Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput

Vierailija
27.06.2023 |

Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.

Kommentit (1108)

Vierailija
301/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat kaavat toistuneet kaikkien erien kanssa:

1. Rakkauspommitus, jalustalle nosto

2. Uudelleen arviointi jossa tiputetaan sieltä jalustalta alas ( alkaa valehtelu, alistaminen, mitätöinti ja manipulointi)

3. Hylkääminen ( fyysinen hylkääminen ja mykkäkoulu)

..... ja sitten kaikki tää jojoilu alkaa alusta moneen kertaan kunnes olet tuollaisesta kohtelusta sisäisesti kuollut ja masentunut.

Noinhan se aina menee narsistien yms. kanssa, tutulta kuulostaa.

Miten joidenkin kohdalle voi osua useita narsisteja? En ole itse kohdannut vielä tuollaista ja olen kohdannut paljon miehiä elämäni aikana.

Koska narsistit hakeutuvat tietyntyyppisten ihmisten seuraan. Et siis ilmeisesti ole heidän tyyppiään.

Okei. Minkälainen on narsistin tyyppi?

Vierailija
302/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien ominaisuuksia

Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.

Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.

Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.

Ei piittaa tekojensa seurauksista.

Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.

Omatunto vajavainen tai olematon.

Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.

Hyvä julkisivu (yksi tai useampia) jolla tehdä vaikutus ja saada valta.

Huono stressinsietokyky. Herkkä suuttumaan ja raivoamaan.

Oikeutettu manipuloimaan ihmisiä täyttääkseen tarpeensa.

Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.

Piintynyt valehtelu.

Valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä.

Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan.

Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.

Vihaisia ja ailahtelevia tunnetiloja.

Käyttää seksiä kontrolloimiseen.

Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan eikä tunteitaan.

Kontrolloi keskusteluja. Täytyy sanoa ensimmäinen ja viimeinen sana.

Hyvin hidas antamaan anteeksi. Roikkuu katkeruudessa.

Salainen elämä. Piilottaa rahansa, ystävänsä ja aktiviteettinsa.

Pitää muiden ärsyttämisestä. Pitää kaaoksen ja hajaannuksen luomisesta ilman syytä.

Ailahtelevat tunteet - muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi ilman merkittävää syytä.

Epäonnistuu usein taloudellisten asioiden hoitamisessa.

Ilmaisee harvoin arvostusta.

Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.

Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.

Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista mutta ei surua.

Rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.

Tarvitsee uhkauksia tai painostusta saadakseen muut pysymään lähellään.

Sabotoi kumppania. Haluaa tämän olevan onnellinen vain itsensä kautta. Ei salli kumppanille ulkopuolisia tuttavia eikä kiinnostuksen kohteita.

Hyvin ristiriitainen.

Vakuuttava. Täytyy vakuuttaa muut tulemaan hänen puolelleen.

Kätkee todellisen itsensä. Aina "päällä".

Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.

Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.

Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.

Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit.

Kontrolloi muiden rahoja mutta käyttää itse vapaasti.

Jatkuva "Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi".

Kokee olevansa aina väärinymmärretty.

Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.

Ei kuuntele koska ei välitä.

Hänen tunteistaan puhutaan mutta ei kumppanin.

Ei ole kiinnostunut ongelmien ratkaisemisesta.

Erittäin hyvä lukemaan muita, jotta voisi manipuloida heitä.

Tämä lista on syntynyt yhteistyössä narsistien ja heidän uhriensa kanssa. Kiitos kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että vientiä on ihan riittämiin. Haluan siis olla varma, että olen parisuhteessa oikeista syistä enkä vain siksi, että voisihan sitä nyt kokeilla ja sitä rataa. Voin myöntää täysin rehellisesti, että on vaikeaa sitoutua yhteen, kun on kymmenen muutakin kiinnostunutta. Todella vaikeaa päättää, että keneen sitä kannattaisi oikeasti keskittyä, kun kaikissa on puolensa ja puolensa. Yritän välttää tuhoon tuomittuja suhteita, oli tunteita kuinka paljon tahansa.

Varmasti hyvä niin. Kuulostat kyllä aika pelokkaalta. Mitä sitten, vaikkei suhde onnistuisikaan? Eihän sitä tarvitse heti naimisiin mennä tai lapsia tehdä. Pelkäätkö tunteitasi tai niiden voimakkuutta?

Mielestäni vaikuttaa epävakaalta ja sitoutumiskammoiselta. Mutta jos hän on tyytyväinen elämäänsä niin sitten on. Pysyn kyllä itse kaukana hänenlaisistaan.

No sanoin aika selkeästi, että olen sitoutumiskammoinen :D En vain käyttänyt sitä sanaa. Kyllä oikean kumppanin kanssa pääsen kammosta yli.

Sinunlaisille ei ole olemassa oikeaa. Ei tarvitse olla mikään suuri ennustaja tietääkseen ettet tule koskaan vakiintumaan. Sulla on aina se ajatus päässä että mitä jos seuraava olisikin vielä parempi.

