Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ovat nykyään niin ilkeitä?

Vierailija
25.06.2023 |

Kun ei ole rahaa tehdä muuta kun heilua täällä tai kattella telsua niin miksi aina joku hyväkäs huomauttelee kirjotusvirheistä, lyttää mielipiteen tai vastailee ilkeästi? Onko sitte hyvä mieli ja millanen ihminen oot?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap.  Myös täydellisinä itseään pitävät huomauttelijat tekevät virheitä, mikä on tietysti hyvä asia, sillä täydellisyys on tylsää.  Meillä on rikas kieli ja eri murteiden sekoituksilla höystettynä joskus melko kutkuttavaa kuunneltavaa.  

Mistä tiedät pitävätkö muut ihmiset itseään täydellisinä?

Vierailija
22/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä suu puhuu mitä sydän on täynnä 💔

Niinpä, ap:n aloitus oli ikävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomusutopian aikaansaannosta, kun kaikki on pakotettu kilpailemaan toisia vastaan verissäpäin, on jälki rumaa :/ Ennen Suomessa puhallettiin yhteen hiileen kun ymmärrettiin että olemme pieni kansa tässä maailmassa, mutta jo 90-luvun alusta lähtien sitä on määrätietoisesti romutettu kokoomuksen, ek:n, keskustan ja varmaan muidenkin tahojen toimesta. Suomelle ja suomalaisille vihamieliset tuhoajat ovat kaapanneet vallan.

Vierailija
24/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänkö?  Kautta historian on todennäköisesti ollut niitä jotka tekee ja sitten niitä jotka kulkee perässä arvostelemassa.  Jätä pilkunpissijät omaan arvoonsa, heidän maailmansa on ilmeisesti melko yksinäistä siellä pikkuruisen ikkunansa takana tirkistelemässä.  Sinä olet kuitenkin teistä kahdesta voittaja.  Sinä olet ap täydellisempi omana itsenäsi ja häviäjä on se peräkärryssä matkaaja.  Tirkkaajalla on tässä elämänpelissä vielä paljon opittavaa, toivotaan, että pääsee joskus perille siitä salaisuudesta.  Jotkut viisaat ovat sanoneet, ettei ihminen synny pahana, mutta hän on oppivainen joten myös ilkeily toisille on opittua, ehkä jollain tasolla kateutta/katkeruuttakin.  Jokaisella on joskus huono päivä, ja tulee sanottua vaikka mitä.  Jokainen meistä joutuu joskus pyytämämään anteeksi.  Keskustelupalstalla harvoin anteeksipyytöä näkyy, joten oletettavaa on, ettei ilkeilevällä ole empatiakykyä toisen pahalle mielelle.      

No nyt tuli oikein täyslaidallinen ilkeyttä ja ilkeää tekstiä! Hahaa, nämä ovat aina niin hauskoja! Tässäkin joku yrittää lohduttaa ja valitta, kun muut ovat niin ilkeitä, mutta koko kirjoitus on alusta loppuun pelkkää ilkeää ja haukkuva provoa.

Joten ap, tätä se on, niin metsä todellakin vastaa kuin sinne huudetaan.

Yritän neuvoa täällä joskus, että jos jonkun mielestä muiden kirjoitukset eivät ole kivoja ja niistä pahoittaa mielensä, niin kannattaa pysyä palstalta pois. Täällä ei ole pakko viettää aikaansa, mutta jos viettää, niin on hyvä olla välittämättä. Itselle ei ainakaan mikään mene ihon alle ja en mieti kirjoituksia sen enempää. Tämä on vain satunnainen hengailupaikka ja sillä siisti. :-)

Vierailija
25/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP teki aloitteen mielestäni tärkeästä aiheesta.  Samaan viestiin tulee helposti positiivisen lisäksi arvostelua.  Tuskin kannattaa vetää monta postausta peräkkäin jotta välttyisi kannustavaan viestiin tahatonta/tarkoituksellista nekaa.  Ihmisiä me kuitenkin vain olemme, eikä tietääkseni täydellistä ihmistä ole olemassakaan.  Mutta onneksi on kuitenkin hyviä ja parhaansa tekeviä ihmisiä. Tulkitsin ap:n aloitteen siten, että häntä harmitti kokemansa ilkeät kannanotot ymv.  Aloitus herätti tarpeen puolustaa ja ilmaista, että viestinsä sisältö on luettu/ymmärretty.  Aloitus herätti meissä uskoisin useammassa lukijassa myötätuntoa.   🤗      

Vierailija
26/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sananlasku taas lisää, mutta koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Eli matka jatkuu, vaikka joku joskus vastaisikin ikävästi tai niin, että se ei miellytä.

Jos kuitenkin niitä ikäviä alkaa tulemaan pelkästään, olisi ehkä hyvä hieman tarkistaa sitä omaakin ulosantia ja miettiä eihän vain teksti kuulosta provolta muiden mielestä.

Vierailija
27/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullamössösukupolvi ja heidän vielä hemmotellummat lapsensa saavat trauman, jos heidän pitää huomioida toiset ihmiset.

Vierailija
28/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voi ilkeillä piilosta, niin jänishousutkin uskaltavat.

Vierailija
29/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aiheuta paheennusta missään ja vaikka internetissä ollaan joskus anonyyminä, niin se ei mielestäni ola syy huonolle käytökselle. Ymmärrän kuitenkin että on peeloja ja trolleja jotka saa hupinsa muitten kiusaamisesta.

