Nainen tuomittiin rasismista. Hieno päätös koko Suomelle!
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes ymmärrä puhetta kulttuurillisesta omimisesta. Halveksinko jotain, jos laitan tunikan päälleni? Eikö siis tummaihoinen saa blondata hiuksiaan?
Yksinkertaisimmillaan toisen pyhät asiat, evät ole naamiasasuja. Esim Amerikan alkuperäisten asukkaiden päähineet.
Toivottavasti tällaiset tuomiot saavat ihmiset miettimään kahdesti mitä kirjoittavat julkisuuden henkilöille. Iso riski sananvapaudelle ja julkiselle keskustelulle on se, että kukaan ei halua enää esiintyä ja puhua omalla naamallaan kun vastauksena sataa törkykommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tällaiset tuomiot saavat ihmiset miettimään kahdesti mitä kirjoittavat julkisuuden henkilöille. Iso riski sananvapaudelle ja julkiselle keskustelulle on se, että kukaan ei halua enää esiintyä ja puhua omalla naamallaan kun vastauksena sataa törkykommentteja.
Iso riski sananvapaudelle ja julkiselle keskustelulle on se, että kukaan ei halua enää esiintyä ja puhua omalla naamallaan kun vastauksena korruptoitunut poliisi aloittaa poliittisen näytösoikeudenkäynnin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahmedin pitäisi olla kiitollinen että on päässyt suomeen
Ikään kuin yksikään heistä koskaan osoittaisi kiitollisuutta tai nöyryyttä. Vaatimuksia vain ja ruikutusta kulttuurisesta omimisesta.
Ruikutusta "kulttuurisesta omimisesta", vaikka itse käyttävät vaatteita!
... ja KYPSENTÄVÄT ruokansa!
... keittäen lähetyssaarnaajat elävältä kylän yhteisessä, suuressa padassa pataattien ja panaanien kera!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes ymmärrä puhetta kulttuurillisesta omimisesta. Halveksinko jotain, jos laitan tunikan päälleni? Eikö siis tummaihoinen saa blondata hiuksiaan?
Yksinkertaisimmillaan toisen pyhät asiat, evät ole naamiasasuja. Esim Amerikan alkuperäisten asukkaiden päähineet.
No miksi ne sitten kuvattelevat sulka pääsään?
Vierailija kirjoitti:
Ahmedin pitäisi olla kiitollinen että on päässyt suomeen
Lisäksi täältä pääsee myös halutessaan pois.
Ai n-sanasta? Siinä tapauksessa joka toiselle tutulleni pitäisi langettaa tuomio. :D Vai onko sen käyttö sallittua suljettujen ovien takana?
Vierailija kirjoitti:
Ai n-sanasta? Siinä tapauksessa joka toiselle tutulleni pitäisi langettaa tuomio. :D Vai onko sen käyttö sallittua suljettujen ovien takana?
Liikut hienoissa piireissä selvästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, mutta, kyllä mies on nainen jos se laittaa mekon ja meikin!
Aah, huomenna voisin olla vaikka intiaaninainen!
Vierailija kirjoitti:
Aivan sairas tuomio. Sana ei ole suomen kielessä millään tavalla halventava, ellei tummaihoiset itse tekisi siitä sellaista. Hävettääkö heitä ihonvärinsä? Jos köyhää saa sanoa köyhäksi ja lihavaa lihavaksi, mikä tekee ihonväristä niin erityisen, että sitä ei saa sanoa ääneen? Ja jos ei saa, niin miksi tietynväriset ihmiset silti saavat sanoa tämän pyhän sanan ääneen? Rasssissmiahan tämä on.
"Ei millään tavalla halventava"... :D just.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sairas tuomio. Sana ei ole suomen kielessä millään tavalla halventava, ellei tummaihoiset itse tekisi siitä sellaista. Hävettääkö heitä ihonvärinsä? Jos köyhää saa sanoa köyhäksi ja lihavaa lihavaksi, mikä tekee ihonväristä niin erityisen, että sitä ei saa sanoa ääneen? Ja jos ei saa, niin miksi tietynväriset ihmiset silti saavat sanoa tämän pyhän sanan ääneen? Rasssissmiahan tämä on.
Miksi kommentoija ei todennut "voi teitä tummaihoisia"?
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän tuota sanaa päivittäin, se on osa suomalaista kulttuuria ja kun Suomessa asutaan niin sitä on pakko kunnioittaa.
Mitä helvettiä? :D JOKA PÄIVÄ? Mikä sua vaivaa? Kerrotko vähän sun arjestasi niin saisin paremman käsityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän kumminkin halusi ilmaista jonkinlaista turhautumista ja siksi valitsi vähän toisenlaisen sanan.
Vierailija kirjoitti:
Kiekeriksi sanominen on siis kunnianloukkaus? Häh. Miten se voi kunniaa loukata, jos on kiekeri. Minä olen valkonaama, kalkkilaivan kapteeni, kalansilmä, olmi, possu, sikaripsi, ameeba, albiino, whatever, koska olen valkoinen ja palan herkästi ja iho punertaa ja silmät ovat harmaan läpikuultavat. Kaikki eivät noista ominaisuuksista pidä, ja tuollaisia nimityksiä olen kuullut ja aivan varmasti tulen jatkossakin kuulemaan.