Vierailija
304/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani oli epäluuloinen miestä kohtaan.

Vierailija
305/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Uudelleen arviointi jossa tiputetaan sieltä jalustalta alas ( alkaa valehtelu, alistaminen, mitätöinti ja manipulointi)

..... ja sitten kaikki tää jojoilu alkaa alusta moneen kertaan kunnes olet tuollaisesta kohtelusta sisäisesti kuollut ja masentunut.

Miten joidenkin kohdalle voi osua useita narsisteja? En ole itse kohdannut vielä tuollaista ja olen kohdannut paljon miehiä elämäni aikana.

Koska narsistit hakeutuvat tietyntyyppisten ihmisten seuraan. Et siis ilmeisesti ole heidän tyyppiään.

Narsistin uhri voi olla kuka vaan vaikka sinä. Riippuu ihan narsistin taitavuudesta.ivat yleensä älykkäitä ja taitavia koukuttamaan alussa sen toisen.

Vierailija
306/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. empaattinen, antelias, usein ylikiltti miellyttäjä tai ihminen, joka näkee kaikessa positiiviset puolet. Myöskin onnelliset ja menestyvät ihmiset houkuttelevat narsisteja, hehän kuvittelevat saavansa osansa näiden ihmisten onnesta, menestyksestä, kyvyistä tai rahoista. Ja rakastavat sitä, jos pääsevät pilaamaan sellaisen ihmisen elämää yrittäen vetää tasolleen. Alun ihailun ja jalustalle nostamisen jälkeen siis.

Narsistit ovat hyvin kateellisia opportunisteja.

Vierailija
307/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet onnekas

Vierailija
308/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistin uhri voi olla kuka vaan vaikka sinä. Riippuu ihan narsistin taitavuudesta.ivat yleensä älykkäitä ja taitavia koukuttamaan alussa sen toisen.

Mutta juuri tuossa yllä kommentoitiin että narsistit hakeutuvat tietyntyyppisten ihmisten seuraan. Tämä tietty tyyppi kiinnostaisi. Ehkä joku hyötyisi siitäkin.

Vierailija
309/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. empaattinen, antelias, usein ylikiltti miellyttäjä tai ihminen, joka näkee kaikessa positiiviset puolet. Myöskin onnelliset ja menestyvät ihmiset houkuttelevat narsisteja, hehän kuvittelevat saavansa osansa näiden ihmisten onnesta, menestyksestä, kyvyistä tai rahoista. Ja rakastavat sitä, jos pääsevät pilaamaan sellaisen ihmisen elämää yrittäen vetää tasolleen. Alun ihailun ja jalustalle nostamisen jälkeen siis.

Totta tuo. Hyvin osuvasti kirjoitit.

Vierailija
310/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. No mä olen kyllä juuri tuollainen ylikiltti miellyttäjä, myös menestynyt ja onnellinen. Olen siis ollut vain onnekas kun en ole kohdannut narsistia. Ja samalla luen tätä ketjua ja jotkut ovat kohdanneet jo useita. Ja ilmeisesti joka kerta sama kaava. Meneekö se sitten niin että sille haluaa aina uudestaan antaa mahdollisuuden, että jos se tällä kertaa olisikin aitoa?

Vierailija
311/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. No mä olen kyllä juuri tuollainen ylikiltti miellyttäjä, myös menestynyt ja onnellinen. Olen siis ollut vain onnekas kun en ole kohdannut narsistia. Ja samalla luen tätä ketjua ja jotkut ovat kohdanneet jo useita. Ja ilmeisesti joka kerta sama kaava. Meneekö se sitten niin että sille haluaa aina uudestaan antaa mahdollisuuden, että jos se tällä kertaa olisikin aitoa?

Kyllä se valitettavasti noin menee. Narsisti luo itsensä ja uhrin välille riippuvuus suhteen. Uhri luulee sitä aluksi rakkaudeksi mutta eihän se sitä ole.

Vierailija
312/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnekas, taikka sitten olet hyvä pitämään rajasi. Niitähän narsisti alussa testailee kovasti, mitä toinen sietää ja miten antaa kohdella.

Vierailija
313/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sitä huomasi mutta jollain tasolla haluai ohittaa. Sain mieheltä kuitenkin rakkautta, ja hän täytti jotain vaillejäämisen tunnettani. Kilttinä tyttönä ja miellyttäjän luonteellani hain häneltä jatkuvasti hyväksyntää, lopulta paloin itse loppuun. Mies oli narsistinen ja tiesi kyllä miten käyttää minua hyväkseen. Palkitsi antamallaan huomiolla, kehuilla, hetkillä, jotka saivat minut jäämään suhteeseen. Kuusi vuotta oltiin, nyt onnellisesti uuden miehen kanssa. Uusi suhde on saanut tajuamaan kuinka toksinen aiempi suhde oli. Nykyinen mies on kuin minulle tehty. Enää en hae hyväksyntää suhteessani. Olen vain ja se on huojentavaa🥰

Vierailija
314/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee moneen kertaan hylätyksi ja takaisin otetuksi niin on se kyllä iso varoitusmerkki joko sitoutumiskammoisesta ihmisestä tai epävakaasta narsistista. Pitäisi kyetä olemaan poissa tuollaisten ihmisten pyörityksessä heti eikä käydä haaveilemaan siitä että se toinen rakastaa ja muuttuu.