Vierailija
30/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokoomusutopian aikaansaannosta, kun kaikki on pakotettu kilpailemaan toisia vastaan verissäpäin, on jälki rumaa :/ Ennen Suomessa puhallettiin yhteen hiileen kun ymmärrettiin että olemme pieni kansa tässä maailmassa, mutta jo 90-luvun alusta lähtien sitä on määrätietoisesti romutettu kokoomuksen, ek:n, keskustan ja varmaan muidenkin tahojen toimesta. Suomelle ja suomalaisille vihamieliset tuhoajat ovat kaapanneet vallan.

Politiikasta en ymmärrä, mutta muistan, että vielä -80 luvulla -90 luvun alkuun ihmiset oli sympaattisempia, mallia "pienempiä ei kiusata", tarkoittaen, jos joku oli heikommassa elämäntilanteessa, sitä jelpattiin, eikä sorsittu. Työelämäkin oli reilumpi. Ahdistus, burnoutit ja masennukset oli vielä vieraita käsitteitä.

Jotain meni rikki niinä vuosina, syynä varmaankin kilpailuyhteiskunta.

Arvot koventuneet ja moraali kadonnut.

Ennen jaettu ilo oli kaksinkertainen ilo.

Vierailija
31/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska voi ilkeillä piilosta, niin jänishousutkin uskaltavat.

Niin kuin sinä nyt. Eipä näy nimeä kirjoituksesi takana.

Vierailija
32/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teidänkin asunnon pihalle on viskelty jogurttipurkkejä niin että sisältö roiskuu pihalle kuin massiivinen lokin jätös?

Vierailija
33/50 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen suvaitsemattomuus on alkanut levitä yhteiskuntaan kuin syöpä :/

kokoomuslaisen mammonanpalvonnan, arrogantin ahneuden ja itsekkyyden seurausta.

Vierailija
34/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut osakseni paljon ilkeilyä. Aina on jotakin moitittavaa. Teen hoitotyötä. On myös haukuttu huoraksi ja laiskaksi. Vähällä väellä ja pienellä palkalla raataa. 

Vierailija
35/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen ihmisiä sen minkä kerkeän. Pelkään ihmisiä. Aina sanotaan jotakin ikävää. En kaipaa enää ollenkaan minkaanlaista ihmisseuraa. Yksinolo on kultaa. Haluaisin jo kättelyssä laittaa välit poikki. Ennen kuin tulee loukatuksi. Ei ihmisiltä mitään hyvää saa. 

36/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on sellainen aika ollut, jolloin ihmiset eivät olisi olleet ilkeitä?

Vierailija
37/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin piristää itseäni ja ilmoittauduin mainosmallikurssille. Joka on eri kuin mallikurssi. Ei tarvi olla kaunis. Oli ensin kaikilla henkilökohtainen tapaaminen mallitoimiston omistajan kanssa. Oli tosi ilkeä. Arvosteli ilkeään sävyyn ulkonäköäni ja persoonaani. Olen luonnostaan hymyilevä. Siitäkin piti sanoa, että mitä työkaverisi sanovat, kun olet noin iloinen. Toivotti tervetulleeksi kurssille. En mene kurssille. Säästyy sekin raha. Siskoni mielestä en mitään osaa tehdä oikein. Kaiken korjaa ja kyttää tekemisiäni. Työkaverini käänsi asian päälaelleen. Sai ihmiset ilkeilemään minulle. Sanoin, että en halua omia lapsia. Tykkään kuntoilla ja elää itselleni. Oli kertonut tämän muille niin, että olen haukkunut toisia lihaviksi ja en tykkää lapsista. Ihmiset ovat tosiaankin ilkeitä. Parempi ehkä olla omissa oloissaan ja puuhastella kotona aina jotakin kivaa. Niin säilyy mielenterveys. 

Vierailija
38/50 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää itsekään olla kiva. On pakko olla varovainen. Ei jaksa olla hymyileväinen. Parempi erakoitua. Tuntuu, että aina saa vain ilkeyttä osakseen. Anoppini on tosi ilkeä. En ole pahaa sanaa sanonut, niin piruilee vaan. Olen sairaanhoitaja. Koko ajan haukkuu hoitajia tahalleen minun kuullen ja sanoo aina, että ne vaan tappaa ihmisiä jne. Siskoni on ilkeä. Aina selän takana haukkuu minua kaikille. Ja jopa valehtelee joillekin, että olen haukkunut niitä. Vaikka en ole. Saa sillä tavalla sukulaiset ilkeäksi minulle. On katkera siitä, kun olen ollut jostakin syystä aina isän lellikki. Niin kostaa sen niin. Entinen miesystäväni oli ilkeä, kun en polta enkä juo ja olen aina tykännyt mennä ajoissa nukkumaan ja nousta aamulla ajoissa kuntoilemaan ennen päivän aloittamista. Haukkui minua lapselliseksi ja tylsäksi. Ja vielä kun olen aseksuaali. Työkaveri on vanha ja ilkeä. Etsii tikun kanssa virheitä tekemisistäni ja muutenkin häijy. Kerskuu itsellään ja piikittelee. Olen kohta niin täynnä, että alan niin ilkeäksi itsekin, että saan rauhan ja pääsen eroon ihmisistä. 

Vierailija
39/50 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EUn takia hermot kireällä kaikilla.

Nyt on vaan pakko haukkua politiikkoja kun Eurooppaa viedään alas kuin lehmän häntää. 

Vierailija
40/50 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin kiltti ja kiva. Luulin, että muutkin ovat. Sain paljon ilkeyttä ja tympeyttä osakseni. En enää halua olla ihmisten kanssa. Pelkään ihmisiä. En halua olla itse ilkeä, niin välttelen. Ihmiset vaan arvostelevat, etsivät vikoja ja virheitä, piikittelevät, kehuvat itseään, mollaavat toista jne. Yksinolo on hauskaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi