Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkääkö joku täällä oikeasti olla kummi?

Vierailija
26.06.2023 |

Kysymys otsikossa. Rupesin miettimään, kun ainakin täällä tuntuu olevan kovin negatiivinen suhtautuminen kummiuteen

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu huono kummi kaikille kolmelle. 30v, 20v ja 12 v ovat nyt. Eli 12 v kanssa viellä muutama vuosi " pakollisia velvollisuuksia". 

Vierailija
142/157 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio nähdä kummilasta enkä tämän vanhempia enää ikinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vain yksi kummilapsi ollut ja pääsi ripiltä pari vuotta sitten, joten "velvollisuudet" hoidettu. Eli en ole enää lahjonut. Ei olla läheisiä, harvoin nähdään kun välimatkaa on. 

Vierailija
144/157 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yhteen kummilapseen minulla on jonkinlainen yhteys koska on sisarukseni lapsi, asuvat vain niin kaukana meistä että todella harvoin nähdään, se vähän harmittaa koska en oikein pysy kärryillä poikaa kiinnostavista asioista ja suhde häneen kärsii. Muut kummilapset ovat jo aikuisia ja olen valitettavasti ollut ns "huono" kummi, yhteys lasten vanhempiin on syystä tai toisesta katkennut. 

Vierailija
145/157 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaa, kun kaksi kummilasta pääsee ylioppilaaksi tänä keväänä ja täyttää 18v myös tänä vuonna. Kun pitäisi pystyä laittamaan vähän enemmän rahaa. Paljonko rahaa te annatte kummilapsille, jotka pääsee ylioppilaaksi tai täyttää 18v? 

Vierailija
146/157 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummityttöni on ihan mahtava tyyppi.

Vierailija
147/157 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen kummipyynnön. En liiemmin välitä lapsista ja harkitsen kummiksi ryhtymistä. Mitä te, jotka olette jo kummeja, koette että siihen kuuluu? Kuuluuko kummilasta nähdä x väliajoin? Riittääkö pari kertaa vuodessa vai pitääkö nähdä useammin? Kuuluuko kummin tarjota lastenhoitoapua? Voisin ryhtyä kummiksi, jos ei tarvitse hoitaa lasta ja jos pari näkemistä vuodessa riittää... En halua mitään stressiä itselleni kummiudesta. 

Vierailija
148/157 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olisin suostunut kummiksi, jos en tykkäisi olla kummi? 

Vierailija
149/157 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressaa, kun kaksi kummilasta pääsee ylioppilaaksi tänä keväänä ja täyttää 18v myös tänä vuonna. Kun pitäisi pystyä laittamaan vähän enemmän rahaa. Paljonko rahaa te annatte kummilapsille, jotka pääsee ylioppilaaksi tai täyttää 18v? 

Annan ja tulen aina antamaan oman varallisuuteni ja harkintani mukaan. Pääsääntöisesti annan lahjat muussa kuin rahamuodossa. Yo-lahjaksi ostin lapsen toivoman keittiötarvikesetin. 

Vierailija
150/157 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummius on vihoviimeinen juttu. Harkitkaa huolella.

Vierailija
151/157 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi kohteliaasti ilmoittaa kummilapsen vanhemmille, ettei kummilapsen hoitaminen kuulu lempipuuhiini? Muuten kummius ok, mutta kyselyt voisitko hoitaa pari tuntia siellä ja täällä on vähän turhauttavaa. Mulla on oma vapaa-aika, jota en halua viettää hoitaen kummilasta. 

Vierailija
152/157 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummina olin lahja- ja rahasampo.

Vierailija
153/157 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kummityttö on pilalle hemmoteltu pikku bitch. 

Vierailija
154/157 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tykkään, 6 kummilasta, yksi kuoli, joista 3 siskon kaikki 3 lasta. Yhtä en koskaan tapaa , asuu muualla, muille kun jotain juhlitaan  annan vähän rahaa lahjaksi, en ole varakas.

Vierailija
155/157 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nään kummilastani ihan mielelläni, mutta en halua hoitaa häntä. Minulla on ola vapaa-aika, jonka haluan viettää haluamallani tavalla. Onko jollain hyvää tapaa ilmaista nätisti, ettei kummilapsen hoitaminen ole mielipuuhaa? En ajatellut kummiksi ryhtyessäni, että minun tarvitsisi hoitaa kummilasta. 

Vierailija
156/157 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämmöistä instituutiota vieläkin ylläpidetään? Aiheuttaa turhaa harmia kaikille. Vanhemmat pettyy ja kummia vituttaa. 

Vierailija
157/157 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä