka jumalan varvia kerrota toiselle. Meidän suhteessa ne tärkeät asiat on ihan muita kuin joku pikapano jossain laivan hytissä abiristeilyllä.
Mielestäni sairasta haluta kuulla joka panosta kaikki, sellaisita jotka on tapahtuneet aikoja sitten.
Nyt tulkitsit kyllä omalla tavallasi, se nyt on selvä. En minäkään halua tietää, mitä kumppani teki 15 v sitten yhden kerran abiristeilyllä, vaan millainen ihminen hän on. Jos hän puhuu vaikkapa naikkosista joiden kanssa on seukannut kunnes niistä tuli riivinrautoja ja hirviöitä, tai Minnasta, jonka kanssa on asialliset välit lasten asioista neuvotellessa, niin siinä on vissi ero. Kyllä se minulle on merkityksellistä. Mutta niin olemme erilaisia, tulkitsemme toisten sanoja omien kokemustemme kautta.
Mitä tämä sitten tarkoitti? - onko ollut vaikka kolme naista yhtä aikaa muutaman viikon kerrallaan.Ja myös se vaikuttaa mielipiteeseeni, millä tavalla toinen puhuu edellisistä suhteista.
Tai tämä ? Minusta on siis hyvä, että puhutaan. Esimerkiksi pelurit ja narsistit ei haluaisi suoraan rehellisesti puhua mistään, eikä vastata kysymyksiin, ja tulisi sekin esille pian. Lisäksi, jos haluan suhteeseen, tarkoitus on oppia tuntemaan toinen.
Meinaatko että aloit yhtäkkiä puhumaan ihan eri asiasta kesken kaiken, ja tuo "eikä vastata kysymyksiin" koskeekin jotain ihan muuta kuin menneitä suhteita?
Entäpä tuo että haluat oppia tuntemaan toisen. Teksti ja konteksti viittaa todellakin siihen että tämä tuntemaan oppiminen tarkoittaa sitä että pitää kertoa menneistä suhteista, ja vastata kaikkiin kysymyksiin joita sinä niistä esität, ja jos toinen ei ole damalla linjalla, että kaikki pitää kerto, niin hän on peluri tai narsisti? Kaikkea sitä :D
Ja tämä:
Sellaista en oikein ymmärrä, että ollaan suhteessa ikään kuin arkiasioiden vuoksi, kuten asuntolaina, sek z, ruoka, pihatyöt, ja sen sellainen, muttei puhuta syvällisemmin.
Kontekstista jälleen; syvällisten puhuminen on sitä että kerrotaan entisistä suhteeista kaikki mitä sinä haluat kysellä., ja jos ei halua suhteistaan sinulle puhua, niin silloin ollaan yhdessä vain arkiasioiden takia, ilman syvällisyyttä. Ja vielä:
Uskon, että niille, joille sopii arkinen pintapuolinen suhde, sopii myös ettei puhuta vielä suhteen alussa tärkeistä asioista.
Eli sinulle on tärkeä asia saada tietää keiden kaikkien kanssa miehhesi on ollut ennen sinua.
Tulkinta on ihan tuosta itse kirjoittamastasi tehty, ja mikäli tarkoitit jotain muuta, niinn kirjoita jotain muuta, eläkä päinvastaista mitä tarkoitat ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sinut tuntemaan itsesi täydelliseksi. Tekee alussa ihania palveluksia, joita kukaan ei ole aiemmin tehnyt. Vaikuttaa täydelliseltä sielunkumppanilta heti.
On vasta eroamassa tai juuri eronnut. Sotkee / pakottaa lapset uuteen suhteeseen välittömästi mukaan. On entisen suhteen uhri ja puheissaan ollut jo pitkään eroamassa.. Exät eivät ole päässeet erosta yli, ovat hulluja tai vaikeita ja heitä tulee varoa ja pysyä kaukana. Erikoiset ja pitkittyneet huoltoriidat oikeudessa. Huonot välit lastensa tai jonkun lapsen kanssa. Ei ole juuri tekemisissä lapsensa kanssa tai on hylännyt tämän, vaikka vaikuttaa täydelliseltä vanhemmalta.
Kiire edetä suhteessa. Alkaa puhumaan jo alkuaikoina yhteenmuutosta.
Siltoja on palanut siellä täällä, etenkin lähisuhteissa (puolisot, lapset, sisarukset ja/tai vanhemmat). Muissa on aina syy. Ei kovin läheisiä ystäväsuhteita. Haluaa pitää tiettyjä asioita meidän tietona. Ulkopuolisten edessä hurmaava. Musta-valkoinen ajattelutapa. Taitava puhumaan vaikka mustan valkoiseksi. Vaikeista asioista kysyminen / keskusteleminen erittäin vaikeaa.
Jokin outo viba, jonka rakastuneena ikävä kyllä haluaa ohittaa. Jokaisen pitäisi jutella uuden ihastuksen exän kanssa jo alkuvaiheessa! Voi moni asia näyttäytyä hyvin toisenlaisena mitä on annettu ymmärtää.
Mä jäin miettimään tuota loppua. Jos mun nykyinen mies juttelisi mun exän kanssa, ne ei varmaan uskoisi puhuvansa samasta naisesta. Ihmiset muuttuu, ja toisaalta yksi voi tuoda samasta ihmisestä eri asioita esille kuin toinen. Itse mieluummin teen omat havaintoni ja omat päätelmäni kuin annan mahdollisesti katkeran exän vaikuttaa niihin.
Niinpä. Mieheni eksällä ei ole mitään muuta ktin moitittavaa miehessäni, ja sen hän muistaa kertoa joka viikko puhelimitse ja viestitse. Minulla taas ei ole miehestäni mitään moitittavaa, päin vastoin. Mieheni on kyllä puhunut minun parinkin eksän kanssa (toinen on yhteinen ystävämme, ja toinen lapseni isä) eikä heistä kumpikaan ole minusta pahaa sanaa sanonut.
Miehelläni ei myöskään ole mitään hyvää sanottavaa eksästään, vaikka eks on pysynyt yhdessä rakkaansa kanssa jo 7 vuotta, joten hän ei varmaan niitä asioita näe. Nämä asiat tosin liittyy oikeastaan aina rahaan ja lapsiin, joita miehen eksällä ei nyksänsä kanssa ole, joten se selittänee suurimman osan.
Vierailija kirjoitti:
No se jos toinen ostaa kaupasta punaliputettuja tuotteita! Jos ovat vanhentuneita niin voivat olla myrkyllisiäkin.
Oletko tyhmä, vai lapsellinen ?
Vierailija kirjoitti:
Naisella useita väkivaltaisia exiä.
Väkivaltaisuus on aina tekijän valinta.
Jos se koodaa vaa keskiyön jälkee - Redflag
Tyynyn alle puhelimen kätkee - Redflag
Aina ennen aamua lähtee
Redflag
Jos se haukkuu sen jokaista exää - Redflag
Koskaan sen frendejä et nää - Redflag
Jos alas mennä se pelkää
Redflag
Se tuli raflas jauhaa mulle ja
Tiesin en jaksa kauaa kuunnella
Ku se kerto heti sen jahdista
Puhu massista ja bodycountista
Se sano voitas Roomaan lentää
Kuiskasin frendille, "Kävelevä redflag"
Yhen kans mentiin Farangiin istuu iltaa
Homma meni kiusalliseks pikkuhiljaa
Tää äijä fanitti vaan Andrew Tatee
Mitä enempää hei täs nyt leikkii
Se sai kaares mun sädekehän lentää
Tekstasin frendille, "Kävelevä redflag"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta väkivaltaisen miehen ottaminen on aina naisen valinta. Tämän vuoksi ei jatkoon näin arvostelukyvyttömät.
Jos nainen sanoo yhdenkään entisen kumppaninsa olleen narsisti, niin se aiheuttaa välittömästi 180 asteen suunnanmuutoksen minulle. Rasittavampaa ihmistyyppiä en tiedä, kuin ne jotka näkevät narskun jokaisessa ihmisessä joka on ollut eri mieltä heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihmetellä silti täytyy, miten joku voi päätyä peräjälkeen useamman miehen hak kaamaksi. Se yhteinen nimittäjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihmetellä silti täytyy, miten joku voi päätyä peräjälkeen useamman miehen hak kaamaksi. Se yhteinen nimittäjä?
Tälläisissä tapauksissa kyseessä on yleisemmin lapsuusajan trauma.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen sanoo yhdenkään entisen kumppaninsa olleen narsisti, niin se aiheuttaa välittömästi 180 asteen suunnanmuutoksen minulle. Rasittavampaa ihmistyyppiä en tiedä, kuin ne jotka näkevät narskun jokaisessa ihmisessä joka on ollut eri mieltä heidän kanssaan.
- Minkälaisia edelliset suhteet ovat sulla olleet?
- No yksi osoittautui narsistiksi, yksi oli sellainen nuoruuden heila ja tämän viimeisimmän pitkäaikaisen kanssa ollaan kaikin puolin hyvissä väleissä edelleen. Haluttiin eri asioita tulevaisuudelta niin parempi näin.
- Narsisti narsisti narsisti, on se nyt j*malauta kun aina nähdään narsisteja kaikkialla. Ei kiitos tutustutakaan tämän enempää.
Niin no, ehkä tuo olisi kummallekin osapuolelle ihan toivottu lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläisissä tapauksissa kyseessä on yleisemmin lapsuusajan trauma.
Haetaan miehestä vääränlaista turvallisuutta. Nähdään turvallisena sellainen yli-itsevarma ja muita kohtaan ylimielinen käytös ja luullaan, että sen saa suhteessa valjastettua myös omaksi turvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Minkälaisia edelliset suhteet ovat sulla olleet?
- No yksi osoittautui narsistiksi, yksi oli sellainen nuoruuden heila ja tämän viimeisimmän pitkäaikaisen kanssa ollaan kaikin puolin hyvissä väleissä edelleen. Haluttiin eri asioita tulevaisuudelta niin parempi näin.
- Narsisti narsisti narsisti, on se nyt j*malauta kun aina nähdään narsisteja kaikkialla. Ei kiitos tutustutakaan tämän enempää.
Niin no, ehkä tuo olisi kummallekin osapuolelle ihan toivottu lopputulos.
Joo, näin varmasti olisi. Ja siis vielä tarkennukseksi, että kyllä, myös kuvaamassasi tilanteessa panisin suhteen heti poikki.
t. tuo jolle vastasit
Elämä on opettanut: varoitusmerkit syttyy miehistä, jotka jo ensimmäisillä treffeillä korostavat miten hyviä tyyppejä kaikki exät ovat olleet. Selvästi opeteltu yritys antaa itsestä hyvä kuva ja peitellä jotain.
Jokainen näistä entisten kumppaneiden ylistäjistä on myöhemmin haukkunut exät ja heidän mielenterveytesi alimpaan loukkoon ja varmaan minäkin sinne olen jatkoksi päätynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mielistely, kehuminen, jatkuva whats apissa kyttääminen, yhteenmuutosta puhuminen seuraavilla treffeillä. Pysykää näistä kaukana. Kesti 1,5 vuotta päästä eroon. Viestiä pukkasi kun erosta (ei siis onneksi muutettu yhteen) oli ollut vuosi.
Ihan kuin itse olisin tämän kirjoittanut, paitsi että minä jaksoin kaksi vuotta yrittää. Niistä 1,5 vuotta olivat enemmän tai vähemmän kamalia. Olimme muuttamaisillamme yhteen kun jostain sinänsä pienestä asiasta tajusin, ettei yhteenmuutto tulisi ratkaisemaan mitään. Olin siihen asti kuvitellut että ongelmamme johtuvat vain välimatkasta (kaukosuhde). Tulin viime hetkellä järkiini ja jätin miehen, joka varmasti nyt selittää seuraaville naisilleen kuinka katalasti johdin häntä harhaan tmv. Aiemmatkin kumppanit olivat olleet suurin piirtein ilmestyskirjan petoja.
Laittelee aina silloin tällöin viestiä ja kyselee kuulumisia, ja minä en uskalla suoraan sanoa että en halua olla missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Saa sinut tuntemaan itsesi täydelliseksi. Tekee alussa ihania palveluksia, joita kukaan ei ole aiemmin tehnyt. Vaikuttaa täydelliseltä sielunkumppanilta heti.
On vasta eroamassa tai juuri eronnut. Sotkee / pakottaa lapset uuteen suhteeseen välittömästi mukaan. On entisen suhteen uhri ja puheissaan ollut jo pitkään eroamassa.. Exät eivät ole päässeet erosta yli, ovat hulluja tai vaikeita ja heitä tulee varoa ja pysyä kaukana. Erikoiset ja pitkittyneet huoltoriidat oikeudessa. Huonot välit lastensa tai jonkun lapsen kanssa. Ei ole juuri tekemisissä lapsensa kanssa tai on hylännyt tämän, vaikka vaikuttaa täydelliseltä vanhemmalta.
Siltoja on palanut siellä täällä, etenkin lähisuhteissa (puolisot, lapset, sisarukset ja/tai vanhemmat). Muissa on aina syy. Ei kovin läheisiä ystäväsuhteita. Haluaa pitää tiettyjä asioita meidän tietona. Ulkopuolisten edessä hurmaava. Musta-valkoinen ajattelutapa. Taitava puhumaan vaikka mustan valkoiseksi. Vaikeista asioista kysyminen / keskusteleminen erittäin vaikeaa.
Jokin outo viba, jonka rakastuneena ikävä kyllä haluaa ohittaa. Jokaisen pitäisi jutella uuden ihastuksen exän kanssa jo alkuvaiheessa! Voi moni asia näyttäytyä hyvin toisenlaisena mitä on annettu ymmärtää.
Totta ja'allekirjoitan tuon kaiken. Alkuvaiheessa exän kanssa juttelu olisi voinut avata monta asiaa itselleni joista kärsin. En ehkä olisi itseäni syyllistynyt niin paljon ja olisin voinut kävellä helpommin ulos suhteesta jossa minua kaltoinkohdeltiin, alistettiin ja valehdeltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko mustavalkoinen asenne sinulla. Joillakin on ihan oikea, diagnosoitu narsisti ex-kumppanina. Hiljaako siitä pitäisi olla?
Minulla oli väkivaltainen ja sadistinen ex-kumppani kymmenen vuoden ajan. Suhteemme päättyi siihen, että minut vietiin ambulanssilla sairaalaan ja mies poliisivankilaan. Samalla kun minä odotin vertavuotavana ja murtunein luin pihalle paenneena ambulanssia, tuo ex soitti vanhemmilleni, että heidän tyttärelleen on käynyt pahasti. Kaatui. Enkä ole häntä lyönyt.
Ennen kuin aloin uuteen suhteeseen, kävin läpi nämä asiat. Miksi minun olisi pitänyt näitä asioita kumppanille ei mainostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko mustavalkoinen asenne sinulla. Joillakin on ihan oikea, diagnosoitu narsisti ex-kumppanina. Hiljaako siitä pitäisi olla?
Minulla oli väkivaltainen ja sadistinen ex-kumppani kymmenen vuoden ajan. Suhteemme päättyi siihen, että minut vietiin ambulanssilla sairaalaan ja mies poliisivankilaan. Samalla kun minä odotin vertavuotavana ja murtunein luin pihalle paenneena ambulanssia, tuo ex soitti vanhemmilleni, että heidän tyttärelleen on käynyt pahasti. Kaatui. Enkä ole häntä lyönyt.
Ennen kuin aloin uuteen suhteeseen, kävin läpi nämä asiat. Miksi minun olisi pitänyt näitä asioita kumppanille ei mainostaa?
asioita kumppanilleni mainostaa*
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Minulla on ollut onni olla kolme kertaa hyvässä suhteessa (pisimmät 6 ja 13 vuotta) ja kerran myrkyllisessä suhteessa. Tällaisia asioita pidän ongelmallisina uuteen ihmiseen tutustuessa:
- Ei kerro mitään aiemmista suhteistaan ja suhtautuu kielteisesti siihen kun kysyn aiheesta.
- Kertoo menneisyydestään, mutta näkökulma on aina pelkästään se, mitä ex-kumppaneiden olisi pitänyt tehdä toisin. Omassa käytöksessä ja valinnoissa ei näe mitään kehitettävää. Ei ole oppinut menneistä suhteistaan mitään.
- Kehuu minua "täydelliseksi naiseksi" tai muuten yltiöpäisen positiivisin sanankääntein vaikka ei vielä lainkaan tunne minua (eli kehuminen alkaa ennen kuin on ehditty tutustua).
- Pyrkii mahdollisimman tehokkaasti kohti sellaista tilannetta, jossa pari on sitoutunut/sitoutettu toisiinsa, vaikka ei vielä tunne minua niin hyvin että tällaiset pyrkimykset olisivat perusteltuja. Esim. haluaa muuttaa yhteen, tavata vanhempani ja kaverini, kosii, yrittää jättää ehkäisyä pois.
- Kun annan asiallisesti kielteistä palautetta, ohittaa koko jutun olankohautuksella TAI vaipuu totaaliseen murheen alhoon ja aloittaa helvetillisen itseruoskinnan TAI kääntää kommentin minua vastaan ja pyrkii osoittamaan, että ongelma onkin minussa.
- Suhtautuu joko epätavallisen lämpimästi tai huomiotaherättävän kylmäkiskoisesti ystäviini ja/tai perheenjäseniini.
- Tarvitsee huomiota paljon ja usein. Yhteydenpidon määrä on paljon sisältöä ja laatua tärkeämpää.
Mä jäin miettimään tuota loppua. Jos mun nykyinen mies juttelisi mun exän kanssa, ne ei varmaan uskoisi puhuvansa samasta naisesta. Ihmiset muuttuu, ja toisaalta yksi voi tuoda samasta ihmisestä eri asioita esille kuin toinen. Itse mieluummin teen omat havaintoni ja omat päätelmäni kuin annan mahdollisesti katkeran exän vaikuttaa niihin.