Voiko saamansa lahjan antaa eteenpäin?
Kommentit (17)
Itse sain sellaiset maailman mauttomimmat pyyhkeet lahjaksi eräältä asiakkaalta. Pitäisköhän antaa jollekin eteenpäin.
Tottakai voi. Kuka sitä kontroloi kuin korkeintaan sinä?
Minä siirtelen suklaarasioita sitä mukaa eteenpäin lahjoiksi, kun niitä tulee.
Voi antaa. Tokihan kannattaa ehkä odotella sopivaa tilaisuutta, eli ei ihan samana jouluna kiertoon. Täällä oli joku lahjaetikettiä käsittelevä ketjukin mammapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Tekeeköhän opet tätä?
Kyllä tekee.
Mä kierrätän ne aikuisille lapsilleni mikäli huolivat.
Kyllä voi! Olen laittanut ennen joulua saamani suklaarasiat eteenpäin esim. lasten opettajille. Myös muut tavarat, joita en itse tarvitse ja joille löytyy sopivampi saaja, olen antanut eteenpäin. En tietenkään lahjan antajalle ole kertonut. Jotain häälahjaksi saamiamme juttuja olen myynyt eteenpäin, kun ei ole osunut makuumme. Olen opettaja, kun joku tätä pohti.
Sillä voi tehdä ihan mitä haluaa. Sitä se lahja tarkoittaa, että omistus- ja hallintaoikeus siirtyy lahjan saajalle.
Montakohan kertaa se on annettu jo eteenpäin. Joissakin lahjoissa omistuskirjoitus esim. Jussille. Kovin epämiellyttävää lahjaa ei kannata antaa toiselle.
Sen voi myös heittää pois, jos et ihan rehellisesti usko, että seuraava saaja oikeasti pitäisi lahjasta. Huono lahja ei ole lahja vaan haitta ja vittuilua.
Mulla eräs asiakas antaa kaikkea todella mautonta ja minulle täysin sopimatonta lahjaksi. Mietin että ostaako oikeasti itse ne asiat, kun osa on ihan arvokastakin, vai onko just saanut osan ainakin lahjaksi, eikä itsekään ole tykännyt.
Anna henkilölle jolla on käyttöä sille. Turhat lahjat on pazkoja lahjoja.
Kyllä voi. On noloa vain jos jää kiinni, älä kierrätä samassa ihmisryhmässä, vaan ristiin eri porukoiden kesken.
Tietenkin voi jos ei itse sitä tarvitse. Sen takia me aikuiset ostetaan itse omat lahjamme ettei tarvitse kierrättää tarpeetonta eikä tarvitse ostaa, tuhlata turhuuksiin välttämättä mitään jos ei tarvitse mitään.
Meidän suvussa lasten vanhemmilla on varaa ostaa itse lapsillen lahjat eikä tarvitse koko suvun avustuksia, jotenka olemme jo iät ja ajat sitten sopineet ettei tarvitse osallistua kaupalliseen jouluun kenenkään muiden jos ei kiinnosta tai halua. Jotkut eivät vietä minkäänmoista joulua ollenkaan edes tuhlaten joulu herkkuihin eikä mitään koristeluja laita.
Arvostetaan tietenkin jokaisen vapautta valita minkälaista joulua kukin haluaa viettää. Pakko törsääminen hampaat irvessä ei tietenkää ole jouluna mitään tervettä touhua.
Mä annoin. Mistäs lahjan saaja tiesi ostinko sen hänelle vai sainko sen itse lahjaksi edellis päivänä.
Tekeeköhän opet tätä?