Ehkä tässä täytyy alkaa olemaan tarkempi ja noukkia kaikki rsiztiset ilmaukset, kaikki kulttuuriset omimiset mitä esim. kiekerit harjoittaa ja tehdä niistä rikosilmoitus. Kun ei näytä oikeuslaitoksella tärkeämpääkään tekemistä olevan. Khöm. Siellä on syyttäjän ollut Oikea KilvenKiillottaja ja Hyvä Ihminen.
Kuka sua noilla sanoilla kutsuu ja missä yhteydessä? Enpä ole valkoisena ihmisenä koskaan kuullut noita paitsi tuon kalkkilaivan kapteenin, ja silloinkaan ei viitannut rotuun vaan rusketuksen puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän tuota sanaa päivittäin, se on osa suomalaista kulttuuria ja kun Suomessa asutaan niin sitä on pakko kunnioittaa.
Mitä helvettiä? :D JOKA PÄIVÄ? Mikä sua vaivaa? Kerrotko vähän sun arjestasi niin saisin paremman käsityksen.
NE nyt vaan antavat nykyään paljon puheenaihetta päivittäin! Koko ajan saa ihmetellä rikosuutisia yms.
Vai sillä lailla. Mahtaisitko olla vähän rasistinen kuitenkin. Ihan pikkuisen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiekeriksi sanominen on siis kunnianloukkaus? Häh. Miten se voi kunniaa loukata, jos on kiekeri. Minä olen valkonaama, kalkkilaivan kapteeni, kalansilmä, olmi, possu, sikaripsi, ameeba, albiino, whatever, koska olen valkoinen ja palan herkästi ja iho punertaa ja silmät ovat harmaan läpikuultavat. Kaikki eivät noista ominaisuuksista pidä, ja tuollaisia nimityksiä olen kuullut ja aivan varmasti tulen jatkossakin kuulemaan.
Ehkä tässä täytyy alkaa olemaan tarkempi ja noukkia kaikki rsiztiset ilmaukset, kaikki kulttuuriset omimiset mitä esim. kiekerit harjoittaa ja tehdä niistä rikosilmoitus. Kun ei näytä oikeuslaitoksella tärkeämpääkään tekemistä olevan. Khöm. Siellä on syyttäjän ollut Oikea KilvenKiillottaja ja Hyvä Ihminen.
Kuka sua noilla sanoilla kutsuu ja missä yhteydessä? Enpä ole valkoisena ihmisenä koskaan kuullut noita paitsi tuon kalkkilaivan kapteenin, ja silloinkaan ei viitannut rotuun vaan rusketuksen puutteeseen.
Kai sit tummaa voi kehua hiilikellarin kuninkaaksi, aika samoissa kalkkilaivan kapteenin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
20 päiväsakkoa -> 180€. Toi tuomittuhan on joku sossupummi. Sopii kuvaan, toisaalta.
ei välttämättä. Voi olla vaikka neljän huollettavan äiti jolla suht korkea 1500 euron äitiyspäiväraha.
Mutta typerää ja sivitymätöntähän tuollainen haukkuminen ja vaahtoaminen on.
Pitää nyt vaan jaksaa kuunnella kun vähemmistöt voimaantuvat. Aivan Ujuni, aivan, minä olen vain niin etuoikeutettu ja ylimielinen hölmö, että kysyin tummaihoiselta Suomea puhumattomalta henkilöltä, jonka tiedän muuttaneen Suomeen kristitystä Norsunluurannikosta, että juhlitaanko hänen perheessään joulua. Häpeissäni tämän syrjivän kysymyksen menin esittämään, kun pelkäsin, että syyllistyin toiseuttamiseen toivottaessani hänelle rutiininomaisesti mukavaa joulua, vaikken voi tietää viettääkö hän sellaista. Tai sitävastoin olettaa, ettei viettäisi.
Kaivoin itselleni vain syvempää kuoppaa kun alleviivasin sitten hätäpäissäni hänen ulkopuolisuuttaan kysymykselläni. Olisi pitänyt vain painua häpeissään lattiaan, ehkä sopertaa anteeksipyyntö.
Kivittäkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sitä. Olisiko kommentti ollut lainkaan vähemmän halventava jos n-sanan sijasta olisi käytetty sanaa 'tummaihoinen'? Jos lihavaa kutsuu ylipainoiseksi, muuttuuko hänen painonsa siitä jotenkin, tai onko sillä ylipäätään mitään merkitystä sanooko häntä ylipainoiseksi vai lihavaksi? Kumpikin on periaatteessa täysin hyväksyttäviä olotiloja eikä niitä tee halventavaksi sana itse, vaan jonkun tulkinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei millään tavalla halventava"... :D just.
Ei ole, ei!
MIKSI sinusta on niin suuri häpeä olla N e e k e r i? Oletko sinä ehkä sellainen rasisti?
En ole rasisti, siksi puhun ihmisistä kunnioittavaan sävyyn. En esimerkiksi kutsu homoseksuaalia hinttariksi tai naista ämmäksikään.