Vierailija
315/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun rajojasi jatkuvasti rikotaan. Lähde. Älä koskaan palaa takaisin.

Vierailija
316/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee moneen kertaan hylätyksi ja takaisin otetuksi niin on se kyllä iso varoitusmerkki joko sitoutumiskammoisesta ihmisestä tai epävakaasta narsistista. Pitäisi kyetä olemaan poissa tuollaisten ihmisten pyörityksessä heti eikä käydä haaveilemaan siitä että se toinen rakastaa ja muuttuu.

Archie Cruz on aika äärimmäinen esimerkki tästä ihmistyypistä. :D

Vierailija
317/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt kiinni suhteeseen narsistin kanssa seksin takia. Onkohan yleistäkin, että muuten epäkiinnostavan/ilkeän ihmisen kanssa seksi toimii todella hyvin? En ihan käsitä tätä, kaksi kertaa on käynyt sama. Huomasin heti aluksi, että kyseessä on pershäiriöinen hyväksikäyttäjä, mutta silti koukutuin (seksi)suhteeseen. Tuntuihan se alun rakkauspommitus myös ihan mukavalta. Ajattelin olevani sen verran järkevä, että olisin osannut pitää suhteen pelkästään kevyenä, mutten näköjään ollutkaan.

Ehkäpä olen nyt oppinut, eikä seuraavaa kertaa enää tule. :D

Vierailija
318/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jäänyt kiinni suhteeseen narsistin kanssa seksin takia. Onkohan yleistäkin, että muuten epäkiinnostavan/ilkeän ihmisen kanssa seksi toimii todella hyvin? En ihan käsitä tätä, kaksi kertaa on käynyt sama. Huomasin heti aluksi, että kyseessä on pershäiriöinen hyväksikäyttäjä, mutta silti koukutuin (seksi)suhteeseen. Tuntuihan se alun rakkauspommitus myös ihan mukavalta. Ajattelin olevani sen verran järkevä, että olisin osannut pitää suhteen pelkästään kevyenä, mutten näköjään ollutkaan.

Ehkäpä olen nyt oppinut, eikä seuraavaa kertaa enää tule. :D

Seksillä narsisti uhrinsa koukuttaa itseensä. Mutta seksisä narsistin kanssa ei ole oikeaa tunneyhteyttä. Narsisti voi sitä esittää. Uhrilla se tunneyhteys on.

Vierailija
319/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti jo mainittu nopeasti sitoutuminen: halu sopia seurustelusta, tavata ystävät ja vanhemmat (ovat myös merkkejä aidosta kiinnostuksesta, mutta liian nopeasti ja painostavasti huono merkki, esim. niin ettei toiselta kysytä mitään ja onkin jo julistanut kaikille olevansa suhteessa jne. Yksi tyyppi teki parin viikon jälkeen noin ja kaikki kaverit ja sukulaiset niin hokivat, että on se kiva kun meidän janipetterillä on vihdoin joku. Siinä olisi pitänyt juosta) yhteenmuutosta puhuminen, kihloihin jänkkääminen.

Minkäänlainen aggressiivisuus. Raivoaminen herkästi pikkuasioistakin, suora huuto ja käsien heiluttelu, tavaroiden heittely ja tuhoaminen, puheissa muiden (ei heti sinun) uhkailu, fyysinen väkivalta ihan ketä tahansa kohtaan.

Mielialojen vuoristorata. Tänään kaikki hyvin ja olet niin rakas, huomenna olet ilmaa, ei edes tervehdi vaikka olette samassa huoneessa. Ja tuohon ei liity mikään riita, suhtautuminen vain muuttuu kuin katkaisijasta. Siinä sitten mietit mitä olet muka tehnyt ja hiippailet munankuorilla.

Piikittely ja loukkausten verhoaminen vitsiksi ja sinun haukkuminen huumorintajuttomaksi jos huomautat niiden puheiden olevan sopimattomia. Tätä tapahtuu kahdestaan ja muiden seurassa.

Lupauksien pettäminen toisensa jälkeen. Muistamattomuus sovittujen asioiden tai menneiden tapahtumien kohdalla. Kaasuvalotus.

Vierailija
320/1108 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanat ja teot eivät kohdanneet. Lupaukset rikottiin tai ei edes muistettu että oltiin mitään edes luvattu. Ghoustaaminen. Mykkäkoulu. Nopea hurmoksellinen alku. Loppua kohti pelkkää feikkiä ja salailua pettämisineen. Syy aina muissa. Exät viallisia. Ei pysy pitkään samassa työpaikassa. Raha ja asema tärkeitä. Pinnallisuus. Vastavuoroisuuden puute.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi